Paperwall Skrevet 3. juli 2016 #1681 Skrevet 3. juli 2016 Den 29.6.2016 at 21.33, AnonymBruker skrev: Men vi fikk ikke vite at Rhaegar var faren. Det er vel det man antar siden de to forsvant sammen, men det er ikke bekreftet. Og noe av det jeg syns var teit var jo at hun ikke kunne sagt det. Hun kunne sagt "if Robert finds out Rheager is the father, he'll kill him". Men i stedet får vi noe vagt som kan bety hva som helst "if Roberts finds out". Vi kan ikke vite hva hun mener helt sikkert, vi kan bare anta. Jeg abre skjønner ikke hvorfor de ikke kan være tydelige på dette tidspunktet, vi er jo i sesong 6, hvorfor ikke si det tydelig? Anonymkode: 2e419...dea Den 29.6.2016 at 21.42, Faith- skrev: Kanskje de ønsker å fortsatt så litt tvil og spekulasjoner blant seerene. Syns å huske at GRRM har bekreftet at Howland Reed vil dukke opp i bøkene, og han vil jo kunne utdype mer da kan garantert pratet med Ned i etterkant. Er jo mulig at han dukker opp i neste sesong av tv-serien og gir oss en mer detaljert forklaring. Selv om det første som slår meg er at vi er for langt ut i serien til å introdusere Howland, men vi har jo faktisk 13 episoder igjen og de må jo bli fylt opp av noe. Vi har jo snart bare krigen i sør (Dany og Cersei) og krigen i nord (white walkers) igjen, så det er ikke helt umulig at noen nye plott og karakterer vil bli introdusert. http://wikiofthrones.com/2516/infographic-important-game-thrones-characters-related-jon-snows-birth/ Her bekrefter HBO at Rhaeger Targaryan er faren - noe som jo ikke kom som en overraskelse
Gjest canacas Skrevet 3. juli 2016 #1682 Skrevet 3. juli 2016 20 minutter siden, Paperwall skrev: http://wikiofthrones.com/2516/infographic-important-game-thrones-characters-related-jon-snows-birth/ Her bekrefter HBO at Rhaeger Targaryan er faren - noe som jo ikke kom som en overraskelse Digger det altså!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #1683 Skrevet 4. juli 2016 The sandsnakes og Dany er søskenbarn er de ikke? Anonymkode: eedf1...0d6
Jellybean78 Skrevet 4. juli 2016 #1684 Skrevet 4. juli 2016 Hmm...Daenerys er med andre ord tanten til Jon, litt creepy om de finner tonen sammen senere. Vet jo at Targaryens har en lang bakgrunn med innavl, men likevel, litt kvalmt (om det skjer). 1
attegløyma Skrevet 4. juli 2016 #1685 Skrevet 4. juli 2016 Bror til Dany (Rhaegar) var gift med tanta til Sand snakes (Elia Martell), så Dany er ikkje i slekt med Martell, alle ungane til Elia og Rhaegar vart drepne, i alle fall offisielt.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #1686 Skrevet 5. juli 2016 Ååå, er redd for at Sansa blir lurt av Littlefinger til å gå mot Jon, og skape splid, slik at det blir splittelse i Stark-leiren. Synes det var litt for mange hint til det i siste episoden. Sansa har jo vokst mye i løpet av sesongene, men karaktertrekkene fra starten kommer kanskje tilbake når hun er hjemme på Winterfell igjen. Jeg har stort sett likt Littlefinger gjennom alle sesongene, men nå tenker jeg at han må bort. Anonymkode: 696bd...63d 1
Leifr Skrevet 6. juli 2016 #1687 Skrevet 6. juli 2016 Den 4. juli 2016 at 21.02, AnonymBruker skrev: The sandsnakes og Dany er søskenbarn er de ikke? Anonymkode: eedf1...0d6 Ikke akkurat... Danaerys er søsteren til Rhaegar, som var gift med Elia Martell, søsteren til Oberyn og Doran; sand snakes er lausungene til Oberyn og ville således vært søskenbarn til Elia og Rhaegars avkom. Men ingen direkte relasjon til Dany. (Targaryens og Martells inngikk tradisjonelt en del ekteskap mellom hverandre så graver man litt vil man sikkert finne ut at de er firmenninger eller noe.)
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #1688 Skrevet 8. juli 2016 Den 5.7.2016 at 9.08, AnonymBruker skrev: Ååå, er redd for at Sansa blir lurt av Littlefinger til å gå mot Jon, og skape splid, slik at det blir splittelse i Stark-leiren. Synes det var litt for mange hint til det i siste episoden. Sansa har jo vokst mye i løpet av sesongene, men karaktertrekkene fra starten kommer kanskje tilbake når hun er hjemme på Winterfell igjen. Jeg har stort sett likt Littlefinger gjennom alle sesongene, men nå tenker jeg at han må bort. Anonymkode: 696bd...63d Jeg hørte en teori om at littlefinger kanskje er obsessed med en historie som skjedde for en stund tilbake (eller var det en sang, kanskje begge deler?) Jeg syns at det passer inn med personligheten til littlefinger, at han har en romantisk ide som han har lyst å manipulere frem. Kanskje mot slutten til det vise seg at han er litt smågærn når det gjelder akkurat den drømmen om å gjenskape den situasjonen. Jeg tror at Sansa og littlefinger kanskje ender opp sammen eller holder på å gifte seg, men så oppdager Sansa hvor gærn littlefinger er, mens han prøver å drepe henne eller noe annet vilt. Så prøver Sansa å flykte og littlefinger løper etter for å drepe henne. Eller kanskje bare binder henne fast. Jeg tror littlefinger er i stand til å manipulere andre til det meste, så som sagt tror jeg han kunne fått andre til å tro at Sansa var den gærne, og dermed fått mer kontroll over henne. Han er veldig sleip, og jeg tror ikke vi har sett den verste siden hans enda Her snakket han om det, kanskje du må se den fra begynnelsen av for at det skal gi mening Anonymkode: 2e419...dea
Gjest Evans Skrevet 8. juli 2016 #1689 Skrevet 8. juli 2016 (endret) Den 30. juni 2016 at 9.10, sofie777 skrev: Hvordan vet du at det var all Wildfire'en? Det er sånne rom overalt i KL, under The Red Keep også, så det er mer enn nok om hun vil brenne både byen og "noen" skip. Jeg vet ikke at det var alt, men det så jo ut som det var hele lageret. Får krysse fingrene for at noe ble spart. Endret 8. juli 2016 av Evans
Drizzt Skrevet 10. juli 2016 #1690 Skrevet 10. juli 2016 Noe morsomt jeg fant på nettet http://thecreatorsproject.vice.com/blog/a-charming-gif-for-every-brutal-game-of-thrones-episode?utm_source=tcpfbus 1
Sheherasade Skrevet 25. juli 2016 #1691 Skrevet 25. juli 2016 Den 29 Jun 2016 at 22.03, Evans skrev: Jeg syns denne epiosoden var sånn passe. Det var veldig mye som skjedde, men jeg syns alt som skjedde bare var for å vise hva som vil skje. En liten sniktitt inn i neste sesong på flere områder. Dumt at cersei valgte å bruke opp all wildfire på en gang... Den kunne de hatt god nytte av når de får besøk av 100 skip. Likledes kunne nok Jon vært glad for litt wildfire mot WW som kommer om ikke lenge. Ikke bare er de tom for wildfire men Pycelle er også drept. Det var vel han som hadde oppskriften. De kunne forøvrig gjort litt mer ut av den eksplosjonen. Det ble litt platt hele opplegget, og vips hoppet Tommen utenfor. Ellers fikk vi jo endelig se hvorfor Ayra gikk i lære! Det var litt fint. Nå er hun på vei om ikke annet. Blir spennende å se hvem som blir neste ut, og hvor nærme hun kommer seg King's landing, og hvilken rolle hun får i krigen som kommer der. Det spørs hvor lenge Cersei får lov å sitte på jerntronen før en av hennes brødre dreper henne - eller en Stark. Jeg tipper det er Ayra som vil ta knekken på Cersei, forkledd som Jamie. Men Tyrion vet vel også hvordan lage wildfire, siden han var med og vant med Pycelle i slaget han ledet? Og nå er jo Tyrion rådgiveren til Daenarys...
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #1692 Skrevet 25. juli 2016 1010101010010101010101010010101010101010100101010101010100101010101010101010 Anonymkode: 2f62a...12e
Faith- Skrevet 26. juli 2016 #1693 Skrevet 26. juli 2016 Den 29.6.2016 at 22.03, Evans skrev: Jeg syns denne epiosoden var sånn passe. Det var veldig mye som skjedde, men jeg syns alt som skjedde bare var for å vise hva som vil skje. En liten sniktitt inn i neste sesong på flere områder. Dumt at cersei valgte å bruke opp all wildfire på en gang... Den kunne de hatt god nytte av når de får besøk av 100 skip. Likledes kunne nok Jon vært glad for litt wildfire mot WW som kommer om ikke lenge. Ikke bare er de tom for wildfire men Pycelle er også drept. Det var vel han som hadde oppskriften. De kunne forøvrig gjort litt mer ut av den eksplosjonen. Det ble litt platt hele opplegget, og vips hoppet Tommen utenfor. Ellers fikk vi jo endelig se hvorfor Ayra gikk i lære! Det var litt fint. Nå er hun på vei om ikke annet. Blir spennende å se hvem som blir neste ut, og hvor nærme hun kommer seg King's landing, og hvilken rolle hun får i krigen som kommer der. Det spørs hvor lenge Cersei får lov å sitte på jerntronen før en av hennes brødre dreper henne - eller en Stark. Jeg tipper det er Ayra som vil ta knekken på Cersei, forkledd som Jamie. Den 25.7.2016 at 11.48, Sheherasade skrev: Men Tyrion vet vel også hvordan lage wildfire, siden han var med og vant med Pycelle i slaget han ledet? Og nå er jo Tyrion rådgiveren til Daenarys... I bøkene ligger det lagre med wildfire flere steder rundt om i King's Landing. Lageret under Sept of Baelor ble faktisk oppdaget og fjernet i bøkene. I tv-serien er det vel grunn for å tro at lignende lagre ligger skjult rundt om kring i byen, og da blant annet under Sept of Baelor, og at nevnte lager ikke ble oppdaget før the little birds undersøkte et rykte. Wildfire-en som ble brukt til under Battle of the Blackwater var ny wildfire som ble laget spesielt for den anledningen, først på kommando fra Cersei, så fra Tyrion (Lancel spionerte på Cersei for Tyrion for at ikke Tyrion skulle avsløre forholdet deres). Pycelle hadde aldri noe med wildfire å gjøre. Snarer tvert i mot er Pycelle en motstander av det meste som går utover han skills som maester (han missliker f.eks. Qyburn veldig). Pycelle og Tyrion hadde vel heller ikke beste forutsetningene for samarbeid på dette tidspunktet da Tyrion like før hadde fått Pycelle kastet i fangekjelleren for å ha røpt Tyrions plan om å gifte vekk Myrcella til Trystane til Cersei. Det er Hallyne vi møter i tv-serien som lager wildfire-en. Han er en alchemist eller kanskje bedre kjent som en pyromancer, og det sies at disse er de eneste i Westeros som vet hvordan man lager wildfire. Jeg vil tro at ved hjelp av enten Sam eller Bran (eller begge) får man kunnskaper om at wildfire kan drepe white walkers. Etter dette vil jeg nok tro at Tyrion (sett at dette er etter Dany tar tronen) kan tipse om Hallyne og The Alchemists' Guild i King's Landing. Jeg tviler sterkt på at det er trygt å frakte wildefire fra King's Landing til the North, så om wildefire skal blir brukt i kampen må nok de frakte pyromancerene nordover og la de lage det der. 2
Sheherasade Skrevet 30. juli 2016 #1694 Skrevet 30. juli 2016 Den 26 Jul 2016 at 22.24, Faith- skrev: I bøkene ligger det lagre med wildfire flere steder rundt om i King's Landing. Lageret under Sept of Baelor ble faktisk oppdaget og fjernet i bøkene. I tv-serien er det vel grunn for å tro at lignende lagre ligger skjult rundt om kring i byen, og da blant annet under Sept of Baelor, og at nevnte lager ikke ble oppdaget før the little birds undersøkte et rykte. Wildfire-en som ble brukt til under Battle of the Blackwater var ny wildfire som ble laget spesielt for den anledningen, først på kommando fra Cersei, så fra Tyrion (Lancel spionerte på Cersei for Tyrion for at ikke Tyrion skulle avsløre forholdet deres). Pycelle hadde aldri noe med wildfire å gjøre. Snarer tvert i mot er Pycelle en motstander av det meste som går utover han skills som maester (han missliker f.eks. Qyburn veldig). Pycelle og Tyrion hadde vel heller ikke beste forutsetningene for samarbeid på dette tidspunktet da Tyrion like før hadde fått Pycelle kastet i fangekjelleren for å ha røpt Tyrions plan om å gifte vekk Myrcella til Trystane til Cersei. Det er Hallyne vi møter i tv-serien som lager wildfire-en. Han er en alchemist eller kanskje bedre kjent som en pyromancer, og det sies at disse er de eneste i Westeros som vet hvordan man lager wildfire. Jeg vil tro at ved hjelp av enten Sam eller Bran (eller begge) får man kunnskaper om at wildfire kan drepe white walkers. Etter dette vil jeg nok tro at Tyrion (sett at dette er etter Dany tar tronen) kan tipse om Hallyne og The Alchemists' Guild i King's Landing. Jeg tviler sterkt på at det er trygt å frakte wildefire fra King's Landing til the North, så om wildefire skal blir brukt i kampen må nok de frakte pyromancerene nordover og la de lage det der. Kudos!
sofie777 Skrevet 3. oktober 2016 #1696 Skrevet 3. oktober 2016 Får vi Lady Stoneheart nå, eller er det bare en drøm eller tilbakeblikk?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #1698 Skrevet 4. oktober 2016 Har folk endelig gått helt tom for ting å diskutere om denne TV-serien nå? Anonymkode: 2f62a...12e
Librarian Skrevet 4. oktober 2016 #1699 Skrevet 4. oktober 2016 Nei, er vel bare helt normalt at det ikke er så mye liv her i pausen mellom sesongene 1
Faith- Skrevet 4. oktober 2016 #1700 Skrevet 4. oktober 2016 De har vel ikke begynt å filme ute-scene enda, og er bare noen få uker inn i inne-scene filmingen, så traileren over er nok veldig fanmade som andr over her sier. Jeg følger veldig med på hva som blir gitt ut av filmingnyheter og casting og slike ting da, så under kommer litt av tingene om sesong 7 jeg kommer på i farten: - Vi vil trolig få en scene med Dany fra ruinene av the Dragonpit i King's Landing (stedet hvor Targaryens holdt dragene sine). - Vi får trolig et gjensyn med Gendry, da Joe Dempsie ble oppdaget på flyplassen i Belfast. - Et av de nye stedene hvor sesong 7 skal filmes kan se veldig ut som grunnlaget til en scene fra tourney at Harrenhal, noe som betyr at vi trolig får se Rhaegar! Håper virkelig dette betyr at vi får langt mer av Lyanna og Rhaegar sin historie via fashbacks i sesong 7. Jeg har også stor tro på at bekreftelsen på at Rhaegar er faren til Jon kommer i neste sesong. Selv om HBO har "bekreftet" det så må vi som seere få det bedre bekreftet dirkete fra lerretet. - Og snakker om Rhaegar. For noen dager siden teaset sanger og musikeren Devin Oliver med muligheten om at han kanskje dukker opp på Game of Thrones neste sesong. Han la ut et bilde på instagram med teksten "I may or may not have made an appearance in Game Of Thrones season 7". Mange tror at han er Rhaegar spesielt med tanke på utseende og alderen hans stemmer perfekt, men også fordi han er en god sanger og musiker og Rhaegar sang og spilte mye harpe. Eneste som gjør at jeg er veldig i tvil er at jeg har litt problemer med å tro at HBO hadde latt han tease oss med dette om han virkelig skulle spille Rhaegar. Jeg har mer magefølelse på at han kanskje har en eller annen minimal rolle og HBO syns det var gøy om han teaset folk, nettopp fordi han har veldig utseendet til å spille Rhaegar. - Ellers er Jim Broadbent (han som spilte professor Slughorn i Harry Potter) bekreftet å dukke opp i sesong 7. De har har ikke røpt hvem han skal spille enda, men det er stor tro blant fansen at han kommer til å spille Archmaeste Marwyn som Sam treffer mot slutten av A Dance with Dragons i Oldtown. Marwyn er, i motsetning til de fleste andre Maesters, veldig opptatt av magi (de andre er som regel veldig imot og "redd" for magi). Han hører på Sam sine fortellinger og bestemmer seg for å dra til Dany for å bli hennes maester. - Vi har også fått følgende bilder av skuespillere: De fleste bildene er jo av godt kjente folk og helt tydlig i forbindelse med scener i nord. Men det gir oss i det minste en indikasjon på at Brienne og Pod er tilbake med gjengen i nord i sesong 7 (kanskje vi kan håpe på at Tormund og Brienne får muligheten til å bli bedre kjent, hehe). Men de to som stikker seg ut er jenten med det røde håret og en lille gutten. Mange tror at jenten er en stunt double til Sansa, men jeg syns hun går kledd litt for allminnelig til det (Sansa har jo begynt å kle seg veldig sofisikert siste sesongen). Det kan jo bare være en normal tjenstepike, men jeg syns hun er litt for pen på håret. Jeg støtter heller en teori jeg har hørt om at dette kanskje er en ung versjon av Catelyn noe som kanskje gir en forklaring på den lille gutten også, ved at det kanskje er en ung versjon av Petyr som jo ble sendt til oppforstring hos Tully (han er noen få år yngre en Catelyn). Kankje vi får se mer flashbacks av Petyr sin historie og kanskje Bran finner ut hvordan han svek Ned og at det blir slutten på Petyr om Bran får fortalt det videre til Jon og Sansa. Jeg har i det minste inntrykk av Petyr kanskje ikke har så mye å gjøre i sesong 8, så har tro på at han kanskje stryker med i sesong 7 (kanskje etter å ha laget enda mer spild mellom Sansa og Jon og kanskje til og med neeesten klart og manipulere Sansa helt før de finner ut om hva han gjorde mot Ned i siste liten, slik at Stark barna står sterkt sammen mot slutten av sesongen). 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå