Gå til innhold

Dama er litt vid, hvordan ta opp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har truffet ei dame en stund og liker henne veldig godt. Vi har hatt en del sex og det er alltid deilig men sliter av og til med for lite friksjon under samleie så jeg mister ereksjonen min.

Forleden dag da vi hadde sex sa jeg at jeg slet litt fordi hun var for våt og da svarte hun med "for vid mener du", jeg sa selvfølgelig ikke ja til dette uansett om det er sannheten.

Så det jeg lurte på er, hvordan kan en ta opp dette på en mest mulig delikat måte slik at hu ikke blir såret? Tenker kanskje det å være vid for damer er litt samme greia som små penis for menn, noe folk ofte har usikkerheter rundt slik at en må trå varsomt.

Håper på gode svar og ikke bare typ "du har mikropenis, gå å opererer deg, det er du som er problemet".

Anonym poster: 14dfcbe5ef11b3fd00e152a9b9383d04

Videoannonse
Annonse
Gjest LogLady
Skrevet (endret)

-

Endret av LogLady
AnonymBruker
Skrevet

Er det muligheter for adgang til kloakkhullet?

Anonym poster: bc7e7a7d0f1edd088dfb1462ee240dca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sex med ei en gang som var skikkelig vid. Hun var 17-18 år.

Hun visste dette veldig godt, og hun spurte faktisk om jeg ville ta henne i rumpa.

Jaja, man bruker det man har... er ikke dåsa trang nok så finnes det andre åpninger.

Anonym poster: 0c3876de62b10cedfbe61d6eb275330f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva kan du uansett gjøre med at hun er for vid?

Anonym poster: cfc5fe25e0b429309d04ffe7c048ba1b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ha ha men det er jo ikke hun som er for vid! Det er du som er for...

Anonym poster: a6fff316daab69a74323c2e5e2c82b89

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Altså, hva tror du selv du får ut av å "ta det opp" med dama?

"OK kjære, da får jeg vel gå ned i butikken å få den i trang utgave?!?!?!?"

Det fungerer ikke sånn. Hun kan kanskje trene opp musklene der nede litt ved noen knipeteknikker, men du får heller se om det er noe DU kan gjøre som gleder dere begge.

Anonym poster: 0ac392e01fbaee95d3adcfb75d5d45a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jaja, man bruker det man har... er ikke dåsa trang nok så finnes det andre åpninger.

Anonym poster: 0c3876de62b10cedfbe61d6eb275330f

Er dette vanlig å tenke blant unge menn i dag????

Anonym poster: 434d833a7a000a40331697260f9bea14

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er dette vanlig å tenke blant unge menn i dag????

Menn har alltid vært sånn.

Anonym poster: a6fff316daab69a74323c2e5e2c82b89

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Vaginakuler har ingen effekt

Vaginavekter, som skal styrke kvinners skjedemuskulatur, viser seg å ha liten effekt, ifølge norsk forskning.

Både menn og kvinner har nytte av å gjøre knipeøvelser.

Bedre sex

En sterk bekkenbunn forebygger urinlekkasje , gir menn bedre ereksjon og seksuell utholdenhet og kvinner sterkere orgasmer.

Bekkenbunnstrening er spesielt nyttig for eldre og for kvinner som har født barn.

VAGINAKULER: Skal plasseres i skjeden og holdes på plass ved hjelp av bekkenbunnsmusklene. Men nå viser forskning at disse ikke har like god effekt som antatt.

Vaginakuler eller vaginavekter som selges i sexbutikker, er ikke bare et erotisk leketøy, men blir også markedsført som hjelpemidler som skal hjelpe kvinner med å trene opp skjedemuskulaturen og slik forebygge inkontinens.

Kulene plasseres i skjeden og man kniper skjedemusklene sammen for å hindre at de faller ut.

Nå viser det seg at disse har mindre effekt enn man skulle tro.

Les også:

Knipeøvelser får fart på ereksjonen

Ny metode for større penis

Slik bør menn fjerne kjønnshår

Slik får du «Sex og singelliv»-kropp

Knipeøvelser godt nok

Enkel kniping uten hjelpemidler er det enkleste og det beste.

Ifølge Kari Bø, professor i treningsvitenskap og fysioterapeut ved Norges Idrettshøyskole i Oslo, har bruken av vaginakuler og -vekter liten, om noen, effekt på bekkenmuskulaturen. Dette ifølge en ny studie hun har stått i spissen for.

– Det viste seg at det ikke var endring i styrke i bekkenbunnsmusklene under løp og hopp etter bruk av vaginale vekter, når effekten ble sammenlignet med en kontrollgruppe. Gruppen som fikk bekkenbunnstrening hadde en betydelig effekt i forhold til kontrollgruppen på alle mål, sier Bø til Klikk.no.

– Bekkenbunnstrening alene var mer effektivt enn både elektrostimulering og vaginale vekter.

Prinsippet bak vaginavektene er den samme som ved vekttrening av annen muskulatur i kroppen.

Bø vil likevel ikke helt avvise at vaginale vekter kan ha en viss effekt.

– For kvinner som klarer å bruke vektene på riktig måte og som er motivert, kan det være et hjelpemiddel. Men det er mange kvinner som ikke liker å bruke vaginavekter og derfor dropper ut av treningsopplegget, sier professor Bø, og understreker at det viktigste er at kvinner forstår hvordan de skal trene disse musklene og at treningen gjennomføres intensivt og regelmessig over tid.

Det viste seg at det ikke var endring i styrke i bekkenbunnsmusklene under løp og hopp etter bruk av vaginale vekter.

quoteRight.gif

Knip korrekt

Kari Bø har i 20 år forsket på utvikling av treningsteknikker for kvinner med problemer i bekkenbunnen.

– Det er mange kvinner som ikke klarer å trekke sammen musklene i bekkenbunnen riktig, og disse anbefaler jeg å kontakte en fysioterapeut med spesialutdanning på feltet som kan undersøke og veilede dem i rett og effektiv trening, sier professoren.

Bekkenbunnstreningen blir utført korrekt når musklene løfter seg opp og inn i bekkenet uten medbevegelse av mage, sete og lårmuskler, forklarer Bø.

Kritisk til kuler

Sexolog Gro Isachsen sier seg enig med professor Kari Bø at vanlige knipeøvelser er å foretrekke framfor vaginakuler eller vaginavekter.

Isachsen har jobbet mye med bekkenbunnstrening som skal gi kvinner et bedre sexliv i form av trangere skjede, større følsomhet og sterkere orgasmer.

– Dessverre hjelper vaginalvekter minimalt, de gir ikke rett type trening. Det blir som å stå på et helsestudio og holde på en manual i en og samme posisjonen hele tiden og tro at armmusklene skal bli sterkere. Det gjør de bare ikke, selv om vekter er bedre enn ingen trening i det hele tatt, fastlår Isachsen, og understreker at det ikke bare dreier seg om vaginavekter.

– Det gjelder også kuler og andre hjelpemidler som skal trene bekkenmusklene, som ikke har noe for seg. Enkel kniping uten hjelpemidler er det enkleste og det beste, sier sexologen.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Gjest LogLady
Skrevet (endret)

-

Endret av LogLady
Skrevet

"du svarte selvfølgelig at hun ikke var vid da hun spurte". Hvorfor ønsker du å ta det opp i ettertid da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du tar ikke opp noe sånt akkurat når en har sex, mange føler seg sårbare nok da allerede.

Anonym poster: 14dfcbe5ef11b3fd00e152a9b9383d04

Skrevet

Kanskje hun faktisk VAR klar for å diskutere det siden hun spurte. Det måtte jo være enklere å ta det der og da siden ts ikke klarer det selv uten hjelp

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun faktisk VAR klar for å diskutere det siden hun spurte. Det måtte jo være enklere å ta det der og da siden ts ikke klarer det selv uten hjelp

Skrevet

Be hun om å gjøre knipeøvelser da... Ikke din feil at hun er lat.

AnonymBruker
Skrevet

"Kanskje jeg er litt for liten for deg, men det er ikke så mye jeg kan gjør med det. Jeg har hørt at jenter kan gjøre noen sånne knipeøvelser"

Anonym poster: d5187f499272971ca9b5af645fc74369

• Liker 3
Skrevet

Når du forteller henne at du syns hun er vid? hva forventer du at hun skal svare deg? Ja jeg vet kjære, jeg skal bestille meg en time hos plastikk kirurgen i neste uke, skal bare tømme BSU kontoen min for deg kjære....

Skrevet

"Kanskje jeg er litt for liten for deg, men det er ikke så mye jeg kan gjør med det. Jeg har hørt at jenter kan gjøre noen sånne knipeøvelser"

Anonym poster: d5187f499272971ca9b5af645fc74369

Nei for penispumpe finnes jo ikke.... det er bullshit... det er sløvt what so ever å ta det opp med henne..knipeøvelser sier mange.... HVOR LENGE MÅ HUN KNIPE DA??? 1 År?? for det skjer ikke mirakler over natten skal jeg si dere!! Tull og tøys...

La hun finne seg en mann med større utstyr.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...