BlendaSensitive Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Hvis jeg kjøper pumps i størrelse 37 så detter de av foten, mens størrelse 36 klemmer endel over, eeeehh...hva heter det? Området med tåballen, altså der man er bredest på foten! Har kjøpt disse skoene: http://www.unisa-europa.com/women-shoes-pump/p2629-poy.html Er altså ikke så vant med pensko av denne typen. Har hatt noen med lavere hæl og åpen tå, mer sandal-aktig. Mens her er det jo litt spiss på tærne. Skal de klemme???? Spurte hun i butikken, hun sa det kan være fordi mine føtter ikke er vant til denne type sko, eventuelt kan jeg komme tilbake og levere de om jeg ikke orker de... Går til vanlig med joggesko, boots, etc, så absolutt ikke føtter som er vant til pensko! Disse har ca 7 cm høy hæl og jeg kan gå i de uten å se ut som en stork, og de sitter godt på foten uten å ramle av, og passer perfekt til de klærne jeg skal ha i bryllup om drøy en uke! Help!
super-ida Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Pensko ER jo ikke joggesko som du sier, men samtidg skal man jo orke å ha de på en hel kveld..... Men disse var jo ganske ordinære sorte, kanskje du finner en annen modell som passer foten din bedre....? Og er det skinn vil de utvide seg etter som d går de inn litt.....husk også å prøve de med nylonstrømper...
Gjest Tirkes Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Jeg synes de fleste med spiss tå som passer foten min, klemmer fremme. Så jeg foretrekker åpen tå og butt/rund tå. Da sitter skoen på en sånn måte at jeg avlaster beina helt når jeg sitter. Om skoene er sånn at jeg føler beina får "puste" og får blodomløp i hele eller deler av foten når jeg tar skoen av - da er den for trang til å feks bruke en hel dag på jobb, og blir degradert til "sitte pent på korte, eksterne møter".sko eller "middag ute en torsdagskveld"-sko. Men om de spisse skoene SKAL klemme fremme - det tør jeg ikke svare på. Hos meg gjør de det (eller er for løse over hælen, som du sier). 4
Zakuro Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 (endret) Kanskje best å Prøve 37 og ha i en sånn liten såle ved tå-ballene og sånne kippekapper(eller hva det nå heter), med mindre du alt har prøvd det?Men er vel begrenset for hvor behagelig pensko kan være:P Endret 18. april 2013 av Zakuro
Zakuro Skrevet 18. april 2013 #5 Skrevet 18. april 2013 (endret) dobbel post Endret 18. april 2013 av Zakuro
Kvist Skrevet 18. april 2013 #6 Skrevet 18. april 2013 Unisa er smale, så nei pensko skal ikke klemme så mye. Jeg har helt normalbred fot og kan ikke bruke Unisa. Synd, for de har en del fine klassiske sko.
BlendaSensitive Skrevet 18. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2013 Zakuro: Vi forsøkte alle mulige varianter i butikken. Var damen som jobber der som foreslo en størrelse mindre til slutt.... Tirkes: Nei en hel dag på jobb går nok ikke, men jobber også i barnehage da. De skal hos meg være pensko uansett. super-ida: I skobutikken hadde jeg på nylonstrømper. Nå her hjemme bytter jeg på nylonstrømper og tynne fine ullstrømper for å tøye ut skoen litt. De er jo skinn. Alle sko (utenom joggesko kanskje) må jo gåes inn, så jeg driver og vandrer med de inne hele ettermiddagen. Gjerne med tynne, litt finere, ullstrømpebukser, da blir jeg varm på føttene og tøyer ut skinnet bedre etter en stund. Så jeg klarer ha de på hele ettermiddagen hjemme i allefall. Men ikke prøvd og gå en lengere strekke.....
BlendaSensitive Skrevet 18. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. april 2013 Kvist: Så ikke svaret før jeg hadde svart de andre. Kjipt...men får se om jeg tyner føttene mine denne omgangen, da jeg hadde store problemer med å finne sko i det hele tatt, bare en uke igjen til vi reiser dit vi skal i bryllup. Hvilket merke anbefaler du, om Unisa er ekstra trange....?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #9 Skrevet 18. april 2013 Kjøp sko i riktig størrelse? 36 1/2.... Anonym poster: aec2f7b6e5fbd994eb2856e8bcc3c182
BlendaSensitive Skrevet 18. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 18. april 2013 AB: Har tenkt tanken! Men tror de kommer til å glippe også. De jeg har nå sitter akkurat, når jeg sitter er det luft bak hælen, ikke mye, men noen mm. Kanskje jeg som har rare føtter???
Gjest Lille-pus Skrevet 18. april 2013 #11 Skrevet 18. april 2013 Når du 'går ut' skinnsko så ta med et lite tips på veien; Stryk over skinnet inne i skoen med en godt fuktig klut før du tar på skoen. Dette kan du fint gjøre flere dager på rad. Skinnet blir litt mykere og strekkes lettere ved at det er fuktig. Bruker den metoden selv for smale, høyskaftede skinnstøvler med skinnfôr, den typen som skal sitte 'som limt på leggene'. 1
BlendaSensitive Skrevet 18. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 18. april 2013 Takk for tips lille-pus! Og takk for alle innspill dere andre også!
Wonders Skrevet 19. april 2013 #13 Skrevet 19. april 2013 (endret) Grattis med nye sko, ts. Skinn vier seg alltid ut, og prøv skone på slutten av dagen når føttene er varme og litt hovende...Da kan man best kjenne om man trenger større str. Unisa fører ikke halvstørelser. Gode skobutikker har en maskin som heter skoblokker ( skoutvideren) og kan vie de ut for deg, gratis. Det finnes også Leather Stretch, en spray som gjør at prosessen går fortere om du går med dem selv uten skoblokkeren. http://www.nrk.no/he...sstil/1.7631978 Jeg putter også disse skoblokkene manuelt inni skoen når jeg ikke bruker dem. I herrestørelse, så går det ennå fortere... Ikea sine koster nesten ikke noe. Og etterhvert som de vier seg ut og kipper, putter jeg bomull foran i skoen, og vips sitter de perfekt. Endret 19. april 2013 av Wonders 1
BlendaSensitive Skrevet 19. april 2013 Forfatter #14 Skrevet 19. april 2013 Takk for tips. Den skoblokkeren, er det for å vide ut eller holde formen eller begge deler...?
Gjest Lille-pus Skrevet 19. april 2013 #15 Skrevet 19. april 2013 Takk for tips. Den skoblokkeren, er det for å vide ut eller holde formen eller begge deler...? De jeg har (i sèdertre) er for å holde skoenes fasong.
Katniss Skrevet 19. april 2013 #16 Skrevet 19. april 2013 Pensko med spiss tå klemmer ofte. Jeg bestiller aldri sko med spiss tå på nettet av den grunnen. Jeg må prøvde de fysisk i en butikk slik at jeg kjenner at de ikke klemmer.
BlendaSensitive Skrevet 20. april 2013 Forfatter #17 Skrevet 20. april 2013 Katniss: Disse skoene er ikke veldig spisse, bare sånn vanlig "pumps spisse". Og kjøper aldri sko på nett nei, vil alltid prøve de før jeg kjøper, ofte kan sko (klær også) ha en helt annen kvalitet i virkeligheten enn de fremstår som på nett. Skoene begnner gå seg til. Føttene dovner ikke av å ha de på flere timer hjemme, kjennes bare trangt for tærne... Men TROR det er vanesak, hadde de vært for små burde jo føttene dovne av, føles som at blodet ikke strømmer fritt, regner jeg med. Skal oppdattere etter bryllup hvordan føttene mine har det etterpå.
Aquarelles Skrevet 20. april 2013 #18 Skrevet 20. april 2013 (endret) .. Endret 20. april 2013 av Aquarelles
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #19 Skrevet 20. april 2013 Hvilken butikk kjøpte du disse i? De var utrolig fine! Anonym poster: 35051ffb8c287ed8d774bdfa1bca3254
BlendaSensitive Skrevet 21. april 2013 Forfatter #20 Skrevet 21. april 2013 I Sverige..., er Unisa sine, kanskje finnes på nett? Kjennes som at skinnet har ganske god kvalitet, er mykt og solid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå