AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #21 Skrevet 22. april 2013 Selvsagt kan du lage liste Og det er jo like mye bryllupsfeiring selv om det er noen måneder senere. Tror de fleste gjestene vil sette pris på at dere har ønskeliste, og som du nevnte; du trenger jo ikke å nevne den før noen spør Anonym poster: c7860cd569dd6c8f5400d7328a2d5f57 1
CathFoto Skrevet 22. april 2013 #22 Skrevet 22. april 2013 Ja da hadde jeg laget ei ønskeliste på tilbords på nettet, for så å slette den Ble veldig usikker når noen synes det er sært med ei ønskeliste, og andre synes en vennefest 2 mnd etter blir som bare en vennefest og ikke i forbindelse med brylupet og gjøre. Ja da lar jeg heller være å ha ønskelist. Viktigs for meg er at folk vil komme på vennefeste og feire at vi har giftet oss (til tross for det er 2 mnd etterpå, har en sjømann, så sånn er det bare). Forventer ikke at folk skal ta med gave, er ikke derfor vi har vennefest. Så da er det bestemt Ingen ønskeliste ang vårt bryllup Er det en ting jeg har lært av å planlegge bryllup så er det at noen vil alltid reagere på et eller annet. Lag en ønskeliste og informer de som spør, de som ikke spør trenger ikke vite at den eksisterer.
Trollmortil3 Skrevet 22. april 2013 Forfatter #23 Skrevet 22. april 2013 .. har han ikke noe ferie da .. ? kunne dere ikke lagt hele greia til en ferie .. ? Han jobber 5 uker ute og 5 uker hjemme, og da har man ikke ferie Ble 8.juni, helga før har vi vennepar som har den datoen, og helga etter som vi hadde planer om vennefest i utgangspunktet passet dårlig likevel, så da ble det aug. Og første og siste helga han er hjemme er litt risikabel og planlegge i tilfelle mannskapskiftet blir forskjøvet Kunne selvsagt valg og gifte oss i aug og vennefest helga etter, men vi hadde allerede booket 8.juni og informert nær familie om vielse og middag Men jeg har selv vært på 2 enkel bryllupsfester ei stund etter paret hadde giftet seg. Og jeg har sett det som ei bryllupsfeiring av paret Da har jeg forklart hvorfor det ble 2 mnd etterpå
Trollmortil3 Skrevet 22. april 2013 Forfatter #24 Skrevet 22. april 2013 Er det en ting jeg har lært av å planlegge bryllup så er det at noen vil alltid reagere på et eller annet. Lag en ønskeliste og informer de som spør, de som ikke spør trenger ikke vite at den eksisterer. Godt poeng, jeg er vel litt lett påvirkelig av hva andre mener. For var i utgangspunktet veldig usikker om jeg skulle lage liste, ikke for vår del, men for gjestene, så det blir enklere for de som har lyst å kjøpe gave. Vil ikke virke som jeg forventer gaver, og heller ikke dyre gaver når vi har bare en enkel fest. Så er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #25 Skrevet 22. april 2013 Godt poeng, jeg er vel litt lett påvirkelig av hva andre mener. For var i utgangspunktet veldig usikker om jeg skulle lage liste, ikke for vår del, men for gjestene, så det blir enklere for de som har lyst å kjøpe gave. Vil ikke virke som jeg forventer gaver, og heller ikke dyre gaver når vi har bare en enkel fest. Så er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Sett ting i forskjellig prisklasse på listen, alt fra 99-1000 kr. Tror ikke du skal bekymre deg Anonym poster: c7860cd569dd6c8f5400d7328a2d5f57 1
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #26 Skrevet 22. april 2013 Folk har det med å komme med gave når man har bursdag også. Man lager ikke ønskeliste av den grunn. Men det er jo i anledning ekteskap. 1
Trollmortil3 Skrevet 22. april 2013 Forfatter #27 Skrevet 22. april 2013 Har snakket med mine nærmeste venninner og min mor og søster. Og de alle mente jeg skulle sette opp ei liste. For de mente folk kommer til å kjøpe gave uansett, og da var det greit for de at man hadde ei liste og gå etter. De mente også uansett hvordan man velger å feire så har man giftet seg, og som min mor sier, man kjøper jo gaver til noen man ikke er invitert til også vist man kjenner de godt. Og det har jeg selv gjort også noen ganger. Fordi jeg følte for å gi en oppmerksomhet til brudeparet. Ikke at jeg forventer gaver fra tanter og onkler som ikke er invitert. Har kun foreldre, søsken og forlovere til middag. Vennefesten er venner og søsken. Så da setter jeg opp liste igjenn. Så gir jeg den til de som spør. 1
LittDiva Skrevet 22. april 2013 #28 Skrevet 22. april 2013 Jeg hadde villet å gi gave uansett om jeg var med på bryllupet eller festen, eller ikke med i det hele tatt, forutsatt at det noen relativt nære meg selvfølgelig. Og en liste hadde jeg blitt veldig glad for 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #29 Skrevet 24. april 2013 Var i noe liknende for noen år siden, og naturligvis var der ønskeliste. Og naturligvis hadde vi med bryllupsgave. Anonym poster: ff650d7ccaddf86dfbd8c13fb07e73f3 1
Montefalco Skrevet 26. april 2013 #30 Skrevet 26. april 2013 Sett ting i forskjellig prisklasse på listen, alt fra 99-1000 kr. Tror ikke du skal bekymre deg Anonym poster: c7860cd569dd6c8f5400d7328a2d5f57 Hvorfor begrense gavene til kr 1 000? Om man setter opp noe til kr 5 000,- forstår alle at brudeparret ikke forventer å få denne gaven fra en person, men at mange kan spleise (på vennefester kjenner ofte mange hverandre fra før). Jeg anser at rundt kr 500,- pr gjest er et ok gavebeløp til denne festen, og det er begrenset hvor mange ting man kan ønske seg til denne prisen.
Jade Skrevet 27. april 2013 #31 Skrevet 27. april 2013 Hvis noen som ikke har kjøpt gave til festen, hever noen øyenbryn for at dere har lagt ut ønskeliste ("Åja, var det forventet at vi skulle kjøpe gave?"), så sier dere bare at dere ikke hadde tenkt å legge ut ønskeliste. Men at det var en del som spurte, og da synes dere det var enkelt å bare sette opp en ønskeliste på [butikknavn]. 1
Trollmortil3 Skrevet 27. april 2013 Forfatter #32 Skrevet 27. april 2013 (endret) Var ei som allerede har spurt om gaveønsker etter å ha sendt ut innbydelsen til vennefesten. Da sa jeg vi har lagt ei ønske liste der av oppfordring av søstera mi og noen venninner, men vi forventer ingenting, og hun trengte ikke komme med gave. Dette ble skrevet på face samtale..så hun svarte meg ikke på den. Får være opp til henne hva hun ønsker å gjøre Endret 27. april 2013 av Trollmortil3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå