AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Jeg tenker på å ta silikon, men kommer til å vente noen år til jeg er HELT sikker. Det er jo positivt, om man får et estetisk pent resultat. Men hva er ulempene? Jeg ønsker ikke å ta mye, ønsker å gå opp 1-1,5 cup-størrelse bare, så ryggproblemer bør ikke bli noe problem med meg. Så hva er ulempene, ved siden av eventuelle ryggproblemer? Selv har jeg en B-cup, og faste pupper som ikke henger. Om jeg legger inn såpass at jeg får en C/liten D, vil puppene henge etter noen år? Det vil jo bli tyngre, og for meg er mindre, men faste pupper finere enn større som henger.. Anonym poster: 3d49c67a61c6c222b61303a2152f31e7
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Harde, unaturlige bryster Dyrt!! Arr Større sannsynlighet for hengebryster med tiden Ødelagt følsomhet Får sannsynligvis hard kapsel etter evt graviditeter Problemer med å få tak i riktig str på bh Ubehagelig å ligge på magen Folk glaner på deg når du dusjer ved offentlige svømmehaller etc Du blir stigmatisert som en bimbo med lav selvfølelse. Sikkert mange flere ulemper også. Hilsen ei med silikon som angrer
smalls Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 (endret) Mine pupper ikke harde Tro hva du vil, men mange blir positivt overrasket når de kjenner på mine pupper. Folk som ikke har kjent på silikonpupper før tror de er så harde. Jeg har ingen problemer med å finne riktig bh srt. Bare gå i en undertøys butikk og de måler deg. Jeg har ingen problemer med å ligge på magen heller. Sover alltid på magen. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen skulle se på meg som en bimbo med lav selfølelse. Silikon er såpass vanlig i dag at jeg tror det er få som tenker slik. Endret 22. april 2013 av smalls 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Harde, unaturlige bryster Dyrt!! Arr Større sannsynlighet for hengebryster med tiden Ødelagt følsomhet Får sannsynligvis hard kapsel etter evt graviditeter Problemer med å få tak i riktig str på bh Ubehagelig å ligge på magen Folk glaner på deg når du dusjer ved offentlige svømmehaller etc Du blir stigmatisert som en bimbo med lav selvfølelse. Sikkert mange flere ulemper også. Hilsen ei med silikon som angrer Har store problemer med å tro du faktisk har silikon altså.. Anonym poster: 94b6419901026eb1a840d7a4d6f559a4 10
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Har store problemer med å tro du faktisk har silikon altså.. Anonym poster: 94b6419901026eb1a840d7a4d6f559a4 TS her. Samme tenkte jeg! I så fall må hun ha tatt ekstreeemt mye. Her er det snakk om å ta LITT. Såpass "lite" at det ikke er noe andre mennesker vil legge merke til. Anonym poster: 3d49c67a61c6c222b61303a2152f31e7
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 - man bør vente til man har fått barna man vil ha fordi puppene endrer form, større risiko for innkapsling, silikonet flytter seg skjevt etter ammeperioden osv. - arr og mere arr; protesen varer ikke evig og må skiftes - vanskeligere å oppdage brystkreft
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 Jeg har silikon (under muskel) , og kjenner meg virkelig ikke igjen i beskrivelsen fra gjest_gjest* Vil tro at de som går hardes ut mot brystproteser her, ikke har/har prøvd det selv! Hør på dem som faktisk har erfaring Jeg kan først bare avkrefte at puppene mine er harde og ser unaturlige ut så tvert i mot. Jeg kan kjenne at jeg har silikon, men da må jeg vere rimelig hardfør med puppen, og kna hardt på dem. Sett bort fra arrene, som gradvis blir svakere og svakere (snart 1 år siden jeg tok silikon) tror jeg ingen ville ha tippet at jeg hadde silikon! Men jeg var veldig opptatt av at det måtte se naturlig ut, og passe til kroppen min fikk akkurat det resultatet jeg ønska meg! Har fortsatt et par venninder med naturlige bryster, som har større pupper enn meg for og si det sånn Jeg angrer foreløbig ikke, og ville ha gjort det igjen jeg anbefaler det ikke til alle. det må vere grundig gjennomtenkt, synest der er veldig leit at unge jenter, legger seg under kniven så snart de er 18 år og myndige. Jeg gjorde det fordi brystene mine forandret seg veldig etter graviditet, og ville ha tilbake kroppen min sånn som den var før. Det valget står jeg for. uansett Det eneste negative jeg har erfart med silikon, er at jeg sliter litt med å finne rette størelsen, men det er også fordi jeg bor på et lite sted.. handler på nett, eller kjøper inn når jeg er på bytur også har jeg delvis mista følelsen på et mindre sted, på undersiden av brystet. De innleggene som brukest i dag, skal ikke vere nødvendige å bytte ut jeg har livstidsgaranti på mine. Brystene kan endre seg noe etter graviditet/amming, men dette skjer langt i fra alle. Silikonet flytter seg vertfall ikke rundt i puppen, sånn som gjest_gjest* beskriver. Anonym poster: 641f51827098a46b50c280149c9631a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 Jeg skjønner ikke hva Gjest babler om. Harde pupper, vanskelig å finne str i bh, silikonet flyter rundt i kroppen osv? Arrene ser man ikke. Ser ikke mine arr når jeg står oppreist og de blir jo svakere ettervært. Joda det er mulig for hard kapsel, men den risken er veldig liten. Face it. Gjest vet virkelig ikke hva han/hun snakker om. Anonym poster: cbc94ba2f73eea0a86066a82e8ec9b86 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #9 Skrevet 22. april 2013 jeg har to venninner med silikon. Hun ene var fullstendig flatbrystet og tok derfor silikon da hun var 18 år og har vært 100% fornøyd siden. Hun tok 200g og er en B-cup. man ser ikke at hun har silikon, men fått spørsmål fra gutter fordi brystene er perfekte og de sier det mer for tull "du har så digge pupper du må ha silikon" hehe. hun andre er ikke fornøyd av den ene og enkle grunnen at hun tok for store. Hun er litt bredskuldret fra før og med de store brystene ser hun nesten litt tjukk ut selv om hun ellers er en slank person. Det har også påvirket henne at mange ser på henne som en bimbo pga de store brystene. Anonym poster: c02e1c7d53f5e91a7f2c5977d26542e0
Gjest halebein Skrevet 22. april 2013 #10 Skrevet 22. april 2013 Eneste minuset jeg synes med mine, er at de ofte føles kalde i forhold til resten av kroppen. Kjenner meg ikke igjen i resten. Tok også bare påfyll i slappe (amme)bryster. Bare 280.g. Arrene vises, men blir svakere. Har hatt mine i 3 år, og det er to små hvite streker som skjules i folden.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #11 Skrevet 22. april 2013 Gjest-gjest her igjen :-) Jeg har 240 cc i hver pupp, så de er ikke store. Jeg er 1.76 cm høy. Jeg har hatt mine innlegg i 6 år og vet veldig godt hva jeg snakker om når det gjelder ulemper med silikon ( det var det som var temaet, ikke sant? ) Det er ikke alle med silikon som blir fornøyd med resultatet, men disse står sjelden fram i ulike webforum. Hovedproblemet mitt er nok kapsel, noe som gjør at brystet føles hardt ut, ser unaturlig rundt ut, og som gjør at det er ubehagelig å ligge på magen. Det kan skje når som helst når nan har proteser, skjedde meg for ca 2 år siden.Høres det urealistisk ut? Er det ikke mer sannsynlig at de med silikon som mener det motsatte ikke har satt seg godt nok inn i sakene? Hovedinnlegger spurte om ulemper. Vel, dette er mine erfaringer. Men jeg sier ikke at det ikke finnes fordeler med silikon; med klær ser det f. eks kjempebra ut :-)
Djungelvrål Skrevet 22. april 2013 #12 Skrevet 22. april 2013 Den største ulempen er at de forandrer seg. Etter noen år sitter silikonputene der de alltid har sittet mens det naturlige brystet på utsiden siger og du ender opp med merkelige lange pupper. 2
langbein86 Skrevet 22. april 2013 #13 Skrevet 22. april 2013 Jeg tok silikon da jeg var 19, så har hatt dem i 8 år. Har aldri angret ett sekund. Har ikke store, 280 i hver. De er hverken harde, lange, vonde eller kalde. Det eneste er at jeg har mistet litt av følelsen på undersiden, men ikke i brystvorten da Er foreløpig fornøyd, men blir spennende å se hvordan de ser ut etter fødsel og amming da. Noen som har ammet med silikon forresten?
