Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. :)

Snuser litt på tanken om å reise på ferie i år. Men jeg vet ikke hvor jeg evt vil. :P

Har tidligere vært i spania, Hellas og bulgaria. Stortrivdes alle plassene. :)

Noen som har noen forslag til reisested? Gjerne noe sydenaktig, slike plasser som nevnt tidligere. Det må ikke være alt for dyrt å reise dit eller oppholde seg der, gjerne strandliv med mulighet for restaurant og uteliv på kvelden. :)

Anonym poster: 6748c00a0d8ae034ffc209a27de332fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt.

Skrevet

av typiske badeferier så liker jeg meg best i Alanya i Tyrkia.. billig, god mat, hyggelige folk, mye å se på i gatene og underholdning for både liten og stor på restauranter og barer på kveldstid.

• Liker 1
Gjest barista
Skrevet

Hva ønsker du? Som sagt, velg og vrak i syden.. Er det typisk turistned, hvor du finner spar med idun ketshup, eller noe som ikke er fullt så preget av turisme?

En kan jo foreslå hele syden, uten at det hjelper noe. Du må gjerne si noe om hva du er ute etter. Forstår strandliv, men er du ute etter god mat? Norsk mat? Eller mer tradisjonell mat iht. reisestedet?

Aktiviteter, utflukter? Prismessig, både iht. reise, men også for shopping?

Når skal du reise? I sommer?

Det er rett og slett håpløst å anbefale noe uten litt mer info på hva du setter pris på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

av typiske badeferier så liker jeg meg best i Alanya i Tyrkia.. billig, god mat, hyggelige folk, mye å se på i gatene og underholdning for både liten og stor på restauranter og barer på kveldstid.

Takk for tips. :) Hørt mye positivt om Tyrkia, men mye negativt også. Mye vold, ran, skummelt å være kvinne der nede osv. Er det trygt der? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva ønsker du? Som sagt, velg og vrak i syden.. Er det typisk turistned, hvor du finner spar med idun ketshup, eller noe som ikke er fullt så preget av turisme?

En kan jo foreslå hele syden, uten at det hjelper noe. Du må gjerne si noe om hva du er ute etter. Forstår strandliv, men er du ute etter god mat? Norsk mat? Eller mer tradisjonell mat iht. reisestedet?

Aktiviteter, utflukter? Prismessig, både iht. reise, men også for shopping?

Når skal du reise? I sommer?

Det er rett og slett håpløst å anbefale noe uten litt mer info på hva du setter pris på.

Takk for svar. :) Skjønner at det ikke er så lett.

Vil kanskje ha litt av det meste. Trivdes utrolig godt på sunny beach, som er en typisk turistplass. Tror ikke jeg hadde trives veldig godt uten noe valgmuligheter ift restauranter, uteliv, butikker etc. Men det må også være bademuligheter som sagt. Og gjerne slik at man kan ga en buss e.l for å se på lokal kultur og historie. :) Både mat man allerede er kjent med, og ny mat er ønskelig. Prismessig ikke noe særlig over 15 tusen for en-to uker.

AnonymBruker
Skrevet

Reiser evt mellom sent mai og september en gang, så må gjerne være områder hvor det er varmt på den tiden. :)

Gjest barista
Skrevet

Ok.

Personlig er jeg veldig glad i Spania. Veldig fint oppi grensen med Portugal, f.eks. Vigo. Både værmessig og flotte strender. Lite turisme, men noe arbeidsfolk noen steder. Mye shoppingsteder, digg mat, og litt å se på. Ikke særlig museumer o.l. men mer gamleby og lignende. Koster endel med fly dit, men er grisebillig i butikker og mat. Tradisjon med at når du bestiller drikke vil du alltid få litt håndmat, chips, suppe, omlett og lignende. Her lages alt på Spansk vis. Ikke kjøttboller, turistmat og lignende.

Fantastisk sted, og jeg vil absolutt tilbake.

Barcelona og Madrid er etter min mening oppskrytt.

Ellers er mye av området rundt Alicante fint synes jeg. Ok prismessig, markeder å se på. Og ellers fint sted å slikke sol.

Gran Canaria er jo sydenferie nr1. :P Fint for meg som liker å gjøre ingenting på ferie.

San Sebastian er ei perle ved franskegrensen. Og etter min mening fullstendig undervurdert. Den nydeligste stranden noen gang, maten er nydelig, koselig service. Rimelig! Og i området er det fine bygninger, kirker og lignende.

Dersom du reiser litt sent i September, er det mulig Egypt er levelig. Sharm El Sheik er fint. Anbefales og sole seg og kose seg stort sett. Men å ta 1-3 dager hvor du besøker pyramide rir på kamel osv. Tar lang tid å reise for å gjøre dette, så kan være greit å sette av 2 dager, bare for å besøke pyramider. Lang reisetid.

Som sagt, jeg holder en knapp på spania. :)

Skrevet

Sardinia? Alghero er ganske koselig, og har "passe" uteliv. Vi reiser dit i midten av mai :-) Vi har leid leilighet for 4. året på rad. Like ved strandpromenaden, supersentralt.

Skrevet

Budva i Montenegro er veldig fint:) veldig Dubrovnik-aktig, men mindre turister og billigere mat og drikke:)

Skrevet

Takk for tips. :) Hørt mye positivt om Tyrkia, men mye negativt også. Mye vold, ran, skummelt å være kvinne der nede osv. Er det trygt der? :)

Tyrkia er et av de tryggeste landene å reise til. Kriminaliteten ligger under nivået ellers i Europa.

Jeg har vært der sikkert 30 ganger og har aldri opplevd eller sett hverken vold eller kriminalitet.. og da har jeg vært på byn og gått hjem fra utestedene aleine flere ganger. Glemmer man lommeboken kommer de løpende etter deg med den. Er absolutt ikke noe problem å være kvinne heller.. eneste er at man kanskje kan få beundrene blikk og kanskje noen "hey sexy" kommentarer etter seg.

AnonymBruker
Skrevet

Veeeel... Tyrkia har jeg vært to ganger, aldri mer. Tyrkia er ikke ferie for meg, bare maset. Og jeg glemte igjen lommeboka mi på et toalett på en restaurant med alle kort i, og to tusen kr... Ingen kom løpende med den til meg, og "ingen" på restauranten hadde sett ei lommebok, selv om restauranten var tom. Og vekke var den. Så, om de er ærlige folk? Tvilsomt... De maser og roper og lar deg. aldri gå i fred, om du som kvinne går alene. Små, fullpakkede strender og et kvinnesyn som er veldig lavt. Det er heller ikke spesielt fint i tyrkia. Jeg ville heller ha valgt Spania eller Hellas om du vil ha ferie.

Anonym poster: a4de18bd6d8f64a2014f743c8b71f021

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...