Gå til innhold

Konflikt med ny eier av bilen


Yvonne86

Anbefalte innlegg

Jeg solgte bilen min til en dame i går. Hun kom sent og ville verken se over bilen eller prøvekjøre den. Hun betalte, signerte kontrakt og tok med seg bilen. Hun tok heller ikke med seg kontrakten, så den har jeg.

Endret av Yvonne86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som selger så er det vel du som står med mest av ansvaret for dette. Selvom hun var utrolig dum og ikke prøvde den/gikk over den før hun signerte, så er det likevel din plikt å opplyse henne om feilene.

Hun var vel godtroende, så det er jo ikke rart at hun føler seg lurt :) ? Så dette er vel mest din feil, men skal ikke se bort ifra at hun var utrolig dum da. Det er jo ikke hennes ansvar, når du ikke har fortalt noe. Du kunne ha opplyst henne om feilene mens dere var sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var kanskje dum nok til å tro du var ærlig og ikke ønsket å snyte henne da.

Jeg må innrømme at jeg lurer på hvorfor du ikke sa noe til henne.

Anonym poster: 2e187e0d449feb77c4f57aa0aac096d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart burde du sakt i fra om den feilen, hun har alt på sin side her..

Anonym poster: 3305afd164efcb50593089f143a1b7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende hun ikke er så flink med bil, kanskje hun ikke hadde forstått hva "den fusker i bratte bakker" hadde betydd en gang, det hadde ikke jeg forstått.. Jeg hadde enten tatt med samboer/pappa eller noen andre, eller så hadde jeg stolt på selger og fått samboer eller pappa til å sett over den og prøvekjørt den når jeg fikk den hjem. Hvis noe er galt, så vet jeg jo at det er selger sin feil, og at jeg som kjøper har alle rettigheter. Da hadde jeg som henne ringt deg opp å spurt hvorfor i alle dager du ikke ga beskjed om en såpass stor feil, og jeg hadde følt meg ganske lurt ja.

Anonym poster: 3305afd164efcb50593089f143a1b7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadySizz

Hvorfor fortalte du ikke om de feilene du visste om?

De fleste legger jo frem slikt,da de ikke vil selge til folk som vil føle seg lurt,da de kanskje ikke har råd eller ferdighetene til å fikse det selv..

Får du ikke dårlig samvittighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LadySizz

Jeg solgte bilen min til en dame i går. Hun kom sent og ville verken se over bilen eller prøvekjøre den. Hun betalte, signerte kontrakt og tok med seg bilen. Hun tok heller ikke med seg kontrakten, så den har jeg.

Hvorfor har du fjernet at du ikke nevnte at du visste om feil på bilen? Ble det vanskelig når du merket at folk mener du gjorde feil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fryktelig dårlig samvittighet ja. Så har kontaktet eieren og gjort avtale om opphevelse av kjøpet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fryktelig dårlig samvittighet ja. Så har kontaktet eieren og gjort avtale om opphevelse av kjøpet

Det var flott, hun blir nok glad og lettet nå :)

Anonym poster: 2e187e0d449feb77c4f57aa0aac096d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noe er galt, så vet jeg jo at det er selger sin feil, og at jeg som kjøper har alle rettigheter.

Dette er jo bare tull. Som kjøper har du et grunnleggende undersøkelsesansvar, og dersom prisen står i forhold til feilene som er, har du heller ikke stort å komme med. Deretter vet du jo ikke om selger faktisk er kredittverdig. Dersom han feks skylder en halv mill til staten i ubetalt skatt og mva stiller du ganske langt bak i køen for å få tilbake dine penger, dersom du får medhold. Den holdningen du har der er i beste fall naiv, og kan i verste fall koste deg mye penger.

Anonym poster: 1de17905f3b4077d1d0bbef4e7b3ca73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare tull. Som kjøper har du et grunnleggende undersøkelsesansvar, og dersom prisen står i forhold til feilene som er, har du heller ikke stort å komme med. Deretter vet du jo ikke om selger faktisk er kredittverdig. Dersom han feks skylder en halv mill til staten i ubetalt skatt og mva stiller du ganske langt bak i køen for å få tilbake dine penger, dersom du får medhold. Den holdningen du har der er i beste fall naiv, og kan i verste fall koste deg mye penger.

Anonym poster: 1de17905f3b4077d1d0bbef4e7b3ca73

Det var dette jeg tenkte også. Jeg forstår at hovedtyngden av ansvaret ligger på selger, men kjøper må vel ta sin del av ansvaret også? Dette var en dame som ikke ville se på bilen overhodet, verken utenpå eller inni. Da må man regne med at det kan være noen feil.

Men uansett, saken er ute av verden nå og jeg har samvittigheten ren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var kanskje dum nok til å tro du var ærlig og ikke ønsket å snyte henne da.

Jeg må innrømme at jeg lurer på hvorfor du ikke sa noe til henne.

Anonym poster: 2e187e0d449feb77c4f57aa0aac096d2

Sa hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart burde du sakt i fra om den feilen, hun har alt på sin side her..

Anonym poster: 3305afd164efcb50593089f143a1b7f5

Hvilken feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...