Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket klokkeslett kommer episoden på hbo nordic?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Aleksandraa skrev:

Hvilket klokkeslett kommer episoden på hbo nordic?

Tror det er 03.00 natt til mandag.

Anonymkode: c8a90...c8b

AnonymBruker
Skrevet
Den 20.4.2013 at 14.09, Gjest Naria skrev:

Jeg tror Jon Snow er avkommet til Rhaegar Targaryen og Lyanna Stark.

Vet det er mange som håper på en Jon + Dany-greie, men jeg kan ikke si jeg helt ser for meg det..

Det tror jeg også. Og det at vi får et flashback til tower of joy denne sesongen føler jeg er en bekreftelse på dette. Gleder meg!! 

Men HALLO, er det ingen av bokleserne som har sett episode  i dag eller? Er jo helt stille her. Er mye morsommere å diskutere med folk som driter i spoilere 

Anonymkode: 113a8...4e2

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg også. Og det at vi får et flashback til tower of joy denne sesongen føler jeg er en bekreftelse på dette. Gleder meg!! 

Men HALLO, er det ingen av bokleserne som har sett episode  i dag eller? Er jo helt stille her. Er mye morsommere å diskutere med folk som driter i spoilere 

Haha, trodde innlegget jeg siterte var på siste siden. Sorry. Old news.

Skrevet

Jeg har sett første episode, og er så spent på fortsettelsen:laugh:

Ikke egentlig så mye som skjedde som ikke er vist i trailere, men  Melisandre viser seg å ikke være helt det hun utgir seg for.

Vi så ikke Bran, håper han kommer snart så vi får se ToJ

Skrevet

Synes første episode var veldig bra, minus Dorne-delen! Så ulogisk og dritt, skal liksom Ellaria og Sand Snakes regjere i Dorne nå? Som om alle de andre lordene synes det er heeelt greit at de utsletter hele Martell-slekten. Nå blir det ikke noe Dornish Master Plan :( Skjønner at de må kutte her og der, men når serieskaperne sier at de har nok materiale til ca 13 episoder til, så hvorfor kutte bra elementer som Dorans plan.

Har dere sett preview for neste episode?

Virker som at Bran blir gjenintrodusert i episode 2, men det blir nok ikke ToJ før minst halvveis ut i sesongen tror jeg. Vi vet jo at Bran har noen andre flashbacks å se først, f.eks. unge Ned og Benjen i Winterfell.

Og kommer Tyrion til å slippe løs dragene i episode 2 allerede? Det virker litt tidlig, men kanskje han bare er på "besøk" for å sjekke hvordan de har det.

Skrevet
4 timer siden, Browncoat skrev:

Synes første episode var veldig bra, minus Dorne-delen! Så ulogisk og dritt, skal liksom Ellaria og Sand Snakes regjere i Dorne nå? Som om alle de andre lordene synes det er heeelt greit at de utsletter hele Martell-slekten. Nå blir det ikke noe Dornish Master Plan :( Skjønner at de må kutte her og der, men når serieskaperne sier at de har nok materiale til ca 13 episoder til, så hvorfor kutte bra elementer som Dorans plan.

Har dere sett preview for neste episode?

Virker som at Bran blir gjenintrodusert i episode 2, men det blir nok ikke ToJ før minst halvveis ut i sesongen tror jeg. Vi vet jo at Bran har noen andre flashbacks å se først, f.eks. unge Ned og Benjen i Winterfell.

Og kommer Tyrion til å slippe løs dragene i episode 2 allerede? Det virker litt tidlig, men kanskje han bare er på "besøk" for å sjekke hvordan de har det.

Video:bolledeig:

Jeg synes det er bra de kuttet ut Dornish master plan. De ville ikke klart å gi det nok tid til å forklare det skikkelig, og de har alt kuttet mange av de viktige karakterene, så da ville det bare blitt middelmådig. Det er bedre å kutte det helt ut.

Sand snakes er døtrene til prinsens bror, og veldig populære i Dorne, så de vil nok klare å holde makta der. De er riktignok bastarder, men i Dorne bryr de seg ikke like mye om det, ihvertfall ikke når det er snakk om Oberyns bastarder.

Lanister vil nok ikke like det, men jeg tror de bryr seg mer om at de drepte Myrcella. Det blir nok krig, men det blir det nok etterhvert i boka også.

Jeg tviler på at dragene slippes løs så tidlig, jeg tror Tyrion vil få mer tid til å prøve å håndtere situasjonen først. Hvis de slippes løs kommer det til å være helt i slutten av episoden, og vi får da ikke vite om Tyrion overlever før 3. episode. Ikke at jeg egentlig tror Tyrion får den rollen fra bøkene, han er en litt for populær og nyttig karakter til å bare dø, ihvertfall i 3. episode.

Du har sikkert rett i at ToJ kommer senere, jeg har bare så veldig lyst til å se om R+L=J, eller om noe annet skjer med Lyanna.

Skrevet
4 minutter siden, Sølvrosen skrev:

Video:bolledeig:

Jeg synes det er bra de kuttet ut Dornish master plan. De ville ikke klart å gi det nok tid til å forklare det skikkelig, og de har alt kuttet mange av de viktige karakterene, så da ville det bare blitt middelmådig. Det er bedre å kutte det helt ut.

Sand snakes er døtrene til prinsens bror, og veldig populære i Dorne, så de vil nok klare å holde makta der. De er riktignok bastarder, men i Dorne bryr de seg ikke like mye om det, ihvertfall ikke når det er snakk om Oberyns bastarder.

Lanister vil nok ikke like det, men jeg tror de bryr seg mer om at de drepte Myrcella. Det blir nok krig, men det blir det nok etterhvert i boka også.

Jeg tviler på at dragene slippes løs så tidlig, jeg tror Tyrion vil få mer tid til å prøve å håndtere situasjonen først. Hvis de slippes løs kommer det til å være helt i slutten av episoden, og vi får da ikke vite om Tyrion overlever før 3. episode. Ikke at jeg egentlig tror Tyrion får den rollen fra bøkene, han er en litt for populær og nyttig karakter til å bare dø, ihvertfall i 3. episode.

Du har sikkert rett i at ToJ kommer senere, jeg har bare så veldig lyst til å se om R+L=J, eller om noe annet skjer med Lyanna.

De hadde ikke trengt å ta med hele Dorne-opplegget, men lurer veldig på hvordan storyline-en der kommer til å bli nå. Det som irriterer meg mest var at jeg føler at det var så dårlig gjennomført. Nå er jo Sand Snakes "kinslayers" på toppen av det hele, virker ikke så veldig troverdig at de får backing da. I tillegg lager det jo nye problemer nå som Martell-slekten mistet arvingen sin, det er sikkert mange Dornske lorder som nå har krav på Dorans tittel, gjennom tidligere giftemål. De ville jo garantert protestert på at en av Oberyns bastard-døtre tar over, eller at Ellaria gjør det, hun har jo overhode ikke noe legitimt krav. Det kommer sikkert ikke til å bli tatt med uansett, men synes det er litt latskap av serieskaperne. Og hvordan kom Nym og Obara seg til Kings Landing, hvordan skal de komme seg ut igjen uten å bli drept av Cersei?

Jeg tror heller ikke at Tyrion kommer til å dø. Han slipper kanskje dragene løs på et tidspunkt, men jeg tror ikke at han blir angrepet slik som Quentyn ble. Kanskje han får en "connection" med Viserion på et vis? Det spekuleres jo i at han blir en av dragerytterne, og til og med at han er en Targaryen, selv om jeg tviler litt på den siste biten.

Game of Thrones har hintet veldig til R+L=J, så jeg er 99% overbevist :)  Blir selvfølgelig spennende å se om det stemmer likevel :)

Når tror dere Jon kommer tilbake? Jeg tipper episode 3 eller 4!

Skrevet (endret)

På tide med Bran ja!

Men han derre Bolton, når skal han få lide litt? Om han kan lide.... Håper Sanse kapper av pikken eller noe, skikkelig fornedrer han. Så Sansa må gaste opp seg litt. 

Edit: Jon Snow tror jeg ikke dukker opp för myyye senere. Kanskje Just In Time ved et stort slag eller noe. 

Har vi fått se forresten hun morra til bran, sansa og arya?

Endret av BlendaSensitive
AnonymBruker
Skrevet
Den 26.4.2016 at 9.19, Sølvrosen skrev:

Ikke egentlig så mye som skjedde som ikke er vist i trailere, men  Melisandre viser seg å ikke være helt det hun utgir seg for.

Tviler sterkt på at vi får se lady stoneheart i tv-serien. Ser nok heller for meg at sansa på en måte tar over den hevner-rollen.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

På tide med Bran ja!

Men han derre Bolton, når skal han få lide litt? Om han kan lide.... Håper Sanse kapper av pikken eller noe, skikkelig fornedrer han. Så Sansa må gaste opp seg litt. 

Edit: Jon Snow tror jeg ikke dukker opp för myyye senere. Kanskje Just In Time ved et stort slag eller noe. 

Er ikke hun dau? 

Anonymkode: e1c61...cab

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke hun dau? 

Jo, men i bøkene kommer hun tilbake pga magi fra en rødt prest (får overført magisk livskraft/udødelighet fra en annen) og utfører hevnaksjoner mot de som drepte henne og familien hennes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Tekopper skrev:

Jo, men i bøkene kommer hun tilbake pga magi fra en rødt prest (får overført magisk livskraft/udødelighet fra en annen) og utfører hevnaksjoner mot de som drepte henne og familien hennes.

Ååja, da skjønner jeg! :)

Skrevet

Akkurat nå er jeg mest irritert på at HBO ikke slipper hele sesongen på en gang - som netflix med sine serier. :P

Bra for examenslesingen da, hehe!

AnonymBruker
Skrevet

Betyr dette at serien ikke kommer på nrk før til neste år? Har ikke hbo.

Anonymkode: 78240...ec6

Skrevet
Den 26/04/2016 at 9.19, Sølvrosen skrev:

Jeg ble hard.

Synes egentlig episoden var litt ... tynn? Følte hele tiden at jeg ventet på at selve episoden skulle starte.

Skrevet
3 timer siden, BlendaSensitive skrev:

På tide med Bran ja!

Jon Snow bør ikke vente for lenge før han dukker opp igjen, hvor lenge skal de gidde å spare på liket hans? Virker allerede litt rart hvorfor de beskytter han når det ville vært mer logisk at hele den gjengen dro for å hente Wildlings for å ta hevn, i stedet for å sitte der de er i en veldig sårbar posisjon. De vet jo ikke at det er mulighet for å gjenopplive Jon.

og Boltons tror jeg ikke får en veldig hyggelig sesong. Virker som at Ramsay kan finne på å drepe Walda, og kanskje til og med Roose også. Som han sa i den ene traileren: "Winterfell is mine. Come and see." Uansett vil det nok bli duell mellom Ramsay og Jon ved Battle of Winterfell. Gleder meg til det! Men håper virkelig ikke at Ramsay får tak i Rickon, det ville vært ille :(

Skrevet

Det er sant, ang liket til Jon Snow. Kanskje blir night watchers angrepet så de glemmer av han?

Et eller annet sted leste jeg at noen mente Jon S ble white walker, hvordan han blir det (melisandre?) eller hva som skjer da vet jeg ikke. Men melisandre må vel gjøre noe nyttig for seg etter at hun tross alt slengte hun jenta på bålet, til ingen nytte.

(er så dårlig på navn,. prinsesse shirin eller hva det var)

Kanskje Sam finner noe i bøkerne i Citadellet, som gjør at de kan oppheve white walkers??

Og Theon kanskje får tilbake styrken og tar hevn på ramsey? Sammen med sansa! 

Tipper ramsay tar livet av walda ja, så blir faren sur og kaster han ut. På en annen side, faren er jo like psyko, så han trekker vel bare på skuldrene og de slåss mot....vildingene? 

Her står det om neste episode, episode 2, sesong 6: http://www.imdb.com/title/tt4077554/?ref_=tt_eps_cu_n

Skrevet
53 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Det er sant, ang liket til Jon Snow. Kanskje blir night watchers angrepet så de glemmer av han?

Et eller annet sted leste jeg at noen mente Jon S ble white walker, hvordan han blir det (melisandre?) eller hva som skjer da vet jeg ikke. Men melisandre må vel gjøre noe nyttig for seg etter at hun tross alt slengte hun jenta på bålet, til ingen nytte.

(er så dårlig på navn,. prinsesse shirin eller hva det var)

Kanskje Sam finner noe i bøkerne i Citadellet, som gjør at de kan oppheve white walkers??

Og Theon kanskje får tilbake styrken og tar hevn på ramsey? Sammen med sansa! 

Tipper ramsay tar livet av walda ja, så blir faren sur og kaster han ut. På en annen side, faren er jo like psyko, så han trekker vel bare på skuldrene og de slåss mot....vildingene? 

Her står det om neste episode, episode 2, sesong 6: http://www.imdb.com/title/tt4077554/?ref_=tt_eps_cu_n

Jeg håper ikke Jon blir en wight eller White Walker, det virker som at Melissandre kommer til å ha en rolle i å gjenopplive han. Det kan hende at ofringen av Shireen er det som trengs for å få det til (king's blood-magi), i ene traileren så vi Davos stå ved det bålet de brente henne på, kanskje for å hente asken hennes eller bruke samme bål til å brenne Jon på, sånn at han kan "absorbere" magien. Men da må vel Mel få troen tilbake, kanskje via et syn i flammene.

Som noen andre skrev ser det ut til at Sansa tar på seg litt av Lady Stoneheart-rollen og sender Brienne og Pod til Riverlands, som Jaime også drar til i løpet av sesongen. Men jeg tror at Sansa blir i nord, sammen med Umbers eller annet Stark-lojalt hus, eller Mormonts kanskje. Aner ikke hva som skjer med Theon, men holder en knapp på at det er Jon som dreper Ramsay til slutt. Kanskje Theon prøver seg og er en av likene som blir brent på korsene utenfor Winterfell.

Bran trains with the Three-Eyed Raven. Jaime advises Tommen. Tyrion demands good news but has to make his own. The Night's Watch stands behind Thorne. Ramsay Bolton proposes a plan. Balon Greyjoy entertains other proposals

Interessant beskrivelse, kanskje Ramsay ber om støtte fra Iron Islands, men så kommer Euron og dreper Balon?

Skrevet (endret)

Vennene til Jon ønsker vel uansett ikke at Alliser Thorne og gjengen skal få tak i liket til Jon etter måten de svek ham. Selv om de ikke hadde noe håp om å gjennopplive ham, så hadde de vel ønsket å selv brenne ham på en verdig måte. Men sånn jeg så det så var ikke det å barrikadere seg inne på rommet mest for å beskytte Jon, men for å beskytte seg selv. De sa det jo i episoden at de nok kom til å bli drept uansett (før de bestemte seg for å hente wildlingene). Men Davos nevnte vel også noe om Melisandre sine evner, sier noe som at "There's always the Red Woman. ... You haven't seen her do what I've seen her do." Selv om dette ble sagt i forbindelse med at de skulle klare å kjempe mot resten av The night's watch, så kan det jo være han tror hun kan gjøre noe med Jon også. 

Ellers har jeg veldig lite tro på at Jon blir en White Walker. det har jo blitt lekket bilder fra settet der Jon helt tydlig er menneskelig. Han er også kledd i Stark kampantrekk og bærer longclaw, noe som er en tydlig indikasjon på at det ikke et flashback. Det sies jo også at Melisandre missforsto noe av det hun så i flammene når hun trodde at  Shireens død ville gi Stannis seier. Men at hennes død vil gi Jon liv istedet. Jeg syns å ha hørt eller lest at flere av disse red priest/priestess bare sier hva de ser i flammene og lar det være opp til den det gjelder å tolke det. Så det er jo tydlig at det de ser kan være utydelig og gi rom for feiltolkning. Likevel har jo Melisandre vært veldig påståelig og sikker på akkurat hva som må gjøres for å nå visse ting (slik som Stannis sin seier), så jeg tenker at hun kan ha misstolket det hele, men at Shireens død likevel vil vise seg å ikke være forgjeves. Dette føler jeg blir styrket ved vi i traileren ser at Davos besøker stedet Shireen ble brent (sikkert for å minne oss på at hun ble ofret i forrige sesong) og hun som spiller Shireen kommer til å dukke opp i en scene i løpet av sesongen (trolig i et slags syn eller drøm). 

Endret av Faith-
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...