Gå til innhold

Brødavhengighet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Maranna

Har hørt at folk blir avhengige av sjokolade og sånt og derfor får problemer med å slanke seg... Jeg har ikke det problemet men jeg er faktisk helt avhengig av brød - og brød er IKKE bra slankemat.. Kjæresten slanker seg ikke så vi har alltid brød, baguetter ol i huset... Og et par ganger i uka omtrent så "sprekker" jeg og bare MÅ spise meg stappmett på brød - og jeg er ikke stappmett før det er gått med 1200-2000 kcal :( Og KLARER ikke å la være. Noen som vet om dette kan hindres ved inntak av ettellerannet? (slik som man har feks kromtabletter mot sjokolade).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Når du først begynner å spise karbohydrater får du gjerne lyst på mer, enten det dreier seg om sjokolade eller brød..

Vet ikke hvordan du spiser ellers, men kan gi følgende generelle råd:

1.Sørg for å spise en balansert kost.Nok proteiner er viktig, og min erfaring er iallefall at når jeg får i meg nok proteiner minsker lysten på andre ting, det demper apetitten og gir metthetsfølelse.

2.På en annen side kan det hende at du rett og slett ikke spiser nok karbohydrater, d.v.s at hvis du ikke unner deg brød i begrensede mengder ellers i uka vil du lettere "kicke".

3.Et ekstremt sug etter noe tyder ofte på at kroppen mangler noe den vil ha.Nok en gang-pass på å få i deg nok av alle næringsstoffer, fiber etc.

4.Mange sverger til GI, og det er absolutt ikke uten grunn.Raske karbohydrater (f.eks i hvitt brød) gir deg lyst på mer karbohydrater (og virker negativt inn på fettforbrenning osv).

Til slutt: Som nevnt over bør du tillate deg selv å spise brød, men i passelige mengder! Og grovt brød er alltid bedre enn hvitt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du ikke nekter deg selv å spise brød, for da legger du faktisk opp til at du en dag skal "sprekke" og spise alt du kan finne av brød.

brød kan godt spises når du slanker deg, du kan godt spise brød hver eneste dag uten at det har noen negativ effekt på slankingen din. det eneste du må ha i bakhodet er; alt med måte.

en skive grovbrød er knappe 100 kalorier og du kan trygt spise det selv om du skal ned i vekt. det dummeste du kan gjøre er å nekte deg selv å spise hva du har lyst på.

lykke til videre med slankingen!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...