Gå til innhold

Nå er jeg smålig, men...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen har kjøpt noe fra ønskelisten og det er en mnd til bryllupet. Jeg vet det er smålig og dumt å sjekke bryllupslisten, men det gjorde jeg. Ikke en eneste ting er kjøpt en måned før bryllupet. Tenk hvis vi bare får ting vi ikke trenger og har plass til? Er det vanlig å vente til siste liten, eller liker ikke folk å kjøpe fra lister?

Anonym poster: de3083a9a2c89636be254693a506476a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg handler alltid i sisten liten (og tenker alltid at jeg skal være ute i bedre tid neste gang). Tror ikke du skal stresse med det, det er jo fortsatt en mnd igjen! Jeg blir veldig glad når jeg får en ønskeliste å forholde meg til, da jeg synes det er veldig vanskelig å komme på hva jeg skal kjøpe. Tror nok de fleste vil kjøpe noe de vet dere trenger/ønsker dere? :)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nå er det jo faktisk en ønskeliste, ikke en tvangsliste. Så ville jeg selv ikke gått bort fra ønskelisten fordi jeg ikke ser noen hensikt i å kjøpe noe brudeparet kanskje ikke vil ha eller liker, men det er i bunn og grunn en ønskeliste. Med andre ord: du kan ikke forvente at folk holder seg slavisk til ønskelisten.

Så skal det sies, i vårt bryllup opplevde jeg at en del butikker glemte å krysse av på lista vår, slik at det i virkeligheten var flere som hadde handlet utifra den. Noen hadde printet den ut hjemmefra via CGs sider og handlet, men da ikke oppdatert listen. Og i tillegg var det en del som handlet gave 1-2 uker før bryllupet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Skrevet

Jeg pleier ikke å handle flere mnd før jeg skal i bryllup, uken før kanskje, men kanskje like gjerne bare 1-2 dager før. Folk liker forøvrig lister, alle spør jo etter det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk også at de gjestene som ikke bor i nærheten av CG fint kan kjøpe ting på listen, men dette blir ikke krysset av i listen.

Jeg pleier heller ikke å kjøpe bryllupsgaver før et par uker før bryllupet, med mindre jeg kommer over et kjempetilbud. Jeg handler ganske ofte fra ønskelisten, men kan fint finne på å kjøpe f.eks. en designklassiker dersom jeg kommer over knalltilbud.

Anonym poster: 40096a18fd69abe90aef30b5899b49dc

• Liker 2
Skrevet

Spørs hvor godt man kjenner brudeparet men kjøper som regel i siste liten ja.

• Liker 1
Skrevet

Det som står på listen har de jo gjerne på lager i butikken. Jeg hadde nok derfor ventet med å handle til uken før..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikkert litt rar selv, for jeg handler alltid i veldig god tid. Jeg mente ikke å fremstå så utakknemlig heller. Det er klart vi blir glad for alke gaver. Skrekken er bare syv brødristere, fire vaffeljern, ni kaffetraktere og femten vaser. Vi bor laaangt fra vielsesstedet og bytting blir vanskelig da den butikken ikke finnes her. ts

• Liker 1
Skrevet

Ingen har kjøpt noe fra ønskelisten og det er en mnd til bryllupet. Jeg vet det er smålig og dumt å sjekke bryllupslisten, men det gjorde jeg. Ikke en eneste ting er kjøpt en måned før bryllupet. Tenk hvis vi bare får ting vi ikke trenger og har plass til? Er det vanlig å vente til siste liten, eller liker ikke folk å kjøpe fra lister?

Ler og ler.

Kanskje du skal konsentrere deg om forholdet ditt i stedet for gaver?? For du høres så teit ut at jeg er sikker på at du vil bli skilt i en fei.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Burde ikke den som føler seg voksen nok til å gifte seg gjøre annet enn å mase om at gjestene fremdeles ikke har kjøpt noe fra gavelisten og da er det en måned til bryllupet skal stå?

