Glis**_** Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Noen gang hatt problemer med å få i deg mat? Uansett tid på døgnet, Mat er liksom det siste du tenker på? Tilogmed ikke spiser på jobb? Ingenting som frister. Du drar på butikken og kommer ut igjen med ingenting.. Tips og råd for å "tvinge i seg mat"? Kan det være psykisk? at man er utkjørt? Ødlegger jo kroppen og forbrenninga. Er heller ikke snakk om noen form for spiseforstyrrelse, men rett og slett ikke har lyst på noe og ingenting frister..
Gjest myr Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 (endret) *rekker en hånd i været* Jeg har vært der! Gikk gjennom et tøft samlivsbrudd i høst. Mistet totalt lysten på mat. Var konstant kvalm, trist, følte meg ikke bra nok. Etter en lang periode med dårlig matlyst begynte jeg å "tvinge" meg selv til å spise ihvertfall noe til hvert måltid, så etter en stund kom sultfølelsen tilbake og størrelsene på porsjonene gikk automatisk opp. Det er tre måneder siden nå. Nå spiser jeg flere måltider hver dag og spiser meg god og mett. Koser meg med maten og spiser det jeg føler for. Om det går for lang tid mellom måltidene og jeg blir veldig sulten kan jeg ikke forstå hvordan jeg klarte meg uten mat i så lange perioder før, for det er skikkelig ubehagelig å være sulten! Tips for å få i seg mat, spis det du har lyst på. Om det så er kyllingvinger eller rosiner. Bestem at du skal spise fem ganger om dagen, ihvertfall litt. Og prøv å gjør det selv om det er noe du ikke har så lyst, men du MÅ faktisk. Så vil kanskje lysten komme mer etterhvert og måltidene økes automatisk. Jeg tenker og at det for meg ikke hadde noe med spiseforstyrrelse å gjøre i starten men det endte opp med det allikevel fordi jeg skjønte hvilken kontroll jeg satt med og det var det eneste jeg følte jeg hadde kontroll på i den perioden. Er det en kaotisk eller vanskelig periode i livet ditt nå? Endret 23. april 2013 av myr 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Er du deprimert? Anonym poster: 7172380b34f11abe3c1f6661ba2df030 1
Glis**_** Skrevet 23. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2013 Er du deprimert? Anonym poster: 7172380b34f11abe3c1f6661ba2df030 JA.det er jeg nok også....
Glis**_** Skrevet 23. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2013 *rekker en hånd i været* Jeg har vært der! Gikk gjennom et tøft samlivsbrudd i høst. Mistet totalt lysten på mat. Var konstant kvalm, trist, følte meg ikke bra nok. Etter en lang periode med dårlig matlyst begynte jeg å "tvinge" meg selv til å spise ihvertfall noe til hvert måltid, så etter en stund kom sultfølelsen tilbake og størrelsene på porsjonene gikk automatisk opp. Det er tre måneder siden nå. Nå spiser jeg flere måltider hver dag og spiser meg god og mett. Koser meg med maten og spiser det jeg føler for. Om det går for lang tid mellom måltidene og jeg blir veldig sulten kan jeg ikke forstå hvordan jeg klarte meg uten mat i så lange perioder før, for det er skikkelig ubehagelig å være sulten! Tips for å få i seg mat, spis det du har lyst på. Om det så er kyllingvinger eller rosiner. Bestem at du skal spise fem ganger om dagen, ihvertfall litt. Og prøv å gjør det selv om det er noe du ikke har så lyst, men du MÅ faktisk. Så vil kanskje lysten komme mer etterhvert og måltidene økes automatisk. Jeg tenker og at det for meg ikke hadde noe med spiseforstyrrelse å gjøre i starten men det endte opp med det allikevel fordi jeg skjønte hvilken kontroll jeg satt med og det var det eneste jeg følte jeg hadde kontroll på i den perioden. Er det en kaotisk eller vanskelig periode i livet ditt nå? Høres akkurat ut som meg hvis du ser bort i fra samlivsbrudd....
Sjokoladenøtt Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Noen gang hatt problemer med å få i deg mat? Uansett tid på døgnet, Mat er liksom det siste du tenker på? Tilogmed ikke spiser på jobb? Ingenting som frister. Du drar på butikken og kommer ut igjen med ingenting.. Tips og råd for å "tvinge i seg mat"? Kan det være psykisk? at man er utkjørt? Ødlegger jo kroppen og forbrenninga. Er heller ikke snakk om noen form for spiseforstyrrelse, men rett og slett ikke har lyst på noe og ingenting frister.. Yep.. Skyldes mest stress og depresjoner hos meg. Jeg føler meg sånn hele tida, men legen gir visst f Det pleier å gå litt i perioder for meg, men har lært meg til å bare kjøpe noe jeg liker godt, så blir det spist til slutt.. Pass på, for det utvikler seg fort til spiseforstyrrelse og helt forskrudde tanker tilslutt Det hjelper med god mat osv, jeg pleier å få typen til å lage middag til meg om jeg ikke vil ha mat, hehe :D Utrolig nok har "Her-kommer-flyet"-teknikken funka på meg.. helt latterlig hvordan noen mennesker kan fikse på sånt Har du noen som er der for deg sånt sett? Det hjelper meg veldig mye i alle fall!
Glis**_** Skrevet 23. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2013 Yep.. Skyldes mest stress og depresjoner hos meg. Jeg føler meg sånn hele tida, men legen gir visst f Det pleier å gå litt i perioder for meg, men har lært meg til å bare kjøpe noe jeg liker godt, så blir det spist til slutt.. Pass på, for det utvikler seg fort til spiseforstyrrelse og helt forskrudde tanker tilslutt Det hjelper med god mat osv, jeg pleier å få typen til å lage middag til meg om jeg ikke vil ha mat, hehe :D Utrolig nok har "Her-kommer-flyet"-teknikken funka på meg.. helt latterlig hvordan noen mennesker kan fikse på sånt Har du noen som er der for deg sånt sett? Det hjelper meg veldig mye i alle fall! Ja.har det.. men virker ikke så godt det heller... bare null matlyst. Kan gå 2 dager uten å spise og plutselig en dag kan jeg spise mer enn vanlig osv... kan jo ikke la folk lage mat til meg osv og handle... for jeg bor alene. Har ikke samboer eller kjæreste....
Sjokoladenøtt Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Ja.har det.. men virker ikke så godt det heller... bare null matlyst. Kan gå 2 dager uten å spise og plutselig en dag kan jeg spise mer enn vanlig osv... kan jo ikke la folk lage mat til meg osv og handle... for jeg bor alene. Har ikke samboer eller kjæreste.... Uff Føler du at det er noen spesiell grunn til at du føler deg sånn? Det er mange som mister matlyst av depresjon eller utbrenthet, kanskje noe med jobben gjør det for eksempel? Jeg blir veldig fort slik om jeg føler meg ensom, som nå når typen har vært borte i flere mnd.. Det er ikke noe gøy å føle at man ikke vil spise, men det hjelper å tenke at mat bare er bra for kroppen og bare tvinge i seg noe Men det hjelper å finne ut hva som forårsaker problemet, noe som kan være ganske vanskelig.. Det sitter som oftest psykisk, så noe må ha trigget det Men som sagt, kjøp inn noe godt å spise, og spis det Selv om man ikke føler noe særlig for det så kommer kroppen til å takke deg for det Uten mat og drikke duger helten ikke vet du! 1
Glis**_** Skrevet 23. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 23. april 2013 Uff Føler du at det er noen spesiell grunn til at du føler deg sånn? Det er mange som mister matlyst av depresjon eller utbrenthet, kanskje noe med jobben gjør det for eksempel? Jeg blir veldig fort slik om jeg føler meg ensom, som nå når typen har vært borte i flere mnd.. Det er ikke noe gøy å føle at man ikke vil spise, men det hjelper å tenke at mat bare er bra for kroppen og bare tvinge i seg noe Men det hjelper å finne ut hva som forårsaker problemet, noe som kan være ganske vanskelig.. Det sitter som oftest psykisk, så noe må ha trigget det Men som sagt, kjøp inn noe godt å spise, og spis det Selv om man ikke føler noe særlig for det så kommer kroppen til å takke deg for det Uten mat og drikke duger helten ikke vet du! Jeg vet det er mye med stress osv å gjøre. Jeg har en mor som fikk diagnosen lungekreft i januar har en stressendes jobb. Søvnproblemer. Angst utbrent og utslitt... så det er nok noe av det som er med å påvirker... men uten mat og drikke duger helten ikke....
Sjokoladenøtt Skrevet 23. april 2013 #10 Skrevet 23. april 2013 Jeg vet det er mye med stress osv å gjøre. Jeg har en mor som fikk diagnosen lungekreft i januar har en stressendes jobb. Søvnproblemer. Angst utbrent og utslitt... så det er nok noe av det som er med å påvirker... men uten mat og drikke duger helten ikke.... Det er jo ikke bra nyheter i det hele tatt, da er det jo godt forståelig at du føler deg sånn.. Hvis det er så mye stress og i tillegg få den nyheten at moren din har fått kreft er jo overhodet ikke hyggelig.. Ville rådet deg til å ta en tur til lege, for hvis det er tilfelle at du faktisk er utslitt og ikke har det så lett så er det ofte best å få litt tid til å slappe av og pleie seg selv.. Man må ikke stå på hele tida, man har lov til å stoppe opp litt og roe ned og få samlet tanker og alt slikt, og få en skikkelig god natts søvn! Er ikke godt å føle seg slik, om man sover dårlig også går det virkelig utover resten av dagen også. Få tatt deg tid til deg selv og slapp av, du trenger det virkelig 1
belle_ Skrevet 23. april 2013 #11 Skrevet 23. april 2013 Har det veldig sånn selv, men hos meg er det periodevis, så det går på en måte greit. Om det er en måned jeg så vidt spiser så overlever jeg det liksom. Litt mat tvinger jeg jo i meg, men det blir mye sånn som supper og havregrøt eller ting som er lett å få i seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå