Gjest Sisti Skrevet 16. mai 2016 #1321 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde du synes det var kult om en mann brant ihjel fult av kvinner ? Anonymkode: 118d9...1e1 Tja, om Tommen (... Eller Jamie eller en annen ikke-slem fyr) for eksempel hadde satt fyr på de religiøse fanatiske kvinnene (prestinnen & co) hadde vi nok vært flere som hadde syntes det hadde vært kult!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #1322 Skrevet 16. mai 2016 1 minutt siden, Sisti skrev: Tja, om Tommen (... Eller Jamie eller en annen ikke-slem fyr) for eksempel hadde satt fyr på de religiøse fanatiske kvinnene (prestinnen & co) hadde vi nok vært flere som hadde syntes det hadde vært kult! Er Jamie en ikke slem fyr ? Ja han er jo så god og snill at han dytter uskyldige barn ut av et vindu. Anonymkode: 118d9...1e1
Gjest Herr Heftig Skrevet 17. mai 2016 #1323 Skrevet 17. mai 2016 Nok en ræva-Dany storyline. Dette må være den svakeste sesongen til nå.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #1324 Skrevet 17. mai 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Er Jamie en ikke slem fyr ? Ja han er jo så god og snill at han dytter uskyldige barn ut av et vindu. Anonymkode: 118d9...1e1 Jeg fikk mer og mer sympati med jamie jo lenger ut i bokserien jeg kom. Tror han med tiden ble et bedre menneske. Anonymkode: 113a8...4e2 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #1325 Skrevet 17. mai 2016 43 minutter siden, Herr Heftig skrev: Nok en ræva-Dany storyline. Dette må være den svakeste sesongen til nå. Helt enig i at dany sin storyline er ræva, men liker hvordan de fleste andre storylinene utvikler seg. Merker at replikkene ikke er like bra som når det var basert på bøkene, men syns det er litt godt at man begynner å se at ting går mot slutten og at det bygges om til noe stort. Syns også det har vært litt mer tempo i denne sesongen, ikke like mye fillers. Anonymkode: 113a8...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1326 Skrevet 18. mai 2016 Jeg synes det er veldig bra at Dany endelig får noe til å skje rundt seg. Ikke bare driver med storpolitikk i byer som er helt fremmede for henne. Kom igjen, assemble an army og fortsett mot Westeros! Jeg kjøper glatt at hun er immun mot flammer nå også, slik hun har vært ved flere situasjoner tidligere. Tormund og Brienne - Her er det mye spennende som kan skje! Digget også det lille møtet mellom Brienne og the Red woman. Anonymkode: 696bd...63d 3
Browncoat Skrevet 18. mai 2016 #1327 Skrevet 18. mai 2016 Synes S6 blir bedre og bedre, liker utviklingen. Lurer på hva High Sparrow faktisk sa til Tommen (det Tommen sa han ikke måtte fortelle til noen), det har vi vel ikke sett? Synes Dany-scenen var bra, men den krever litt for mye "suspension of disbelief" med at ingen av Khalene prøvde å kjempe imot og at alle Dothrakiene plutselig underkastet seg. Liker likevel at Dany klarte dette for det meste selv, uten hjelp av Drogon, som jeg trodde ville skje. Og Brienne og Tormund var utrolig gøy, mens Jon og Sansa-reunion var rørende. Liker også at Sansa tar kontroll og viser at hun har blitt mye tøffere. Oppsummering for neste episode: Tyrion seeks a strange ally. Bran learns a great deal. Brienne goes on a mission. Arya is given a chance to prove herself. Vi ser at Tyrion møter den røde prestinnen og Varys ser meget skeptisk ut, dette fører kanksje til en konflikt mellom de to. Det er kanskje neste episode hvor hulen til Bloodraven blir angrepet, siden Meera er så desperat etter å vekke opp Bran. Jeg tror ikke vi får se resten av ToJ i neste episode, siden White Walker-visjonen vises i previewen, så usannsynlig at han har to syn i samme episode. Brienne og Pod er på vei til Riverrun, Sansa sender henne sikkert dit for å be om hjelp. Littlefinger-konfrontasjonen blir også spennende å se. Arya blir bedt om å drepe noen, og ut fra previewen virker det i hvert fall som om det gir Arya noen moralske dilemmaer ("Does death only come for the wicked, and leave the decent behind?), kanskje hun må drepe en uskyldig person for å bevise at hun er lojal.
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. mai 2016 #1328 Skrevet 18. mai 2016 Brienne + Thormund = Alys Karstark + Sigorn
Tekopper Skrevet 18. mai 2016 #1329 Skrevet 18. mai 2016 Littlefinger er tilbake Den 16.5.2016 at 20.17, BlendaSensitive skrev: ps. er ikke dany motstandskraftig mot flammer i boka også? hun blir jo der også brent med drake eggene også? eller husker jeg feil? Hun legger seg jo på bålet med kahl drogo. I siste boka har hun forbrenninger fra dragen sin til og med... magien er litt mer "virkelighetsnær" i bøkene. Serien peiser på og kjører messias-lignende scener over en lav sko når danny er innvolvert. Eksempel på at ting er mer logisk i bøkene: hun får brent av seg klærne OG håret sitt når dragene klekkes. På serien: klærne brennes bort, hun får knapt sot i håret. Og nå har hun nok en gang klart det utrolige, hvor klærne hennes (lær til og med, ikke bare lin/bomull) har brent opp, mens det lange håret hennes fortsatt har intrikate fletter. 5 minutter siden, Herr Heftig skrev: Brienne + Thormund = Alys Karstark + Sigorn Thormund får virkelig bære plottet til samtlige wildlings...
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. mai 2016 #1330 Skrevet 18. mai 2016 10 minutter siden, Tekopper skrev: Littlefinger er tilbake I siste boka har hun forbrenninger fra dragen sin til og med... magien er litt mer "virkelighetsnær" i bøkene. Serien peiser på og kjører messias-lignende scener over en lav sko når danny er innvolvert. Eksempel på at ting er mer logisk i bøkene: hun får brent av seg klærne OG håret sitt når dragene klekkes. På serien: klærne brennes bort, hun får knapt sot i håret. Og nå har hun nok en gang klart det utrolige, hvor klærne hennes (lær til og med, ikke bare lin/bomull) har brent opp, mens det lange håret hennes fortsatt har intrikate fletter. Thormund får virkelig bære plottet til samtlige wildlings... Littlefinger is the shit. Håper han eller Aegon vinner hele skiten.
Kraula Skrevet 18. mai 2016 #1331 Skrevet 18. mai 2016 4 timer siden, Browncoat skrev: Synes S6 blir bedre og bedre, liker utviklingen. Lurer på hva High Sparrow faktisk sa til Tommen (det Tommen sa han ikke måtte fortelle til noen), det har vi vel ikke sett? Synes Dany-scenen var bra, men den krever litt for mye "suspension of disbelief" med at ingen av Khalene prøvde å kjempe imot og at alle Dothrakiene plutselig underkastet seg. Liker likevel at Dany klarte dette for det meste selv, uten hjelp av Drogon, som jeg trodde ville skje. Og Brienne og Tormund var utrolig gøy, mens Jon og Sansa-reunion var rørende. Liker også at Sansa tar kontroll og viser at hun har blitt mye tøffere. Oppsummering for neste episode: Tyrion seeks a strange ally. Bran learns a great deal. Brienne goes on a mission. Arya is given a chance to prove herself. Vi ser at Tyrion møter den røde prestinnen og Varys ser meget skeptisk ut, dette fører kanksje til en konflikt mellom de to. Det er kanskje neste episode hvor hulen til Bloodraven blir angrepet, siden Meera er så desperat etter å vekke opp Bran. Jeg tror ikke vi får se resten av ToJ i neste episode, siden White Walker-visjonen vises i previewen, så usannsynlig at han har to syn i samme episode. Brienne og Pod er på vei til Riverrun, Sansa sender henne sikkert dit for å be om hjelp. Littlefinger-konfrontasjonen blir også spennende å se. Arya blir bedt om å drepe noen, og ut fra previewen virker det i hvert fall som om det gir Arya noen moralske dilemmaer ("Does death only come for the wicked, and leave the decent behind?), kanskje hun må drepe en uskyldig person for å bevise at hun er lojal. Så en video (review av episoden, som forøvrig er av en fyr som er sykt vittig) som refererte til en Reddit-post i går, som spekulerte i hva det kunne være. Jeg tror spekulasjonene er riktige, iallfall inne på noe, men just in case, dersom noen ikke har lyst å bli "potensielt spoilet" for akkurat det så kan jeg legge det i en spoiler-boks: Spoiler At Tyrells medvirket i Joffreys død!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1332 Skrevet 18. mai 2016 Den 16.5.2016 at 22.01, Elanor skrev: Likte ikke slutten så veldig godt. Dette har vi jo strengt sett før. Jeg ble derfor ganske underveldet. Og det er tydelig at de bare kjører på med at Dani er immun mot flammer. Og det gjør meg litt grinete egentlig, for jeg syns det er unødvendig å endre på slike fundamentale regler. Vi har tidligere sett at de har endret på reglene slik at Sansa kunne bli giftet bort til Ramsay. Det kunne ikke skjedd i boka. Det oppleves som unødvendig og forvirrende. Så slutten syns jeg altså var... meh... Det jeg likte med denne episoden var gjenforeningen mellom Jon og Sansa - rørende saker. Og Brienne og Tormunds blikkontakt under middagen - haha! Spennende match! Selvfølgelig skjedde det igjen, og det kommer til å skje en gang til. Husker du profetien? . . . three fires must you light . . . one for life and one for death and one to love . . . . . . three mounts must you ride . . . one to bed and one to dread and one to love . . . . . . three treasons will you know . . . once for blood and once for gold and once for love . . . Anonymkode: 8f7f1...391 2
Faith- Skrevet 18. mai 2016 #1333 Skrevet 18. mai 2016 (endret) 21 minutter siden, Kraula skrev: Så en video (review av episoden, som forøvrig er av en fyr som er sykt vittig) som refererte til en Reddit-post i går, som spekulerte i hva det kunne være. Jeg tror spekulasjonene er riktige, iallfall inne på noe, men just in case, dersom noen ikke har lyst å bli "potensielt spoilet" for akkurat det så kan jeg legge det i en spoiler-boks: Vis skjult innhold At Tyrells medvirket i Joffreys død! Er ikke det allmennkunnskap? Trodde det var helt sikkert jeg. Spoiler Olenna Tyrell plukket ut den giftige steinen fra hårnettet til Sansa når hun rettet på håret hennes. Men med ettertanke så er det kanskje bare noe jeg har tenkt "selvsagt er det det som har skjedd" uten at det har blitt bekfretet hverken i bøkene eller serien. Endret 18. mai 2016 av Faith- 2
Kraula Skrevet 18. mai 2016 #1334 Skrevet 18. mai 2016 1 time siden, Faith- skrev: Er ikke det allmennkunnskap? Trodde det var helt sikkert jeg. Skjul innhold Olenna Tyrell plukket ut den giftige steinen fra hårnettet til Sansa når hun rettet på håret hennes. Men med ettertanke så er det kanskje bare noe jeg har tenkt "selvsagt er det det som har skjedd" uten at det har blitt bekfretet hverken i bøkene eller serien. Jo, vi vet det, og mange har nok sine bange anelser, men Tommen har nok ikke fått rede på det tidligere..? 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1335 Skrevet 18. mai 2016 3 timer siden, Faith- skrev: Er ikke det allmennkunnskap? Trodde det var helt sikkert jeg. Skjul innhold Olenna Tyrell plukket ut den giftige steinen fra hårnettet til Sansa når hun rettet på håret hennes. Men med ettertanke så er det kanskje bare noe jeg har tenkt "selvsagt er det det som har skjedd" uten at det har blitt bekfretet hverken i bøkene eller serien. Dessverre så har 0% av westros lest a song of ice and fire. Kildene er hentet fra statistik sentralbyrå Anonymkode: 8f7f1...391 4
Tekopper Skrevet 18. mai 2016 #1336 Skrevet 18. mai 2016 4 timer siden, Faith- skrev: Er ikke det allmennkunnskap? Trodde det var helt sikkert jeg. Skjul innhold Olenna Tyrell plukket ut den giftige steinen fra hårnettet til Sansa når hun rettet på håret hennes. Men med ettertanke så er det kanskje bare noe jeg har tenkt "selvsagt er det det som har skjedd" uten at det har blitt bekfretet hverken i bøkene eller serien. I bøkene sier littlefinger det til Sansa. Men det betyr ikke at alle ved hoffet vet det, mange der er jo overbevist om at tyrion gjorde det. 1
ops2 Skrevet 19. mai 2016 #1337 Skrevet 19. mai 2016 Jeg synes dragene er så lite med at jeg nærmest blir irritert når de en skjelden gang dukker opp i serien. Bøkene derimot, slutten av den siste boken, der flyr Dany aktivt mot Dothraki-krigerene og Drogon flamberer en hest. Slik finner Dothraki henne, ved siden av sin drage, ikke en ynkelig jenteslave til fots som de plukker opp. På tide at "Mother of Dragons" og dragene får en aktiv rolle. Jeg har hatet alt det passive, politiske renkespillet som har vært Daenerys story siden hun frigjorde "The Unsullied" og gjorde de til sine krigere. Jeg ser ikke bort fra at hun dreper noen av Khal'ene for å bli Super-Khaleesi, leder av alle Dothraki i den neste boken. Om hun gjør det ved å lage dragekebab eller om hun selv brenner de inne, se det får jeg bare vente på. Uansett er dette delen av spådommen: "Veien tilbake er veien fram". Hun drar tilbake og får Dothraki-ryttere som kavalleri. Det var det hun manglet. Unsullied er meget bra fotsoldater, men hun har ikke hatt kavalleri, og attpåtil lett kavalleri som kan sverme som bier rundt tunge stridshester med knekter, nedlesset i rustninger og plate. George Martin vil sikkert låne mye fra den Mongolske invasjonen i Europa.
Faith- Skrevet 19. mai 2016 #1338 Skrevet 19. mai 2016 (endret) 1 time siden, ops2 skrev: Jeg synes dragene er så lite med at jeg nærmest blir irritert når de en skjelden gang dukker opp i serien. Bøkene derimot, slutten av den siste boken, der flyr Dany aktivt mot Dothraki-krigerene og Drogon flamberer en hest. Slik finner Dothraki henne, ved siden av sin drage, ikke en ynkelig jenteslave til fots som de plukker opp. På tide at "Mother of Dragons" og dragene får en aktiv rolle. Jeg har hatet alt det passive, politiske renkespillet som har vært Daenerys story siden hun frigjorde "The Unsullied" og gjorde de til sine krigere. Jeg ser ikke bort fra at hun dreper noen av Khal'ene for å bli Super-Khaleesi, leder av alle Dothraki i den neste boken. Om hun gjør det ved å lage dragekebab eller om hun selv brenner de inne, se det får jeg bare vente på. Uansett er dette delen av spådommen: "Veien tilbake er veien fram". Hun drar tilbake og får Dothraki-ryttere som kavalleri. Det var det hun manglet. Unsullied er meget bra fotsoldater, men hun har ikke hatt kavalleri, og attpåtil lett kavalleri som kan sverme som bier rundt tunge stridshester med knekter, nedlesset i rustninger og plate. George Martin vil sikkert låne mye fra den Mongolske invasjonen i Europa. Mistenker at lite drager er rett og slett et økonomisk trekk fra serieskaperene sin side. Har flere ganger hørt snakk om de høye CGI-kostnadene til Game of Thrones. Det har også vært snakk om at grunnen til at sesong 7 og 8 kommer til å bli kortere enn vanlig, er fordi de naturlig nok vil inneholde mye CGI (mye white walkers og store hærer med wights og forhåpentligvis mer drager og andre CGI krevende vesner), og derfor har de beov for å få fordelt kostnadene over to år, og med færre episoder per år. Ellers er jeg helt enig i at Dany i Slaver's Bay har vært rimelig kjedelig. Håper virkelig hun får en mer spennende utvikling videre. Orker ikke politisk prat og missfornøyde slaver/slaveholdere i 2 sesonger til. Endret 19. mai 2016 av Faith- 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #1339 Skrevet 20. mai 2016 Leste denne her i dag: http://wikiofthrones.com/1042/game-thrones-cast-seem-revealed-massive-spoilers-arya-stark/?kv Der står det f.eks Spoiler While Liam Cunningham, Isaac Hempstead Wright , Dean-Charles Chapman gave answers which didn’t reveal anything, the Stark girls had a lot to say. Here are the answers given by Sophie Turner and Maisie Williams. Sophie Turner “Ramsay dies.” “Lady Stoneheart returns.” “Arya checks three people off her list.” Tror dere hun troller? Anonymkode: 767da...13a
Faith- Skrevet 21. mai 2016 #1340 Skrevet 21. mai 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste denne her i dag: http://wikiofthrones.com/1042/game-thrones-cast-seem-revealed-massive-spoilers-arya-stark/?kv Der står det f.eks Vis skjult innhold While Liam Cunningham, Isaac Hempstead Wright , Dean-Charles Chapman gave answers which didn’t reveal anything, the Stark girls had a lot to say. Here are the answers given by Sophie Turner and Maisie Williams. Sophie Turner “Ramsay dies.” “Lady Stoneheart returns.” “Arya checks three people off her list.” Tror dere hun troller? Anonymkode: 767da...13a Dette var i sammeheng med at hun og Maisie Williams sa ja til å spille "two truths and a lie, så om de ikke tuller med oss så er det jo ganske mye info vi har fått. Sitat Maisie Williams's (supposed) two truths and a lie Arya goes to Westeros, back over the sea. Arya is in the trailer more times than people have realized, because they don't realize it's her. Arya doesn't cross any more names off her list. Sitat Sophie Turner's (supposed) two truths and a lie Ramsay dies. Lady Stoneheart returns. Arya checks three people off her list. Arya goes to Westeros Dette er jeg rimelig sikker på at skjer på et tidspunkt, og jeg har troen på at det skjer mot slutten av denne sesongen. Arya is in the trailer more times than people have realized. Dette kan jo alltids henge sammen med punktet over. At vi ikke forventer å se henne i scener fra Westeros, og dermed ikke legger merke til henne. Men jeg tenker også at det kan være fordi hun har et annet ansikt (muligens også i Westeros). Arya doesn't cross any more names off her list/ Arya checks three people off her list. Av dem som er eller har vært på listen som enda ikke er død har vi: Cersei, Walder Frey, The (zombie) Mountain, The Hound (gravedigger theory), Melisandre, Beric Dondarrion, Thoros of Myr, Ilyn Payne Om de som eventuelt skal krysses av listen må ha vært på den allerede eller om det kan komme flere til som blir krysset ut fort er ikke godt å si. Men om vi tar utgangspunkt i navnene over så vil jeg tro at Walder Frey har god sjans til å dø, og de av oss som håper på Cleganebowl så strykes jo nøvendigvis enten the Hound eller the Mountain. Kanskje Thoros of Myr dør også, siden jeg tror han dukker opp iløpet av sesongen. Men det er vanskelig å ha noe teori om dette. Ramsay dies. Jeg har stor to på at Ramsay dør i denne sesongen. Han gir ikke noe spesielt til handlignen rundt the Others og det gir mening å rydde han av banen før søkelyset rett seg mot Nord for fult mot slutten av serien. Lady Stoneheart returns. Jeg har ikke noe tro på at Lady Stoneheart kommer tilbake (om det ikke var ment som at noen andre tar på seg hennes storyline), føler vi er kommet for langt ut i serien til at hun plutselig skal dukke opp og jeg syns uansett jeg har hørt at Michelle Fairley som spilte Catelyn har sagt hun ikke kommer tilbake til serien. Så med forbehold om at Sophie ikke mener at noen andre kan ta på seg Lady Stoneheart rollen (som da etter min mening ikke gjør dem til lady stoneheart), så tror jeg ikke dette kommer til å skje. De punktene jeg føler meg mest sikker på er at Ramsay dør og at Lady Stonheart ikke kommer tilbake, dermed må "Arya checks three people off her list" være sann. Alt sammen er selvsagt ren gjetting fra min side, men min konklusjon blir denne: TRUE - Arya goes to Westeros, back over the sea. TRUE - Arya is in the trailer more times than people have realized, because they don't realize it's her. FALSE - Arya doesn't cross any more names off her list. TRUE - Ramsay dies. FALSE - Lady Stoneheart returns. TRUE - Arya checks three people off her list. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå