Midnanne Skrevet 20. juni 2016 #1581 Del Skrevet 20. juni 2016 Den Monday, June 13, 2016 at 19.39, AnonymBruker skrev: Okei, her kommer masse potensielle spoilere, fant de på reddit og er 99% sikker på at de stemmer utifra informasjonen som har kommet fra samme person om tidligere episoder, les på eget ansvar (er klar over at denne tråden er ettertrykkelig spoila, men): Episode 9 Three Dragons are loose in Meereen. Davos visits the site of Shireen's pyre and finds the stag toy he gave her in Season 5. He confronts Melisandre about it, and she admits to having Shireen burned. Despite this, Davos does not harm Melisandre. Ramsay shoots Rickon with arrows, Rickon dies in Jon Snow's arms. Tormund kills Smalljon Umber. Littlefinger swoops in with the Knights of the Vale and saves the day. Ramsay retreats to Winterfell. Wun Wun breaks open the Winterfell gate and dies from an arrow in the eye after that. Ramsay shoots arrows at Jon, Jon blocks them with a shield and proceeds to beat the living shit out of Ramsay, until he eventually stops because he doesn't want to kill him in front of Sansa. Ramsay is imprisoned and awaits execution. Episode 10 Jon is declared King in the North. Ramsay is executed. Fed to either his own dogs or Ghost. Rumor has it that it's Littlefinger who is responsible for that (possibly without Jon's and Sansa's knowledge/consent) Tommen kills himself by jumping out a window. The Mountain murders Septa Unella "Explosive" finale in King's Landing, several members of House Tyrell and possibly the High Sparrow meet their end. Arya returns to Westeros and serves Frey Pies to Lord Walder before killing him (very questionable) The Hound ends up killing Thoros in a 1v1. What leads to it is unknown. Many more unspecified deaths Anonymkode: 113a8...4e2 Kunne kanskje hatt den under en spiler tag? Rekker å lese ganske mye før man skjønner at det er en reell spoiler og ikke bare spekuleringer :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 20. juni 2016 #1582 Del Skrevet 20. juni 2016 9 minutter siden, Midnanne skrev: Kunne kanskje hatt den under en spiler tag? Rekker å lese ganske mye før man skjønner at det er en reell spoiler og ikke bare spekuleringer :/ Står i trådens tittel at denne er ettertrykkelig spoilet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 20. juni 2016 #1583 Del Skrevet 20. juni 2016 20 minutter siden, Midnanne skrev: Kunne kanskje hatt den under en spiler tag? Rekker å lese ganske mye før man skjønner at det er en reell spoiler og ikke bare spekuleringer :/ Du TULLER??? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnanne Skrevet 20. juni 2016 #1584 Del Skrevet 20. juni 2016 59 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Står i trådens tittel at denne er ettertrykkelig spoilet. Forskjell på spoiler fra bøker/spekulasjoner/ om man er treig med å se episoden, og spoiler som rett og slett er ulovlig sluppet før episoden slipper. Så synes fortsatt en spoiler-tag hadde vært innafor så man selv kunne velge å lese eller ikke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 20. juni 2016 #1585 Del Skrevet 20. juni 2016 16 minutter siden, Midnanne skrev: Forskjell på spoiler fra bøker/spekulasjoner/ om man er treig med å se episoden, og spoiler som rett og slett er ulovlig sluppet før episoden slipper. Så synes fortsatt en spoiler-tag hadde vært innafor så man selv kunne velge å lese eller ikke. "kommer masse potensielle spoilere". Henger man LITT med på hva man leser får kan med seg at dette er spoilere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faith- Skrevet 21. juni 2016 #1586 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) Den 21.5.2016 at 18.48, Faith- skrev: Dette var i sammeheng med at hun og Maisie Williams sa ja til å spille "two truths and a lie, så om de ikke tuller med oss så er det jo ganske mye info vi har fått. Arya goes to Westeros Dette er jeg rimelig sikker på at skjer på et tidspunkt, og jeg har troen på at det skjer mot slutten av denne sesongen. Arya is in the trailer more times than people have realized. Dette kan jo alltids henge sammen med punktet over. At vi ikke forventer å se henne i scener fra Westeros, og dermed ikke legger merke til henne. Men jeg tenker også at det kan være fordi hun har et annet ansikt (muligens også i Westeros). Arya doesn't cross any more names off her list/ Arya checks three people off her list. Av dem som er eller har vært på listen som enda ikke er død har vi: Cersei, Walder Frey, The (zombie) Mountain, The Hound (gravedigger theory), Melisandre, Beric Dondarrion, Thoros of Myr, Ilyn Payne Om de som eventuelt skal krysses av listen må ha vært på den allerede eller om det kan komme flere til som blir krysset ut fort er ikke godt å si. Men om vi tar utgangspunkt i navnene over så vil jeg tro at Walder Frey har god sjans til å dø, og de av oss som håper på Cleganebowl så strykes jo nøvendigvis enten the Hound eller the Mountain. Kanskje Thoros of Myr dør også, siden jeg tror han dukker opp iløpet av sesongen. Men det er vanskelig å ha noe teori om dette. Ramsay dies. Jeg har stor to på at Ramsay dør i denne sesongen. Han gir ikke noe spesielt til handlignen rundt the Others og det gir mening å rydde han av banen før søkelyset rett seg mot Nord for fult mot slutten av serien. Lady Stoneheart returns. Jeg har ikke noe tro på at Lady Stoneheart kommer tilbake (om det ikke var ment som at noen andre tar på seg hennes storyline), føler vi er kommet for langt ut i serien til at hun plutselig skal dukke opp og jeg syns uansett jeg har hørt at Michelle Fairley som spilte Catelyn har sagt hun ikke kommer tilbake til serien. Så med forbehold om at Sophie ikke mener at noen andre kan ta på seg Lady Stoneheart rollen (som da etter min mening ikke gjør dem til lady stoneheart), så tror jeg ikke dette kommer til å skje. De punktene jeg føler meg mest sikker på er at Ramsay dør og at Lady Stonheart ikke kommer tilbake, dermed må "Arya checks three people off her list" være sann. Alt sammen er selvsagt ren gjetting fra min side, men min konklusjon blir denne: TRUE - Arya goes to Westeros, back over the sea. TRUE - Arya is in the trailer more times than people have realized, because they don't realize it's her. FALSE - Arya doesn't cross any more names off her list. TRUE - Ramsay dies. FALSE - Lady Stoneheart returns. TRUE - Arya checks three people off her list. Må sitere meg selv her fordi det er litt spennende å trekke denne frem igjen nå som vi nærmer oss slutten (om vi antar at de ikke bare har lurt oss med hele greien). Har stor tro på at antagelsene mine stemte noe som da gjør at "Arya checks three people off her list" gjennstår for siste episoden (jeg antar det var snakk om denne sesongen). Hvem tror dere disse tre er? Jeg føler jo at Walder Frey er rimelig sikker, men resten er jeg faktisk ganske usikker på. Føler det er for tidlig for Cersei å dø, men kanskje ikke. Jeg syns det er litt interessant at denne delen av proffertien til Cersei er fjernet fra tv serien: "And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you." Hvor valonqar betyr lillebror på High Valyrian, noe som Cersei alltid har trodd var Tyrion, men som også kan (og som jeg har stor tro på) bety Jamie, da han er noen få minutter yngre enn henne og dermed teknisk sett en lillebror. Vi ser jo i traileren for neste episode at Jamie er på The Twins og da trolig (selv om vi ikke kan undervudere jetpacken) ikke blir å se i Kings Landing i neste episode. Kan det tenkes at tv serien fjernet delen med at hun blir drept av en lillebror fordi hun dør uten at Jamie er tilstedet, noe som da kanskje betyr nå i neste episode, mens Jamie er vekke. I bøkene har jeg stor tro på at Jamie dreper henne i full "Mad King"-style, for å hindre henne i å brenne ned hele Kings Landing (selv om jeg tror hun rekker å brenne ned noe først), men jeg føler forholdet til Jamie og Cersei er på et annet sted i bøkene enn i tv serien. Det er langt mer distanse mellom dem i bøkene og større sannsynlighet at han kan få se til å ta livet av henne for å redde andre. Jeg føler i det minste at det må være en grunn for å fjerne den ene siste biten av proffetien, når de likevel tok seg bryet med å filme et tilbakeglimt (når D&D har sagt de ikke liker å filme slike). Jeg tenker i det minste at Cersei, Walder Frey og The Mountain er gode kandidater til å dø. Tror ikke Melisandre dør, med mindre hun tar livet av seg selv i skyldfølese for Shireen. Tror ikke Jon eller Davos får seg til å drepe henne etter at hun gjennopplivet Jon. Endret 21. juni 2016 av Faith- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1587 Del Skrevet 21. juni 2016 Var ikke han jaqen fyren på lista til arja, da? Anonymkode: 2e419...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 21. juni 2016 #1588 Del Skrevet 21. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Var ikke han jaqen fyren på lista til arja, da? Anonymkode: 2e419...dea jaqen h'ghar er mannen som har trent Arya til å bli en faceless, og er ikke på lista over mennesker hun vil drepe. Husker ikke hvor mange som er igjen på den lista nå, men Cercei, Walder Frey og the mountain er der fortsatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 21. juni 2016 #1589 Del Skrevet 21. juni 2016 Med fare for å være ekstremt upolitisk korrekt her, syns det var kjipt at Ramsay døde Fantastisk godt spilt. Morsomste "bad guy" i GoT er fortsatt Joffrey da, savner pjokken litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faith- Skrevet 21. juni 2016 #1590 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) 4 timer siden, canacas skrev: Med fare for å være ekstremt upolitisk korrekt her, syns det var kjipt at Ramsay døde Fantastisk godt spilt. Morsomste "bad guy" i GoT er fortsatt Joffrey da, savner pjokken litt Jeg er faktisk enig angående Ramsay, men ikke helt når det kommer til Joffrey, hehe. Han spiller utrolig godt og har en nesten sånn The Joker aktig karakter, noe som gjør han til en veldig interessant karakter. Jeg var langt mer klar for at Joffrey skulle død enn hva jeg var med Ramsay, da Joffrey bare var skikkelig drittunge, mens Ramsay faktisk var utrolig intelligent, selv om hans sadistiske side hindret han i å se langvarig konsekvenser noen ganger. Men samtidig så ser jeg jo nødvendigheten av å rydde han av banen slik at North handlingen kan fokusere på the White Walkers. Syns også det er bra han fikk dø nå før karakteren hans ble oppbrukt og "kjedelig". Endret 21. juni 2016 av Faith- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle de Jour Skrevet 21. juni 2016 #1591 Del Skrevet 21. juni 2016 20 minutter siden, Faith- skrev: Jeg er faktisk enig angående Ramsay, men ikke helt når det kommer til Joffrey, hehe. Han spiller utrolig godt og har en nesten sånn The Joker aktig karakter, noe som gjør han til en veldig interessant karakter. Jeg var langt mer klar for at Joffrey skulle død enn hva jeg var med Ramsay, da Joffrey bare var skikkelig drittunge, mens Ramsay faktisk var utrolig intelligent, selv om hans sadistiske side hindret han i å se langvarig konsekvenser noen ganger. Men samtidig så ser jeg jo nødvendigheten av å rydde han av banen slik at North handlingen kan fokusere på the White Walkers. Syns også det er bra han fikk dø nå før Tenker akkurat det samme som deg og canacas Folk steiler jo helt når jeg sier at Ramsay er en av mine favoritter, men han er bare en så gjennomført bra (fæl) skurk. Mye er nok takket være det ekstremt gode skuespillet til Iwan Rheon, mener han sa han var inspirert av Heath Ledgers Joker faktisk! Var ganske sikker på at han kom til å stryke med denne sesongen, siden jeg ikke kan se for meg at denne striden skal ha noen sentral rolle når den "virkelige" kampen i nord starter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1592 Del Skrevet 21. juni 2016 Jeg elsker alle scenene med Ramsay fordi det alltid skjedde så mye sjukt. Men det var jo grotekst og jævlig samtidig som det var gøy og kult. Er glad for at han døde denne episoden, og ekstra digg at det var Sansa som så han døde. Anonymkode: 490f5...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 21. juni 2016 #1593 Del Skrevet 21. juni 2016 Veldig på siden av tema her, men noen av dere som streamer serien via chromecast og HBO appen? Det vil ikke funke her og jeg holder på å klikke av småsinne! Ser at mange har samme problem, og det samme kunne kundeservice bekrefte, men de hadde dessverre ingen løsning på problemet... Argh! Noen geniale tips her? Må man bare gi opp hbo? Er så drita lei den arrogante kundeservicen deres. Fikk til slutt sett episoden ved å bruke gammel chromecast med elendig bildekvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 21. juni 2016 #1594 Del Skrevet 21. juni 2016 8 timer siden, canacas skrev: Med fare for å være ekstremt upolitisk korrekt her, syns det var kjipt at Ramsay døde Fantastisk godt spilt. Morsomste "bad guy" i GoT er fortsatt Joffrey da, savner pjokken litt Det er jo et problem at serien på mange måter har mistet de store dominerende skurkene/farene denne episoden. Ramsey, the masters og sons of harpy er mer eller mindre utslettet som faktorer denne episoden. Det er fint lite av "slemminger" tilbake. Hverken Lanister, Frey eller Tyrell vil ha noe særlig å si om Dany kommer med drager ++ eller Jon og Sansa med etterhvert Arya og Brandon som kommer til. Vanskelig å se noe annet enn at de to koalisjonene starter i hver sin ende og til slutt går sammen om å ta knekken på white walkers. må eneste være det Littlefinger kan få til av intriger.... Vi får se om Sansa har lært noe eller om han fortsatt får utfolde seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faith- Skrevet 21. juni 2016 #1595 Del Skrevet 21. juni 2016 Flere som håper på et forhold mellom Littlefinger og Sansa? Hehe, jeg er litt tiltrukket av Littlefinger og liker at han er smart og ser ut til å ha god kontroll og mye makt. Tror faktisk Sansa kan gjøre et godt parti der, og skape seg en trygg fremtid ved hans side. Tror også hun er en av hans eneste svakheter, og det er jo alltid fint å se mektige menn som likevel har et svakt punt for deres ektefeller. Og siden Littlefinger etterhvert har kontroll over flere steder, så kan det jo være Littlefinger og Sansa kan bli Lord og Lady av the Vale etter at Robin/Robert dør (det blir i hvertfall hintet veldig til i bøkene at han er syk og vil trolig dø tidlig), noe som kanskje lar Jon bli Lord of Winterfell, noe jeg syns han passer bra til (kan f.eks. aldri se for meg at Jon vil kunne trives som konge selv om R+L=J gir at et legitimt krav på tronen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belbus Skrevet 21. juni 2016 #1596 Del Skrevet 21. juni 2016 9 timer siden, canacas skrev: Med fare for å være ekstremt upolitisk korrekt her, syns det var kjipt at Ramsay døde Fantastisk godt spilt. Morsomste "bad guy" i GoT er fortsatt Joffrey da, savner pjokken litt Enig, ble nesten litt trist av Ramsey sin død da jeg har hatt en stor fascinasjon for han, men det ga jo mest mening at han skulle dø. Morsomt at Yara og Theon har kommet til Meereen, og på tide at Dany drar til Westeros nå, synes hun har vært kjedelig i Meereen. Gleder meg til neste episode 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 21. juni 2016 #1597 Del Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, Spiralis skrev: Det er jo et problem at serien på mange måter har mistet de store dominerende skurkene/farene denne episoden. Ramsey, the masters og sons of harpy er mer eller mindre utslettet som faktorer denne episoden. Det er fint lite av "slemminger" tilbake. Hverken Lanister, Frey eller Tyrell vil ha noe særlig å si om Dany kommer med drager ++ eller Jon og Sansa med etterhvert Arya og Brandon som kommer til. Vanskelig å se noe annet enn at de to koalisjonene starter i hver sin ende og til slutt går sammen om å ta knekken på white walkers. må eneste være det Littlefinger kan få til av intriger.... Vi får se om Sansa har lært noe eller om han fortsatt får utfolde seg. Jeg synes nå at det er litt på tide, jeg da. På tide å fokusere på White Walkers snart. Det har jo vært den største faren helt siden første sekund av serien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 21. juni 2016 #1598 Del Skrevet 21. juni 2016 59 minutter siden, Faith- skrev: Flere som håper på et forhold mellom Littlefinger og Sansa? Hehe, jeg er litt tiltrukket av Littlefinger og liker at han er smart og ser ut til å ha god kontroll og mye makt. Tror faktisk Sansa kan gjøre et godt parti der, og skape seg en trygg fremtid ved hans side. Tror også hun er en av hans eneste svakheter, og det er jo alltid fint å se mektige menn som likevel har et svakt punt for deres ektefeller. Og siden Littlefinger etterhvert har kontroll over flere steder, så kan det jo være Littlefinger og Sansa kan bli Lord og Lady av the Vale etter at Robin/Robert dør (det blir i hvertfall hintet veldig til i bøkene at han er syk og vil trolig dø tidlig), noe som kanskje lar Jon bli Lord of Winterfell, noe jeg syns han passer bra til (kan f.eks. aldri se for meg at Jon vil kunne trives som konge selv om R+L=J gir at et legitimt krav på tronen). Har akkurat joinet tråden, og noen har sikkert sagt dette tidligere, men... Det MÅ jo bli Daenarys og Jon, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 21. juni 2016 #1599 Del Skrevet 21. juni 2016 31 minutter siden, Sheherasade skrev: Har akkurat joinet tråden, og noen har sikkert sagt dette tidligere, men... Det MÅ jo bli Daenarys og Jon, da! Ikke hvis hun er tanta hans, da. =P 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1600 Del Skrevet 22. juni 2016 Det lå også noe "sensuelt" i lufta mellom søstra til Theon (Yara) og Daenerys..... Lurer på hva som kommer til å skje der. Yara har jo vært beintøff fram til nå, men ble myk som et lam i Daenerys nærvær.... Da Theon begynte å snakke om hva onkelen skulle tilby Daenerys, avbrøt vel Yara ham og dekket det over. Det var vel snakk om det hornet, som kunne kontrollere dragene, hvis jeg ikke tar feil. Yara vil vel ikke at Daenerys skal vite at det finnes på Iron islands... Gleder meg til lang episode neste gang! Håper det blir MYE om Arya. Anonymkode: 696bd...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå