Gå til innhold

Bleieavvenning og bhg

Fremhevede innlegg

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det er ingen statlige regler som sier at de ikke kan bruke doring og potter i barnehagen. Og også private barnehager må følge de reglene som finnes.

Stemmer :)

Vi har brukt kommunal barnehage, og flust med potter og doringer der ;)

Mange barnehager har jo sånne ekstra små doer, og da trenger man jo ikke doring. Men når man har vanlige "voksendoer" burde det jo være en selvfølge å ha doring i alle fall. Mange barn er veldig redde for å dette ned i do, forståelig nok... Mine brukte lang tid på å ville gå over fra potta til do. Da vi begynte pottetrening, var det kun med potte, fordi de nektet å sitte på do. Den eldste var 4 år før han turde å gå på vanlig do. Hvis barnehagen hadde nektet ham potte, hadde jeg blitt rimelig sur. Skulle ungen ha gått med bleier i barnehagen ett år etter bleieslutt da? Nei, her må du bare kreve potter/doring av barnehagen, TS.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør hvilke paragrafer de henviser til (antar de vil ha et forklaringsproblem). Be om å snakke med leder (eller gå enda høyere i systemet: kommunen, fylkeslegen). De skal jo ikke hindre barns utvikling.

Som sykepleier kan jeg ikke se at det er noe mindre hygienisk med et barnedosete (som vaskes/sprites) enn en doring (som vaskes en gang i døgnet?). Det er håndvasken etter toalettbesøket som er viktigst.

Anonym poster: 72903f39a75671865c6703d828e93b13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...