AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Uff, nå har jeg tulla det til for meg selv igjen. Var røyifri i 3 dager, på fjerde dagen sprakk jeg. (føler meg veldig dum nå som gikk rundt å fortalte det til folk på dag 3). Og til morgen i dag (dag 5) tok jeg en halv røyk. Og nå melder suget seg for fullt. Er dey helt umulig å slutte midt på dagen, eller bør man prøve igjen fra morgen av? sliter litt nå. Anonym poster: 38d24bf40520d1ee5bc3f50d3d60a5c6
Angelheart2 Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Du kan slutte akkurat når du bestemmer deg for. Om det er kl 7 om morgenen eller klokka 5 på ettermiddagen har ingen betydning. Det som er viktig er at du bestemmer deg for det! Selvsagt vil du få sug, uansett når på døgnet det er, men dette suget må du bare overse. Det går faktisk bare noen minutter så går suget over av seg selv. Hold on - be strong! Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Du kan slutte akkurat når du bestemmer deg for. Om det er kl 7 om morgenen eller klokka 5 på ettermiddagen har ingen betydning. Det som er viktig er at du bestemmer deg for det! Selvsagt vil du få sug, uansett når på døgnet det er, men dette suget må du bare overse. Det går faktisk bare noen minutter så går suget over av seg selv. Hold on - be strong! Lykke til! Takk for svar! Uff, ja, du har vel rett i det. Vil jo egentlig bli røykfri! Jeg røykte i utgangspunktet lite nå, 4-5 om dagen (20 før), men de siste er ikke lett å gi slipp på! Anonym poster: 38d24bf40520d1ee5bc3f50d3d60a5c6
Polly Ester Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Abstinenser kan sitte en stund. Om du tok en røyk midt på dagen så er det bare å la være å ta en til etterpå. Hadde du røyken lett tilgjengelig? Kast den så du ikke har noen røyk i nærheten. Jeg sluttet ved å få med meg det mentale og jeg tror det er veldig viktig. Du må finne andre ting å tenke på enn røyken. Og du må vinkle det på den måten at du lar være å bruke ordet "ikke". Hvis du sier til deg selv at du "ikke har lyst på røyk" så sier du egentlig at du har lyst på røyk, for det er røyk du fokuserer på. Hjernen tenker i bilder og den mangler bildet for ordet "ikke" så da er det lyst på røyk som sitter igjen. Hvis du hver gang har lyst på røyk bare setter et kryss mentalt over røyken og tenker avbryt, avbryt, avbryt så er det lettere å slutte å tenke på røyken. Og i stedet for å si at du har sluttet å røyke så si heller at du er fri. Og hver gang du klarer å la være å ta en røyk så gi deg en klapp på skulderen for det. Vær glad for hver lille seier. Og hvis du absolutt MÅ ha en røyk så røyk helt alene uten noen som helst rundt deg eller noe annet å fokusere på. Fokuser KUN på røyken, se på den og føl den og se for deg røyken ned i lungene og kjenn skikkelig etter. Du kommer antakelig å bli svimmel og ikke orke en hel røyk engang. Lykke til. 1
Gjest Naria Skrevet 18. april 2013 #5 Skrevet 18. april 2013 Det handler om å bestemme seg og så bite tenna sammen når suget melder seg! Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #6 Skrevet 18. april 2013 Takk for svar begge to, dere sier mye fornuftig som kommer godt med. Polly Ester, det er kanskje ikke så dumt å tenke slik, har tatt meg selv i det og. "skal ikke ha røyk, skal ikke ha røyk, skal ikke ha røyk, røyk, røyk, vræææl!" Så det tipset skal jeg absolutt prøve. Naria, det er nok helt sant, og det er det som er så rart, jeg er på alle andre punkter så sta at jeg omtrendt kan flytte fjell om det passer meg, men når det kommer til røyk, er jeg visst grusomt svak. :-/ Anonym poster: 38d24bf40520d1ee5bc3f50d3d60a5c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå