Gå til innhold

BABYSHOWER

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel jeg trenger litt inspirasjon til babyshoweret som jeg har tenkt og lage til min aller beste, godeste venn!

Hva gjorde dere, eller hvordan var deres babyshower?

trenger tips på:

*Leker

*Mat

*Gave tips ( ikke bleiekake)

Anonym poster: 318268d7083a1c913e09b3db7e526b81

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Trodde dette var en amerikansk skikk og ikke noe man gjorde i Norge.

• Liker 12
Skrevet

Ts planlegger en hyggelig sammenkomst for sin venninne som er gravid. Det er da ikke noe galt i det.

Leker, det kommer kanskje litt an på hvor mange dere er. Men konkurranser med å smake på babymat og gjette hvilken rett. Eller få alle deltakerene til å ta med et babybilde av seg selv og gjette hvem som er hvem.

• Liker 7
Skrevet

Ts planlegger en hyggelig sammenkomst for sin venninne som er gravid. Det er da ikke noe galt i det.

Leker, det kommer kanskje litt an på hvor mange dere er. Men konkurranser med å smake på babymat og gjette hvilken rett. Eller få alle deltakerene til å ta med et babybilde av seg selv og gjette hvem som er hvem.

Hyggelige sammenkomster er det ikke noe galt med. Babyshower er det imidlertid mye galt med. Hvorfor i all verden skal man begynne med en dårlig amerikansk tradisjon.Den norske tradisjonen med å feire barnet når det er født er mye hyggeligere.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble invitert i babyshower forrige uke. Jeg bare lo godt da hun spurte, og gikk selvsagt ikke.

Anonym poster: 8866960ef1601de20909b23e51855604

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

smelt ulik sjokolade å sett det i bleier. så kan deltagerne gjette med lukt evt smak. hva slags type sjokolade det er.

Anonym poster: 4948eb0bd2df16cfb5c58dfac773004f

Skrevet (endret)

Det var då eit unødvendig kvast svar, montefalco?

Mine gode venninder laga til babyshower for meg då eg var gravid, og no etter babyen har komt kjenner eg at eg er veldig takknemlig for at dei laga til det!

Då fekk eg muligheit og ork til å treffe alle sammen på en siste gang før babyen kom, noko som har vorte lite ta no etter at babyen kom..

Vi hadde koslige aktivitetar, i tillegg til mat(pizza) og prat. Tipping av vekt, lengde og fødselsdato til babyen, tipping av magemålet mitt, pluss gjetting av kven som var på babybilde :)

Edit; etter mi meining er det foressten mykje trivligare å arrangere den amerikanske skikken med babyshower, enn en tulleting som f.eks halloween

Endret av Emas
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hyggelige sammenkomster er det ikke noe galt med. Babyshower er det imidlertid mye galt med. Hvorfor i all verden skal man begynne med en dårlig amerikansk tradisjon.Den norske tradisjonen med å feire barnet når det er født er mye hyggeligere.

Den norske tradisjonen er igrunnen ganske teit. Ikke besøke venninna før etter baby er født når hun muligens er helt utslitt? Bare fordi den norske tradisjonen sier det er det som er rett? Hadde mye heller likt sammenkomst før fødselen. Men så hadde jeg en svært vanskelig fødsel og var veldig dårlig flere måneder etterpå.

Og man kan jo komme på besøk etter fødselen selv om man hadde sammenkomst (babyshower) under graviditeten.

Anonym poster: 4cdb08b7410c160a09c9a888cc51f134

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den norske tradisjonen er igrunnen ganske teit. Ikke besøke venninna før etter baby er født når hun muligens er helt utslitt? Bare fordi den norske tradisjonen sier det er det som er rett? Hadde mye heller likt sammenkomst før fødselen. Men så hadde jeg en svært vanskelig fødsel og var veldig dårlig flere måneder etterpå.

Og man kan jo komme på besøk etter fødselen selv om man hadde sammenkomst (babyshower) under graviditeten.

Anonym poster: 4cdb08b7410c160a09c9a888cc51f134

Poenget er jo å få se den nyfødte. Å sitte og se på en gravid mage, leke tullete leker og bringe gave må være noe av det kjedeligste man kan gjøre. Ikke får man drikke alkohol heller ;)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal være en 14 stk og har invitert mor og søstre..

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var då eit unødvendig kvast svar, montefalco?

Mine gode venninder laga til babyshower for meg då eg var gravid, og no etter babyen har komt kjenner eg at eg er veldig takknemlig for at dei laga til det!

Då fekk eg muligheit og ork til å treffe alle sammen på en siste gang før babyen kom, noko som har vorte lite ta no etter at babyen kom..

Vi hadde koslige aktivitetar, i tillegg til mat(pizza) og prat. Tipping av vekt, lengde og fødselsdato til babyen, tipping av magemålet mitt, pluss gjetting av kven som var på babybilde :)

Edit; etter mi meining er det foressten mykje trivligare å arrangere den amerikanske skikken med babyshower, enn en tulleting som f.eks halloween

TUSEN TAKK!! nå har jeg noen leker =)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Poenget er jo å få se den nyfødte. Å sitte og se på en gravid mage, leke tullete leker og bringe gave må være noe av det kjedeligste man kan gjøre. Ikke får man drikke alkohol heller ;)

De som kommer på showeret, kommer nok også på sykehuset og ser nurket når han er født! dette er jo for og gjøre noe for moren! for jeg husker godt hvordan det var etter fødselen, ville at folk skulle gå igjen 2 min etter de kom.

Og jeg syntes hun fortjener en dag med masse kos, gaver og gode venner og familie rundt henne =)

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde masse god mat, ingenting i "babyform" som mange bruker (alt er mini, minipizza, minimuffins), men fargetemaet på cupcakes og sånt var blått siden æresgjesten ventet en gutt. Vi lekte babybingo, gjett magemålet, tegn sædcelle i egget og gjett prisen. Babybingo er som vanlig bingo, bare med babyrelaterte begrep som smokk, pappa, mamma, bleie, fødsel, osv. Gjett magemålet er å gjette hvor stor den gravide er rundt magen, kanskje ikke aktuelt hvis hun er veldig kroppsbevisst på det ene eller andre viset. Tegn sædcelle i egget er som sette hale på grisen. Gjett prisen er gjette prisen på divere babyrelaterte produkter, trappegrind, body, en dunk hvitvin, kondomer, stikkontaktbeskyttelse, vogn, osv.

Jeg synes det var veldig gøy, men for oss som ikke er helt "der" babymessig hadde det vært enda bedre med ett glass vin ;)

Av gaver fikk de/hun saueskinn, vuggestol/sittestol, diverse klær, noe mammautstyr (salver, kremer, skjønnhets-/hudpleieprodukter), bæresele og bæresjal.

• Liker 1
Skrevet

Her til lands er vel dåp en familiefest og en smule formell, mens det såkalte babyshoweret er en uformell vennefest. Ikke samme greia. Man kan jo kalle det "Førbabyfest" eller noe for å fjerne den amerikanske brodden. Man trenger jo heller ikke å gå amokk med gavekjøp om det er der motstanden ligger.

• Liker 1
Skrevet

Når er passe tid å holde selskapet?

AnonymBruker
Skrevet

Hallooo? Babyshower er så last year. Har dere ikke fått med dere at "kjønnsavsløringsparty" er det nye hotte? :hoho:

http://www.klikk.no/...ticle814680.ece

:ironi:

vi hadde nok hatt det, men her vet alle kjønnet så da er det ikke vits ^^

TS

Gjest Riskjeks
Skrevet

vi hadde nok hatt det, men her vet alle kjønnet så da er det ikke vits ^^

TS

Ville du virkelig gjort noe sånt? Eller er du ironisk nå...

Tviler for øvrig på om det lar seg gjøre (i Norge). Hvem jordmødre/leger gidder å ringe den gravides venner etter ultralydundersøkelse for å fortelle dem hvilket kjønn ungen har? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Ville du virkelig gjort noe sånt? Eller er du ironisk nå...

Tviler for øvrig på om det lar seg gjøre (i Norge). Hvem jordmødre/leger gidder å ringe den gravides venner etter ultralydundersøkelse for å fortelle dem hvilket kjønn ungen har? :klo:

hahaha INGEN!! moren ber JM skrive det ned på en lapp og så gir det til den som skal lage shower for henne..

Nei jeg er ikke ironisk, jeg syntes dette er er en fin måte og feire et svangerskap på, hun vil også få fødegave, dåpsgave og bursdagsgave til lille nurket.

TS

Gjest Riskjeks
Skrevet

hahaha INGEN!! moren ber JM skrive det ned på en lapp og så gir det til den som skal lage shower for henne..

Nei jeg er ikke ironisk, jeg syntes dette er er en fin måte og feire et svangerskap på, hun vil også få fødegave, dåpsgave og bursdagsgave til lille nurket.

TS

Jeg vil ikke tro dette er utbredt i Norge nei. Høres fjollete ut. Og så er faktisk ikke formål med ultralyd å finne ut kjønn, og dessuten er det absolutt ikke sikkert å se kjønn på ultralyd. Ei heller sikkert at det faktisk er det kjønnet jordmor tror ;)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...