Alle vet at de fleste kjøper gave i siste liten. ;)

Endret av Sulosi
Sitat slettet.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er smålig å bekymre seg for dette. For det første kan du ikke kreve at folk skal kjøpe fra ønskelisten, for det andre kan det hende de venter til det nærmer seg. For alt du vet kan det hende dere får alt på listen, og strengt tatt gifter du deg ikke pga gavene vel?

Pass på så du ikke ender opp som bridezilla.

Anonym poster: fe5399b222e44eb1db107e8cd19fc5cd

• Liker 2
Skrevet

Hei TS.

Du er ikke smålig,men har vel dine bekymringer.

Som de fleste har før man gifter seg. Ikke gruble

så mye på det og

bruk heller energien din på andre ting :)

Det ordner seg som regel vet du.

Skrevet

Jeg kjøper i siste liten, gjerne uka før, og da bruker lista være utplukket. Det er jo enda 1 mnd igjenn, vil tru flere handler 2 uker før. Så ikke stress :)

Håper folk sier ifra de kjøper fra listen så du ikke får 4 dobbelt :) kjenner ei som hadde fått flere ting av hver fordi folk ikke har sagt ifra i butikken, så de kunne oppdatere lista :)

Skrevet

En måned før?

Jeg er en person som alltid planlegger og har alt på stell til enhver tid. Men gaver til bryllup kjøper jeg tidligst 1-2 uker før.

Smålig er du ikke. Men en smule hysterisk, kanskje...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

My Oh my Gjest, jeg liker deg og mener du har mye å komme med, du er ærlig og sier det som du mener det.

MEN........ det er langt fra det å være "smålig" og tenke på gavene og henge seg opp i det, til å være en person som kommer til å bli skilt pga den oppførselen, vel? Det må vell til og med du være enig i? :)

Anonym poster: 899aa31d534262be81fa7a0d26a36fd5

• Liker 2
Skrevet

My Oh my Gjest, jeg liker deg og mener du har mye å komme med, du er ærlig og sier det som du mener det.

MEN........ det er langt fra det å være "smålig" og tenke på gavene og henge seg opp i det, til å være en person som kommer til å bli skilt pga den oppførselen, vel? Det må vell til og med du være enig i? :)

Jeg synes det er barnslig å henge seg opp i en fillesak som gaver når mn skal giftes med den mannen man elsker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er barnslig å henge seg opp i en fillesak som gaver når mn skal giftes med den mannen man elsker.

Ja, jeg er enig i at det ikke er noe å henge seg opp i med tanke på hva bryllupet er til for, og sikkert viktigere problemstillinger rundt det, men fra der til skilsmisse er det vel likevel langt :)

Skrevet

Ja, jeg er enig i at det ikke er noe å henge seg opp i med tanke på hva bryllupet er til for, og sikkert viktigere problemstillinger rundt det, men fra der til skilsmisse er det vel likevel langt :)

Pinadø, det er der det starter; kvinner som blir totalt bridezilla og glemmer hva det her handler om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sikkert litt rar selv, for jeg handler alltid i veldig god tid. Jeg mente ikke å fremstå så utakknemlig heller. Det er klart vi blir glad for alke gaver. Skrekken er bare syv brødristere, fire vaffeljern, ni kaffetraktere og femten vaser. Vi bor laaangt fra vielsesstedet og bytting blir vanskelig da den butikken ikke finnes her. ts

Skjønner at du ikke har lyst på fire brødristere, men samtidig må folk lov å kjøpe det de vil. Og de fleste butikker har bytterett, så da får dere heller bruke en dag på å reise og bytte det dere har fått for mye av. Ikke sikkert alle kjøper gaver på vielsesstedet heller som du nevner er langt unna, men om det er kjøpt i en kjedebutikk så får du som regel byttet i en annen filial. Tror forresten det er ganske vanlig å få flere av en ting i bryllup, så litt bytting må dere nok regne med.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Sulosi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...