Gå til innhold

Noen som har vært i Dubai?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter å vurderer Dubai til sommeren. Noen som har vært der? Anbefales det?

Hva kan man finne på der?

Anonym poster: dc94642814a9fd2e2e1ab4ed85b0cfc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke anbefale det om sommeren, da blir det forferdelig varmt der!!! Var der i november og da var temperaturen helt perfekt , rundt 30 grader. Absolutt verdt å dra dit :)

Anonym poster: 714616ec41418dc54b031d2129cfe6bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært der, dessverre, men kjenner mange som har. Som AB over meg sier, det anbefales ikke å reise dit om sommeren. Søsteren min reiste til Dubai for en hel måned i fjor, og de måtte sitte inne om dagen, fordi det kunne bli opptil 40-50 grader der. De fleste jeg kjenner har reist i februar/mars, og det skal være fint der om høsten og. Du kan selvfølgelig reise dit om sommeren, men om du vil bruke mye tid i solen, anbefaler jeg det ikke. Ekstremt sterk sol, og det er rett og slett helt ulevelig varmt...

Det er masse å finne på der, bra shopping, fine steder å spise, mye å se. Flere av de jeg kjenner som har vært der, har reist tilbake flere ganger, og da må det jo være bra!!! :)

Anonym poster: 1ffb7453171cfe0f79e240300ddf09cd

AnonymBruker
Skrevet

Var der i oktober `08, med jobben. Selv da, var det kjempevarmt, så annbefaler ikke å reise i sommer, heller på høsten eller vinteren. Første gangen jeg var der, og jeg ble forelsket rett og slett. Det var en drøm å være der, mye å se, mye å shoppe, kjempesvære sentre og veldig veldig ryddig, det fantes ikke et papir noe sted på bakken, det var utrolig å se. Som sagt var der med jobben, så vi reiste på slike utflukter med buss, hvor vi fikk med oss mye av kulturen og historie, det var spennende å høre og å vite. For å si det slik, man reiser ikke til Dubai bare for å bade og sole seg, det er så mye mer med Dubai man bør oppleve. Var også på middag på det hotellet som er på vannet, det var en uforglemmelig opplevelse. Så, anbefaller på det sterkeste å reise dit, jeg skal også dit om ikke lenge:)

Anonym poster: 0176397957e22f7b649f0cf89af9c556

Skrevet

Jeg anbefaler å reise dit om sommeren. Hvis..du ikke MÅ ligge på stranda eller ved bassengkanten og soler deg hver dag.

For når du reiser rundt i byen er du som regel i aircond. Enten det er i bilen, buss, busstopp (!), shoppingsentre, museum etc.

Greit nok. Å vandre i markeder eller på stranda kan være en utfordring, men ikke verre enn at du greier et par timer. Det er bare å stoppe innom en plass med a/c eller få seg noe kaldt å drikke.

Store fordelen med sommeren er at det er billigere flybilletter dit, samt hotell. Dessuten lokker de med gode tilbud i shoppingsentrene.

Eneste du bør unngå er å reise dit under ramadan. I år først nå i aug.

Alle restauranter og steder du ønsker deg noe kaldt å drikke er stengt til solen går ned. Da blir du rimelig slapp og tørst om du skal gå rundt en hel dag i den varmen.

Skrevet

Jeg har vært en del i Forente Arabiske Emirater med jobben og råder deg til å finne et annet reisemål om sommeren grunnet varmen. Ellers så er Dubai drit kjedelig etter min mening, er ikke stort annet å gjøre en å fly på altfor store og kjedelige kjøpesentre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...