Drizzt Skrevet 28. april 2013 #21 Skrevet 28. april 2013 Bjørn-Ali er mannen! Jeg heier på ham. Han er noe for seg og så utrolig flink med pynting! I kveld begynte han å fokusere mer på smak, så man kan alltid lære mer. Jeg håper at han vinner. Jeg hørte at han åpner eget bakeri på Rygge, så kanskje kommer jeg til å bestille kaker derfra. Det er noe ved Ida som irriterer meg. Vet ikke hva det er, hun virker som en hyggelig jente, men det er noe veldig ... ubehagelig ved henne.
In<3Love Skrevet 28. april 2013 #22 Skrevet 28. april 2013 Ida ubehagelig?? Synes hun virker som den godjenta neg da er enig i at Bjørn Ali er suveren på å pynte kaker! Var fin den til hu lyse også idag blir spennende å se hvem som vinner! 1
RockPaperScissor Skrevet 28. april 2013 #23 Skrevet 28. april 2013 Bjørn Ali er utrolig dyktig på utseendet på kakene sine, men kommer nok ikke til å vinne. Har holdt en knapp på Ida nesten hele veien, men tror det kommer til å bli rimelig jevnt i finalen. Anne Brith er også veldig flink, men Ida er bedre teknisk virker det som. Og det er tross alt smaken som er viktigst (selv om man ikke vinner med en kake som smaker himmelsk men ser ut som helvete....). Og... hva slags musikk? :D
RockPaperScissor Skrevet 28. april 2013 #24 Skrevet 28. april 2013 Jeg liker også programmet, men de kunne gjort det litt mer spennende. Vet alltid hvem som går ut og hvem som blir mesterbaker. Sånn er det med matlagingskonkurranser. Jeg har sittet og gjettet for meg selv hver eneste søndag, og har truffet blink både på mesterbaker og hvem som går ut, hver gang. Men det har nok noe med at jeg er veldig glad i å bake selv, og ser ganske godt de forskjellige punktene som spesielt Pascal legger vekt på. Og med litt vanlig common sense og logikk, så klarer de aller fleste å gjette seg til hvem som ryker...
Drizzt Skrevet 29. april 2013 #25 Skrevet 29. april 2013 Ida ubehagelig?? Synes hun virker som den godjenta neg da er enig i at Bjørn Ali er suveren på å pynte kaker! Var fin den til hu lyse også idag blir spennende å se hvem som vinner! Det er noe ved henne som jeg opplever som ubehagelig. Vet ikke om det er øynene eller noe, men noe veldig kunstig. Det betyr ikke at helle Ida er ubehagelig, nei. Alle tre som kom til finalen har sine sterke og svake sider. Men jeg håper at Bjørn-Ali vinner.
Gjest Crazycatlady Skrevet 29. april 2013 #26 Skrevet 29. april 2013 Sånn er det med matlagingskonkurranser. Jeg har sittet og gjettet for meg selv hver eneste søndag, og har truffet blink både på mesterbaker og hvem som går ut, hver gang. Men det har nok noe med at jeg er veldig glad i å bake selv, og ser ganske godt de forskjellige punktene som spesielt Pascal legger vekt på. Og med litt vanlig common sense og logikk, så klarer de aller fleste å gjette seg til hvem som ryker... Ikke enig. Har sett mye på matlagingsprogrammer og de fleste greier å gjøre det spennende. Her overfokuserer de på den som går ut og da blir det ikke spennende. I andre program så lurer de ofte seeren sånn at man ikke skal vite det med en gang. Men det er ikke så nøye. Jeg ser på uansett.
MarianneE Skrevet 29. april 2013 #27 Skrevet 29. april 2013 jeg elsker det programmet. Men bakgrunnsmusikk... har faktisk ikke lagt merke til den!
Vaffel Skrevet 29. april 2013 #28 Skrevet 29. april 2013 Ikke enig. Har sett mye på matlagingsprogrammer og de fleste greier å gjøre det spennende. Her overfokuserer de på den som går ut og da blir det ikke spennende. I andre program så lurer de ofte seeren sånn at man ikke skal vite det med en gang. Men det er ikke så nøye. Jeg ser på uansett. Som du sier er det ikke så nøye, for meg er ihvertfall ikke spenning en faktor til at jeg ser på programmet. Fokuset er heldigvis på folkene og det fine (evt mindre fine) bakverket de skaper
RockPaperScissor Skrevet 29. april 2013 #29 Skrevet 29. april 2013 Ikke enig. Har sett mye på matlagingsprogrammer og de fleste greier å gjøre det spennende. Her overfokuserer de på den som går ut og da blir det ikke spennende. I andre program så lurer de ofte seeren sånn at man ikke skal vite det med en gang. Men det er ikke så nøye. Jeg ser på uansett. Hva mener du med at de overfokuserer på den som går ut? Husk at dette er et norsk program, til og med en bakekonkurranse. Det er vel ikke akkurat det vi har overflod av her til lands...
Gjest Crazycatlady Skrevet 29. april 2013 #30 Skrevet 29. april 2013 Hva mener du med at de overfokuserer på den som går ut? Husk at dette er et norsk program, til og med en bakekonkurranse. Det er vel ikke akkurat det vi har overflod av her til lands... Jeg har bare at "Åja, i dag er det h*n" som går ut" siden det blir ekstra mye på akkurat den personen selv om andre også gjør endel feil. Jaja, som sagt så er det ikke så nøye. Ikke meningen å overfokusere på akkurat det
Vaffel Skrevet 1. mai 2013 #31 Skrevet 1. mai 2013 Fikk endelig sett semifinalen nå. Herlig å se Bjørn Ali levere den beste kaken, som mer enn gjorde opp for mislykkede marsmallows De to andre i finalen skuffet med kjedelige bryllupskaker, som så altfor kompakte og tørre ut. De viste dog igjen at de er de to flinkeste på "ikke kake" utfordringer. I finalen skal det bare lages kaker, så da har de to damene heldigvis ikke teknisk-fordelen over Bjørn Ali. Derfor er det helt åpent. Håper en av de to sympatiske vinner, men kan fort bli fru Perlesukker.
Gjest Emera Skrevet 1. mai 2013 #32 Skrevet 1. mai 2013 Fikk endelig sett semifinalen nå. Herlig å se Bjørn Ali levere den beste kaken, som mer enn gjorde opp for mislykkede marsmallows De to andre i finalen skuffet med kjedelige bryllupskaker, som så altfor kompakte og tørre ut. De viste dog igjen at de er de to flinkeste på "ikke kake" utfordringer. I finalen skal det bare lages kaker, så da har de to damene heldigvis ikke teknisk-fordelen over Bjørn Ali. Derfor er det helt åpent. Håper en av de to sympatiske vinner, men kan fort bli fru Perlesukker. Bjørn Ali gjorde det helt riktige da han valgte kakefatet framfor å bruke tid på å skjære til og balansere tre kaker oppå hverandre. Så kunne han heller konsentrere seg om pynt og smak. Det er ellers en umulig oppgave å få til en treetasjers bryllupskake på fire timer. Jeg har nylig begynt å se på serien, så jeg har egentlig ingen favoritt ennå. Men, "Perlesukker," er det hun blonde? Er ikke hun sympatisk? Jeg aner ikke, bare spør nå.
Vaffel Skrevet 1. mai 2013 #33 Skrevet 1. mai 2013 Bjørn Ali gjorde det helt riktige da han valgte kakefatet framfor å bruke tid på å skjære til og balansere tre kaker oppå hverandre. Så kunne han heller konsentrere seg om pynt og smak. Det er ellers en umulig oppgave å få til en treetasjers bryllupskake på fire timer. Jeg har nylig begynt å se på serien, så jeg har egentlig ingen favoritt ennå. Men, "Perlesukker," er det hun blonde? Er ikke hun sympatisk? Jeg aner ikke, bare spør nå. Var kanskje litt dumt formulert av meg. Synes Bjørn Ali og Ida virker hyggelige og sympatiske, mens Anne Brith (hun blonde) er mer nøytral. Men sjekket innom bloggen hennes, og det hun skriver der virker hyggelig.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #34 Skrevet 1. mai 2013 Jeg synes det er rart de har med en som lever av å bake med i et amatør show. Jeg har ingenting til overs for hu Anne Brith, synes hu er alt for sjølgod. Anonym poster: f4ba9f2be9ab1681b63c744cb197a897 5
RockPaperScissor Skrevet 1. mai 2013 #35 Skrevet 1. mai 2013 Jeg synes det er rart de har med en som lever av å bake med i et amatør show. Jeg har ingenting til overs for hu Anne Brith, synes hu er alt for sjølgod. Anonym poster: f4ba9f2be9ab1681b63c744cb197a897 Jeg sitter også med det samme inntrykket om henne. Selv om hun virker veldig ålreit i perioder, men hun har noen små gloser etc som får meg til å rynke på nesa... Klarer ikke helt å forstå meg på henne. Hun er veldig flink da, men virker som om hun stiller høye krav til seg selv.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #36 Skrevet 2. mai 2013 Mens jeg håper at Anne Berit vinner, hun er den som har blitt mesterbaker oftest og er desidert den flinkeste av de tre. Men jeg liker han mannen bedre, han er så veldig søt, men den beste bakeren er likevel Anne Berit om man ser på alle episodene samlet. Anonym poster: 69ecf7a64425364ddad14b9a855def42
Gjest Crazycatlady Skrevet 2. mai 2013 #37 Skrevet 2. mai 2013 Jeg syns den som er best å bake skal vinne og ikke den som er mest sympatisk. Syns ikke hun blonde er noe mindre sympatisk eller noe negativt jeg da men og hun er flink også. Hun eller Ida kan vinne siden det er de jeg syns er flinkest til det konkurransen handler om.
fresia Skrevet 5. mai 2013 #38 Skrevet 5. mai 2013 jeg heier på Bjørn Ali ligger litt etter på episodene, men har fått med meg at han er blant de tre siste. woho! ellers liker jeg Ida veldig godt også...
Vaffel Skrevet 5. mai 2013 #39 Skrevet 5. mai 2013 jeg heier på Bjørn Ali ligger litt etter på episodene, men har fått med meg at han er blant de tre siste. woho! ellers liker jeg Ida veldig godt også... Anne Brith er nok i favorittposisjon, men vi får håpe på en positiv overraskelse ikveld
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå