Gå til innhold

Satte inn ringen for seint.

Fremhevede innlegg

Gjest Virvar
Skrevet

Jeg har brukt Nuvaringen en god stund nå og er godt fornøyd. Har greid å huske på å ta den ut og sette den inn i rett tid. Men i dag gikk det galt :(

Den skulle blitt satt inn klokken 17.00, men da var jeg ikke hjemme. Og så skjedde det så masse, og da klokken var 20.10 kom jeg på den og fikk satt den inn omgående.

Nå leser jeg i pakkevedlegget. Der står det: "....dersom du har glemt å sette inn en ny ring etter den ringfrie perioden. Den ringfrie perioden var lenger enn 7 dager: Sett ny ring i skjeden så snart du husker det. Bruk tilleggsprevansjon (f.eks kondom) de neste 7 dagene. ...... Jo lengre den ringfrie perioden varer , jo høyere er risikoen for å bli gravid.

Er dette så følsomme saker at jeg må bruke kondom i en hel uke bare fordi jeg satte den inn tre timer for seint? Eller er det snakk om at hvis det går en hel dag eller mer så er det alvorlig og man kan bli gravid?

Huff, jeg er fryktelig sinna på meg selv som glemte å sette den inn :evil: Tror jeg må finne et annet tidspunkt. Har funnet ut at det ikke alltid er like lett å være hjemme slik at jeg får sett den inn klokken 17. Og i dag gikk det altså galt :-? :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Med p-piller pleier det jo å vere ein 12-timars regel, men veit ikkje heilt om det er sånn med ringen...

Gjest gjest100
Skrevet

Tror ikke det gjør så mye. Har glemt det en del ganger jeg og, det har alltid gått bra.men det er jo en liten risk da..

Gjest Virvar
Skrevet

Jeg kom på i gårkveld at vi har jo stillt klokken en time frem også. Så da er det egentlig bare litt over to timer som er feil i forhold til tidspunktet jeg tok ut og skulle satt inn.

Synes det er rart at så lite skal ha noe å si - isåfall så synes jeg det er litt skummelt hvis det er så ønfintlig at det må skje på sekundet. Man burde nesten ha littegranne å gå på synes jeg.

Jeg prøvde å få ringt legen i dag men kom ikke gjennom. Vet dessuten ikke om han vet noe mer enn det som står i brosjyren heller.

Skrevet

Jeg ville ikke vært bekymret for det i det hele tatt! To timer har ikke mye å si - det er sikkert mest for at man skal holde kroppen i en fast rytme og huske på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...