Gå til innhold

Ikke invitere nær slektning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Be the bigger person. Inviter dem, det er broren din og kona hans. Du behøver jo ikke snakke med henne/dem hele kvelden. Å utelukke henne/dem er å kaste mer bensin på bålet.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be the bigger person. Inviter dem, det er broren din og kona hans. Du behøver jo ikke snakke med henne/dem hele kvelden. Å utelukke henne/dem er å kaste mer bensin på bålet.

Hva skal jeg gjøre når jeg vet at hun er så falsk som hun er? De fleste av mine venner og bekjente har heldigvis aldri møtt henne. Hun kommer til å gjøre alt for å bli venn med de og forgifte de. De få hun har møtt har hun vært superhyggelig med, men i ettertid har hun gjort så mye narr av de, og de vet det ikke engang! Jeg blir lei meg hvis hun skal gjøre dette med flere av mine nærmeste! Har heller ikke så veldig lyst til å fortelle alle vennene og familien til min kjære hvordan hun er som person. Jeg skammer meg. Hun har lyst til å være en del av mitt liv for å ødelegge. Jeg har ikke lyst til å ha henne i livet mitt. Ikke så hyggelig å høre at hun alltid parter dritt om alle som står meg nærmest.

Anonym poster: 5c1f8cc7982ea7a51dab73ddbeed385e

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg gjøre når jeg vet at hun er så falsk som hun er? De fleste av mine venner og bekjente har heldigvis aldri møtt henne. Hun kommer til å gjøre alt for å bli venn med de og forgifte de. De få hun har møtt har hun vært superhyggelig med, men i ettertid har hun gjort så mye narr av de, og de vet det ikke engang! Jeg blir lei meg hvis hun skal gjøre dette med flere av mine nærmeste! Har heller ikke så veldig lyst til å fortelle alle vennene og familien til min kjære hvordan hun er som person. Jeg skammer meg. Hun har lyst til å være en del av mitt liv for å ødelegge. Jeg har ikke lyst til å ha henne i livet mitt. Ikke så hyggelig å høre at hun alltid parter dritt om alle som står meg nærmest.

Men hvordan vet du dette? Lar du henne si sånt til deg?

Du kan jo ikke la henne baksnakke vennene dine til deg! Da må du si at hun får mene hva hun vil, men dette er faktisk dine venner, så slikt vil du ikke høre på.

Anonym poster: 10b61c1d782f7eac65f9972fd7e9b1ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at de fleste er uenig med meg i dette, men jeg klarer ikke å se at det er så stort tap for deg om broren din velger å kutte kontakten med deg som følge av at kona hans ikke blir invitert. Greit at han er familie, men da bør han også oppføre seg som det, og behandle deg på en god måte. Kanskje han tar til vettet etterhvert og ønsker å ta opp kontakten med deg igjen.

Man skal ikke omgås familien sin til enhver pris. Er det usunt for deg å ha kontakt med dem; kutt dem ut!

Anonym poster: 4517cb1b98e4bfb0d2cbbdb3c5f5b848

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet at de fleste er uenig med meg i dette, men jeg klarer ikke å se at det er så stort tap for deg om broren din velger å kutte kontakten med deg som følge av at kona hans ikke blir invitert. Greit at han er familie, men da bør han også oppføre seg som det, og behandle deg på en god måte. Kanskje han tar til vettet etterhvert og ønsker å ta opp kontakten med deg igjen.

Man skal ikke omgås familien sin til enhver pris. Er det usunt for deg å ha kontakt med dem; kutt dem ut!

Anonym poster: 4517cb1b98e4bfb0d2cbbdb3c5f5b848

Jeg er helt enig med deg i dette. Bare lurer på 1) Om bryllupsdagen er dagen å starte på 2) Om at hun er bevisst på hvordan det berører hele familien

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er helt enig med deg i dette. Bare lurer på 1) Om bryllupsdagen er dagen å starte på 2) Om at hun er bevisst på hvordan det berører hele familien

Vel, skal hun ikke invitere dem må det - som nevnt før i tråden - en samtale til, aller helst med hele familen samlet.

Det å ikke invitere sin egen bror i sitt eget bryllup er en alvorlig handling i den forstand at aldri kan gjøres om.

Skrevet

Vel, skal hun ikke invitere dem må det - som nevnt før i tråden - en samtale til, aller helst med hele familen samlet.

Det å ikke invitere sin egen bror i sitt eget bryllup er en alvorlig handling i den forstand at aldri kan gjøres om.

Enig!

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er også en alvorlig, utilgivelig handling å høyst sannsynlig ødelegge bryllupsdagen for et brudepar, den dagen som skulle være deres lykkeligste. Hvis noen i det daglige ikke kan oppføre seg og baksnakker og lyver om noen, er det ikke det minste merkelig om TS ikke vil ha slike i bryllupet sitt, bror og svigerinne eller ikke. Skal hun måtte gå med nervene i helspenn den dagen, synes du?

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er også en alvorlig, utilgivelig handling å høyst sannsynlig ødelegge bryllupsdagen for et brudepar, den dagen som skulle være deres lykkeligste. Hvis noen i det daglige ikke kan oppføre seg og baksnakker og lyver om noen, er det ikke det minste merkelig om TS ikke vil ha slike i bryllupet sitt, bror og svigerinne eller ikke. Skal hun måtte gå med nervene i helspenn den dagen, synes du?

Nei. Men jeg synes ikke man skal ta lett på å ikke invitere sin bror. Derfor synes jeg at det er viktig at man ikke bare lar være å invitere men sørger for at alle involverte parter er skikkelig informert.

Mitt poeng er at det må bli brorens valg om han kommer i bryllupet uten sin kone eller ikke og det valget får han aldri dersom det ikke blir informert skikkelig om hvorfor hun ikke er invitert.

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Det jeg alltid spør meg selv er: Hvorfor skal jeg gjennom ett helvete bare fordi broren min har en gal dame? Ja, jeg skjønner det at familien blir splittet, men hvorfor må jeg alltid ofre meg? Det er faktisk psykisk slitt å vite at hun alltid kommer til å være i vår familie. Før hun kom hadde vi det så godt sammen. Hun har snakket så mye stygt om oss at broren min har blitt helt hjernevasket. Han har såret meg til de grader at jeg ikke klarer å stole på å ha han i livet mitt lenger.

Jeg vil ikke fremstå som en egoist, men jeg er SÅ LEI av henne nå at jeg holder på å bli gal.

Har hoppet over svarene du har fått og evt svart på etter dette innlegget, da jeg kun ønsker å BEKREFTE at på DERES store dag skal ikke DERE måtte være så ******* høflige at dere bruker energi på å vite at dere har henne der.

Anonym poster: fe0ca8552df66e221f2410bb4f0b2348

Skrevet (endret)

Tror vi er enige at vi har stor forståelse for om ts velger å ikke be de, men at hun da bør være 100% sikker, for å ikke be de i bryllupet handler om mye mer enn den ene dagen, og da er det greit å vite at man har tenkt gjennom konsekvensene både for seg selv og resten av familien.

Endret av CathFoto
Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg også sagt til familiemedlemmene at jeg respekterer at de vil fortsette å ha det samme forholdet til broren og svigerinna som før. At jeg ikke ønsker at de skal føle de må ta noens side. Forhåpentligvis kan det forebygge en del konflikter.

Skrevet

Jeg ville latt være å invitere henne. Hvis du ikke vil dele dagen med henne så gjør du ikke det.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Siden broren din oppfører seg som henne så hadde jeg ikke bedt noen av de.. Evt tatt en prat med broren din om oppførselen og vist ikke svigerinne begynner og oppføre seg, så blir ikke hun invitert. Så inviterer du kun han så får han velge selv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en sitausjon selv som er veldig vanskelig, så jeg kan absolutt relatere til dette.

Har ikke lest alle andre svar her. Mitt råd er: snakk med familien din om situasjonen. Si at du er i tvil om du vil invitere henne (de?), og forklar på en saklig og ordentlig måte hvorfor. Be de gjerne ta seg litt tid til å tenke over saken, og hva de syns, før de svarer. Understrek gjerne også at det uansett til syvende og sist er din forlovedes og din avgjørelse å ta, men at dere ønsket å lufte situasjonen med familien og få noen synspunkter - samt informere.

Selv har jeg en bror som er rusmisbruker, og har vært det mesteparten av sitt voksne liv. Han har ingen hemninger, og lar seg ikke affisere av om det er barn tilstede, eller familiære selskapeligheter eller noe som helst. Han kjører sitt eget løp. Etter nøye overveielser, og etter å ha konferert med øvrig familie, har jeg tatt en avgjørelse på at han ikke blir invitert til vielsen vår, men han får invitasjon til festen. Det er lettere å ta kontroll over situasjonen på en fest enn på en vielse. Jeg vet noen vil reagere på dette, men jeg har ikke tenkt til å gi ham muligheten til å ødelegge vielsen for samboeren min, for barnet vårt og for resten av det fåtallet gjester som skal dit. Basert på tidligere erfaringer med ham, mener jeg at dette er en konsekvens han selv har "pådratt seg" med sin oppførsel (eller mangel på sådan). Jeg er for glad i ham, til å ta sjansen på at han ødelegger den dagen, og dermed får det også på "rullebladet" sitt...

Anonym poster: 2a0489302d1e2fbc2b8ec0725a1cb6a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vielsen er jo åpen for alle dersom den holdes i kirke/på offentlig sted, så broren kan jo komme i den selv om det ikke står at han er invitert spesifikt til den.

Anonym poster: 7defb6cd5301ab9ad46c9348c6a8fb55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vielsen er jo åpen for alle dersom den holdes i kirke/på offentlig sted, så broren kan jo komme i den selv om det ikke står at han er invitert spesifikt til den.

Anonym poster: 7defb6cd5301ab9ad46c9348c6a8fb55

Jeg trodde det var innlysende utfra det jeg skrev, men vielsen er altså ikke i kirke eller på offentlig sted hvor han bare kan dukke opp. Dessuten ville han da også måtte være infomert om når og hvor vielsen skal være, og det er han jo selvsagt ikke når han ikke er invitert. (Og siden jeg innser at dette heller ikke er innlysende, så kan jeg understreke at vil vielse og fest foregå på forskjellige dager)

Anonym poster: 2a0489302d1e2fbc2b8ec0725a1cb6a2

Skrevet

Nå har jeg ikke lest hele tråden. Jeg hadde valgt å invitere henne. Rett og slett for å heve meg over hennes oppførsel. Gjestene dine er voksne mennesker som selv kan gjøre seg opp en mening om andre mennesker. Velger du å ikke invitere henne og broren din, så kan dette være en sak som blir en "snakkis" i mange år etter bryllupet. Da må du også regne med å forklare deg for hvorfor du valgte som du gjorde. Hev deg over henne og inviter! Du trenger ikke å forholde deg til henne så mye på selve festen!

• Liker 4
Skrevet

Nå har jeg ikke lest hele tråden. Jeg hadde valgt å invitere henne. Rett og slett for å heve meg over hennes oppførsel. Gjestene dine er voksne mennesker som selv kan gjøre seg opp en mening om andre mennesker. Velger du å ikke invitere henne og broren din, så kan dette være en sak som blir en "snakkis" i mange år etter bryllupet. Da må du også regne med å forklare deg for hvorfor du valgte som du gjorde. Hev deg over henne og inviter! Du trenger ikke å forholde deg til henne så mye på selve festen!

nemlig. helt enig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det blir litt teit når TS legger skylden på at broren også har blitt en idiot over på den her svigerinnen, for han må jo ta ansvar for egen oppførsel.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...