Gå til innhold

Kjærlighetssorg - hvor lang tid tar det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten slo opp for tre dager siden. Jeg har det helt jævlig. Spiser knapt. Har vondt i magen. Gråter hele tiden. Prøver å late som ingenting når andre ser meg, men det er vanskelig.

Hvor lang tid tar dette? Jeg har aldri opplevd kjærlighetssorg før. Har mistet den beste kjæresten jeg kunne tenke meg :(

Anonym poster: e873a2da0dba397b7b8c7a4b656f41cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det føles som at verden raser sammen når den man elsker ikke lenger vil, om det kommer som et sjokk er det også enda mer rystende.

Det tar tid å komme over, men det tar ikke så lang tid før ting blir bedre og bedre. Du er i den første fasen nå, hvor følelsene stormer. Du vil lære mye om deg selv fremover, som du vokser på, til tross for at det er vond lærdom.

Det er lov å være trist og lei nå, men prøv å huske at ingen dør av kjærlighetssorg, det er ikke farlig, men bare vondt.

Noen tips som funket for meg:

- gi deg selv noen uker hvor du får lov til å være trist, fokuser og bruk energien din på helt enkle ting (få i deg mat, prøv å få tankene dine litt vekk noen ganger med en film, noen venner, kom deg ut i sola litt) du trenger ikke late som du er glad, men kom deg ut blandt mennesker, selvom det er det siste du vil, så hjelper det.

- når du har fått "grått litt fra deg", begynner du stille og rolig å nøste litt opp i ting. Kom deg og tren, ta en annsiktsbehandling eller massasje, sol deg, kjøp deg noe nytt, gjør ting du liker (dersom du ikke har noen hobbyer eller interesser, så er dette tiden for å skaffe seg noe, lag noen prosjekter som du kan drive med over tid, strikk en genser, tegn, mal, lag noe, det hjalp meg MYE) sett deg mål, og ting du kan jobbe mot. Prøv å begynne å nyte din nye hverdag alene, og utforsk hva som hjelper og hva som ikke hjelper for å få deg til å glemme han.

- etter hvert som ukene går vil du merke at ting letter, og du begynner å se at du går fra å gråte hele dagen, til å gråte litt hver dag, til å gråte annenhver dag, til å gråte en gang i uka, til en gang i mnd, også ser du plutselig at du ikke er så trist lenger, og at du har skapt et nytt liv med nye muligheter, og du vil plutselig finne det inspirerende og deilig å være alene og kun fokusere på deg selv.

Det er ikke alltid sånn at tid leger alle sår, men når det kommer til kjærlighetssorg er det sånn.

Om du synes det blir for ille så synes jeg du skal snakke med noen (psykolog), det er ikke uvanlig at man kan ha stor nytte av det etter et tøft brudd. Men gi det noen uker nå, så skal du se at det blir litt bedre.

Jeg selv er ikke helt over min eks, men lever helt fint uten han og har det bra. ser lyst på tingene. det er et halvt år siden det ble slutt med oss.

Og sist men ikke minst STOR KLEM til deg :hug: jeg vet akkurat hvordan du har det, det føles jævlig.

Anonym poster: 668e4adb42ccda857e64691275a08d60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...