AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Jeg trenger en hobby, og den bør være gratis eller i hvert fall lite kostnadskrevende. Jeg har tenkt rundt dette ganske lenge men har ikke fantasi nok - er det noen som har hatt flere hobbyer, som er engasjert i ting, som kan hjelpe meg med ideer? Anonym poster: 3b982790483db188ffb0df1914795ade
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Gratis er vanskelig. Må være å gå tur i marka eller noe sånt, hvis du bor nært marka og allerede eier gode sko og treningsklær. Eller du kan samle på steiner du finner ute, frimerker du tilfeldig får i posten, samle på aviser du uansett kjøper eller andre ting å samle på, men det høres kjedelig ut syns jeg. Selv hekler og strikker jeg men det koster jo litt men er ikke svindyrt, garn på Europris og Nille er ikke dyrt. Anonym poster: b20a8f69997ea568243d2bbbdc246428 2
Safira Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Lesing? Gå tur med en lydbok på øret? (Låne bøker/lydbøker på biblioteket) Å male kan vel gjøres ganske billig, dersom man greier seg med litt billig utstyr Ellers er fotografi gratis, så lenge du har et kamera (og før du begynner å sikle over alt av dyrt utstyr...). Kanskje kjenner du noen som har et liggende?
Sulosi Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Så sommerblomster? Kanskje ikke den mest tidkrevende hobbyen men koselig og så har du noe du kan gi bort etter hvert som stiklingene gror til. Ellers stemmer jeg for å strikke eller hekle. Når jeg har lite penger kjøper jeg bare ett eller to nøster av gangen og legger resten av i butikken så jeg slipper fargeforskjell. Samle rekved på stranda og lage noe fint av det. Utrolig hva man kan lage av eget og andres skrot.
absinthia Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 Steinsamling Hekle ting av gamle plastposer Lage herbarium Fugletitting Samle bilnummer 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #7 Skrevet 21. april 2013 Alle hobbier koster. Selv stein-samling koster. Steiner er gratis, men det er det å lese om de, reise rundt for å finne forskjellige typer og slag. Alle hobbier koster. Det finnes bare en gratis hobby, sove. Anonym poster: 3e135bb5755eb9f0ae7e2dd5be32f9a2 1
Meridian Skrevet 21. april 2013 #8 Skrevet 21. april 2013 Du kan spille instrumenter og synge, det er gratis. Finner gratis noter på nettet, bl.a. på youtube. Mange gratis spillelærere der som er flinke å lære bort. Tegne er gratis. Trenger bare ark og blyant. Eller du kan male? Skrive er gratis. Du kan skrive en novelle, dikte, skrive roman? Ellers er det gratis å gå tur, jogge, sykle, gå på ski i naturen. Har du et fotoapparat kan du ta bilder, og jeg går utifra at du har data? Man må heller ikke kjøpe bøker for å lære om ting, da man finner det meste gratis på nettet.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #9 Skrevet 21. april 2013 "Utstoppede" sommerfugler. Anonym poster: 5dd054d0b21b5c4ec68d738cac171b1a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #10 Skrevet 21. april 2013 Du kan spille instrumenter og synge, det er gratis. Finner gratis noter på nettet, bl.a. på youtube. Mange gratis spillelærere der som er flinke å lære bort. Tegne er gratis. Trenger bare ark og blyant. Eller du kan male? Skrive er gratis. Du kan skrive en novelle, dikte, skrive roman? Ellers er det gratis å gå tur, jogge, sykle, gå på ski i naturen. Har du et fotoapparat kan du ta bilder, og jeg går utifra at du har data? Man må heller ikke kjøpe bøker for å lære om ting, da man finner det meste gratis på nettet. Av alle de tingene du nevnte så er det kun å synge son er helt gratis - resten krever utstyr som koster penger, om man ikke har det fra før Hva med å lese bøker? Med et (gratis) lånekort på biblioteket går du aldri tom for lesestoff Anonym poster: 2cab2ed24eb8496206b0d2e7b1122dae 3
Thorn Skrevet 21. april 2013 #11 Skrevet 21. april 2013 Geocaching? Er en fordel med håndholdt gps, men man trenger ikke om man er villig til å lete litt etter cachene. Det finnes også en del apps man kan laste ned og bruke dersom man har smarttelefon med gps. Og med på kjøpet får man frisk luft og trim 2
floppesopp Skrevet 21. april 2013 #12 Skrevet 21. april 2013 Geocaching som foreslått over anbefaler jeg! Kjempegøy :D Ellers så kan du jo begynne med billige hobbyer som: strikking kryssord/sudoku - gratis på nett, origami - lån bok på biblioteket/les på nettet, bare kjøp papir lære deg nye språk/tegnspråk - igjen, bibliotek frivillig arbeid - organisasjonsarbeid, røde kors etc meditasjon/yoga danse - lær danser fra youtube slektsforskning, postcrossing - kan blir litt dyrt, man registrerer seg på postcrossing sine sider, og sender postkort til ukjente folk rundt om kring i verden og får kort tilbake fra andre.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #13 Skrevet 21. april 2013 gratis&gratis, men om du interesserer deg for mat, og lager gode middager eller gjør noe ut av lunchen/frokosten så kan jo det være hyggelig, mat må man jo ha uansett. Anonym poster: 839045c1ff604b7dcda9e6ad23cebb6f 3
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2013 #14 Skrevet 21. april 2013 Lesing. Bøker finner du på biblioteket.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #15 Skrevet 21. april 2013 Baking. Det er jo ikke gratis, men brød spiser du vel? Fint å ha boller og slikt i fryseren også i tilfelle man får besøk eller blir invitert bort. Hjemmebakst er fint som gave også. Anonym poster: 3cb2ae666dd250d57f794271f4af7f89
Janne1979 Skrevet 21. april 2013 #16 Skrevet 21. april 2013 Matlagning Har også fått innteresse for å tjene litt ekstra penger ved siden av jobben. Fant en side hvor de betaler for at du klikker på reklamelinker. Har så langt tjent 72 dollar denne måneden. Siden har vært drivende i 6 år og har 32 millioner brukere, så er sikre greier dette. Tar ikke mer enn 5 minutter hver dag og er ihvertfall min nye favoritthobby : http://www.neobux.com/?rh=73696D656E383736
Durinur Skrevet 21. april 2013 #17 Skrevet 21. april 2013 Det er nok få hobbyer som er gratis, men det finnes en del som er tilnærmet gratis etter en viss startskostnad. Som for eksempel foto. Når du først har et godt kamera trenger du ikke å bruke mer penger på mange år. Eller å spille et instrument. Det er jo litt dyrt når man skal kjøpe instrumentet, men så har man årevis med gratis hobby etter det.
Sulosi Skrevet 21. april 2013 #18 Skrevet 21. april 2013 Hvis du kan tenke deg å spille men ikke har råd til instrument så finnes det mange små korps rundtom i landet. De har ofte lav kontigent (store populære korps er dyrere) og man får låne instrument gratis. Trenger du opplæring så er de behjelpelige med det og så lenge du vil være med i korpset.
LadyStarlight Skrevet 22. april 2013 #19 Skrevet 22. april 2013 Jeg vet at enkelte biblioteker har bl.a. gitar til utlån, kan jo være greit å sjekke ut om det er av interesse.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #20 Skrevet 22. april 2013 Matlagning Har også fått innteresse for å tjene litt ekstra penger ved siden av jobben. Fant en side hvor de betaler for at du klikker på reklamelinker. Har så langt tjent 72 dollar denne måneden. Siden har vært drivende i 6 år og har 32 millioner brukere, så er sikre greier dette. Tar ikke mer enn 5 minutter hver dag og er ihvertfall min nye favoritthobby : http://www.neobux.co...3696D656E383736 Nå har jeg registrert meg der, men finner ikke helt ut hva slags annonser jeg skal trykke på for å tjene litt penger =) Anonym poster: 67ae462fcc0a63655860b1bf89ea3b2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå