Gå til innhold

Spiseforstyrrelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå trent i litt over 1 år på en treningsenter og har egentlig hele livet vært opptatt av utseendet mitt og kroppen, men ikke slik det har blitt nå. Jeg har veid meg regelmessig 1 gang i måneden på senteret for å følge med på vekten og for 1 uke siden fikk jeg se et diagram på hvordan det hadde utviklet seg fra august til nå. Denne viste at frem til jul hadde jeg lagt på meg, altså i muskler men så etter jul hadde jeg startet å gått ned i kilo. Det er her problemene starter for jeg har nå sett hvor lett det er for meg å gå ned for har gått ned 4kg på 2 måneder. Jeg fikk også i etterkant av dette en undersøkelse av hele kroppen som gikk på kiloer og fettprosent og alt egentlig og denne viste at jeg nå ligger under på både vekten og fettet på kroppen. På grunn av dette har jeg nå fått "forbud" mot å trene på senteret så jogger bare hjemme opp til 3-4 ganger i uka for å få beveget meg. Mamma har i det siste sett at jeg har gått ned så en lege har blitt blandet inn så nå går jeg til samtaler fordi jeg sliter utrolig mye med maten. Spiser kanskje rundt 500 kcal om dagen på ukedager, men så kommer helgen. Jeg føler da et slags press for å spise masse og dette slår ut på søndagen. jeg overspiser da utrolig masse med godteri og snop og ender opp ved doen. Dette har skjedd de tre siste helgene. Dette er det ingen som vet om og nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre. For en del av meg vil fortsette å ned i vekt, men en annen del vil få en stopp på dette og komme meg tilbake. For har måttet ta en pause fra skolen og egentlig alt for har ikke energi. Har noen av dere noen råd på hva en jente kan gjøre? Trenger råd nå, og har jeg en spiseforstyrrelse?

Anonym poster: abfb7443155c163c62eeda9e5fc9198e

Anonym poster: abfb7443155c163c62eeda9e5fc9198e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du har en spiseforstyrrelse. La legen din hjelpe deg.

Anonym poster: 743230bc982debc1e2dcd87ca93a37e4

Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære Gjest,

siden vi ikke kjenner kompetansen til brukerne her inne, må jeg dessverre stenge denne tråden. Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Lykke til.

Vennlig hilsen Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...