KaDust Skrevet 22. april 2013 #14 Skrevet 22. april 2013 Jeg har silikon og har hittil ikke merket noen ulemper. Det eneste er vel at de ikke varer evig og må byttes/fjernes etter x antall år, at kapsling kan skje(mer sannsynlig for kapsling når man tar mer siden kapsling dannes når det blir for liten plass rundt innlegget). Kusina mi har ammet med silikonpupper, ganske store også, og der gikk helt fint så jeg tror ikke amming er noe problem heller
Gjest LilleLovely Skrevet 23. april 2013 #15 Skrevet 23. april 2013 Skrev nettopp et innlegg om det på forumsiden, det er mange ulemper. Tror det er store mørketall, som gjest sier så er det ikke så mange som forteller om negative erfaringer - og mange tror at den informasjonen som står på klinikkenes hjemmesider er helt til å stole på.jeg ville aldri, aldri ha tatt silikon igjen og i hvertfall ikke hvis jeg hadde hatt puppene som du beskriver. Tenk hvis du ødelegger de?
lissii Skrevet 17. juni 2013 #16 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har silikon (under muskel) , og kjenner meg virkelig ikke igjen i beskrivelsen fra gjest_gjest* Vil tro at de som går hardes ut mot brystproteser her, ikke har/har prøvd det selv! Hør på dem som faktisk har erfaring Jeg kan først bare avkrefte at puppene mine er harde og ser unaturlige ut så tvert i mot. Jeg kan kjenne at jeg har silikon, men da må jeg vere rimelig hardfør med puppen, og kna hardt på dem. Sett bort fra arrene, som gradvis blir svakere og svakere (snart 1 år siden jeg tok silikon) tror jeg ingen ville ha tippet at jeg hadde silikon! Men jeg var veldig opptatt av at det måtte se naturlig ut, og passe til kroppen min fikk akkurat det resultatet jeg ønska meg! Har fortsatt et par venninder med naturlige bryster, som har større pupper enn meg for og si det sånn Jeg angrer foreløbig ikke, og ville ha gjort det igjen jeg anbefaler det ikke til alle. det må vere grundig gjennomtenkt, synest der er veldig leit at unge jenter, legger seg under kniven så snart de er 18 år og myndige. Jeg gjorde det fordi brystene mine forandret seg veldig etter graviditet, og ville ha tilbake kroppen min sånn som den var før. Det valget står jeg for. uansett Det eneste negative jeg har erfart med silikon, er at jeg sliter litt med å finne rette størelsen, men det er også fordi jeg bor på et lite sted.. handler på nett, eller kjøper inn når jeg er på bytur også har jeg delvis mista følelsen på et mindre sted, på undersiden av brystet. De innleggene som brukest i dag, skal ikke vere nødvendige å bytte ut jeg har livstidsgaranti på mine. Brystene kan endre seg noe etter graviditet/amming, men dette skjer langt i fra alle. Silikonet flytter seg vertfall ikke rundt i puppen, sånn som gjest_gjest* beskriver.Anonym poster: 641f51827098a46b50c280149c9631a3 Hvor mange gram tok du i hver når du opererte deg?
Djungelvrål Skrevet 17. juni 2013 #17 Skrevet 17. juni 2013 Har store problemer med å tro du faktisk har silikon altså..Anonym poster: 94b6419901026eb1a840d7a4d6f559a4 Jeg også.mine er supermyke, arret er usynlig, de er mer følsomme enn før, ingen problemer med å ligge på magen, ingen glor (men jeg har ikke bimbostørrelse!) , de har heller ikke kapslet seg etter 8 år.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #18 Skrevet 7. april 2020 På 17.6.2013 den 13.28, Apocalypte skrev: Jeg også.mine er supermyke, arret er usynlig, de er mer følsomme enn før, ingen problemer med å ligge på magen, ingen glor (men jeg har ikke bimbostørrelse!) , de har heller ikke kapslet seg etter 8 år. Hvor tok du det? Yes, vet det er en gammel tråd. Anonymkode: 83bac...93b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå