HenrietteL Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Hei! Jeg skal til Kroatia til sommeren og leste følgende: "Vær oppmerksom på at man kan bli spurt om å framvise reiseforsikringsbevis ved innreise til Kroatia.Folketrygdens EØS-kort gjelder ikke." Faren min har Tryg forsikring som han mener gjelder for meg også, ettersom jeg er under 18 år. Vet dere noe om dette? Det står nemlig faren min sitt navn på kortet fra dette forsikringsselskapet, så de vil vel da undre når jeg viser frem dette? Til tross for at vi har samme etternavn kan vel ikke de vite med sikkerhet at jeg er datteren hans?Jeg reiser nemlig ikke med min egen familie.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Hei! Jeg skal til Kroatia til sommeren og leste følgende: "Vær oppmerksom på at man kan bli spurt om å framvise reiseforsikringsbevis ved innreise til Kroatia.Folketrygdens EØS-kort gjelder ikke." Faren min har Tryg forsikring som han mener gjelder for meg også, ettersom jeg er under 18 år. Vet dere noe om dette? Det står nemlig faren min sitt navn på kortet fra dette forsikringsselskapet, så de vil vel da undre når jeg viser frem dette? Til tross for at vi har samme etternavn kan vel ikke de vite med sikkerhet at jeg er datteren hans?Jeg reiser nemlig ikke med min egen familie. Kontakt Tryg forsikring og spør for å være sikker, jeg vil tro at det skal gå bra siden hans kort dekker for hele familien. Anonym poster: b9b89250bcd217e19c5a806bf10e14cd
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Det er nok absolutt bra at du sjekker ut dette, men jeg har aldri opplevd at noen spør om dette. Har sikkert vært der over ti ganger. Anonym poster: 2258666d0a7288519ce58f2331ac9df2
HenrietteL Skrevet 23. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2013 Takk for svar! Da tar jeg rett og slett kontakt med forsikringsselskapet :-) Lurte på en ting til. En jeg reiser med mener at man ikke trenger å med pass på denne reisen, stemmer dette?
regine Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Det stemmer ikke. Som norsk bør du alltid ha med pass når du reiser til utlandet - fordi dette er det eneste ID-beviset vi har som anerkjennes overalt. Bankkort eller førerkort gjelder som ID i Norge, men altså IKKE i utlandet. Så har du ikke pass nå - så skaff deg det umiddelbart! Og hva gjelder Kroatia: vi har ingen avtaler med dem om passfrihet, så her må du ha pass.
Hapa Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Jeg har vært mye i Kroatia med jobben og har aldri blitt spurt om reiseforsikring. Det går nok bra!!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Jeg har vært mye i Kroatia med jobben og har aldri blitt spurt om reiseforsikring. Det går nok bra!! Det er hvis du blir syk at du trenger reiseforsikringsbeviset. Det sto i sitatet at du "kan" bli stoppet og bedt om å vise reiseforsikring, men det betyr ikke at du garantert blir det. Men dersom du blir syk og trenger legehjelp er det helt nødvendig å ha. Anonym poster: c184d6c4be3c3b044afc7ccf3d95f7b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå