Gå til innhold

Å la seg selv "forfalle".....


RaGnA

Anbefalte innlegg

Jeg har latt meg selv forfalle, og da mener jeg forfalle. Jeg er nedfor og deprimert i perioder. Har aldri hatt noen tro på meg sjøl. Aldri hatt tro på at "livet vil gå min veg". icon_frown.gif

Jeg vet jeg må gjøre noe med dette sjøl....ingen andre kan leve livet for meg. icon_rolleyes.gif

Må legge til at jeg aldri har vært noen "sylfide" - jeg er normalt opptatt av utseende: Se våken og opplagt ut på jobb, ha rene, ordentlig klær på jobb, være blid og imøtekommende på jobb (er i servicebransjen). Se ordentlig ut. Ikke lukte vondt (gml. svette), men heller ikke lukte "parfymeri". Nikke.gif

Når jeg kommer hjem så gir jeg f... Hvorfor?? Det er jo bare meg her - ingen bryr seg om hvordan jeg ser ut. Ingen å "pynte seg for". frustrert.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hadde både søster og svigerinne som lot seg "forfalle" etter at de var gift.Så mange tror nok at NO skal jeg gjøre som jeg føler.Svigerinna mi var nøye både med klær og make up før de giftet seg.MEN hverdagen kom fort.Fatter ikke at det går an.Her var hverken barnefødsel eller stoffskiftet en faktor.Så det er nok mange som følger den linjen.Når de spiste i helgene var det gjerne en pose saus til hver på biffen og bakt potet,vin og konjakk var det og til.Men og slutte,nei det gadd dem ikke,men klagde over både overvekt og små klær det gjorde de.VEL,mannfolka kommer jo etter,men ikke så til de grader i disse to forholdene.Selv går jeg ikke utomhus før jeg har dusjet og stelt meg om morgenen,ikke bare for mannen min sin del men og for mitt eget velvære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal ikke legge meg å mye inn på temaet overvekt fordi jeg ikke kan så mye med det.

Vil bare kommentere det med trening, som du forslo for henne.

Etter hva jeg forstår så har dere trent sammen før.

Det betyr at hun selv vet hva hun orket da hun var i bedre form. Dette blir ofte en sperre i forhold til å begynne på et mye lavere nivå igjen.

Det som kunne være en ide, var å ta henne med ut å gå et par dager i uka. La henne bestemme tempoet, slik at hun kanskje kan få tilbake lysten på å trimme.

Deretter kan det jo tyde på at kostholdet også må endres.

Det eneste jeg vet om slanking er at man skal være meget forsiktig med å bruke trening som eneste slankemiddel, siden det kan medføre store slitasjeskader.

Så kan det jo også hende at det er helt personlige grunner som har ført til den voldsomme vektøkningen. Derfor skal man være veldig forsiktig med å kalle det forfall.

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er en dårlig venninne i det hele tatt jeg! At hun ikke trives med seg selv går også innover deg som hennes venn. At hun klager, men allikevel ikke gidder å gjøre noe med det? Da får det være. Det er hennes eget valg at hun ikke gidder. Det høres ut som om dere har trent sammen før, og det er hyggelig at du spør henne om dere skal fortsette. Dra henne igang!!!

Kroppen er vårt instrument og faktisk det eneste i hele verden vi har full herredømme over. Er det noen som ikke vil smøre maskineriet slik at det kan fungere maksimalt så får det være deres eget problem.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig med deg.Jeg har selv gått opp 15 kilo siden jeg traff min samboer,og jeg har ikke forfalt!Etter at jeg ble gravid,har ikke kroppen min blitt slik den var før,og jeg er mere aktiv nå enn da jeg var "tynn".Og det sårer og høre at det er så mange som tror det bare er og trene litt så kommer det seg.Det er ikke alltid slik.Jeg spiser sunt og går mye,men vekten går ikke ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min svigerinne har også lagt på seg kjeeeempemasse etter at hun ble sammen med sin kjære. det hun har opplevd fra sin kjære og hans familie er spydighet og sure kommentarer og det hjelper da iallefall ikke!! jeg synes rett og slett synd på henne og har nå tenkt å prøve å få henne meg å trene iallefall litt go få henne generelt litt mer ut så får vi håpe det hjelper med litt støtte.

selv synes jeg det er kjempeviktig å prøve å holde seg i form , pynte seg , ta en soltime en gang i blandt , kjøpe noen stilige klær og pynte seg litt for sin samboer.

det at man har det bra sammen er det viktigste , og da tror jeg man først må få det bra med seg selv og være fornøyd med seg selv for det er kjempeviktig icon_smile.gif

sola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... Dette hørtes da veldig rart ut at folk legger på seg når de blir gift.

For meg har det vært motsatt. Før jeg møtte min mann følte jeg meg lubben og klarte ikke å la vær å trøstespise, MEN etter jeg møtte han syntes han at jeg var flott som jeg var, og dette gjorde at jeg slutta å trøstespise og tok av meg. Nå vil han nesten at jeg skal legge på meg igjen.

Men med sminking har jeg blitt daffere, min mann syntes at jeg er fin som jeg er.

Men uansett er det viktigste at man er lykkelig med sin partner tykk eller tynn. Og at man er fornøyd med seg selv12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...