Gå til innhold

Cipralex


Fremhevede innlegg

Gjest Cipralex
Skrevet

Jeg startet på Cipralex for fem dager siden, 10 mg om dagen.

De tre siste dagene har jeg ligget rett ut, kastet opp, kaldsvettet så det renner av meg, ristet og følt at jeg skal besvime rett som det er.

Jeg vet at det er vanlig å få bivirkninger, men har ikke hørt eller lest om noen som har blitt så dårlig.

Er det noen som har erfaring med Cipralex/antidepressiva? Hva skal jeg gjøre? Bytte medisiner? Har snakket med legen, men hun sier jeg bare må holde ut de første ukene...

Videoannonse
Annonse
Gjest LadySizz
Skrevet

Dessverre reagerer alle forskjellige på slike medikamenter. Det kan være noe dritt til og begynne med,men som legen din sier så får du prøve å holde ut litt til. Om dette fortsetter over lang tid skal du såklart slutte,men det må du ta med legen din.

Når jeg startet med Cipralex var jeg litt fjern og svimmel de første dagene,men det gikk over etter en liten uke. Men har også hørt om de som følte at de gikk med influensa både første og andre uke.

Hold ut,så skal du se det blir bedre (forhåpentligvis) :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet på Cipralex for fem dager siden, 10 mg om dagen.

De tre siste dagene har jeg ligget rett ut, kastet opp, kaldsvettet så det renner av meg, ristet og følt at jeg skal besvime rett som det er.

Jeg vet at det er vanlig å få bivirkninger, men har ikke hørt eller lest om noen som har blitt så dårlig.

Er det noen som har erfaring med Cipralex/antidepressiva? Hva skal jeg gjøre? Bytte medisiner? Har snakket med legen, men hun sier jeg bare må holde ut de første ukene...

Jeg ville gått ned til 5mg om dagen og så trappet forsiktig opp. Jeg ble vanvittig dårlig av tablettene, både kvalme og svette og ingen søvn.

Men det ble bedre, og cipralex reddet livet mitt. Hold ut! :hug:

Anonym poster: 03ed67cacb690dd91d6eb2b3ef85bd0d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle også begynne med Cipralex, men turde ikke mtp bivirkninger. Har hørt så mye om den antidepressiva at angsten min lot meg ikke begynne. Vet at når man starter på 5mg så merker man ikke bivirkninger, men når man tar 10mg, da merker man. Og alle sa til meg, nei du kommer ikke til å kaste opp, men her skriver du at du har kastet opp. Vet at det er inviduelt men det er mulig, og jeg som har angst for å kaste opp, turde ikke å starte på denne ad. Håper at du blir bedre etter hvert og håper at du holder ut. Klem til deg, TS.

Anonym poster: 5d02334be87716ea1bbf73f332bdf438

Gjest Cipralex
Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å høre at jeg ikke er den eneste i verden som blir dårlig.

Prøver meg på 5 mg fremover og håper på å bli litt bedre :)

Skrevet

Så rart at du starter rett på 10 mg. Da ber man nesten garantert om sterke bivirkninger. Bedre å starte med 2,5 eller 5 mg som nevnt ovenfor her. Så trappe opp til 10 mg om noen uker. Men det er tross alt legen som bestemmer dette, så du burde avklare det med han/henne først.

Gjest Cipralex
Skrevet

Jeg skulle også begynne med Cipralex, men turde ikke mtp bivirkninger. Har hørt så mye om den antidepressiva at angsten min lot meg ikke begynne. Vet at når man starter på 5mg så merker man ikke bivirkninger, men når man tar 10mg, da merker man. Og alle sa til meg, nei du kommer ikke til å kaste opp, men her skriver du at du har kastet opp. Vet at det er inviduelt men det er mulig, og jeg som har angst for å kaste opp, turde ikke å starte på denne ad. Håper at du blir bedre etter hvert og håper at du holder ut. Klem til deg, TS.

Anonym poster: 5d02334be87716ea1bbf73f332bdf438

Grunnen til at jeg begynte på Cipralex er fordi jeg også har angst for å kaste opp. Har lest at det er normalt å begynne på 5 mg, så jeg tror ikke det er rart at jeg ble dårlig av 10.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk forresten også følelsen av å skulle besvime og følelsen av elektriske støt i hodet. Dette er også helt vanlig.

Anonym poster: 03ed67cacb690dd91d6eb2b3ef85bd0d

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg begynte på Cipralex er fordi jeg også har angst for å kaste opp. Har lest at det er normalt å begynne på 5 mg, så jeg tror ikke det er rart at jeg ble dårlig av 10.

Begynte du på 10mg med en gang? Jeg ville rådført meg med lege om jeg var deg, om du skal trappe ned forsiktig eller hva, man skal ikke gjøre det på egen hånd men i dialog med legen, ettersom hva jeg har hørt.

Anonym poster: 5d02334be87716ea1bbf73f332bdf438

Gjest Cipralex
Skrevet

Begynte du på 10mg med en gang? Jeg ville rådført meg med lege om jeg var deg, om du skal trappe ned forsiktig eller hva, man skal ikke gjøre det på egen hånd men i dialog med legen, ettersom hva jeg har hørt.

Anonym poster: 5d02334be87716ea1bbf73f332bdf438

Ja, jeg fikk beskjed om å starte med 10 mg, én tablett daglig.

Jeg har snakket med legen nå og hun sier at jeg kan gå ned til 5 mg. Hvis det ikke bli bedre, slutter jeg helt. Klarer ikke engang å dra på butikken å kjøpe mat...

AnonymBruker
Skrevet

Stakkar, jeg føler med deg og ønsker deg god bedring, med håp om at du blir bedre. Klem til deg

Anonym poster: 5d02334be87716ea1bbf73f332bdf438

Gjest Cipralex
Skrevet

Stakkar, jeg føler med deg og ønsker deg god bedring, med håp om at du blir bedre. Klem til deg

Anonym poster: 5d02334be87716ea1bbf73f332bdf438

Tusen takk! :nigo:

Gjest Martine
Skrevet

Jeg fikk forresten også følelsen av å skulle besvime og følelsen av elektriske støt i hodet. Dette er også helt vanlig.

Anonym poster: 03ed67cacb690dd91d6eb2b3ef85bd0d

Jeg begynte på zoloft i veeeeldig små doser og fikk akkurat det samme... svimte av et par ganger og gråt før jeg måtte ta de...MEN det gikk over! Men jeg får lignende symptomer hvis jeg ikke er flink nok til å ta de regelmessig (hver 24 time). Føler så sinnsykt med deg med de elektriske støtene og svimmelhetsfølelsen for det er det jeg får når jeg har glemt medisinen...Hold ut!

  • 4 måneder senere...
Skrevet

Hei hold dere borte fra Cipralex, det tar vekk alle følelser. Samboeren min har brukt det i to år.

Forholdet sluttet brått ingen følelser tilbake bare en rett linje. Ingen lyst til noe eller følelser for noe. Hun bare flyttet uten mening, mange fine år bare borte. Jeg snakket med doktoren om dette men han vil ikke høre på det. Bare dytter på med medisin 20mg om dagen. Han sier om pasienten føler seg bra så er det ok.

Men jeg som samboer med pasienten gjennom mange år ser jo at det har gått i feil retning. Cipralex har omgjort et fint menneske til en ukjent. Mitt råd styr unna. Ikke ødelegg ditt og andres liv.



Anonymous poster hash: 92971...746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...