AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1601 Skrevet 22. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det lå også noe "sensuelt" i lufta mellom søstra til Theon (Yara) og Daenerys..... Lurer på hva som kommer til å skje der. Yara har jo vært beintøff fram til nå, men ble myk som et lam i Daenerys nærvær.... Da Theon begynte å snakke om hva onkelen skulle tilby Daenerys, avbrøt vel Yara ham og dekket det over. Det var vel snakk om det hornet, som kunne kontrollere dragene, hvis jeg ikke tar feil. Yara vil vel ikke at Daenerys skal vite at det finnes på Iron islands... Gleder meg til lang episode neste gang! Håper det blir MYE om Arya. Anonymkode: 696bd...63d I og med at Danny i tv-serien tilsynelatende har en telepatisk kontakt med dragene nå, regner jeg ikke med at det hornet blir en del av fortellingen i tv-serien. Anonymkode: eedf1...0d6
Faith- Skrevet 22. juni 2016 #1602 Skrevet 22. juni 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det lå også noe "sensuelt" i lufta mellom søstra til Theon (Yara) og Daenerys..... Lurer på hva som kommer til å skje der. Yara har jo vært beintøff fram til nå, men ble myk som et lam i Daenerys nærvær.... Da Theon begynte å snakke om hva onkelen skulle tilby Daenerys, avbrøt vel Yara ham og dekket det over. Det var vel snakk om det hornet, som kunne kontrollere dragene, hvis jeg ikke tar feil. Yara vil vel ikke at Daenerys skal vite at det finnes på Iron islands... Gleder meg til lang episode neste gang! Håper det blir MYE om Arya. Anonymkode: 696bd...63d Tror showet dropper Dragonbinder. I bøkene bruker jo Euron Dragonbinder i stor grad for å vinne kingsmoot, ved å love at ved bruk av hornet vil han ta over kontroll av dragene og overvinne Westeros. Det gir jo langt mer menig at han skal vinne kingsmoot slik, enn å argumentere med at Dany vil falle som en flue når han annkommer med skip og hans fantastiske utstyr og gifte seg med han og gi han full tilgang til å bruke dragene sine. Siden showet droppet Dragonbinder under kingsmoot, der det hadde gitt langt mer menig å bruke det enn ikke, så tror jeg kke de vil presentere det på et senere tidspunkt heller. D&D er jo glad i å droppe ting som trengs forklaring for å forstå hehe 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1603 Skrevet 22. juni 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det lå også noe "sensuelt" i lufta mellom søstra til Theon (Yara) og Daenerys..... Lurer på hva som kommer til å skje der. Yara har jo vært beintøff fram til nå, men ble myk som et lam i Daenerys nærvær.... Da Theon begynte å snakke om hva onkelen skulle tilby Daenerys, avbrøt vel Yara ham og dekket det over. Det var vel snakk om det hornet, som kunne kontrollere dragene, hvis jeg ikke tar feil. Yara vil vel ikke at Daenerys skal vite at det finnes på Iron islands... Gleder meg til lang episode neste gang! Håper det blir MYE om Arya. Anonymkode: 696bd...63d Dette har ikke blitt introdusert i tv-srien, så nei. Plotmessig kan de ikke trekke det ut av ermet på et seinere tidspunkt, når det ikke har blitt introdusert. Anonymkode: fc3a6...334
Duckie Skrevet 24. juni 2016 #1604 Skrevet 24. juni 2016 Mulig jeg har gått glipp av noe, men vi så vel aldri noen bekreftelse på at hæren fra the Vale skulle komme? Littlefinger setter jo dette i gang allerede i episode fire, så møter han Sansa i episode fem. Men der snakker de jo ikke om dette. Og så sender Sansa brevet til han i episode syv. Men vi ser aldri noen bekreftelse. Og om hun hadde fått en, burde hun ha lært at hun ikke kan stole på Littlefinger nå. Jeg så for meg at hun håpet på at de skulle komme, og at hun derfor ba Jon vente fordi de trengte mer folk. Men siden hun ikke visste, valgte hun å ikke si noe. "Jeg har sendt et brev til Littlefinger som giftet meg bort til psykoen i første omgang, han kommer muligens med en stor hær (jeg ba han ihvertfall om det), men jeg aner ikke egentlig hvilken side han står på" er liksom ikke så veldig hjelpsomt. Hæren fra The Vale trengte fem episoder på å komme seg nord. Sansa skrev brevet to episoder før slaget. Om hun ikke hadde hørt noe, kunne det være fordi hun trodde Littlefinger ga F, hun burde ihvertfall ikke være forberedt på at hæren dukket opp da de gjorde. At hun visste, men ikke sa noe til Jon gir ikke så mye mening synes jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #1605 Skrevet 24. juni 2016 Sansa kommer til å hjelpe Jon og Brandon.. og Dany.. Fram til HW er bekjempet,...... deretter kommer hun til å bruke Litle Finger til å få hennes sønn med Ramesy på tronen... Hvem ellers? Anonymkode: eedf1...0d6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1606 Skrevet 26. juni 2016 I natt frister det litt å holde seg våken! Anonymkode: 113a8...4e2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1607 Skrevet 26. juni 2016 @Mann 42 hvor er du? Anonymkode: 9231c...2d9 1
Faith- Skrevet 26. juni 2016 #1608 Skrevet 26. juni 2016 Jeg har snudd døgnet totalt de siste dagene. I natt la jeg meg kl. 5 så det lover bra med tanke på sesongfinalen i natt :D 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1609 Skrevet 26. juni 2016 Tenk at den kommer i natt :o Jeg kan dessverre ikke sitte våken, skal tidlig på jobb i morgen. Hvor seint kommer episoden? Anonymkode: 490f5...7ec
Faith- Skrevet 26. juni 2016 #1610 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tenk at den kommer i natt :o Jeg kan dessverre ikke sitte våken, skal tidlig på jobb i morgen. Hvor seint kommer episoden? Anonymkode: 490f5...7ec kl. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1611 Skrevet 26. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: @Mann 42 hvor er du? Anonymkode: 9231c...2d9 Det har jeg lurt på en stund også!! Savner synspunktene hans i denne tråden Anonymkode: 113a8...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1612 Skrevet 26. juni 2016 Den 22. juni 2016 at 9.29, AnonymBruker skrev: Det lå også noe "sensuelt" i lufta mellom søstra til Theon (Yara) og Daenerys..... Lurer på hva som kommer til å skje der. Yara har jo vært beintøff fram til nå, men ble myk som et lam i Daenerys nærvær.... Da Theon begynte å snakke om hva onkelen skulle tilby Daenerys, avbrøt vel Yara ham og dekket det over. Det var vel snakk om det hornet, som kunne kontrollere dragene, hvis jeg ikke tar feil. Yara vil vel ikke at Daenerys skal vite at det finnes på Iron islands... Gleder meg til lang episode neste gang! Håper det blir MYE om Arya. Anonymkode: 696bd...63d Det er vel heller at det ikke er så vanlig med kvinnelige ledere, så blir mer girl power opplegg, vi jenter skjønner hverandre, og står sterke sammen mot menn, slik jeg tolket tonen mellom dem hvert fall. Dany er jo hvert fall ikke lesbisk, da er hun bi i så fall, men tolket ikke noe seksuell stemning mellom dem i det hele tatt. Gledr meg til i morgen tidlig :D Anonymkode: 5c8e6...4bc 1
Faith- Skrevet 27. juni 2016 #1614 Skrevet 27. juni 2016 For en episode! Begynte faktisk å grine flere steder på tross av at det ikke var trist hehe. Selv om jeg var 99.99% sikker på R+L=J så fikk jeg tårer i øynene når det omsider ble bekreftet og når alle husene i nord sto opp for Jon som King in the North klarte jeg ikke holde tårene tilbake, det var så rørende. Jeg må jo bare si wow til Kings Landing plottet denne episoden... Også fikk vi Frey pies og Arya hevn! Jeg skjønnte med det samme at hun jenten var Arya, og jeg ble i starten litt beskymret for at hun skulle ta livet av Jamie og Bronn, men Jamie kom seg til Kings Landig greit i hvert fall (krysser fingrene for at ikke Bronn ble drept). Fikk også litt tårer i øynene av Sam sin reaksjon til biblioteket i Oldtown. Og nå har Dany både Martell og Tyrell i ryggen. For en magisk avsluttning, elsker det soundtracket! Får skikkelig gåsehud av det! Er litt trist at det er et år til neste gang.. Men det er jo en del av det hele. Alltid gøy når film loations og rolleutlysninger begynner å rulle inn og vi kan begynne å spekulere i neste sesong!
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #1615 Skrevet 27. juni 2016 1 time siden, Faith- skrev: For en episode! Begynte faktisk å grine flere steder på tross av at det ikke var trist hehe. Selv om jeg var 99.99% sikker på R+L=J så fikk jeg tårer i øynene når det omsider ble bekreftet og når alle husene i nord sto opp for Jon som King in the North klarte jeg ikke holde tårene tilbake, det var så rørende. Jeg må jo bare si wow til Kings Landing plottet denne episoden... Også fikk vi Frey pies og Arya hevn! Jeg skjønnte med det samme at hun jenten var Arya, og jeg ble i starten litt beskymret for at hun skulle ta livet av Jamie og Bronn, men Jamie kom seg til Kings Landig greit i hvert fall (krysser fingrene for at ikke Bronn ble drept). Fikk også litt tårer i øynene av Sam sin reaksjon til biblioteket i Oldtown. Og nå har Dany både Martell og Tyrell i ryggen. For en magisk avsluttning, elsker det soundtracket! Får skikkelig gåsehud av det! Er litt trist at det er et år til neste gang.. Men det er jo en del av det hele. Alltid gøy når film loations og rolleutlysninger begynner å rulle inn og vi kan begynne å spekulere i neste sesong! Hva synes du om at Cersei drepte Kevan også? Tror Jamie så litt annereldes på Cersei når han kom hjem, tror de blir motpoler nå, ying yang, ond god. Anonymkode: 4462a...b96
Faith- Skrevet 27. juni 2016 #1616 Skrevet 27. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes du om at Cersei drepte Kevan også? Tror Jamie så litt annereldes på Cersei når han kom hjem, tror de blir motpoler nå, ying yang, ond god. Anonymkode: 4462a...b96 Kevan og Pycelle blir drept av Varys i bøkene, så denne episoden så vel ut til å ta ulike veier for å ende opp samme sted som i bøkene (pluss mange flere drept da, men det kommer vel sikkert senere i bøkene). Men Cersei var jo begynt å bli såpass gal at jeg tror ikke hun tenkte to ganger over at Kevan ville brenne sammen med resten. Han sto jo ikke opp for henne når de avskaffet trial by combat, faktisk var det jo han som stoppet henne fra å ta plass ved Tommen og han så ikke ut til å ha så mye til overs for henne lengre, og de følesene så ut til å være gjensidig. Så jeg tror at Cersei har nådd et punkt hvor hun alle som har fått henne til å føle seg liten eller tatt noe fra henne er fritt vilt, uten at hun tenker alt for mye på konsekvensene (bortsett fra de helt umiddelbare konsekvensene kanskje). Enig i at Jamie nok så Cersei i annet lys etter han kom tilbake. Jeg tror deres forhold videre vil ligne mye mer på slik det har blitt i bøkene, noe som er rimelig kjølig. Siden jeg er tillhenger av teorien om at Jamie dreper Cersei, så var det jo nødvendig at forholdet deres kom til et punkt hvor han kunne få seg til å drepe henne.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #1617 Skrevet 27. juni 2016 Har. Ikke. Ord. FOR en episode. Trodde ikke det var mulig å toppe Battle of Bastards, men JODA. Anonymkode: 1af9e...aed
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #1618 Skrevet 27. juni 2016 Dette var en kjedelig episode som bare viser oss hva folk skal gjøre i neste sesong. Også syns jeg det var litt teit at alle stod oppstilt på båtene på vei over havet, skal de stå slik hele båtturen Anonymkode: 2e419...dea
sofie777 Skrevet 27. juni 2016 #1619 Skrevet 27. juni 2016 Beste episoden denne sesongen, tett fulgt (ekstremt tett fulgt) av forrige episode. Var det flere enn meg som la merke til lysekronene i biblioteket? Det var den samme ringen som i introen til episodene. Genialt i min bok. Var dessuten glad for at Starks direwolf var tilbake på Winterfell i samme sekvens. Eneste lille minus var at Varys må ha reist kjempefort fra Dorne til Mereen med Dornes flåte, men helt greit at de også er med, selvfølgelig!! 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #1620 Skrevet 27. juni 2016 2 timer siden, Faith- skrev: Kevan og Pycelle blir drept av Varys i bøkene, så denne episoden så vel ut til å ta ulike veier for å ende opp samme sted som i bøkene (pluss mange flere drept da, men det kommer vel sikkert senere i bøkene). Men Cersei var jo begynt å bli såpass gal at jeg tror ikke hun tenkte to ganger over at Kevan ville brenne sammen med resten. Han sto jo ikke opp for henne når de avskaffet trial by combat, faktisk var det jo han som stoppet henne fra å ta plass ved Tommen og han så ikke ut til å ha så mye til overs for henne lengre, og de følesene så ut til å være gjensidig. Så jeg tror at Cersei har nådd et punkt hvor hun alle som har fått henne til å føle seg liten eller tatt noe fra henne er fritt vilt, uten at hun tenker alt for mye på konsekvensene (bortsett fra de helt umiddelbare konsekvensene kanskje). Enig i at Jamie nok så Cersei i annet lys etter han kom tilbake. Jeg tror deres forhold videre vil ligne mye mer på slik det har blitt i bøkene, noe som er rimelig kjølig. Siden jeg er tillhenger av teorien om at Jamie dreper Cersei, så var det jo nødvendig at forholdet deres kom til et punkt hvor han kunne få seg til å drepe henne. Skjønner, og han drepte jo the mad king pga. Wildfire, så sånn sett er det ganske stor sannsynlighet for at han dreper Cersei pga. Wildfire. Men Cersei er jo på liste til Arya og, så en ting er i hvert fall sikkert, og det er at Cersei vil dø. Anonymkode: 4462a...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå