Gå til innhold

Glemt p-pille (Zyrona)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg glemte en Zyrona p-pille igår, og hadde sex igår kveld. Så den glemte pillen i morges da jeg skulle ta dagens, så det gikk ganske nøyaktig 24 timer. Mener det er siste uken av brettet, har det ikke foran meg akkurat nå. Noen sier p-pillen mister effekt etter 12 timer, andre sier 36. Hva er sjansen for graviditet (eggløsning)? Burde jeg ta angrepille, får ikke tatt den før ca 24 timer etter samleiet isåfall. Jeg kan ikke ha sex med kondom, så burde vi la være å ha sex til jeg får mensen?

Anonym poster: 91e99b7cf82cbe68ed878cde8b4a0f62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke gikk mer enn 36 timer siden du tok siste pille, er det vel innenfor sikkerhetens grenser?

Gjest Allergikeren
Skrevet

Fra pakningsvedlegget:

1 tablett glemt i uke 3:

Da kan velge en av følgende mulighetene, uten å måtte benytte andre former for svangerskapsforebyggelse i tillegg.

1.

Ta den glemte tabletten så snart du husker det, selv om det betyr at du må ta 2 tabletter samtidig. Ta de neste tablettene på det vanlige tidspunktet. Start deretter på neste brett med tabletter, uten pause i mellom brettene. Du vil sannsynligvis ikke få noen menstruasjon før etter det andre brettet med tabletter, men du kan få gjennombruddsblødning eller spotting, mens du tar tablettene.

Eller

2.

Stans å ta tablettene på det nåværende brettet. Ha en tablettfri periode på 7 dager eller mindre, inklusiv den dagen du glemte tabletten. Fortsett med det neste brettet. Fordelen med denne metoden, er at du kan fortsette med neste brett med tabletter på samme ukedag som du pleier.

I og med at du har tatt i dag, men glemte i går, hadde jeg begynt rett på neste brett uten å ta pause, hvis jeg var deg. Da trenger du ikke tenke på redusert effekt. Men dersom det skulle skje en annen gang, at effekten blir redusert, så er det nok å avstå fra sex de følgende 7 dagene, du trenger ikke vente (helt) til du får mensen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...