Gå til innhold

Trenger en gratis hobby

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Sette opp hår. Gå på youtube, se og lær. Det er det rimlig.

Lær deg å joddle. Via youtube... HAHAHA

Bli flink på Pinterest. Lag album om ting som faller i smak og vips er du intant hit. DET er gratis. om du sitter på free wifi.

Endret av Wonders
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lage bilder av naturmaterialer eller diverse ting du finner sleng ute i naturen. Lån en bok på biblioteket for å lære om hvordan du kan gjøre det.

Som andre også har nevnt, lær deg et språk. Du kan låne kursmateriell gratis på bibiliotek. Det finnes også mye informasjon og kurs på nettet, men det varierer en del avhengig av hvilket språk du skal lære.

Skriv musikk selv! Komponeringsprogrammet Finale finnes i mange utgaver, både for de profesjonelle og på et enkelt nivå. Finale SongWriter er en enkel utgave. Det er riktignok ikke helt gratis (koster $49.95), men dette er såpass billig at det burde være en overkommelig pris til en engangsinvestering. Mangler du musikkunnskaper? Biblioteket har helt sikkert bøker om temaet.

Er du glad i dyr? Da kan du arbeide som frivilling for Dyrebeskyttelsen.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

gratis er det ikke men billig. jeg kjøper tegnebok. og tegnesett av kull det kosta 20 kr på europris. og blokka koster ikke så mye helle.

Anonym poster: ee392bb8742541cd4fd055b84f834605

AnonymBruker
Skrevet

Lage bilder av naturmaterialer eller diverse ting du finner sleng ute i naturen. Lån en bok på biblioteket for å lære om hvordan du kan gjøre det.

det er lurt. jeg har laget knagger og uro ++++ av det jeg finner ute i skogen:)

Anonym poster: ee392bb8742541cd4fd055b84f834605

AnonymBruker
Skrevet

Hva er geocaching? :klo:

Anonym poster: 3e135bb5755eb9f0ae7e2dd5be32f9a2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger en hobby, og den bør være gratis eller i hvert fall lite kostnadskrevende. Jeg har tenkt rundt dette ganske lenge men har ikke fantasi nok - er det noen som har hatt flere hobbyer, som er engasjert i ting, som kan hjelpe meg med ideer? :)

Anonym poster: 3b982790483db188ffb0df1914795ade

Online MMORPG? Om du teller det som hobby...

Anonym poster: 81d99530134da48a8c8ef3ba970853d7

Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Det er nok få hobbyer som er gratis, men det finnes en del som er tilnærmet gratis etter en viss startskostnad. Som for eksempel foto. Når du først har et godt kamera trenger du ikke å bruke mer penger på mange år. Eller å spille et instrument. Det er jo litt dyrt når man skal kjøpe instrumentet, men så har man årevis med gratis hobby etter det.

Jeg tør å si at foto er muligens en av de dyreste hobbyene nevnt her. Bilder skal fremkalles, kanskje forstørres, man trenger ekstrautstyr som stativ, diverse objektiver, minnekort osv.

Hekling og strikking er både billig og koselig.

Endret av Seajewel
Skrevet

Hva med å drive med frivillig arbeid? Da kan du gjøre noe godt for andre i samme slengen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du funnet noe du kunne tenke deg, TS?

Du kan jo forsøke å plante tomatfrø, sitronsteiner,hvilke som helst frø du finner i maten egentlig, og se hva som kommer opp. Det koster jo så godt som ingenting, men så er det ikke man kan sitte og pusle med i timevis heller.

Om du kunne tenke deg strikking, som noen her foreslo, så kunne du jo forsøke plantefarging i tillegg? Kjøp noe hvitt garn og farg det med kjuker, røtter, sopp og diverse ting du finner gratis i skauen og se hvilken farge det blir.

Anonym poster: 07d11606c7830628d295ab357d3700cb

Skrevet

Meld deg inn i et politisk parti om det er av interesse. Koster vel rundt 50-100 kr i året i ungdomspartiene. Så er bare et engangsbeløp. I tillegg blir du jo kjent med flere folk der, det er sosialt og du kan lære mer om politikken til det partiet du liker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slektsforskning. :-)

Kan finne mye informasjon gratis på nettet (folketellinger, skannede kirkebøker, forum osv).

Anonym poster: cb5a95310b3902a0f0b09e1b4c7bf02c

Skrevet

Hva er du interessert i? Kan være lurt å ta utgangspunkt i det.

Hvis det er frivilligsentral der du bor anbefaler jeg deg melde deg som frivillig. I min kommune fungerer den godt, og man kan bli med på diverse kurser (gratis) som sentralen arrangerer - i tillegg til at man bli kjent med folk. Eksempel kan være norsk og internasjonalt matkurs, hagerelatert kurs + kurs i hekling, sying av stakkebånd samt kvitsaum osv. Det viktigste er likevel det man bidrar med av hjelp til andre.

Kirken kan også ha behov for frivillige, både til eldre, barn og flyktninger i kommunen. I vår kirke får man også tilbud om kurs og fagdager som frivillig. Gratis. Slik kan man slå to fluer i en smekk; man hjelper andre og får noe tilbake. Bedre hobby kan man ikke få! :icon_lol:

• 4 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Sulosi, mod.

Skrevet

Lag deg en blogg og starte å blogge.

Lese bøker fra biblioteket

AnonymBruker
Skrevet

Geocaching? Er en fordel med håndholdt gps, men man trenger ikke om man er villig til å lete litt etter cachene. Det finnes også en del apps man kan laste ned og bruke dersom man har smarttelefon med gps. Og med på kjøpet får man frisk luft og trim :)

Hva er Geocaching?

Anonymous poster hash: 48201...65e

AnonymBruker
Skrevet

Hva er Geocaching?

Anonymous poster hash: 48201...65e

Hva er google?

Anonymous poster hash: fe432...17e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Henge på kg ;)

Anonymous poster hash: cbf56...43a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...