AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #1561 Skrevet 13. juni 2016 Okei, her kommer masse potensielle spoilere, fant de på reddit og er 99% sikker på at de stemmer utifra informasjonen som har kommet fra samme person om tidligere episoder, les på eget ansvar (er klar over at denne tråden er ettertrykkelig spoila, men): Episode 9 Three Dragons are loose in Meereen. Davos visits the site of Shireen's pyre and finds the stag toy he gave her in Season 5. He confronts Melisandre about it, and she admits to having Shireen burned. Despite this, Davos does not harm Melisandre. Ramsay shoots Rickon with arrows, Rickon dies in Jon Snow's arms. Tormund kills Smalljon Umber. Littlefinger swoops in with the Knights of the Vale and saves the day. Ramsay retreats to Winterfell. Wun Wun breaks open the Winterfell gate and dies from an arrow in the eye after that. Ramsay shoots arrows at Jon, Jon blocks them with a shield and proceeds to beat the living shit out of Ramsay, until he eventually stops because he doesn't want to kill him in front of Sansa. Ramsay is imprisoned and awaits execution. Episode 10 Jon is declared King in the North. Ramsay is executed. Fed to either his own dogs or Ghost. Rumor has it that it's Littlefinger who is responsible for that (possibly without Jon's and Sansa's knowledge/consent) Tommen kills himself by jumping out a window. The Mountain murders Septa Unella "Explosive" finale in King's Landing, several members of House Tyrell and possibly the High Sparrow meet their end. Arya returns to Westeros and serves Frey Pies to Lord Walder before killing him (very questionable) The Hound ends up killing Thoros in a 1v1. What leads to it is unknown. Many more unspecified deaths Anonymkode: 113a8...4e2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #1562 Skrevet 13. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, her kommer masse potensielle spoilere, fant de på reddit og er 99% sikker på at de stemmer utifra informasjonen som har kommet fra samme person om tidligere episoder, les på eget ansvar (er klar over at denne tråden er ettertrykkelig spoila, men): Episode 9 Three Dragons are loose in Meereen. Davos visits the site of Shireen's pyre and finds the stag toy he gave her in Season 5. He confronts Melisandre about it, and she admits to having Shireen burned. Despite this, Davos does not harm Melisandre. Ramsay shoots Rickon with arrows, Rickon dies in Jon Snow's arms. Tormund kills Smalljon Umber. Littlefinger swoops in with the Knights of the Vale and saves the day. Ramsay retreats to Winterfell. Wun Wun breaks open the Winterfell gate and dies from an arrow in the eye after that. Ramsay shoots arrows at Jon, Jon blocks them with a shield and proceeds to beat the living shit out of Ramsay, until he eventually stops because he doesn't want to kill him in front of Sansa. Ramsay is imprisoned and awaits execution. Episode 10 Jon is declared King in the North. Ramsay is executed. Fed to either his own dogs or Ghost. Rumor has it that it's Littlefinger who is responsible for that (possibly without Jon's and Sansa's knowledge/consent) Tommen kills himself by jumping out a window. The Mountain murders Septa Unella "Explosive" finale in King's Landing, several members of House Tyrell and possibly the High Sparrow meet their end. Arya returns to Westeros and serves Frey Pies to Lord Walder before killing him (very questionable) The Hound ends up killing Thoros in a 1v1. What leads to it is unknown. Many more unspecified deaths Anonymkode: 113a8...4e2 Kan du linke til dette underforumet? :-) Anonymkode: cc99a...9e0
Browncoat Skrevet 13. juni 2016 #1563 Skrevet 13. juni 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, her kommer masse potensielle spoilere, fant de på reddit og er 99% sikker på at de stemmer utifra informasjonen som har kommet fra samme person om tidligere episoder, les på eget ansvar (er klar over at denne tråden er ettertrykkelig spoila, men): *Snipp* Anonymkode: 113a8...4e2 Woohoo, masse bra spoilere og masse muligheter for spekulasjon. Episode 9 Three Dragons are loose in Meereen. Jeg er glad for at det ikke kun blir Winterfell i ep 9, litt variasjon er bra synes jeg i GOT. Men hvem slipper de løs? *tinfoil-varsel* kanskje Theon tar Quentyn Martell-rollen? Ellers er det kanskje mest sannsynlig at Tyrion overbeviser Dany om å slippe dem løs for å hjelpe til med forsvaret mot beleiringen. Davos visits the site of Shireen's pyre and finds the stag toy he gave her in Season 5. He confronts Melisandre about it, and she admits to having Shireen burned. Despite this, Davos does not harm Melisandre. Endelig! Håper Davos overbeviser Jon om å sende Mel bort eller noe sånt. Hun trenger konsekvenser for det der Tormund kills Smalljon Umber. Yaaaasss! Håper dette betyr at Tormund overlever. Wun Wun breaks open the Winterfell gate and dies from an arrow in the eye after that. Æsj... Det ble vel for dyrt å beholde den karakteren *host*direwolves*host* Episode 10 Jon is declared King in the North. Blir han legitimert som Stark? Bare en kongelig kan gjøre det, så usikkert hvordan de gjør det i serien. Kan hende det bare er så enkelt som at Sansa "voucher" for han. Hadde vært kult hvis det hadde vært en form for tvist her. F.eks hvis Littlefinger sier at Sansa må gifte seg med han (LF) som "betaling". Sansa sier ok, men whoops, nå var plutselig Jon lord av Winterfell, synd for deg Baelish. Tommen kills himself by jumping out a window. Hvorfor? Prøver han å hoppe ut et vindu for å redde seg fra flammene i septen? eller, kanskje mer sannsynlig, at han slapp unna men føler seg skyldig pga Cersei brente alle vennene hans, og kanksje han finner ut at han er en incest-bastard? "Explosive" finale in King's Landing, several members of House Tyrell and possibly the High Sparrow meet their end. Cersei Master Plan, som avslørt av High Sparrow-skuespilleren. Arya returns to Westeros and serves Frey Pies to Lord Walder before killing him (very questionable) Kul ide, håper det er Arya som dreper WF, men (ønsketenkning/tinfoil) kanskje hun får hjelp av Manderlys, om hun lander i White Harbor etter Bravos. Fra det bildet med Lannisters og Freys som feirer i the Twins, så virker det som at det kan bli et Red Wedding 2.0. Arya bytter ansikt og later som at hun er Walders nye kone, og BAM! Arya, Wyman og de andre North-mennene dreper alle Freys, Lady Sonehart style. The Hound ends up killing Thoros in a 1v1. What leads to it is unknown. Ingen ideer her, det virker som at de var på samme side forrige episode. Noen gode teorier, anyone? Many more unspecified deaths Hvem tror dere dør innen sesongavslutningen, annet enn de som allerede har blitt spoila? Jeg tipper: Walder Frey & Co, Marg, Loras, Mace Tyrell, QoT om hun ikke har dratt ennå, Pycelle, Kevan, Pod, Edd & the nights watch (kanskje ikke før tidlig i neste sesong), Theon, Daario, Beric, Meera Endret 13. juni 2016 av Browncoat
Faith- Skrevet 17. juni 2016 #1564 Skrevet 17. juni 2016 Jeg må si at jeg virkelig håper GRRM har bedre plott i bøkene enn hva serien har prestert denne sesongen. Føler alle kule teorier og vendinger bare blir skutt ned en etter en, og alt er helt rett fram. Syns heller ikke Arya sin historie henger på greip. Oppførselen hennes var ukonsis og det var en alt for stor mengde av ekstremt flaks og svært usannsynlige hendelser som jeg føler i alt for stor grad likner på vanlige hollywood filmer, men som ikke kjennetegner GRRM. Jeg vet jo ikke hvor mye GRRM har fortalt D&D om plottene til de ulike karakterene, men jeg føler litt at tv serien bærer preg av at D&D har fått et mål og noen referansepunkt underveis, men at de må flylle ut tomrommet selv. 3
Katten.2.0 Skrevet 20. juni 2016 #1565 Skrevet 20. juni 2016 Hrmf. Hadde Sansa vært bittelitt ærlug med John, så hadde John kunne lagt en slagplan basert på støtte fra the Vale. Men neida, må bare la 2000+ menn dø først. Selvfølgelig, Boltons men var ut av posisjon, men dæven så mye moro man kan ha det med tungt kavaleri selv når fienden vet om det! OG SIDEN NÅR LØPER FOLK I EN RETT LINJE NÅR DE BLIR BESKUTT!? SIKK-SAKK DAMNIT! For ikke å nevne John som mistet all selvkontroll og kjørte hæren sin rett i mot en overlegen fiende i både antall, utstyr og trening. Hrmf. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #1566 Skrevet 20. juni 2016 Lurer på om det samme skjer i bøkene, eller om de bare ville ha et Ringenes Herre øyeblikk der en ny hær kommer til unnsetning i siste liten. Var også tåpelig at Jon magisk unngikk pilregnet og at han ble konstant reddet i siste sekund. Det er undervurdering av seerne, de lager spenning på tross av realisme bare for å lage "spenning". Tåpelig. Jeg likte at de ikke hadde sånn passiv, altruistisk oppførsel mot Ramsey som er vanlig i filmer og serier nå til dags. Type "Ånei, vi kan ikke drepe ham for da er vi like onde som han. La han heller slippe unna så han kan komme tilbake og drepe våre nærmeste venner senere". Bra han fikk en grusom død +1 Anonymkode: 2e419...dea 3
Spiralis Skrevet 20. juni 2016 #1567 Skrevet 20. juni 2016 Det er deler av slaget som var meget kult filmet. Det er biter av slaget som minner om Braveheart og slaget ved Falkirk. Filmingen fra når Stark kavaleriet fyker forbi John og et stykke fram får virkelig fram kaoset og hvor fort ting kommer på den enkelte soldaten. Den delen hvor Jon nesten blir trampet ned og jobber med å komme seg til "overflaten" var også kult filmet. 1
Metalcharted Skrevet 20. juni 2016 #1568 Skrevet 20. juni 2016 Tower of Joy og Withe Walkers, jeg ber til gud vi får dette neste søndag....Brann krysser the Wall og the Nights king kommer seg gjennom osv...tviler..men 2
Faith- Skrevet 20. juni 2016 #1569 Skrevet 20. juni 2016 For en fantastisk episode! Syns alltid det er litt teit at ingen bruker hjelm i disse krigene, men det må vel til for at vi seere skal kjenne igjen heltene og fiendene våre hehe
strandløva Skrevet 20. juni 2016 #1570 Skrevet 20. juni 2016 (endret) 5 timer siden, Katten.2.0 skrev: Hrmf. Hadde Sansa vært bittelitt ærlug med John, så hadde John kunne lagt en slagplan basert på støtte fra the Vale. Men neida, må bare la 2000+ menn dø først. Selvfølgelig, Boltons men var ut av posisjon, men dæven så mye moro man kan ha det med tungt kavaleri selv når fienden vet om det! OG SIDEN NÅR LØPER FOLK I EN RETT LINJE NÅR DE BLIR BESKUTT!? SIKK-SAKK DAMNIT! For ikke å nevne John som mistet all selvkontroll og kjørte hæren sin rett i mot en overlegen fiende i både antall, utstyr og trening. Hrmf. Sansa visste at Jon kom til å gå i fella til Ramsey. Kva fella var visste ho ikkje, men ho kjente Ramsey såpass at ho visste at han ville lure Jon og co. Derfor syns eg det var det lurt å vente til det gjekk gale før ho kom og redda dagen. Han var jo dum nok til å angripe først sjølv om dei hadde blitt enige om å vere tolmodige, så han gjorde jo det Ramsey ville, sjølv om Sansa advarte han mot det. Samtidig er eg litt usikker på kor viktig det var for ho at Jon overlevde, så lenge Boltons blei slått og ho fekk hevn. Kanskje ho berre ville vere helten som redda dagen, men synes Sansa gjorde et fair valg Sånn ellers: fantastisk episode! Likte at det var litt framgang i Mereen også :D Endret 20. juni 2016 av strandløva 3
Faith- Skrevet 20. juni 2016 #1571 Skrevet 20. juni 2016 Tror det var viktig at kampen var ordentlig i gang når the knights of the Vale ankom. Hadde hæren til Ramsay fortsatt vært samlet og uskadd når de dukket opp så hadde nok Ramsay trukket dem tilbake inn i Winterfell og det hadde blitt et seige istedet for en kamp på åpen mark, hvor det hadde blitt langt vanskeligere å bekjempe dem. Slik det ble nå var det jo knapt nok menn igjen inne i festningen og de var lett å bekjempe så fort Jon og co kom seg på innsiden. Det hadde nok blitt noe helt annet om hele Bolton hæren kunne forsvart Winterfell fra innsiden. Jeg tror dette var mye av grunnen til at det ikke var lurt å vente på the knights of the Vale. Tror også at Sansa ikke kunne være skker på at de faktisk dukket opp og hun var avhengig av at Jon hadde en strategi for å kunne slå Bolton uten hjelp fra the Vale. 2
Katten.2.0 Skrevet 20. juni 2016 #1572 Skrevet 20. juni 2016 Om man vet at man har x antall tungt kavaleri fra the Vale tilgjengelig, men som man også vet at fienden ikke vet om, så kan man selvfølgelig lage helt andre planer. Eksempelvis å ikke ofre mesteparten av egen hær på en idiotisk selvmordscharge i motstanderens betraktelig bedre hær. Så lenge man tar ut kavaleriet til motstanderen, vil det være lite som har mobiliteten til å kunne være en reell trussel for tungt kavaleri.
Anciol Skrevet 20. juni 2016 #1573 Skrevet 20. juni 2016 Ser for meg Yara og Daenerys i het omfavnelse i en seng i Mereen:)! xp Ramsay fikk som fortjent i ukens episode:) Mat for hundene:)
sofie777 Skrevet 20. juni 2016 #1574 Skrevet 20. juni 2016 46 minutter siden, Anciol skrev: Ser for meg Yara og Daenerys i het omfavnelse i en seng i Mereen:)! xp Ramsay fikk som fortjent i ukens episode:) Mat for hundene:) Derfor spilte de "Who Let the Dogs Out" i Afterbuzz i dag.
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. juni 2016 #1575 Skrevet 20. juni 2016 Endelig en litt blodig episode. Den får kun trekk for at Ramseys slagplan var overkill, Jon var dum, Jon skulle blutt trampet i hjel, Wun Wun var OP, Sansa har vært retard, LF/Royce var retard og Dragene var OP. Dette er selvfølgelig bare pirk. Likte spesielt godt da Jon nesten ble trampet i hjel.
Angstkvinnen Skrevet 20. juni 2016 #1576 Skrevet 20. juni 2016 46 minutter siden, Herr Heftig skrev: Endelig en litt blodig episode. Den får kun trekk for at Ramseys slagplan var overkill, Jon var dum, Jon skulle blutt trampet i hjel, Wun Wun var OP, Sansa har vært retard, LF/Royce var retard og Dragene var OP. Dette er selvfølgelig bare pirk. Likte spesielt godt da Jon nesten ble trampet i hjel. Hvorfor liker du ikke Jon?
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. juni 2016 #1577 Skrevet 20. juni 2016 12 minutter siden, Angstkvinnen skrev: Hvorfor liker du ikke Jon? Bare fordi han er en av plottets kjæledegger. Men han er en veldig bra karakter. Jeg synes han var dum som fortsatte å ri mot Ramsey etter at Rickon var død. Han skulle blitt trampet i hjel bare fordi han lå under der så lenge.
Sveva Skrevet 20. juni 2016 #1578 Skrevet 20. juni 2016 På tross av noe småpirk, så likte jeg episoden. Er ingen strateg, men synes overraskelsesmomentet med knights of the Vale var bra, og hadde de ikke kommet så "brått på" Ramsays menn så er det vel ikke sikkert det hadde gått. Og endelig fikk Ramsay sitt ganske så fæle endelikt! Til pass for han å dø sånn.
Gjest Evans Skrevet 20. juni 2016 #1579 Skrevet 20. juni 2016 Inte viste jag at alla hestane som fall var själva livet Fyfanken som det smalt da de deisa i bakken! Jeg syns det var en veldig bra episode. Var litt irritert på Sansa - frem til jeg leste her, og innser at det hun gjorde faktisk var veldig lurt. Det som ikke var så lurt var å sulte hundene sine.
Gjest Evans Skrevet 20. juni 2016 #1580 Skrevet 20. juni 2016 4 timer siden, Anciol skrev: Ser for meg Yara og Daenerys i het omfavnelse i en seng i Mereen:)! xp Ramsay fikk som fortjent i ukens episode:) Mat for hundene:) To store romanser å se frem til: 1) Yara og Daenerys 2) Tormund og Brienne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå