AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Har gått til terapi en stund. Forrige uke glemte jeg å gå til en time jeg hadde fått. Da fikk jeg greit nok et gebyr som jeg må betale. Men så hadde jeg fått beskjed om en ny time, som hadde kommet i posten til adressen hos min mor. Men siden jeg bor i leilighet, så jeg ikke brevet før idag, og da var det for sent. Altså enda et gebyr! Og som ikke det var nok, fikk jeg en regning fra en time som var påstått at jeg ikke hadde betalt for, men som jeg VET jeg har! Ikke har jeg fått frikortet mitt heller, som jeg burde hatt forlengst.. Så nå klikker jeg i vinkel, og dagen min er helt ødelagt. Blir forferdelig stressa av slikt, og gråter meg snart i søvn. Ikke at jeg ikke har råd til 3 regninger à 306 kroner, men det er så fryktelig unødvendig!! Får ironisk nok selvmordstanker av dette. Så nå skal jeg ringe inn og si at jeg ikke skal ha flere timer. Det hjelper ikke uansett! Anonym poster: 2a2f9eecee3963a2c201fde0f5e7b66c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 ??? Anonym poster: 8988c381bff7e248dba8f0e06d21c2ce
Kala Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Hold your horses jente. Regningene er det ikke noe betalingsfrist på, så de kan du ta etterhvert som du får råa. Du må uansett betale opp til frikort-grensa, så slapp av. tror den er på 2000 elr noe, etter det får du ikke flere regninger fra poliklinikken dette året. Ta det opp med terapeuten din, om ikke for pengeissuet, men hvertfall for reaksjonen din. Finn ut hvorfor du friker ut fremfor å se løsningene. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Hold your horses jente. Regningene er det ikke noe betalingsfrist på, så de kan du ta etterhvert som du får råa. Du må uansett betale opp til frikort-grensa, så slapp av. tror den er på 2000 elr noe, etter det får du ikke flere regninger fra poliklinikken dette året. Ta det opp med terapeuten din, om ikke for pengeissuet, men hvertfall for reaksjonen din. Finn ut hvorfor du friker ut fremfor å se løsningene. Selvsagt er det betalingsfrist. Betal regningene dine og kom deg videre. Sure penger, men nå vet du ihvertfall at du må forandre adresse og dobbelsjekke når du har time. Jeg har kronisk depresjon og kan veldig godt forstå at dette er ting som blir ti ganger vanskeligere å takle når man er deprimert og føler at alt er vanskelig, men jeg lover deg at dette kommer du fort over. Rist det av deg, nyt helgen og still til time i neste uke. Det ordner seg Anonym poster: c20702c5baa930607f6fc438e42022e9 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #5 Skrevet 18. april 2013 Det er bare regninger, ingen ting å gråte deg i søvn for når du i tillegg har penger å betale. Neste gang du er på poliklinikken (for JA, du bør gå tilbake!) kan du gi beskjed om at du bor et annet sted, slik at det som sendes derfra sendes til deg. Regner med du er folkeregistrert hos din mor, og det er den adressen de bruker så lenge de ikke har fått beskjed om noe annet. Dette er ikke verdens undergang! Anonym poster: 5ff19d6a30e2672c9774b927ad951db6
Kala Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Selvsagt er det betalingsfrist. Betal regningene dine og kom deg videre. Sure penger, men nå vet du ihvertfall at du må forandre adresse og dobbelsjekke når du har time. Jeg har kronisk depresjon og kan veldig godt forstå at dette er ting som blir ti ganger vanskeligere å takle når man er deprimert og føler at alt er vanskelig, men jeg lover deg at dette kommer du fort over. Rist det av deg, nyt helgen og still til time i neste uke. Det ordner seg Anonym poster: c20702c5baa930607f6fc438e42022e9 Ehhm, nei, det er ikke standard betalingsfrist som det er på andre giroer. Jeg går selv til poliklinikk, så dette vet jeg godt.
leirbål Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Ring og få utsatt datoene om du trenger det. Og spør om du kan få tekstmelding dagen før med påminnelse om timen. Endre adressen din hos poliklinikken. Og selv om det ikke hjelper å gå der enda kan det hjelpe om en stund. Prøv videre. Årsaken til at du ikke har fått frikortet enda er nok at de ikke sender inn listene daglig. Noen sender dem inn to ganger i måneden. Men du får jo tilbake det du har betalt for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #8 Skrevet 19. april 2013 Hold your horses jente. Regningene er det ikke noe betalingsfrist på, så de kan du ta etterhvert som du får råa. Du må uansett betale opp til frikort-grensa, så slapp av. tror den er på 2000 elr noe, etter det får du ikke flere regninger fra poliklinikken dette året. Ta det opp med terapeuten din, om ikke for pengeissuet, men hvertfall for reaksjonen din. Finn ut hvorfor du friker ut fremfor å se løsningene. Jeg går også til behandling på poliklinikken, og første gangen jeg var der, så fikk jeg ikke betalt pga. de hadde matpause, så da ringte jeg når jeg kom hjem og de sa de skulle sende regning. Og på den regningen så var det frist. Det er frist på alle regninger, så det er bare tull å si at det ikke er. Til TS: Jeg synes at du skal fortsette å gå til behandling, så for din egen del håper jeg at du ikke har ringt dem å sagt at du ikke skal gå dit lenger, for det er ikke så lett å komme inn i poliklinikken, det blir ikke lettere for deg om du slutter der. Gi det litt tid, og pass på timene dine, det er til syvende og sist din jobb å passe på å komme til timen tidsnok. Spør dem om de ikke kan heller sende deg en sms om når du har time. Det pleier jeg å få, og så mye lettere, selv om jeg er flink på å huske mine timer. Jeg sliter psykisk, og vet hvordan du har det, men prøv å ta deg selv i nakken litt. Og frikortet får du etter hvert, har du betalt for mye, så får du etterbetalt. Jeg ønsker deg lykke til videre. Anonym poster: a68344d2dcc41897780e251130408977 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #9 Skrevet 19. april 2013 Ehhm, nei, det er ikke standard betalingsfrist som det er på andre giroer. Jeg går selv til poliklinikk, så dette vet jeg godt. Selvsagt er det betalingsfrist. Anonym poster: c20702c5baa930607f6fc438e42022e9 5
Kala Skrevet 19. april 2013 #10 Skrevet 19. april 2013 Idioter, det er hvertfall slik det fungerer på poliklinikker i oslo. Selvfølgelig må man betale, men det er ikke en frist på to uker slik det er på andre giroer. Det er MINE erfaringer, så det blir hel idiotisk av dere å si at det ikke er slik.
Katniss Skrevet 19. april 2013 #11 Skrevet 19. april 2013 Idioter, det er hvertfall slik det fungerer på poliklinikker i oslo. Selvfølgelig må man betale, men det er ikke en frist på to uker slik det er på andre giroer. Det er MINE erfaringer, så det blir hel idiotisk av dere å si at det ikke er slik. Det er like idiotisk å påsta at fordi den legen du gikk til ikke hadde betalingsfrist, lyver de 5 andre som sier at regningene deres har hatt betalingsfrist hos sin lege. 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #12 Skrevet 19. april 2013 Idioter, det er hvertfall slik det fungerer på poliklinikker i oslo. Selvfølgelig må man betale, men det er ikke en frist på to uker slik det er på andre giroer. Det er MINE erfaringer, så det blir hel idiotisk av dere å si at det ikke er slik. Du sier det ikke er noen betalingsfrist på regningene dine. Mener du å si at du ikke hadde trengt å betale disse regningene da? Null frist betyr jo at man i teorien kan vente i 100 år med å betale, og da er man død. Anonym poster: fb139fa58b59eb2315afba707a6aec38
Gjest scorpius Skrevet 19. april 2013 #13 Skrevet 19. april 2013 (endret) Har bodd i oslo hele mitt liv, har vært hos leger/psykologer en del ganger og jeg kan garantere at det står en betalingsfrist på regningene, men du kan jo selvfølgelig utsette de Kala: Ikke særlig konstruktivt å kalle alle de andre her "idioter", spesielt ikke utifra det du har å komme med... Endret 19. april 2013 av scorpius
Gjest Coolaid Skrevet 19. april 2013 #14 Skrevet 19. april 2013 Dritt skjer. De fleste av oss har fått kjipe regninger som følge av at vi selv har glemt en time, parkert feil, glemt en regning osv.. Det beste du kan gjøre er å ta ansvar for at det ikke skjer igjen, det var flere gode råd over. Vanligvis så gjør de ikke feil selv om det kan hende. Skjønner følelsen av at det ødelegger dagen og er dritkjipt. Når man ikke møter til time o.l. så dekkes dette ikke av frikort, eller samles opp til frikort. Dersom du skulle hatt frikort men ikke fått det ennå, får du refundert det du har betalt for mye, det skjer automatisk. Du kan ringe helfo og sjekke hvordan det står til med frikortet ditt, de damene er alltid hyggelige. Ja for all del, 900 spenn er mye cash. Det hjelper deg ikke å avslutte behandling fordi du har en jævlig dag. Du er der fordi du trenger hjelp, det hjelper på sikt.
Kala Skrevet 19. april 2013 #15 Skrevet 19. april 2013 Det er like idiotisk å påsta at fordi den legen du gikk til ikke hadde betalingsfrist, lyver de 5 andre som sier at regningene deres har hatt betalingsfrist hos sin lege. Det hører inn under ullevaal, og jeg ble opplyst om at jeg ikke trengte å stresse med regningene. Så det er ikke én lege. Men flere behandlingssteder. Så jo, det er idiotisk å påstå noe fra lufta.
Katniss Skrevet 19. april 2013 #16 Skrevet 19. april 2013 Det hører inn under ullevaal, og jeg ble opplyst om at jeg ikke trengte å stresse med regningene. Så det er ikke én lege. Men flere behandlingssteder. Så jo, det er idiotisk å påstå noe fra lufta. Men, du fikk en fysisk regning i postkassa og på giroen, i feltet det står betalingsfrist, står det en dato?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #17 Skrevet 19. april 2013 Det hører inn under ullevaal, og jeg ble opplyst om at jeg ikke trengte å stresse med regningene. Så det er ikke én lege. Men flere behandlingssteder. Så jo, det er idiotisk å påstå noe fra lufta. Nå finnes det jo mange type poliklinikker, men jeg var på en poliklinikk på Ullevål for litt siden og fikk med meg en giro på litt over 360 kr, som det var betalingsfrist på. Mulig det er forskjellig praksis om regningene, men det er ihvertfall vanlig å få en betalingsfrist. Anonym poster: 8d6d4bfcf9fda03f597096d9d2400958
Gjest Blubberella Skrevet 19. april 2013 #18 Skrevet 19. april 2013 Jeg har vært innom flere forskjellige poliklinikker de siste årene og alle giroer har vært med betalingsfrist. Riktignok ikke Ullevål, men likevel. Helsesektoren driver også forretning og er avhengig av å få inn penger innen rimelig tid, så vanligvis har de betalingsfrist. Jeg tror Kala har vært heldig og fått ekstra gode vilkår, så ingen grunn til å kalle folk idioter.
Kala Skrevet 21. april 2013 #19 Skrevet 21. april 2013 Jeg har fått giroer og i hjørnet for betalingsfrist står det selvfølgelig en frist. Men de håndhever den ikke så strengt. Spessielt ikke via de psykiatriske poliklinikkene. Det er tross alt ganske mange som kommer inn der med skakkjørt, eller ingen økonomi, eller som rett og slett har så mye angst at det ville tilført en stein til byrden om de skulle vært håndhevet strengt. "Betal når du kan og ikke bry deg med datoen" har jeg fått beskjed om på de to ulike stedene innenfor ullevaal jeg har vært på.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #20 Skrevet 21. april 2013 Jeg har fått giroer og i hjørnet for betalingsfrist står det selvfølgelig en frist. Men de håndhever den ikke så strengt. Spessielt ikke via de psykiatriske poliklinikkene. Det er tross alt ganske mange som kommer inn der med skakkjørt, eller ingen økonomi, eller som rett og slett har så mye angst at det ville tilført en stein til byrden om de skulle vært håndhevet strengt. "Betal når du kan og ikke bry deg med datoen" har jeg fått beskjed om på de to ulike stedene innenfor ullevaal jeg har vært på. Du skal selvfølgelig ikke sitte her og oppfordre folk til å ikke følge med på fristen og betale innen det, du skjønner vel at bare fordi du har fått gode vilkår, betyr det ikke at resten av landet praktiserer dette? Tvert om er det dermed da du som er idioten som sier "drit i fristen, de bryr seg ikke uansett". Og noen hører på deg, og vips har de fått purregebyr på toppen av det. Anonym poster: e70998d52b30e223e90342e6fd6ed69a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå