Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.

Anbefalte innlegg

Hvor legger man seg egenltig spoiler messig i denne tråden? Når tråden heter "ettertrykkelig spoila", så virker det jo som at det er ingen hindring for hva man skal kunne poste uten spolier tag og at man leser på eget ansvar, men ser at mange fortsatt bruker spoiler tag og at det er litt random hva som legges under det og hva som ikke gjøres det. Jeg vil jo nødig spoile noe for noen. Men føler også dette bør være en tråd hvor spoilere nesten bør oppmuntres og teorier og casting nyheter og slike ting bør kunne diskuteres i dagslys. Det finnes jo allerede en annen tråd hvor slikt ikke er lov. Men ja, hva tenker dere som bruker tråden som spoilere? Hva regnes som en spoiler? Ting som skuespillerene røper i intervjuer (slik som i innlegget over) er jo strengt tatt offentlig tilgjengelig informasjon, er det en spoiler? I en "jeg vil kun se showet og ikke vite noe utenom"-setting er det jo helt klart det, men i en tråd som tillater spoilere er det det da? Jeg har så lite lyst å ødelegge for noen, samtidig som jeg ikke har lyst å skjule innleggene mine i spolier tags heller. :) 

• Liker 3

Fortsetter under...

1 time siden, Faith- skrev:

Hvor legger man seg egenltig spoiler messig i denne tråden? Når tråden heter "ettertrykkelig spoila", så virker det jo som at det er ingen hindring for hva man skal kunne poste uten spolier tag og at man leser på eget ansvar, men ser at mange fortsatt bruker spoiler tag og at det er litt random hva som legges under det og hva som ikke gjøres det. Jeg vil jo nødig spoile noe for noen. Men føler også dette bør være en tråd hvor spoilere nesten bør oppmuntres og teorier og casting nyheter og slike ting bør kunne diskuteres i dagslys. Det finnes jo allerede en annen tråd hvor slikt ikke er lov. Men ja, hva tenker dere som bruker tråden som spoilere? Hva regnes som en spoiler? Ting som skuespillerene røper i intervjuer (slik som i innlegget over) er jo strengt tatt offentlig tilgjengelig informasjon, er det en spoiler? I en "jeg vil kun se showet og ikke vite noe utenom"-setting er det jo helt klart det, men i en tråd som tillater spoilere er det det da? Jeg har så lite lyst å ødelegge for noen, samtidig som jeg ikke har lyst å skjule innleggene mine i spolier tags heller. :) 

Jeg tolker tråden som at det er fritt fram for både rene spoilere (f.eks. lekkede bilder og klipp) og spekulasjoner av alle slag. Har heller ikke fått med meg at noen har klaget på spoilere her inne. Men noen vil sikkert bruke spoilertags likevel for å være på den sikre siden, selv om det ikke egentlig er nødvendig. Hvis man går inn på en tråd som har "ettertrykkelig spoila" i tittelen så skjer det på eget ansvar ;)

• Liker 4
1 time siden, attegløyma skrev:

Har dei endra sendetid på GOT? Eg såg neste episode på hbo no. Ting skjer i alle fall :)

Virkelig, episode 5? Ligger bare 4 episoder ute på min HBO nordic, så ikke noe ny episode her. 

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, attegløyma skrev:

Har dei endra sendetid på GOT? Eg såg neste episode på hbo no. Ting skjer i alle fall :)

Nei, de har ikke endret sendetid. Det var en glipp fra HBO Nordic. De har rettet opp i det.

Anonymkode: c8a90...c8b

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Episode 5 var veldig trist. Tenk at hodor betyr hold the door, han levde med det hele livet sitt fordi han ble ofret for Bran i framtiden.

Anonymkode: 4462a...b96

Seriøst, var det nødvendig å spoile episoden?! Er ikke alle som rakk å se episode fem den lille tiden den lå ute ved en feil. Er riktignok en spoilertråd, men man må da vente med å diskutere det som skjer i episodene til de faktisk er lagt ut så alle får sett dem.

Anonymkode: bb0e7...17e

• Liker 9
2 timer siden, attegløyma skrev:

Jeg tror jeg må sette SMS varsel på denne tråden ass. :((((( 

Late to the GOT party! 

Ironisk at episoden skulle bli lekket dagen etter vi snakket om spoilere og hva som er greit i tråden.Til deg som skriver at vi må vente med å diskutere episodene til de er lagt ut, hva er poenget med en spoilertråd da? Da er det jo per def. ikke spoiler lenger. Da jeg gikk inn i tråden i dag og så at ep 5 var ute allerede gikk jeg rett ut igjen for å slippe å bli spoila (og for å se om den fortsatt lå ute selvfølgelig :P ). Det finnes allerede en ikke-spoiler-tråd, så hvis man får seeropplevelsen ødelagt ved å vite ting på forhånd, så er det ikke så veldig lurt å gå inn på denne her - bruk heller den andre.

• Liker 11

Beskrivelsene til de to neste episodene er forresten ute:

Episode 6; Blood of My Blood: “An old foe comes back into the picture. Gilly (Hannah Murray) meets Sam’s (John Bradley) family. Arya (Maisie Williams) faces a difficult choice. Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) faces off against the High Sparrow (Jonathan Pryce).”

Episode 7; The Broken Man: “The High Sparrow eyes another target. Jaime confronts a hero. Arya makes a plan. The North is reminded.”

"Blood of my blood" er navnet på Dothraki Bloodriders, men Dany blir ikke nevnt i beskrivelsen. Tror likevel hun vil ha en liten scene der noen Dothrakier sverger troskap til henne. Ellers vil kanskje tittelen ha noe med Jon å gjøre, i overført betydning, at Sansa sier han har Stark-blod og dermed får han legitimert som Jon Stark, og de begynner å rekruttere de nordiske husene. Mormonts blir helt sikkert introdusert, men kanskje ikke i neste episode, vi så Davos der i traileren. Tittelen refererer også til Sams familie.

"An old foe" tror jeg er Walder Frey, jeg tror og håper at han dør, kanskje Brienne dreper han, men kanskje ikke før ep 7, "The North is reminded". Arya liker ikke at hun må drepe hun skuespilleren, og jeg tror ikke at gjennomfører det. Som Jaqen sier, "there will not be a third [chance]", og the Waif kommer til å prøve å drepe Arya. Arya legger en plan, hun dreper kanskje både the Waif og Jaquen, og planlegger å reise tilbake til Westeros.

Jaime møter High Sparrow ved septen, og drar til Riverlands, der han konfronterer helten Blackfish Tully.The Broken Man tror jeg mest refererer til the Hound, som jeg tror vil bli gjenintrodusert i episode 7.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, var det nødvendig å spoile episoden?! Er ikke alle som rakk å se episode fem den lille tiden den lå ute ved en feil. Er riktignok en spoilertråd, men man må da vente med å diskutere det som skjer i episodene til de faktisk er lagt ut så alle får sett dem.

Nå må du gi deg, dette er jo en spoilertråd. Jeg regner med at de fleste ved hvordan man kan få tak i episoden nå.

• Liker 11

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes scenen med Jorah og Dany var fin jeg. Men Hodor og hold the door gjorde vondt ja. Merka jeg ble ordentlig lei meg. :(

Anonymkode: 95d9a...137

Det som var litt rart var at Bran ofret Hodor med vilje, det hadde jeg ikke sett for meg.

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg, dette er jo en spoilertråd. Jeg regner med at de fleste ved hvordan man kan få tak i episoden nå.

Jeg tenkte på at det er greit å vente med å si hva som faktisk skjer i episoden til den blir lagt ut på HBO klokka tre natt til mandag. Dette er en spoilertråd ja, men jeg hadde hvertfall ikke fått med meg at episoden var lekka. Hadde jeg visst det hadde jeg selvsagt ikke gått inn på denne tråden. Regner ikke med å bli fortalt hva som faktisk skjer i episoden før den blir lagt ut av HBO. 

• Liker 6
AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte på at det er greit å vente med å si hva som faktisk skjer i episoden til den blir lagt ut på HBO klokka tre natt til mandag. Dette er en spoilertråd ja, men jeg hadde hvertfall ikke fått med meg at episoden var lekka. Hadde jeg visst det hadde jeg selvsagt ikke gått inn på denne tråden. Regner ikke med å bli fortalt hva som faktisk skjer i episoden før den blir lagt ut av HBO. 

Ok, i framtiden kan du sette deg inn i hva tråder handler om før du leser dem.

• Liker 6
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du bare gå på den andre tråden, som er for GOT for USA-sendetid uten spoilere og bokprat, mens dette er SPOILER-tråd, ettertrykkelig spoila. Det er en advarsel i tittelen, det kan ikke bli så mye tydeligere. Man vet selvfølgelig ikke hvilke spoilere man kan komme over her før man går inn i tråden, derfor bør alle som ikke vil bli spoila, holde seg til den andre tråden, eller eventuelt opprette en ny hvis du vil diskutere serien og boken, men uten spoilere.  

• Liker 4

Jeg må innrømme at jeg elsker spoilers :D Jeg begynte med serien og bøkene litt etter de var begynt å sende serien og i tiden før jeg tok igjen serien så gikk jeg på nett å sjekket hvem som døde og når, slik at jeg kunne slappe av ved å vite at mine favoritter ikke kom til å dø/ psyke meg opp til de døde, hehe :P Jeg er også en sånn person som blar kjapt gjennom de siste sidene i en bok før jeg starter på den slik at jeg vet litt hva jeg kan forvente meg :P hehe. 

Det var godt noen hintet om at det fantes andre steder å se GoT, tenkte jeg måtte vente til imorgen, men nå blir det pause i masterskrivingen og GoT til middagen! :hoppendeglad::popcorn:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...