Gå til innhold

Jeg fiser og fiser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fiser og fiser og fiser og fiser. I dag har jeg sannsynligvis fiset godt over hundre ganger og det slutter aldri. Lukter helt forferdelig og jeg må si jeg er glad jeg er singel akkurat nå. Hva hjelper mot en slik mage?

Anonym poster: 21a3b943ac09ee8c78a7a480b5c348a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel fått i deg noe magen din sliter med å fordøye... Lukk opp vinduet og vent til det går over. Er vegetarianer og spiser mye bønner/linser, så opplever dette nokså ofte :-/

Gjest Blubberella
Skrevet

Nå synes jeg du generaliserer litt vel mye! :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Nå synes jeg du generaliserer litt vel mye! :rolleyes:

Ops, feil tråd. Ts

Skrevet

Bedre å slippe ei due enn å sprenge en tarm...........

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er noe som bare har vart en kort tid er det nok bare noe du har spist i det siste.

Varer det lenge kan det være at du ikke tåler noe du spiser eller drikker.

Da kan det være lurt å kutte ut en og en matvare i 14 dager og se om det hjelper. (Begynn med melk, det er vanligst.)

Du kan også spise fiber/ kli eller Visiblin for å fylle opp tarmen, så det ikke blir sp mye gassdannelse.

Fiber og kli har de på matbutikker. Visiblin har de på apotek. Det er litt dyrere tror jeg, men smaker visst veldig godt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noe som bare har vart en kort tid er det nok bare noe du har spist i det siste.

Varer det lenge kan det være at du ikke tåler noe du spiser eller drikker.

Da kan det være lurt å kutte ut en og en matvare i 14 dager og se om det hjelper. (Begynn med melk, det er vanligst.)

Du kan også spise fiber/ kli eller Visiblin for å fylle opp tarmen, så det ikke blir sp mye gassdannelse.

Fiber og kli har de på matbutikker. Visiblin har de på apotek. Det er litt dyrere tror jeg, men smaker visst veldig godt.

Du sier noe der!

Dette er kanskje ikke så relevant, men selv er jeg en person som SJELDEN fiser, kanskje et par ganger om dagen. :fnise: Men så skulle jeg lage hjemmelagede kjøttboller en dag, og proppet dem full av hvitløk. Jeg har ikke spist spesielt mye hvitløk før, og visste ikke at jeg skulle reagere på det, men jeg fes altså HELE dagen etter jeg hadde spist dem... Det var ILLE liksom, måtte fise hele tiden, og fikk sterke luftsmerter. Derfor unngår jeg hvitløk heretter.. :fnise: Ikke gjorde det noe bedre at det luktet sterkt hvitløk av det...... Holdt meg inne den dagen, for å si det sånn.

Var bare som et apropos på at det kan være noe du har spist som du ikke har spist noe særlig tidligere, og reagerer på?

Anonym poster: a8256fffb8cf676727f80bb9ca1af352

Skrevet

Du sier noe der!

Dette er kanskje ikke så relevant, men selv er jeg en person som SJELDEN fiser, kanskje et par ganger om dagen. :fnise: Men så skulle jeg lage hjemmelagede kjøttboller en dag, og proppet dem full av hvitløk. Jeg har ikke spist spesielt mye hvitløk før, og visste ikke at jeg skulle reagere på det, men jeg fes altså HELE dagen etter jeg hadde spist dem... Det var ILLE liksom, måtte fise hele tiden, og fikk sterke luftsmerter. Derfor unngår jeg hvitløk heretter.. :fnise: Ikke gjorde det noe bedre at det luktet sterkt hvitløk av det...... Holdt meg inne den dagen, for å si det sånn.

Var bare som et apropos på at det kan være noe du har spist som du ikke har spist noe særlig tidligere, og reagerer på?

Anonym poster: a8256fffb8cf676727f80bb9ca1af352

Ja, eller noe ts pleier å spise, men som kroppen ikke tåler så godt lenger.

Skrevet

Jeg har noen matvarer jeg reagerer på som gir mye gass. Spiser jeg svinekjøtt fiser jeg mye utover kvleden. Også lukter det. Faktisk lukter det litt svin. Vi er nok alle litt forskjellige :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noen matvarer jeg reagerer på som gir mye gass. Spiser jeg svinekjøtt fiser jeg mye utover kvleden. Også lukter det. Faktisk lukter det litt svin. Vi er nok alle litt forskjellige :)

Mange av de som reagerer på svinekjøtt reagerer også på kylling.

Skrevet

Mange av de som reagerer på svinekjøtt reagerer også på kylling.

Kylling går fint for meg :) men svin, da fiser jeg jevnt

Skrevet

Jeg fiser og fiser og fiser og fiser. I dag har jeg sannsynligvis fiset godt over hundre ganger og det slutter aldri. Lukter helt forferdelig og jeg må si jeg er glad jeg er singel akkurat nå. Hva hjelper mot en slik mage?

Selv hadde jeg gasslekkasje uten å ha kontroll i hytt og pine. Det luktet råtne egg og var helt forferdelig! :( Måtte kutte ut gluten og melkeprodukt for å få fin mage igjen. (jeg har forresten cøliaki)

Spise fett, protein, grønt, frukt, bær, og har ingen gasslekkasjer lenger!

AnonymBruker
Skrevet

Selv hadde jeg gasslekkasje uten å ha kontroll i hytt og pine. Det luktet råtne egg og var helt forferdelig! :( Måtte kutte ut gluten og melkeprodukt for å få fin mage igjen. (jeg har forresten cøliaki)

Spise fett, protein, grønt, frukt, bær, og har ingen gasslekkasjer lenger!

Du fiser du også. Alle mennesker fiser.

Anonym poster: 9e64da95ff45393f8ce35fd471980176

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er litt underlig at et leirbål gir råd om fis.

tv-06.jpg?osCsid=fd0c06140721c2f6b5fc8b7172b9c5e3

Anonym poster: eefb605a838b30402cb7329ea3d5146d

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Mat som gir luft i magen:

Bønner, kikerter, rosiner, løk, brokkoli, sukkerfritt godteri, valnøtter, melk (dersom man er laktoseintolerant), erter, paprika, svisker, linser, blomkål, jordskokker, epler og gluten (hvis man har cøliaki).

Endret av Mrs. Random Nick

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...