Gå til innhold

86 stemmer

1. 1. Er det lov å gå ut på middag og vin med en eks?

• Ja
      15
    • Nei
      71
  2. 2. Er det lov om partneren din har snakket VELDIG mye positivt, og litt for mye, om eksen?

• Ja, fremdeles lov
      13
    • Nei
      28
    • Enda værre
      45
  3. 3. Om du ikke liker dette og du hinter til det, og partneren din gjør det likevel, er dette respektløst?

• Ja
      70
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er bare tre spørsmål jeg ønsker svar på

Endret av rayzor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nei (eventuelt enda verre) og ja.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ikke greit at h*n gjør det, men dersom alt jeg hadde gjort for å hindre det var å forsøke å hinte om det, føler jeg nesten at jeg hadde hatt meg selv å skylde på... Vet man at noe slikt kan finne på å skje på forhånd, så sier man vel rett ut at man ikke liker det?

• Liker 2
Gjest Riskjeks
Skrevet

Nei, nei og ja.

For meg er det uaktuelt å ha kontakt med ekskjærester utover et hei når man møtes tilfeldig. Har man barn med en eks må man selvsagt prøve å samarbeide best mulig om dem, men ikke ha noe kontakt utover samarbeid om barna. Hvorfor i all verden skal man spise middag og drikke vin med eksen???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på, jeg ville ikke gjort det med min egen eks selv om jeg stoler på at ingenting ville skjedd. Men det er bare noe jeg ikke vil, vi kan heller ta en kaffe. Og jeg er glad kjæresten ikke gjør det med sin forrige eks - jeg stoler på ham, men hun vil ha ham tilbake OG er i overkant glad i å drikke, dårlig kombinasjon om han hadde insistert på kontakt (det er hans valg å ikke ha det). Hva han gjør med moren til barnet sitt bryr jeg meg ikke om, det er så lenge siden det ble slutt og de har et veldig greit og avklart forhold pr i dag.

Jeg hadde jo heller ikke likt det om kjæresten snakket masse pent om en eks og ikke virket som han var ferdig med henne, selvsagt. Men jeg vet ikke om problemet i sånne tilfelle er løst ved at man nekter den andre noe - å si fra om hvordan det føles, og snakke om det er jo rimelig, men hvis den andre faktisk har følelsene et annet sted; hva skal en egentlig gjøre, annet enn å gi slipp..?

Anonym poster: c86891d91310a56effdc48f395590c97

Gjest Coolaid
Skrevet

Hva er mest verdifult for partneren, deg eller eksen ? Dersom du er i første rekke så vet han hva han bør velge. Noen steder går man ikke dersom man er i et forhold. Til eksen er et av dem. Det du kunne gjort var å slutte å hinte, og heller si ting rett ut.

Skrevet

Hvem finner seg i at typa går ut å spiser middag med exen???

• Liker 2
Skrevet

Hva betyr middag og vin? Det kan jo være alt fra uformell pizza og et glass vin (noe jeg drikker nærmest alltid om jeg skal spise noe som helst ute) til romantisk restaurant og treretters.

Førstenevnte er helt uproblematisk, sistenevnte er nok kanskje mer date-aktig. Altså, det er ikke noe problem om samboeren vil spise med eksen, uavhengig hva de skal drikke til maten, men det er ikke like ok at han skal ta henne til noe som minner mer om date enn noe annet :)

Skrevet

Hæ? Hadde du syns det var greit om mannen din gikk ut å spiste med eksen. Fatter ikke overhodet hva ekser skal spise middag sammen for jeg da? Hva er poenget? Mimre?

• Liker 1
Skrevet

Hva betyr middag og vin? Det kan jo være alt fra uformell pizza og et glass vin (noe jeg drikker nærmest alltid om jeg skal spise noe som helst ute) til romantisk restaurant og treretters.

Førstenevnte er helt uproblematisk, sistenevnte er nok kanskje mer date-aktig. Altså, det er ikke noe problem om samboeren vil spise med eksen, uavhengig hva de skal drikke til maten, men det er ikke like ok at han skal ta henne til noe som minner mer om date enn noe annet :)

Omtrent det samme her, med den forskjellen at jeg egentlig ikke har noe problem om de begynner date igjen heller, men jeg vil helst ha en litt mer løpende kommunikasjon om ting enn om de kun treffes som venner :)

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Hadde du syns det var greit om mannen din gikk ut å spiste med eksen. Fatter ikke overhodet hva ekser skal spise middag sammen for jeg da? Hva er poenget? Mimre?

Det hender jo faktisk folk er venner etter et brudd, og ikke har noen interesse av å finne sammen igjen, være utro eller har andre følelser som er dårlig gjort å ha ovenfor den man er sammen med nå. Jeg var sammen med min eks i ganske mange år, vi har delt mye og kjenner hverandre godt, så det kunne vært grunnlag for et givende vennskap der selv om det ble slutt. Nå irriterer han meg såpass, og kan være ganske hensynsløs/flink til å trekke meg ned, så jeg gidder ikke omgås ham mer enn for en kaffe i blant... men kjæresten min hadde uansett ikke hatt grunn til å føle seg truet - det ville ikke en "mindre viktig" date e.l. hatt heller, for jeg har null romantiske følelser for eksen.

Anonym poster: c86891d91310a56effdc48f395590c97

Skrevet (endret)

Han er voksen, og tar selv sine valg i livet. Dersom han ønsker å spise middag og drikke vin med en eks gjør han det.

En mann som er tilbøyelig til å være utro, vil være det etterhvert uansett. En bitchy kjæreste som nekter han å gjøre enkelte ting vil bare føre til at det skjer raskere.

Samtidig må jeg si at jeg aldri kan se for meg at min mann hadde tatt et slikt valg. Så spørsmålet er vel egentlig heller om man har lyst til å være sammen med en mann som har slike holdninger.

Endret av Athene
  • Liker 2
Skrevet

Om de er venner får de snakke om akkurat det de vil. Har vært sammen med mr Bond for så lenge at jeg er absolutt ikke truet av en eks eller at han skulle ha noen upassende følelser igjen for en eks eller noe som helst i den duren.

Så jeg ser det å spise sammen som helt uskyldig i grunn og jeg ser ikke noen problemer med å være venner med eksene.

I vår tilfelle begynner ekser å være bare en vanlig del av ungdomsvennegjengen. Begynner å bli passe voksne selv så om de vil mimre over ungdomstida - vær så god :)

Skrevet

Jeg var på middag med vin for en stund siden, da hadde jeg ikke sett han siden tenårene, så det var jo ikke noe langt voksent forhold vi hadde på den tiden. Men nå var han i byen og jeg spurte om det var ok for mannen min. Han var bittelitt småsjalu, sa han, men ikke mer enn at det var greit.

For min del kunne jeg aaaldri gjort noe med denne eksen, annet enn å prate. Itillegg syntes jeg dårligere om han etter denne kvelden, vet ikke helt hvorfor.

Uansett, hvis jeg hadde hatt noen slags tiltrekning mot han, hadde jeg ALDRI gått på middag og vin!

Jeg gikk fordi det var trygt, og det var morsomt å se han igjen!

Nå er jeg i et veldig langt og fint forhold, så min mann VET han jeg ikke bryr meg om andre!

I begynnelsen av forholdet var det verre, husker jeg ble helt fra meg av sjalusi når han drakk kaffe med gamle elskerinner, så det sluttet han med...

Nå er jeg så trygg på han og allle andre er så lenge siden, at sånt ikke bryr meg lenger.

Men sånt er situasjonsavhengig. Vi er jo ingen av oss uten sjalusi, det skal bare litt mere til fordi vi har det så fint og kjenner hverandre så godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mer tvilsomt med folk som har et dårlig forhold til alle de har vært sammen med. At de kan være venner med en eks viser at de er oppegående og omgjengelige. Folk som kan skifte så lett til hat mot en de har vært sammen med stoler jeg ikke på. (Med unntak av ting som vold og overgrep, seff.)

Anonym poster: b2eff26dacedd17a0fe20843805091aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og samboeren min har hatt et godt forhold til våre ekser og treffer dem gjerne iblant. Ser ikke noe galt i det.

Anonym poster: 9013ed044ba2ae90347768bff9005bcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mer tvilsomt med folk som har et dårlig forhold til alle de har vært sammen med. At de kan være venner med en eks viser at de er oppegående og omgjengelige. Folk som kan skifte så lett til hat mot en de har vært sammen med stoler jeg ikke på. (Med unntak av ting som vold og overgrep, seff.)

Anonym poster: b2eff26dacedd17a0fe20843805091aa

Signerer denne

Anonym poster: 9013ed044ba2ae90347768bff9005bcf

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

For meg er middag og vin en date, så jeg hadde absolutt ikke likt det. Men nå hadde det aldri falt mannen min inn å gjøre det heller, så jeg slipper å fremstå som sjalu og "bitchy".

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på settingen! Jeg kunne helt fint tatt meg middag og litt vin med min eks, men så igjen er han også pappaen til mitt barn! Hadde vi satt oss ned med middag og vin hadde det vært for å diskutere rundt vårt barn - og skulle en ny partner bli sjalu over det kan han eller hun bare gå sin vei..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...