Gå til innhold

Føflekk (?)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått noe som ligner en føflekk nederst på leggen. Den er liten, brun og kan gjerne "vokse" litt etter f.eks. jeg har dysjet. Den står alltid litt utover. Oppdaget idag da jeg sjekket denne at jeg synes det var vondt, altså litt ømt å ta på den med et fast trykk. Noen som vet om jeg burde gå til lege? Litt pinlig å komme der med en lien flekk/Føflekk/blodansamling, også er det ingenting.. men synes det er så ekkelt når jeg ikke vet hva det er. Hele greia kom for ca. 1 måned siden..

Anonym poster: 01aa7d1f7bed7f8bd6f9746e554f1690

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter denne litt jeg..

AnonymBruker
Skrevet

:(

Skrevet

Dra til legen du :)

Skrevet

Føflekker som forandrer seg, klør eller blør skal alltid sjekkes hos lege. Ikke tenk at det er pinlig med bomtur. Tvert i mot er det katastrofalt om det skulle være føflekkreft og du venter for lenge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

takk for svar. kjenner jeg er litt redd for at legen skal si: "nei, ikke noe galt her!" også tar han feil.. må være det verste:(

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar. kjenner jeg er litt redd for at legen skal si: "nei, ikke noe galt her!" også tar han feil.. må være det verste:(

Akkurat det har faktisk jeg opplevd. Legen latterliggjorde meg og var kjempespydig over at jeg trodde jeg hadde føflekkreft. Mente jeg bare var en hysterisk gravid som innbilte meg ting. Han fjernet føflekken, mens jeg lå og angret på at jeg hadde insistert. Han kom med ekle kommentarer under hele inngrepet.

Da han ringte meg to uker etter og fortalte at føflekkn var ondartet, var han temmelig spak. Jeg måtte inn på sykehus og fjerne mer hud, for å få bort hele svulsten.

Heldigvis gikk det bra, jeg var så tidlig ute at kreften ikke spredde seg. Jeg har fjernet flere føflekker senere, uten at legen har sagt et pip, selv om alle etterpå har vært godartede. Jeg fikk meg en støkk, det tror jeg legen også gjorde. Så nå tar hverken han eller jeg noen sjanser.

Anonym poster: c09a72f1f7899b8e0afa153a6377322f

• Liker 1
Skrevet

Dette bør du sjekke. Det er MYE bedre å gå en gang for mye, enn en gang for lite.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk fjernet en føflekk som legen mente det ikke var noe farlig med fordi jeg selv var engstelig for utviklingen (den hadde blitt større). Fikk aldri svar fra sykehuset der de undersøkte den, så den var ikke farlig.

Hvis du er redd for å føle deg dum pga. føflekken egentlig ikke er farlig, kan du trøste deg med at folk går til legen for ting som er mye mindre viktig og farlig en det. Bedre å få den sjekket enn å gå rundt å bekymre seg! :) Ikke gjør det vondt å få den fjernet heller!

Anonym poster: 279e74a1b8d7e4a1bc54cd6e24c0ae73

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente en kul i brystet i fjor, som 18-åring, og var redd det kunne være brystkreft. Hovedsaklig skjer det knapt at så unge jenter får brystkreft. Stedet hvor jeg tok ultralyd, hadde kun hatt 1 jente på 19(det yngste) noensinne, som hadde fått påvist ondartet svulst i brystet. Bortsett i fra det, er man som regel mye eldre. Hvert fall ikke noe tidligere enn i slutten av tyve-årene. Fastlegen min sa fra starten av at det sikkert ikke var noe, men siden jeg også har en mor og bestemor som tidligere har hatt brystkreft i ung alder(40-45) kunne det være ekstra greit å sjekke. Det viste seg heldigvis at det bare var en melkekjertel, men det er nettopp det: man vet aldri! Det er mest sannsynlig ikke noe alvorlig med deg, men jeg ville ha sjekket det opp for sikkerhets skyld. :)

Anonym poster: edec539b791b14cf9b736e0ffd26b380

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for svar :) er usikker på om jeg skal bestille legetime (er student i annen by, og har ikke fastlege her, men vet om eg legesenter som tar imot) eller om jeg skal vente til mandag med å gå til gratis helsestasjon for unge voksne.. hm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...