Faith- Skrevet 29. juni 2016 #1661 Skrevet 29. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men vi fikk ikke vite at Rhaegar var faren. Det er vel det man antar siden de to forsvant sammen, men det er ikke bekreftet. Og noe av det jeg syns var teit var jo at hun ikke kunne sagt det. Hun kunne sagt "if Robert finds out Rheager is the father, he'll kill him". Men i stedet får vi noe vagt som kan bety hva som helst "if Roberts finds out". Vi kan ikke vite hva hun mener helt sikkert, vi kan bare anta. Jeg abre skjønner ikke hvorfor de ikke kan være tydelige på dette tidspunktet, vi er jo i sesong 6, hvorfor ikke si det tydelig? Anonymkode: 2e419...dea Kanskje de ønsker å fortsatt så litt tvil og spekulasjoner blant seerene. Syns å huske at GRRM har bekreftet at Howland Reed vil dukke opp i bøkene, og han vil jo kunne utdype mer da kan garantert pratet med Ned i etterkant. Er jo mulig at han dukker opp i neste sesong av tv-serien og gir oss en mer detaljert forklaring. Selv om det første som slår meg er at vi er for langt ut i serien til å introdusere Howland, men vi har jo faktisk 13 episoder igjen og de må jo bli fylt opp av noe. Vi har jo snart bare krigen i sør (Dany og Cersei) og krigen i nord (white walkers) igjen, så det er ikke helt umulig at noen nye plott og karakterer vil bli introdusert. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1662 Skrevet 29. juni 2016 Den 27.6.2016 at 23.59, AnonymBruker skrev: Leste noe i første boken for noen dager siden, der ble det skrevet at Ned tenkte på Rhaegar for første gang på årevis. Dersom han er Jon's far og Ned vet om det, er det ikke litt rart at Ned ikke hadde tenkt på Rhaegar på årevis? Så enten må noen andre være faren, eller så visste ikke Ned hvem faren var? For dersom han vet at han er faren, så ville jeg tro at Ned husket han hver gang han så på jon? Anonymkode: 2e419...dea Hvorfor skal han bruke tiden sin på å tenke særlig mye på Rhaeger. Det har gått flere år, det skjer mye rundt ham, pluss tenker han kanskje mest på søsteren sin når han ser Jon Snow. Anonymkode: 7b85d...1b7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1663 Skrevet 29. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men Bran er jo ikke et "vanlig" menneske, han er "the three eyed raven", han er en del av magien (som holder whitewalkerne unna?) Anonymkode: 7b85d...1b7 Ja, det er et godt poeng! Anonymkode: bb0e7...17e
Gjest Evans Skrevet 29. juni 2016 #1664 Skrevet 29. juni 2016 Den 28. juni 2016 at 12.16, AnonymBruker skrev: Queen of Thorns satte seg da i bevegelse etter samtalen med Margery, da hun fikk rose-lappen, siden dette var en advarsel. Og Tommen gjorde en skikkelig King's Landing Anonymkode: fc3a6...334 Åh, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet for at jeg lo Det var leit at Tommen døde, men det var ventet. Tror Cersei også gav litt blaffen i det - fint om han overlever (hun fikk jo fjellet til å stoppe han), men når han først døde: Jaja, da blir jeg dronning. Den 28. juni 2016 at 18.59, Elanor skrev: Kom akkurat over denne videoen hvor Sophie Turner, Kit Harington og Liam Cunningham kommenterer på Sansas følelser. Og det er som jeg trodde. Det er IKKE fryd og gammen! Jeg klarer ikke helt å se hva Sansa har å vinne på å lage trøbbel for Jon. Nå som alle støtter han i Nord, og det øyeblikkelig (det går veldig fort her - enig med brukeren som har nevnt det et par ganger), så er det jo lite hun kan gjøre. Hun kan sitte å forte, men selv ikke med littlefinger får hun til de store mirakler - hva nå det enn skulle være, sånn bortsett fra litt hevn, men det kan hun jo få til med Jon. Sansa er litt furt av natur etter min mening. Litt bortskjemt overklasse jente, som dessverre har opplevd helt forferdelige ting, men holdningen hennes - den overlegene og furtne holdningen, har hun beholdt siden hun var barn. Det er egentlig litt bra, godt skuespillerne og serieskaperne tar vare på det når de utvikler karakteren.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1665 Skrevet 29. juni 2016 Den 28.6.2016 at 11.50, AnonymBruker skrev: Hadde de vist oss følelsene hans etter at det skjedde, så hadde det vært mer naturlig. Men den scenen hadde merkelig pacing. Virket som om de var mer opptatt av å gjøre det overraskende enn realistisk. Anonymkode: 2e419...dea Scenen viste følelsene hans ganske greit, eller ville du se en scene hvor har gråter? Han er stum, apatisk og avgjørelsen han tar er ikke gjennomtenkt. Han hadde trengt å ha noen hos seg, istedenfor blir han etterlatt alene. Og angående dette med Ned og Lyanna, kingsguarden som var utenfor slottet hvor Lyanna lå, tilhørte Targargyan, og derfor måtte Ned sloss med dem... Er ikke det ganske åpenbart, da? Anonymkode: 7b85d...1b7 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1666 Skrevet 29. juni 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal han bruke tiden sin på å tenke særlig mye på Rhaeger. Det har gått flere år, det skjer mye rundt ham, pluss tenker han kanskje mest på søsteren sin når han ser Jon Snow. Anonymkode: 7b85d...1b7 Handler ikke om å "bruke tiden på å tenke på han". Om søsteren din får barn med en mann, begge dør og du har barnet deres, så ville det være naturlig at tanken på Rhaegar dukker opp når han ser Jon eller tenker på Lyanna. Slik man automatisk tenker på ting som hører sammen. Tenker på du håndball, tenker du automatisk på den gangen du dreit deg ut i en håndballkamp slik at alle så det. Tenker du på alkohol tenker du automatisk på fyll eller andre ting. Assosiativ tenkning. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Scenen viste følelsene hans ganske greit, eller ville du se en scene hvor har gråter? Han er stum, apatisk og avgjørelsen han tar er ikke gjennomtenkt. Han hadde trengt å ha noen hos seg, istedenfor blir han etterlatt alene. Og angående dette med Ned og Lyanna, kingsguarden som var utenfor slottet hvor Lyanna lå, tilhørte Targargyan, og derfor måtte Ned sloss med dem... Er ikke det ganske åpenbart, da? Anonymkode: 7b85d...1b7 Hvorfor måtte han slåss med dem når de beskyttet søsteren? Hva var grunnen? Hadde det ikke vært bedre å forklare/ snakke med dem i stedet for at de slåss 3 mot 7? Vi vet ikke hva ordren til Kingsguard var, vi kan bare anta. Hypotesen hittil er vel at Rheagar har sendt dem dit for å beskytte Lyanna. Men noe av det jeg klager på er at dette ikke blir forklart og bekreftet når det har vært mas om dette mysteriet helt siden sesong 1. Hvorfor drar de det ut? Det er dårlig TV å dra ut slike ting i uendelighet, det er dårlig gjort mot seerne som har fulgt med hele tiden. Gode tvserier har såpass bra greier som skjer hele tiden at de ikke trenger å dra ut noe. I stedet er alt vi får noen hviskete ord. Kunne like godt droppet scenen Anonymkode: 2e419...dea
Gjest Evans Skrevet 29. juni 2016 #1667 Skrevet 29. juni 2016 Jeg syns denne epiosoden var sånn passe. Det var veldig mye som skjedde, men jeg syns alt som skjedde bare var for å vise hva som vil skje. En liten sniktitt inn i neste sesong på flere områder. Dumt at cersei valgte å bruke opp all wildfire på en gang... Den kunne de hatt god nytte av når de får besøk av 100 skip. Likledes kunne nok Jon vært glad for litt wildfire mot WW som kommer om ikke lenge. Ikke bare er de tom for wildfire men Pycelle er også drept. Det var vel han som hadde oppskriften. De kunne forøvrig gjort litt mer ut av den eksplosjonen. Det ble litt platt hele opplegget, og vips hoppet Tommen utenfor. Ellers fikk vi jo endelig se hvorfor Ayra gikk i lære! Det var litt fint. Nå er hun på vei om ikke annet. Blir spennende å se hvem som blir neste ut, og hvor nærme hun kommer seg King's landing, og hvilken rolle hun får i krigen som kommer der. Det spørs hvor lenge Cersei får lov å sitte på jerntronen før en av hennes brødre dreper henne - eller en Stark. Jeg tipper det er Ayra som vil ta knekken på Cersei, forkledd som Jamie.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1668 Skrevet 29. juni 2016 Den 28.6.2016 at 12.47, canacas skrev: Ja, det ville han gjort. Han fant jo opp historien om at Raeghar kidnappet henne og voldtok henne, for å kamuflere at hans store kjærlighet ville ha en annen. Hans største rival er den som har vunnet hjertet til kvinnen han elsket. Deres kjærlighetsbarn ville ikke hatt livets rett, som en stadig påminnelse om dette sviket. Ikke sant. Robert uttrykte også at han i drømmene sine drepte Rhaeger gang på gang. Han har også sagt at han vil ha alle Targaryan drept, noe som var årsaken til at han ville drepe Danny, som bare var et barn. Anonymkode: 7b85d...1b7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1669 Skrevet 29. juni 2016 ^ ja, jeg ser ikke at det var Robert så fann på de ryktene, om det er rykter. Han snakket alltid varmt om Lyanna, ville vært merkelig at han skulle vise så mye kjærlighet til henne om han visste at hun hadde bedradd han Anonymkode: 2e419...dea
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1670 Skrevet 29. juni 2016 Valyrisk sverd Anonymkode: 7b85d...1b7 6
Gjest Evans Skrevet 29. juni 2016 #1671 Skrevet 29. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Valyrisk sverd Anonymkode: 7b85d...1b7 Gummi stål
sofie777 Skrevet 30. juni 2016 #1672 Skrevet 30. juni 2016 11 timer siden, Evans skrev: Jeg syns denne epiosoden var sånn passe. Det var veldig mye som skjedde, men jeg syns alt som skjedde bare var for å vise hva som vil skje. En liten sniktitt inn i neste sesong på flere områder. Dumt at cersei valgte å bruke opp all wildfire på en gang... Den kunne de hatt god nytte av når de får besøk av 100 skip. Likledes kunne nok Jon vært glad for litt wildfire mot WW som kommer om ikke lenge. Ikke bare er de tom for wildfire men Pycelle er også drept. Det var vel han som hadde oppskriften. De kunne forøvrig gjort litt mer ut av den eksplosjonen. Det ble litt platt hele opplegget, og vips hoppet Tommen utenfor. Ellers fikk vi jo endelig se hvorfor Ayra gikk i lære! Det var litt fint. Nå er hun på vei om ikke annet. Blir spennende å se hvem som blir neste ut, og hvor nærme hun kommer seg King's landing, og hvilken rolle hun får i krigen som kommer der. Det spørs hvor lenge Cersei får lov å sitte på jerntronen før en av hennes brødre dreper henne - eller en Stark. Jeg tipper det er Ayra som vil ta knekken på Cersei, forkledd som Jamie. Hvordan vet du at det var all Wildfire'en? Det er sånne rom overalt i KL, under The Red Keep også, så det er mer enn nok om hun vil brenne både byen og "noen" skip. 2
RompeRusk Skrevet 30. juni 2016 #1673 Skrevet 30. juni 2016 http://www.dagbladet.no/kultur/disse-game-of-thrones-sporsmalene-har-vi-enna-ikke-fatt-svar-pa/60259157
Snømusa Skrevet 30. juni 2016 #1674 Skrevet 30. juni 2016 Jeg er (nesten) overbevist om at Tyrion er halvbroren til Daenerys, og en av drageherrene. Hvertfall etter jeg leste den teorien i linken som @RompeRusk la inn over her! Jeg har tenkt på det før, spesielt etter at han slapp løs dragene, og de ikke drepte han. Ååå klarer ikke vente et helt år til neste sesong. Det er pain!
RompeRusk Skrevet 30. juni 2016 #1675 Skrevet 30. juni 2016 6 minutter siden, Snømusa skrev: Jeg er (nesten) overbevist om at Tyrion er halvbroren til Daenerys, og en av drageherrene. Hvertfall etter jeg leste den teorien i linken som @RompeRusk la inn over her! Jeg har tenkt på det før, spesielt etter at han slapp løs dragene, og de ikke drepte han. Ååå klarer ikke vente et helt år til neste sesong. Det er pain! Tywin har også sagt noe som "since I cannot prove you're my real son", men kan ikke huske hvilken episode da Tyrion prøvde å gjøre krav på casterly rock
Muscae Skrevet 30. juni 2016 #1676 Skrevet 30. juni 2016 2 timer siden, Snømusa skrev: Jeg er (nesten) overbevist om at Tyrion er halvbroren til Daenerys, og en av drageherrene. Hvertfall etter jeg leste den teorien i linken som @RompeRusk la inn over her! Jeg har tenkt på det før, spesielt etter at han slapp løs dragene, og de ikke drepte han. Ååå klarer ikke vente et helt år til neste sesong. Det er pain! Tror dere de har tatt bort "tilbakekomsten" til Aegon Targaryen? Han er sønn av Rhaegar Targaryen og Elia Martell, og fikk visstnok knust skallen som baby, men så hadde Varys byttet om babyene, og siden ingen ville se så nøye på den stakkars knuste babyen så ble han erklært død, og sendt i eksil. Hvis han skal introduseres i serien er det mer naturlig at Dany, Jon og Aegon er dragerytterne. Noen som har lest noen teorier om dette?
Faith- Skrevet 30. juni 2016 #1677 Skrevet 30. juni 2016 (endret) 4 timer siden, Que_pasa skrev: Tror dere de har tatt bort "tilbakekomsten" til Aegon Targaryen? Han er sønn av Rhaegar Targaryen og Elia Martell, og fikk visstnok knust skallen som baby, men så hadde Varys byttet om babyene, og siden ingen ville se så nøye på den stakkars knuste babyen så ble han erklært død, og sendt i eksil. Hvis han skal introduseres i serien er det mer naturlig at Dany, Jon og Aegon er dragerytterne. Noen som har lest noen teorier om dette? Jeg har lest en lignende teori, men da at Aegon faktisk døde, men at sønnen til Illyrio blir presentert som Aegon (og han tror selv han er Aegon), men han er egentlig en Blackfyre. Det går også ut på at Varys og Serra (moren til "Aegon") er søsken og at de stammer fra den kvinnelig siden Blackfyre-linjen (det blir spesifisert i boken at den mannelig linjen er utslettet), hun passer også utseende messig (blue eyes and pale golden hair streaked by silver) og kan jo forklare hvorfor Varys barberer hodet. Det forklarer også hvorfor Varys og Illyrio driver å plotter sammen. Jeg tror de har tatt vekk Aegon fra tv-serien. Endret 30. juni 2016 av Faith-
Muscae Skrevet 30. juni 2016 #1678 Skrevet 30. juni 2016 Sitat Reported survival Aboard the Shy Maid a young man claiming to be Aegon explains his apparent survival to Tyrion Lannister. According to his account, the infant killed during the Sack of King's Landing was a tanner's infant son born at the Pisswater Bend, a street of King's Landing. The child's mother had died at birth. The tanner sold his boy to Varys for a jug of Arbor gold wine, since he already had other sons, but had never tasted Arbor gold. Varys then arranged the swap between the two infants. Elia received the tanner's son (whom Tyrion dubs the pisswater prince), while Varys took custody of the real Prince Aegon.[34]Aboard the Shy Maid a young man claiming to be Aegon explains his apparent survival to Tyrion Lannister. According to his account, the infant killed during the Sack of King's Landing was a tanner's infant son born at the Pisswater Bend, a street of King's Landing. Tyrion Lannister deduces the rest of the story. Once the impostor infant was "safely dead", Varys smuggled the genuine Aegon Targaryen across the narrow sea. Varys first entrusted the boy to Illyrio Mopatis and eventually found an adoptive father for Aegon in the person of exiled Lord Jon Connington. Aegon does not comment on Tyrion's deductions.[34] There is a hint that Tyrion may have harboured doubts as to whether or not Aegon is actually Aegon Targaryen. When Young Griff loses their game of cyvasse after being tricked by Tyrion he gets angry and kicks over the cyvasse board. He immediately commands Tyrion to pick up the pieces. As Tyrion is about to do so he thinks to himself: “ He may well be a Targaryen after all. ” Once Aegon and his troops have landed in Westeros, Aegon and his claim is discussed by the Small Council in King's Landing. Here, Kevan Lannister expresses doubts about whether or not Prince Aegon had actually died during the Sack of King's Landing, remembering that no one had dared to look too long at the body of the small babe. When Tywin Lannister had said that the child was Aegon, Rhaegar's son, everyone took him for his word. Kevan doesn't express these doubts out loud to the council, however, keeping them to himself instead.[6] Hentet fra http://awoiaf.westeros.org/index.php/Aegon_Targaryen_(son_of_Rhaegar)#Reported_survival Jeg har ikke lest de siste bøkene, men ut i fra det jeg leser her er han en levende karakter i bøkene, selv om hans identitet blir stilt spørsmål ved. Kevan Lannister blir nevnt som en av dem som tviler på hans identitet, og han er vel død i serien nå, derfor kan de ikke ha samme story om han om de tar med Aegon i serien. Men han kan jo plutselig dukke opp på et skip sammen med Varys og de andre, siden vi ikke fikk se alle forberedelsene før reisen..
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #1679 Skrevet 30. juni 2016 6 timer siden, Que_pasa skrev: Tror dere de har tatt bort "tilbakekomsten" til Aegon Targaryen? Han er sønn av Rhaegar Targaryen og Elia Martell, og fikk visstnok knust skallen som baby, men så hadde Varys byttet om babyene, og siden ingen ville se så nøye på den stakkars knuste babyen så ble han erklært død, og sendt i eksil. Hvis han skal introduseres i serien er det mer naturlig at Dany, Jon og Aegon er dragerytterne. Noen som har lest noen teorier om dette? Skal ikke være for sikker på at alle dragene overlever og faktisk får ryttere. Det hadde jo vært ganske forutsigbart om det blir slik, kanskje en av dragene dør når de invaderer king's landing? Tror det hadde vært mer interessant om en eller to av dragene døde, egentlig. Kanskje i stedet for at dragene får tre ryttere, så får de tre som dreper dem i stedet Kanskje Dany blir nødt å drepe Drogon fordi hun ikke klarer å kontrollere han eller noe. Jeg lurer mer på hva whitewalkers og de driver med. Leste en hypotese der man mener at den forrige store krigen mellom menneske og WW endte ved megling og ikke ved blodsbad, for å si det slik. At krigen var over ved at et menneske giftet seg med en ww og det ble lagd en pakt der de ble enige om at ww skulle holde seg til nord og menneske til sørfor the wall. Men så begynte wildlings å bevege seg north of the wall, og ww begynner å miste tillit til menneske og går til angrep. Dragemagien/ fire magic som kommer til westeros vil kanskje også være noe de ser på som en trussel? Kanskje det ikke er meningen at drager skal være på den siden av sjøen, og Jon blir nødt å joine ww for å drive Dany og dragene tilbake eller noe slikt. Kanskje får vi et nytt doom of valyria opplegg http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Doom_of_Valyria Noe sånt hadde vært mer interessant enn at alle de "gode" skal sitte på hver sin drage og slåss mot de "onde" ww. 1 time siden, Faith- skrev: Jeg tror de har tatt vekk Aegon fra tv-serien. Ja, hvorfor det? Betyr det at Aegon ikke er viktig for det større plottet, mon tro? Anonymkode: 2e419...dea
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #1680 Skrevet 1. juli 2016 Det slo meg plutselig at Walder Frey nevnte at Edmure Tully "is back in a cell" og så dreper Arya både Walder og sønnene. Saken er at Arya svinset rundt på den festen lenge og Edmure er da onkelen hennes. Lurer på om hun får satt fri Edmure i samme slengen. Han startet som en hovmodig og veik karakter. Tipper at han både har lært en del og har passe hevnlyst. Anonymkode: eedf1...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå