Gå til innhold

Oppbevaring av frø, flak og mel

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Jeg liker å helle ulike før, flak og mel over i beholdere, både fordi det er mer praktisk og fordi jeg slipper å merke hver eneste nye pose jeg får i hus med blindeskrift.

Jeg har opplevd at i noen beholdere har det grodd opp dyr. F.eks. i sesamfrøene sa min kjære at der var små "pinnedyr" med vinger. Vi kastet hele boksen.

Er det oen som vet hvordan frø, flak og mel skal oppbevares? Skal det oppbevares tett eller luftig?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppbevarer alt mel etc i luft/fukttette bokser. Vi hadde melmøll i skapet en gang og de var vanskelige å bli kvitt. Etter at alt kom i bokser har vi ikke sett noe mer til dyrene. Viktig å sjekke melposer etc før man setter det i bokser, for det kan være egg/larver der.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppbevarer alt mel etc i luft/fukttette bokser. Vi hadde melmøll i skapet en gang og de var vanskelige å bli kvitt. Etter at alt kom i bokser har vi ikke sett noe mer til dyrene. Viktig å sjekke melposer etc før man setter det i bokser, for det kan være egg/larver der.

Hvordan ser disse eggene og larvene ut?

Er de lette å få øye på?

Tømte nettopp hele kjøkkenskapet fordi vi har hatt melmøll, men kunne ikke finne noe som lignet på egg eller larver i noen poser.

Anonym poster: d620e9ae90d6eb5f5e80d34d8af53fa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...