Gjest Riskjeks Skrevet 24. april 2013 #21 Skrevet 24. april 2013 Det er ingen statlige regler som sier at de ikke kan bruke doring og potter i barnehagen. Og også private barnehager må følge de reglene som finnes. Stemmer Vi har brukt kommunal barnehage, og flust med potter og doringer der Mange barnehager har jo sånne ekstra små doer, og da trenger man jo ikke doring. Men når man har vanlige "voksendoer" burde det jo være en selvfølge å ha doring i alle fall. Mange barn er veldig redde for å dette ned i do, forståelig nok... Mine brukte lang tid på å ville gå over fra potta til do. Da vi begynte pottetrening, var det kun med potte, fordi de nektet å sitte på do. Den eldste var 4 år før han turde å gå på vanlig do. Hvis barnehagen hadde nektet ham potte, hadde jeg blitt rimelig sur. Skulle ungen ha gått med bleier i barnehagen ett år etter bleieslutt da? Nei, her må du bare kreve potter/doring av barnehagen, TS.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #22 Skrevet 24. april 2013 Spør hvilke paragrafer de henviser til (antar de vil ha et forklaringsproblem). Be om å snakke med leder (eller gå enda høyere i systemet: kommunen, fylkeslegen). De skal jo ikke hindre barns utvikling. Som sykepleier kan jeg ikke se at det er noe mindre hygienisk med et barnedosete (som vaskes/sprites) enn en doring (som vaskes en gang i døgnet?). Det er håndvasken etter toalettbesøket som er viktigst. Anonym poster: 72903f39a75671865c6703d828e93b13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå