Angelheart2 Skrevet 22. april 2013 #21 Skrevet 22. april 2013 Uff, den er ikke så grei. Har tenkt på dette selv, jeg. Har 3 barn, hvorav den yngste er 6. Er VELDIG ferdig med barn, kjenner jeg. Dersom det nå skulle skje et "uhell" vet jeg jammen ikke hva jeg ville ha gjort... Men tror kanskje man "vet" dette den dagen man står der og skal ta en avgjørelse. Synes forslaget til AB #10 var bra, jeg. Om du trekker så kjenner du fort om du blir glad eller skuffet over resultatet. Om du blir skuffet vet du at du ikke skal gjøre det lappen sier.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #22 Skrevet 22. april 2013 40 år er vel ikke så gammelt. Og ting vil legge seg til rette etter hvert. Gled deg over graviditeten og barnet. Vil bare si gratulerer jeg, dette klarer dere fint.... Stusser over at mange ser på abort som en løsning da.... Er virkelig terskelen så lav??? Å ikke ha lyst på barnet, er det en lav terskel? Jeg synes virkelig det er en god grunn til å ta abort. Anonym poster: 8067d7c28b6923d22b342e0b26307925 3
Daraya Skrevet 22. april 2013 #23 Skrevet 22. april 2013 Nesten en beskrivelse av meg. Jeg var riktignok bare 39, men mannen 44. Sønnen vår var nesten 7. Vi var egentlig bestemt at vi ikke skulle ha flere, mest pga kronisk sykdom. Men så sviktet prevensjonen. Min første tanke var "vil ikke ha". Vi fikk ultralyd samme dag og da så vi et bankende hjerte i uke 8. Ikke så lett å tenke at det er bare en liten celleklump. Etter noen dager med mye tenking bestemte vi oss for å beholde. Datteren vår er nå en måned gammel og hittil gikk alt mye bedre enn fryktet og vi angrer ikke. Eller joda, det burde ha skjedd noen år tidligere...
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #24 Skrevet 22. april 2013 Å ikke ha lyst på barnet, er det en lav terskel? Jeg synes virkelig det er en god grunn til å ta abort. Anonym poster: 8067d7c28b6923d22b342e0b26307925 Man skal leve med seg selv etter aborten også..... Er ikke alle som takler tanken på at de faktisk har tatt ett liv.
wilmap Skrevet 22. april 2013 #25 Skrevet 22. april 2013 Å ikke ha lyst på barnet, er det en lav terskel? Jeg synes virkelig det er en god grunn til å ta abort. Anonym poster: 8067d7c28b6923d22b342e0b26307925 da burde man tatt sine forhåndregler som å ikke ha sex eller sterelisere seg
Wildy Skrevet 22. april 2013 #26 Skrevet 22. april 2013 Jeg har to tenåringjenter nå; og føler meg veldig ferdig med småbarn. Har ingen planer om fler, og har en samboer som heller ikke ønsker seg egne barn. Og selv om jeg nå sier at jeg hadde tatt abort vet jeg også hvor vanskelig valget er. Da jeg ble gravid med nummer to ( ikke planlagt) gråt jeg i flere uker. Jeg var dønn fortvilt, og klarte ikke å se for meg enda et barn. Men jeg hadde ingen god nok grunn til abort; for meg er abort et valg når det ikke er andre løsninger. Den gangen satt vi med heller trang økonomi; men hadde jobb og tak over hodet.Og når jenta endelig kom så kom kjærligheten og morsfølelsen raskere enn med nummer en. Hva skulle jeg bruke som grunn i dag? Med god økonomi, eier taket over oss og ei hytte, stabilt og godt forhold... Jeg tror valget hadde blitt vanskelig, og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg hadde endt opp med. For hva man tror og mener om andres situasjon er ofte noe helt annet enn det å stå i det selv.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #27 Skrevet 22. april 2013 Man skal leve med seg selv etter aborten også..... Er ikke alle som takler tanken på at de faktisk har tatt ett liv. Det er faktisk ikke alle som ser slik på det. Anonym poster: 4b0789495df6ae5eda17990156cc8df8
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #28 Skrevet 22. april 2013 Regner med at jeg får mye motbør nå, men jeg synes faktisk det er rimelig forkastelig å ta et liv i en slik situasjon. Jeg tror ikke jeg ville klart å ta abort uansett grunn, men det er så... Helt fra jeg begynte å ha sex har jeg informert alle partnere om at jeg aldri vil ta abort. Og jeg har vært nøye med prevensjonene også, altså. Og dere som er sååå sikre på at dere ikke vil ha flere barn, hvorfor har dere ikke sterilisert dere? Selv bruker jeg spiral som prevensjon, men det er fordi jeg ikke er 100% sikker på at jeg ikke vil ha flere barn. Tror kanskje det holder med de to vi har, men er ikke 100% sikker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå