Gå til innhold

Ikke invitere nær slektning

Fremhevede innlegg

Skrevet

konsekvensen for at hun ikke blir invitert er vel at hun fortsetter og slenge dritt, bare mer ekstremt. Det har hun gjort i alle disse årene, så om hun blir invitert eller ikke blir invitert så kommer dette til å fortsette.

Jeg vil ikke at hun skal ødelegge den ene dagen for meg

Anonym poster: 5c1f8cc7982ea7a51dab73ddbeed385e

Men da er vel avgjørelsen egentlig tatt..?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på å leve under samme tak og i samme soverom som en katastrofal ektefelle kontra å invitere sin bror i bryllupet sitt.

Du er også litt selvmotsigende - i det ene øyeblikket er det hennes feil alt og hun har hjernevasket din bror, i neste øyeblikk er det sånn de er begge to.

Jeg støtter det å snakke med din bror om hvorfor hun/de ikke blir invitert. Dersom han/de er som du sier vil det å ikke invitere dem lage et helvete av rykter, men du slipper i allefall å se dem på den store dagen.

Det jeg skrev var at broren min ikke var sånn FØR han traff henne. Hans daværende kjæreste (og alle kjærestene hans før den daværende kjæresten igjen) hadde et veldig godt forhold med alle oss. Så ja, hun har hjernevasket han, men NÅ er han like ille som henne. Vi har alle prøvd å få han til å innse hvor mye han sårer oss, men han gir f....

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde hatt forståelse for at han ikke hadde blitt invitert - hvis jeg ikke hadde hatt samme oppfatning som min kjære på at det han har gjort er helt ok. Alt vi gjør har konsekvenser. Det er som å bli sjokkert over å få bot hvis du kjører på rødt.

Mange forstår ikke slike konsekvenser - synes bøter er helt dust, begriper ikke restskatt på tross av at de åpenbart har betalt feil skatt. For mennesker med den typen tankegang er det alle andre sin feil når de blir tatt. Og da er det også du som er sløv og dum som ikke inviterer dem i bryllupet.

AnonymBruker
Skrevet

Men da er vel avgjørelsen egentlig tatt..?

Jeg fikk et råd om å ta en prat med han før bryllupet og det kommer jeg til å gjøre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange forstår ikke slike konsekvenser - synes bøter er helt dust, begriper ikke restskatt på tross av at de åpenbart har betalt feil skatt. For mennesker med den typen tankegang er det alle andre sin feil når de blir tatt. Og da er det også du som er sløv og dum som ikke inviterer dem i bryllupet.

Det er jeg fult klar over, men uansett hva de tenker om disse "reglene" så får de konsekvenser når de bryter de.

For meg har det ikke noe å si hva DE tenker om meg. Jeg vet uansett at de ikke liker meg noe særlig, så kan gjerne være sløv og dum for de.

Skrevet

Jeg fikk et råd om å ta en prat med han før bryllupet og det kommer jeg til å gjøre

Det høres fornuftig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres fornuftig ut.

Takk

Gjest Fleecejakke
Skrevet

I dette tilfellet er jeg for bryllupslokale med to rom. Et for brudeparet og de greie gjestene, og et for svigerinne og bror.

• Liker 3
Skrevet (endret)

I dette tilfellet er jeg for bryllupslokale med to rom. Et for brudeparet og de greie gjestene, og et for svigerinne og bror.

:ler:

Endret av Ms.Saint
Skrevet

Hehe. Sørg for skult kamera!

AnonymBruker
Skrevet

Hadde selvfølgelig invitert dem..Hev deg over hennes nivå.

Har du forresten forsøkt å prate med henne? Si at du er klar over at ting ikke har vært helt på stell men at du håper dere kanskje kan forbedre forholdet siden dere tross alt er blitt familie nå?

Er ofte at en god prat og bli bedre kjent kan gjøre underverker.

Anonym poster: 0a09fa260f9cedadd32709ddfdae1ec7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det bare gått!

AnonymBruker
Skrevet

Hadde selvfølgelig invitert dem..Hev deg over hennes nivå.

Har du forresten forsøkt å prate med henne? Si at du er klar over at ting ikke har vært helt på stell men at du håper dere kanskje kan forbedre forholdet siden dere tross alt er blitt familie nå?

Er ofte at en god prat og bli bedre kjent kan gjøre underverker.

Hvordan skal jeg prate med en person når hun gang på gang har sagt hvor høyt hun misliker og hater meg? Hvis hun virkelig hadde hatt lyst til å oppføre seg normalt hadde hun tatt seg sammen etter å ha blitt invitert hjem til oss så utallig mange ganger, etter alle de gavene jeg har gitt henne, etter alle de komplimentene jeg har gitt henne. Hun blir bare verre med dagene som kommer! Hun kan umulig være psykisk stabil

Anonym poster: 0a09fa260f9cedadd32709ddfdae1ec7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke inviterer til familieråd i stedet for å holde på med slik passiv- aggressiv oppførsel. Ta med dine foreldre og alle søsken, snakk ut.

Ikke ødelegg bryllupet med en slik krigføring, du kommer til å angre.

Anonym poster: 10b61c1d782f7eac65f9972fd7e9b1ce

• Liker 6
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke inviterer til familieråd i stedet for å holde på med slik passiv- aggressiv oppførsel. Ta med dine foreldre og alle søsken, snakk ut.

Ikke ødelegg bryllupet med en slik krigføring, du kommer til å angre.

Beste rådet i hele tråden sammen med Blondie sine innspill. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Velg dine kamper med omhu. Du vil skape mye splid, uvennskap og sladder ved å utelate dem. Og så lenge hun faktisk oppfører seg "ute blant folk", så kan ikke jeg skjønne hvordan hun skal kunne ødelegge dagen din. Du trenger jo ikke snakke særskilt mye med henne.

Anonym poster: 7defb6cd5301ab9ad46c9348c6a8fb55

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du unnlater å invitere svigerinnen din kan du også unnlate å invitere broren din. De er jo gift så hører jo sammen på en måte.

TS her.

Det jeg forteller er selvfølgelig helt sant og faktisk enda verre enn det jeg har fortalte.

Problemet er at jeg har ofret meg i alle disse årene for familien min og broren min som har oppført seg på akkurat samme måte som det hun har gjort,mot meg og mine nærmeste. Hver eneste gang lover jeg meg selv at jeg aldri mer skal ha noe mer å gjøre med de, men dum som jeg er ender jeg alltid opp med å vende det andre kinnet til.

Hun er den siste personen jeg ønsker å dele dagen vår med. Hun kommer til å snakke dritt om alle mine venner og bekjente og overanalysere alt som jeg og mine nærmeste gjorde.

Jeg er fly forbanna på mine foreldre som finner seg i all denne dritten og forventer at jeg skal late som ingenting.

Jeg lover dere, maken til mer ondskapsfull og falsk person må man lete lenge etter. Dette har pågått i flere år nå.

Anonym poster: 7d11b5e9a463fae1b2561d3eaa7b99d7

Skrevet

Hei!

Dette er jo en fryktelig slitsom situasjon å være i. Jeg har det på akkurat samme måten, bare med min stemor. Hun kom inn i pappas liv etter at jeg ble voksen så jeg har ikke bodd med henne eller noe sånt. Jeg syntes det var hyggelig at pappa hadde funnet seg ei dame og alt gikk fint i starten. Men så fant jeg ut at hun løy om meg til pappa og at hun nekter han å møte meg alene.

Ettersom årene har gått (og de har giftet seg - jeg ble forresten ikke bedt til middagen) har jeg funnet ut hvor falsk hun er og hvor mye hun prøver å splitte opp meg og pappa. Han ser ikke dette (tror jeg da) og det siste året har hun klart å få han helt over på sin side. Han har egentlig aldri vært der så mye for meg, så det var vel ikke verdens beste grunnlag som lå der i første omgang, men ting hadde begynt å gå bedre før de traff hverandre.

Uansett, jeg har sagt høflig at hun ikke er bedt til bryllupet. Jeg har forklart det sånn at ingen stefamilie er bedt hverken på min eller min forlovedes side. (Noe som vi synes passer oss fordi vi ikke har lyst til å ha dem der og fordi vi ønsker å holde det enkelt uten alt dramaet.) Pappa ble sint/lei seg og har sagt at han ikke vet om han kommer eller ikke. Jeg synes også at det er vondt, men jeg vil bare ha mennesker rundt meg som vi er glade i og som er hyggelige mot oss i bryllupet. Så får jeg takle familiefeidene før og etter.

Jeg vil heller at pappa ikke kommer enn at han kommer og er sur fordi kona hans ikke er bedt.

Så jeg synes ikke du skal be svigerinna di, men dette er en avgjørelse du må ta selv for det er du som må leve med konsekvensene. Jeg har gått noen runder med meg selv og kommet fram til at dersom dette fører til at pappa og jeg mister kontakten så får det heller bli sånn. Jeg orker ikke ofre mer av mitt humør og overskudd til det dramaet hun fører med seg. Denne dagen er min forlovedes og min sin og vi vil bare be mennesker som er snille mot oss. Jeg tror du forstår at du har mange av oss i ryggen dersom du ikke ber din svigerinne :) Lykke til med avgjørelsen :) Hva synes forloveden din forresten?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Dette er jo en fryktelig slitsom situasjon å være i. Jeg har det på akkurat samme måten, bare med min stemor. Hun kom inn i pappas liv etter at jeg ble voksen så jeg har ikke bodd med henne eller noe sånt. Jeg syntes det var hyggelig at pappa hadde funnet seg ei dame og alt gikk fint i starten. Men så fant jeg ut at hun løy om meg til pappa og at hun nekter han å møte meg alene.

Ettersom årene har gått (og de har giftet seg - jeg ble forresten ikke bedt til middagen) har jeg funnet ut hvor falsk hun er og hvor mye hun prøver å splitte opp meg og pappa. Han ser ikke dette (tror jeg da) og det siste året har hun klart å få han helt over på sin side. Han har egentlig aldri vært der så mye for meg, så det var vel ikke verdens beste grunnlag som lå der i første omgang, men ting hadde begynt å gå bedre før de traff hverandre.

Uansett, jeg har sagt høflig at hun ikke er bedt til bryllupet. Jeg har forklart det sånn at ingen stefamilie er bedt hverken på min eller min forlovedes side. (Noe som vi synes passer oss fordi vi ikke har lyst til å ha dem der og fordi vi ønsker å holde det enkelt uten alt dramaet.) Pappa ble sint/lei seg og har sagt at han ikke vet om han kommer eller ikke. Jeg synes også at det er vondt, men jeg vil bare ha mennesker rundt meg som vi er glade i og som er hyggelige mot oss i bryllupet. Så får jeg takle familiefeidene før og etter.

Jeg vil heller at pappa ikke kommer enn at han kommer og er sur fordi kona hans ikke er bedt.

Så jeg synes ikke du skal be svigerinna di, men dette er en avgjørelse du må ta selv for det er du som må leve med konsekvensene. Jeg har gått noen runder med meg selv og kommet fram til at dersom dette fører til at pappa og jeg mister kontakten så får det heller bli sånn. Jeg orker ikke ofre mer av mitt humør og overskudd til det dramaet hun fører med seg. Denne dagen er min forlovedes og min sin og vi vil bare be mennesker som er snille mot oss. Jeg tror du forstår at du har mange av oss i ryggen dersom du ikke ber din svigerinne :) Lykke til med avgjørelsen :) Hva synes forloveden din forresten?

Tusen takk! Du vet virkelig hvordan jeg har det!!!!

Jeg har invitert henne til så mange ulike sammenkomster og hver eneste gang har hun har kommet har hun ødelagt dagen. Nok er nok, jeg har blitt så lei all ondskapen hennes at jeg holder på å bli gal. En av hovedgrunnene til at jeg har holdt ut så så lenge er på grunn av at jeg ikke vil miste broren min, men når han ikke er villig til å sette en stopp for dette, gir jeg opp han. Det eneste jeg tenker er at jeg vil omgås mennesker som er snille mot meg og mine nærmeste, som du også skrev i ditt innlegg. Hvorfor skal jeg utsette meg selv for så mye ondskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Du vet virkelig hvordan jeg har det!!!!

Jeg har invitert henne til så mange ulike sammenkomster og hver eneste gang har hun har kommet har hun ødelagt dagen. Nok er nok, jeg har blitt så lei all ondskapen hennes at jeg holder på å bli gal. En av hovedgrunnene til at jeg har holdt ut så så lenge er på grunn av at jeg ikke vil miste broren min, men når han ikke er villig til å sette en stopp for dette, gir jeg opp han. Det eneste jeg tenker er at jeg vil omgås mennesker som er snille mot meg og mine nærmeste, som du også skrev i ditt innlegg. Hvorfor skal jeg utsette meg selv for så mye ondskap.

Dette står du selvsagt fritt til å gjøre. Men jeg regner med at du forstår at det da ikke handler om en invitasjon eller ikke lengre, men om å lukke noen ute fra livet ditt.

Ta i alle fall denne prosessen nå, så fort som mulig.

Informer andre i familien om ditt valg, veninner osv, slik at de vet at dette er to mennesker som du ikke lenger regner som en del av livet ditt. Ikke gjør dette til en greie på selve bryllupsdagen.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...