AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Jeg starter ny tråd for ikke å spore av den med visdomstanna. Der var det linket til en artikke om at man ikke bør blande Ibux og Paracet. Jeg gjorde aldri det før jeg fikk anbefalt det av en sykepleier. Lurer på hva som er forskjellen? Er det forskjell på når de bør brukes? Inviller meg at Paracet er best for hodepine og feber, mens Ibux er best mot mens- og muskelsmerter, men det er uansett bare innbilning. Bruker uansett veldig lite smertestillende, heldigvis. Anonym poster: 903539cf932be0483feffc8c2de02a01
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Jeg starter ny tråd for ikke å spore av den med visdomstanna. Der var det linket til en artikke om at man ikke bør blande Ibux og Paracet. Jeg gjorde aldri det før jeg fikk anbefalt det av en sykepleier. Lurer på hva som er forskjellen? Er det forskjell på når de bør brukes? Inviller meg at Paracet er best for hodepine og feber, mens Ibux er best mot mens- og muskelsmerter, men det er uansett bare innbilning. Bruker uansett veldig lite smertestillende, heldigvis. Anonym poster: 903539cf932be0483feffc8c2de02a01 Huff, der ble det mange skrivefeil! Edit: jeg TROR det er innbilning. ;-) Anonym poster: 903539cf932be0483feffc8c2de02a01
Silfen Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 "Alle" tannleger f.eks. anbefaler blanding fordi dette best vil ta den type smerter. Hvorvidt dette er gjeldende ved andre tilstander aner jeg ikke.
Pearl2.0 Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Jeg vet ikke hva forskjellen er, men ble i alle fall fortalt av legen å holde ibux-bruken til et minimum da det er hardt for magen og i verste fall kan gi magesår. Så jeg fikk beskjed om å bruke paracet dersom smertestillende var nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 Paracetamol er det mildeste, men også svært giftig i store doser. Ibuprofen kan gi magesår i store og regelmessige doser. Men man tåler en del tabletter i mnd, det er mer snakk om kroniske smerter. Sammen så virker de litt forskjellig. Det er veldig vanlig å ha paracet i "bånn" Andre typer smertestillende virker bedre om man har 1 g paracet samtidig. Problemet kan være at man tar for høy dose, altså full dose av paracet og ibux og da kan det blir for mye. Man skal halvere dosen ved vanlige smerter når man tar begge. Det er meg bekjent kun én studie som viser at det ikke er heldig å blande dem. Ingen leger har sagt at dette ikke er bra til meg (jobber på sykehus). Anonym poster: ee10425b1375205194016f1f335a1a57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå