Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 timer siden, Elanor skrev:

Jeg kan se på Sansa at hun blir skuffa når det ikke er henne Lyanna Mormont gir sin støtte til. Hun ser ned og prøver å bite det i seg. Og det er en forståelig reaksjon. Kampen hadde vært tapt, hadde det ikke vært for Sansa, men like vel er det Jon som får all anerkjennelse. Så prøver Sansa å seg sammen og smile forsiktig når de begynner å messe "King of the north". Det funker helt til hun møter Littlefingers blikk.

Jeg tolker det på ingen måte som du gjør. Har sett scenen flere ganger nå, og jeg synes ikke hun ser skuffa ut når Mormont gir talen sin. Tvert imot virker hun oppriktig glad på Jons vegne, men blir skuffet når hun ser Littlefinger. Sansa har vært favoritt karakteren min siden dag 1, så føler jeg tolker henne bra.

Anonymkode: 84080...072

• Liker 2

Fortsetter under...

Gjest canacas
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det var kjempeteit at vi ikke fikk vite hva Lyanna sa. Endelig viser den scenen også får vi ikke vite noe særlig ?? Kunne like godt la være.

Anonymkode: 2e419...dea

"if robert finds out, he'll kill him, you know he will, you have to protect him.. promise me ned..."

AnonymBruker
3 minutter siden, canacas skrev:

"if robert finds out, he'll kill him, you know he will, you have to protect him.. promise me ned..."

Dette er jo like dumt. "finds out". Finner ut hva da. De drar ut plottet, det er alltid et dårlig tegn når det gjelder kvalitet på en serie.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo like dumt. "finds out". Finner ut hva da. De drar ut plottet, det er alltid et dårlig tegn når det gjelder kvalitet på en serie.

Er du dum? Finner ut at hun har fått barn med noen andre vel, skjønner du ikke det?

• Liker 6
Gjest canacas
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke sett serien fra start antar jeg. Hun fikk barn med en annen. Robert har jo ikke snakket om andre enn henne. 

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du dum? Finner ut at hun har fått barn med noen andre vel, skjønner du ikke det?

Så du tenker at Robert hadde drept barnet om han fant ut at hun elsket en annen? Robert som elsket Lyanna over alt annet hadde drept barnet hennes? Mer sannsynlig er det en referanse til barnefaren, da at det er mulig drageblod i barnet som er grunnen til at Robert ville drepe barnet. Om Lyanna var med en tilfeldig mann uten betydning tviler jeg på at Robert hadde drept barnet. Blitt sint, ja, drept nei.

Når det er sagt er det fortsatt noe rart med hele greia. Det med at Ned har dårlig samvittighet i bøkene, selv om Jon er omtrent trygg on the Wall. Det virker som om løftet er knyttet til noe annet enn bare Jon. Tror samvittigheten hans er ofte nevnt i sammenheng med at Robert snakker om å sende noen å drepe Dany og Viserys. Så mulig det er noe mer her. Vet noen tror at Jon og Dany har blitt byttet om.

Og jeg syns du burde tenke deg litt om før du kaller andre dumme. Spesielt når det gjelder en tv serie. Seriøst? Ikke rart det er krig i verden når du blir så oppblåst og sur over at noen snakker om en tvserie, haha

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, Elanor skrev:

Det er ikke bare Varys som gjør tidshopp i denne episoden. Jamies ridetur hjem til Kings Landing tar mange uker, og det var tydelig at Queen of Thorns satte kursen mot Dorne først etter å ha mottatt budskapet om familiens død.

Queen of Thorns satte seg da i bevegelse etter samtalen med Margery, da hun fikk rose-lappen, siden dette var en advarsel. 

Og Tommen gjorde en skikkelig King's Landing :P

Anonymkode: fc3a6...334

• Liker 1
Gjest Bruker115236
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker det på ingen måte som du gjør. Har sett scenen flere ganger nå, og jeg synes ikke hun ser skuffa ut når Mormont gir talen sin. Tvert imot virker hun oppriktig glad på Jons vegne, men blir skuffet når hun ser Littlefinger. Sansa har vært favoritt karakteren min siden dag 1, så føler jeg tolker henne bra.

Enig. Jeg digger Sansa, og spesielt slik hun har blitt nå! Er også uenig med de som syns Jon er en dårlig leder, han viser utmerkede lederegenskaper når han klarer å få wildlingsene akseptert av så mange folk(northerns?), og klarer å få en hæren til å samarbeide så godt selv om de egentlig er bitre fiender.

Gjest canacas
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tenker at Robert hadde drept barnet om han fant ut at hun elsket en annen? Robert som elsket Lyanna over alt annet hadde drept barnet hennes? Mer sannsynlig er det en referanse til barnefaren, da at det er mulig drageblod i barnet som er grunnen til at Robert ville drepe barnet. Om Lyanna var med en tilfeldig mann uten betydning tviler jeg på at Robert hadde drept barnet. Blitt sint, ja, drept nei.

Ja, det ville han gjort. Han fant jo opp historien om at Raeghar kidnappet henne og voldtok henne, for å kamuflere at hans store kjærlighet ville ha en annen. Hans største rival er den som har vunnet hjertet til kvinnen han elsket. Deres kjærlighetsbarn ville ikke hatt livets rett, som en stadig påminnelse om dette sviket. 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste noe i første boken for noen dager siden, der ble det skrevet at Ned tenkte på Rhaegar for første gang på årevis. Dersom han er Jon's far og Ned vet om det, er det ikke litt rart at Ned ikke hadde tenkt på Rhaegar på årevis? Så enten må noen andre være faren, eller så visste ikke Ned hvem faren var? For dersom han vet at han er faren, så ville jeg tro at Ned husket han hver gang han så på jon?

Kan være jeg husker feil nå, men kommer ikke den kommentaren fra Ned ganske rett etter han og Robert besøker graven til Lyanna. Jeg har alltid antatt at Ned visste at Rhaegar var faren til Jon. Men Ned har jo da tross alt levd en løgn for absolutt alle rundt seg i 14 år. Selv om han nok tenkte på Rhaegar mye i starten, så vil jeg tro at det blir sjeldnere og sjeldnere med årene. Men jeg er enig i at det er en litt underlig ting å skrive.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når det er sagt er det fortsatt noe rart med hele greia. Det med at Ned har dårlig samvittighet i bøkene, selv om Jon er omtrent trygg on the Wall. Det virker som om løftet er knyttet til noe annet enn bare Jon. Tror samvittigheten hans er ofte nevnt i sammenheng med at Robert snakker om å sende noen å drepe Dany og Viserys. Så mulig det er noe mer her. Vet noen tror at Jon og Dany har blitt byttet om.

Og jeg syns du burde tenke deg litt om før du kaller andre dumme. Spesielt når det gjelder en tv serie. Seriøst? Ikke rart det er krig i verden når du blir så oppblåst og sur over at noen snakker om en tvserie, haha

Enig med deg. Det er ikke det at Jon hadde vært et barn til kvinnen han elsket og en annen mann som hadde satt Jon i fare, men hans rett til tronen. Jon ville vokst opp som en enorm trussel mot Roberts plass på tronen. Han var jo villig til at drepe Dany og Viserys av samme årsak, så tviler ikke på at Jon hadde måtte bøte med livet. Det at han var Lyannas sønn med Rhaegar gjorde det jo bare veldig mye mer personlig for Robert. 

• Liker 4
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Queen of Thorns satte seg da i bevegelse etter samtalen med Margery, da hun fikk rose-lappen, siden dette var en advarsel. 

Jeg syns det er mest sannsynlig at hun først reiste hjem til Highgarden, "We invited you to highgarden because we needed your help", sier Obara til Queen of Thorns. Det er rimelig å tro at hun først ble invitert til Drone etter at Varys hadde fått til en allianse mellom Dany og Ellaria Sand.

Vi fikk aldri sett Shae i denne sesongen. Lurer på om det kommer neste sesong eller om det ble klippet ut av denne sesongen. Litt kjipt å bli hentet inn ens ære for å spille en scene også blir den klippet bort :P Eller kanskje hun var på besøk på settet og de bestemte seg for å tulle med publikum og sendte henne ut med kostyme og sikre seg at hun ble tatt bilde av (hun vinket jo til kamera på ene bildet), hehe:P. De har jo tullet med publikum før ved å sette en white walker figur i vinduet på settet til Kings Landing, så de kunne jo funnet på noe lignende igjen (selv om white walkeren var hakket artigere) :P hehe, men jeg må innrømme at jeg holder en finger på at hun ble klippet ut, men det er jo litt kjipt for henne. 

Skjermbilde1.PNG

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, Faith- skrev:

Vi fikk aldri sett Shae i denne sesongen. Lurer på om det kommer neste sesong eller om det ble klippet ut av denne sesongen. Litt kjipt å bli hentet inn ens ære for å spille en scene også blir den klippet bort :P Eller kanskje hun var på besøk på settet og de bestemte seg for å tulle med publikum og sendte henne ut med kostyme og sikre seg at hun ble tatt bilde av (hun vinket jo til kamera på ene bildet), hehe:P. De har jo tullet med publikum før ved å sette en white walker figur i vinduet på settet til Kings Landing, så de kunne jo funnet på noe lignende igjen (selv om white walkeren var hakket artigere) :P hehe, men jeg må innrømme at jeg holder en finger på at hun ble klippet ut, men det er jo litt kjipt for henne. 

Skjermbilde1.PNG

Shae har jo vært død lenge, så det er veldig rart om hun skulle komme tilbake nå... 

Anonymkode: aa25b...ab0

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shae har jo vært død lenge, så det er veldig rart om hun skulle komme tilbake nå... 

Bortsett fra at hun ble sett under innspilingen av sesong 6 i kostyme. Det ble spekulert i at det skulle være en drøm eller et syn Tyrion hadde eller en red priestess som brukte glamor for å utgi seg for Shae (uten at jeg er sikker på om det hadde gått da). 

JMEgXtF.jpg

Sibel-costume.jpg

Endret av Faith-
Den 28. juni 2016 at 11.59, AnonymBruker skrev:

Hvis Robert finner ut av Jon sin far er Rhaegan Targaryen. Robert ville drepte alle Targaryens. Derfor fortalte Ned at Jon var hans egen. 

Den 28. juni 2016 at 12.16, AnonymBruker skrev:

Og Tommen gjorde en skikkelig King's Landing :P

:skratte:

Annonse
AnonymBruker
57 minutter siden, Faith- skrev:

Bortsett fra at hun ble sett under innspilingen av sesong 6 i kostyme. Det ble spekulert i at det skulle være en drøm eller et syn Tyrion hadde eller en red priestess som brukte glamor for å utgi seg for Shae (uten at jeg er sikker på om det hadde gått da). 

Hun kan jo ha vært statist i en av scenene der det er større folkemengder. Da er det tvilsomt om noen ville kjent henne igjen. Hun er jo allerede på lønningslista, og de vet at hun er proff. Jeg aner ikke, men rollefiguren Shae er vel ute for godt. Hvis hun ikke har en tvillingsøster da, men det blir litt dumt det og. 

• Liker 1
AnonymBruker
Den 27.6.2016 at 16.21, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det var kjempeteit at vi ikke fikk vite hva Lyanna sa. Endelig viser den scenen også får vi ikke vite noe særlig ?? Kunne like godt la være.

Hvor var Rhager når det skjedde forresten?

Huh? Får ikke vite noe særlig, alle forsto vel hva hun hvisket til ham? Hvis du lytter godt etter, hører du at Lyanna sier: "If Robert finds out, he's going to kill him, you know he will. You have to protect him. Promise me, Ned."

Dette må jo ha vært etter at Baratheon/Stark/Lannister har vunnet krigen, så Rhager har nok blitt drept.

Anonymkode: 7b85d...1b7

AnonymBruker
1 time siden, Belbus skrev:

Hvis Robert finner ut av Jon sin far er Rhaegan Targaryen. Robert ville drepte alle Targaryens. Derfor fortalte Ned at Jon var hans egen. 

Men vi fikk ikke vite at Rhaegar var faren. Det er vel det man antar siden de to forsvant sammen, men det er ikke bekreftet. Og noe av det jeg syns var teit var jo at hun ikke kunne sagt det. Hun kunne sagt "if Robert finds out Rheager is the father, he'll kill him". Men i stedet får vi noe vagt som kan bety hva som helst "if Roberts finds out". Vi kan ikke vite hva hun mener helt sikkert, vi kan bare anta. Jeg abre skjønner ikke hvorfor de ikke kan være tydelige på dette tidspunktet, vi er jo i sesong 6, hvorfor ikke si det tydelig?

AnonymBruker
Den 27.6.2016 at 23.17, AnonymBruker skrev:

Jeg så nylig sesong 1 igjen, og kom på å tenke på det med at Bran er "merket" og hvis han går gjennom muren blir magien brutt. Men i første sesongen tar jo nights watch med seg to rangers inn som er drept av WW, hvor han ene kommer til livet igjen og dør ikke ordentlig før Jon setter fyr på han. Litt dårlig forklart, men hvis det holder at WW "merker" noen som kommer seg inn i muren, hadde det vel holdt med de "døde" som ble tatt med inn igjen? I så fall hadde det vært veldig enkelt for WW å bryte magien, det er jo bare å merke noen døde rangers og lure night watch til å ta dem inn igjen. Tenker jeg helt feil her? :klo: 

Anonymkode: bb0e7...17e

Men Bran er jo ikke et "vanlig" menneske, han er "the three eyed raven", han er en del av magien (som holder whitewalkerne unna?)

Anonymkode: 7b85d...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...