AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Jeg fiser og fiser og fiser og fiser. I dag har jeg sannsynligvis fiset godt over hundre ganger og det slutter aldri. Lukter helt forferdelig og jeg må si jeg er glad jeg er singel akkurat nå. Hva hjelper mot en slik mage? Anonym poster: 21a3b943ac09ee8c78a7a480b5c348a1
Sportiva Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Du har vel fått i deg noe magen din sliter med å fordøye... Lukk opp vinduet og vent til det går over. Er vegetarianer og spiser mye bønner/linser, så opplever dette nokså ofte :-/
Gjest Blubberella Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Nå synes jeg du generaliserer litt vel mye!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Nå synes jeg du generaliserer litt vel mye! Ops, feil tråd. Ts Anonym poster: 21a3b943ac09ee8c78a7a480b5c348a1
skruf Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Bedre å slippe ei due enn å sprenge en tarm........... 2
leirbål Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 Hvis det er noe som bare har vart en kort tid er det nok bare noe du har spist i det siste. Varer det lenge kan det være at du ikke tåler noe du spiser eller drikker. Da kan det være lurt å kutte ut en og en matvare i 14 dager og se om det hjelper. (Begynn med melk, det er vanligst.) Du kan også spise fiber/ kli eller Visiblin for å fylle opp tarmen, så det ikke blir sp mye gassdannelse. Fiber og kli har de på matbutikker. Visiblin har de på apotek. Det er litt dyrere tror jeg, men smaker visst veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 Hvis det er noe som bare har vart en kort tid er det nok bare noe du har spist i det siste. Varer det lenge kan det være at du ikke tåler noe du spiser eller drikker. Da kan det være lurt å kutte ut en og en matvare i 14 dager og se om det hjelper. (Begynn med melk, det er vanligst.) Du kan også spise fiber/ kli eller Visiblin for å fylle opp tarmen, så det ikke blir sp mye gassdannelse. Fiber og kli har de på matbutikker. Visiblin har de på apotek. Det er litt dyrere tror jeg, men smaker visst veldig godt. Du sier noe der! Dette er kanskje ikke så relevant, men selv er jeg en person som SJELDEN fiser, kanskje et par ganger om dagen. Men så skulle jeg lage hjemmelagede kjøttboller en dag, og proppet dem full av hvitløk. Jeg har ikke spist spesielt mye hvitløk før, og visste ikke at jeg skulle reagere på det, men jeg fes altså HELE dagen etter jeg hadde spist dem... Det var ILLE liksom, måtte fise hele tiden, og fikk sterke luftsmerter. Derfor unngår jeg hvitløk heretter.. Ikke gjorde det noe bedre at det luktet sterkt hvitløk av det...... Holdt meg inne den dagen, for å si det sånn. Var bare som et apropos på at det kan være noe du har spist som du ikke har spist noe særlig tidligere, og reagerer på? Anonym poster: a8256fffb8cf676727f80bb9ca1af352
leirbål Skrevet 20. april 2013 #8 Skrevet 20. april 2013 Du sier noe der! Dette er kanskje ikke så relevant, men selv er jeg en person som SJELDEN fiser, kanskje et par ganger om dagen. Men så skulle jeg lage hjemmelagede kjøttboller en dag, og proppet dem full av hvitløk. Jeg har ikke spist spesielt mye hvitløk før, og visste ikke at jeg skulle reagere på det, men jeg fes altså HELE dagen etter jeg hadde spist dem... Det var ILLE liksom, måtte fise hele tiden, og fikk sterke luftsmerter. Derfor unngår jeg hvitløk heretter.. Ikke gjorde det noe bedre at det luktet sterkt hvitløk av det...... Holdt meg inne den dagen, for å si det sånn. Var bare som et apropos på at det kan være noe du har spist som du ikke har spist noe særlig tidligere, og reagerer på? Anonym poster: a8256fffb8cf676727f80bb9ca1af352 Ja, eller noe ts pleier å spise, men som kroppen ikke tåler så godt lenger.
Diafragma Skrevet 20. april 2013 #9 Skrevet 20. april 2013 Jeg har noen matvarer jeg reagerer på som gir mye gass. Spiser jeg svinekjøtt fiser jeg mye utover kvleden. Også lukter det. Faktisk lukter det litt svin. Vi er nok alle litt forskjellige 1
leirbål Skrevet 20. april 2013 #10 Skrevet 20. april 2013 Jeg har noen matvarer jeg reagerer på som gir mye gass. Spiser jeg svinekjøtt fiser jeg mye utover kvleden. Også lukter det. Faktisk lukter det litt svin. Vi er nok alle litt forskjellige Mange av de som reagerer på svinekjøtt reagerer også på kylling.
Diafragma Skrevet 20. april 2013 #11 Skrevet 20. april 2013 Mange av de som reagerer på svinekjøtt reagerer også på kylling. Kylling går fint for meg men svin, da fiser jeg jevnt
Meridian Skrevet 20. april 2013 #12 Skrevet 20. april 2013 Jeg fiser og fiser og fiser og fiser. I dag har jeg sannsynligvis fiset godt over hundre ganger og det slutter aldri. Lukter helt forferdelig og jeg må si jeg er glad jeg er singel akkurat nå. Hva hjelper mot en slik mage? Anonym poster: 21a3b943ac09ee8c78a7a480b5c348a1 Selv hadde jeg gasslekkasje uten å ha kontroll i hytt og pine. Det luktet råtne egg og var helt forferdelig! Måtte kutte ut gluten og melkeprodukt for å få fin mage igjen. (jeg har forresten cøliaki) Spise fett, protein, grønt, frukt, bær, og har ingen gasslekkasjer lenger!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #13 Skrevet 20. april 2013 Selv hadde jeg gasslekkasje uten å ha kontroll i hytt og pine. Det luktet råtne egg og var helt forferdelig! Måtte kutte ut gluten og melkeprodukt for å få fin mage igjen. (jeg har forresten cøliaki) Spise fett, protein, grønt, frukt, bær, og har ingen gasslekkasjer lenger! Du fiser du også. Alle mennesker fiser. Anonym poster: 9e64da95ff45393f8ce35fd471980176 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #14 Skrevet 20. april 2013 Jeg syns det er litt underlig at et leirbål gir råd om fis. Anonym poster: eefb605a838b30402cb7329ea3d5146d 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. april 2013 #15 Skrevet 21. april 2013 (endret) Mat som gir luft i magen: Bønner, kikerter, rosiner, løk, brokkoli, sukkerfritt godteri, valnøtter, melk (dersom man er laktoseintolerant), erter, paprika, svisker, linser, blomkål, jordskokker, epler og gluten (hvis man har cøliaki). Endret 21. april 2013 av Mrs. Random Nick
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå