Gå til innhold

barn og ryanair


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har flydd med Ryanair med barn i det siste? Vi har barn på 1 og 3 år, og skal fly til spania. Noen erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja....

Ikke mye å si.

Det er nada ekstraservice. Ikke så mye som ett glass vann å få.

Men det går jo fint.

Skrevet

Reiste med 9 mnd gammel baby. Som sagt, ingen ekstraservice... Ta med deg alt du trenger, ikke forvent at de varmer opp melk/middagsglass til deg - vi var "heldige" en gang, de varmet opp ei melkeflaske for oss (selv om d tok 15 min og melka var kokende varm da vi fikk den), men flyet var langt fra fullt. På returen spurte vi ikke om noenting, fullt fly.... vet folk måtte betale for å få varmt vann til grøtpulver.... Setene kan ikke legges ned, og minimalt m beinplass (charterfly føltes som luksus etterpå). Men alt går bare man er innstilt på det! Reiser igjen med 2-åringen snart- gleder meg ikke men ble heller ikke skremt fra å fly m Ryanair - forbereder meg godt;-)

Gjest Magdalene
Skrevet

At folk reiser med RyanAir er for meg en gåte..

  • Liker 14
Skrevet

Jeg fløy med jenta mi når hun var 3 - 4 mnd. Anbefaler det ikke. Det som var mest plagsomt er at det er så utrolig mye støy på Ryan Air sine fly. De kjører konstant reklame over høytaleranlegget, flymotorene støyer voldsomt, og alle snakker høyere for å høre hverandre over all støyen. Det gjorde til at jenta mi ikke fikk sove og hun var urolig og ikke fornøyd. Hun har ikke reagert slik på andre fly med sas feks.

Trangt var det også.

vi bestemte oss da at pengene vi sparte ikke var verdt stresset. Nå unngår vi alle slike lavkost selskap.

Skrevet

Takk for tips. Heller mot å betale litt mer ja. Forferdelig hvis minstebarnet ikke får sove, da blir turen lang. Tar gjerne imot flere erfaringer, om flere har reist.

Har reist med Sas og norwegian tidligere, og det funker bra med barn. Men sas er best.. og helt klart dyrest til Spania, desverre.

Skrevet

Vi reiser til Spania 2-3 ganger i året med barn på slep. Vi har flydd med RyanAir flere ganger og det går greit, men det er null ekstraservice som andre sier, ingen "tilbakelening" på setene, ingen "kurver" på seteryggen foran, svært begrenset mattilbud og mye masing om kjøp av skrapelodd og annet dill. Hvis dere skal ha RyanAir så husk å bestille prioritert boarding (tror ikke dere får lov til å reservere seter med så små barn). Den verste turen var da flyet var 11 timer forsinket, man får ikke akkurat mye bistand på verken flyplass eller andre steder med RyanAir...

SAS (spesielt) og Norwegian (stort sett) er selvsagt mye bedre og langt mer avslappende for alle parter....!

Men det skal sies at de siste 2 årene vi har kjøpt billetter til Alicante så har RyanAir (ETTER å ha lagt på alle avgifter vel og merke) faktisk vært dyrere enn både SAS og Norwegian (påske, sommerferie og høstferie). Så tygg deg gjennom alt av ekstrakostnader før dere konkluderer med hva som er billigst, vi har faktisk opplevd at SAS har vært billigst flere ganger.

God tur :)

Skrevet

Jeg fløy med jenta mi når hun var 3 - 4 mnd. Anbefaler det ikke. Det som var mest plagsomt er at det er så utrolig mye støy på Ryan Air sine fly. De kjører konstant reklame over høytaleranlegget, flymotorene støyer voldsomt, og alle snakker høyere for å høre hverandre over all støyen. Det gjorde til at jenta mi ikke fikk sove og hun var urolig og ikke fornøyd. Hun har ikke reagert slik på andre fly med sas feks.

Trangt var det også.

vi bestemte oss da at pengene vi sparte ikke var verdt stresset. Nå unngår vi alle slike lavkost selskap.

RyanAir sine fly støyer neppe mer enn andre 737-800. Men litt avhengi av hvor i kabinen du sitter. Langt mindre støy forran vingen for eks.

Forøvrig langbent som jeg er ville jeg sett det som en fordel at setet ikke kan lenes bakover.

Jeg flyr forøvrig ikke RyanAir. Ikke 10 ville hester en gang ville greid å få meg til det.

  • Liker 2
Skrevet

RyanAir sine fly støyer neppe mer enn andre 737-800. Men litt avhengi av hvor i kabinen du sitter. Langt mindre støy forran vingen for eks.

Forøvrig langbent som jeg er ville jeg sett det som en fordel at setet ikke kan lenes bakover.

Jeg flyr forøvrig ikke RyanAir. Ikke 10 ville hester en gang ville greid å få meg til det.

De støyer helt sikkert like mye, men om det høres likt ut INNI tror jeg ikke. Jeg hørte mye mer flystøy på ryanair sine fly enn med Sas. Eldre fly? mindre isolering for å få inn flere seter? ikke vet jeg

  • Liker 1
Skrevet (endret)

De støyer helt sikkert like mye, men om det høres likt ut INNI tror jeg ikke. Jeg hørte mye mer flystøy på ryanair sine fly enn med Sas. Eldre fly? mindre isolering for å få inn flere seter? ikke vet jeg

Lite trolig, mest trolig har du sittet et sted i flyet hvor støyen er høyere når du fløy RyanAir enn når du fløy SAS. Tør jeg tippe at du satt langt bak med RynAir i og med du skrev at det var veldig trangt og. Er jo ihvertfall en kjent sak at det er mye trangere bakerst enn forrerst i fly. Så jo lenger bak du sitter jo trangere er det og jo mere støy er det og.

Endret av Kjetil E
Gjest Magdalene
Skrevet

Lite trolig, mest trolig har du sittet et sted i flyet hvor støyen er høyere når du fløy RyanAir enn når du fløy SAS. Tør jeg tippe at du satt langt bak med RynAir i og med du skrev at det var veldig trangt og. Er jo ihvertfall en kjent sak at det er mye trangere bakerst enn forrerst i fly. Så jo lenger bak du sitter jo trangere er det og jo mere støy er det og.

I Ryanair så dytter de inn flere seter, så at det er mindre isolasjon.. Det er nok ingen illusjon...

Skrevet

Den eneste fordelen Ryanair har, er vel at man kan ta med trille helt bort til flyet. Jeg har flydd med dem en gang etter at jeg fikk barn, gutten var da 11 mnd. Det festlige var at billetten hans var faktisk DYRERE enn billetten min, enda han ikke hadde hverken eget sete eller rett til håndbagasje.

Jeg liker ikke Ryanair, men noen ganger er det eneste alternativ og da har man ikke så mye valg.

Jeg vil også komme med et annet eksempel, selv om det ikke direkte har med barn å gjøre. Jeg har ved et par anledninger blitt veldig svimmel og uvel når jeg har flydd. Jeg har ikke flyskrekk, men det har vel noe med kabintrykk å gjøre. Første gangen skjedde det på en Ryanairflygning, og samboeren min tilkalte flyvertinna. Joda, hun ga meg litt vann i et krus og sa at jeg måtte puste rolig med magen. Hun kom tilbake etter en stund, og spurte hvordan det gikk. Det gikk jo forsåvidt bra, jeg besvimte ikke, men følte meg ganske uvel lenge.

Andre gangen hendte det da jeg fløy med Norwegian. Det kom to flyvertinner bort til meg, de spurte mannen ved siden av meg (jeg satt i midtsetet) om han kunne sette seg et annet sted sånn at jeg kunne legge meg ned på tvers av setene med hodet i fanget til samboeren min. Jeg fikk ei flaske imsdal, og de kom med oksygenmaske. De visste nesten ikke hva godt de kunne gjøre for meg, og etter hvert kom det en mann bort, han må ha vært lege for han stilte en del spørsmål. Jeg vet ikke om det var flyvertinnene som hadde fått tak i ham, eller om han bare hadde fått med seg hva som foregikk. I hvert fall følte jeg at jeg var i veldig gode hender, og oksygentilførselen hjalp meg virkelig med å komme fort til hektene. Flyvertinnene spurte flere ganger hvordan det gikk med meg, og jeg følte meg kjempegodt ivaretatt. All ros til Norwegian for hvordan de taklet dette. Man bør ikke skjære alle lavprisselskaper over én kam.

  • Liker 2
Skrevet

I Ryanair så dytter de inn flere seter, så at det er mindre isolasjon.. Det er nok ingen illusjon...

Det blir ikke mindre isolasjon av å putte inn flere seter. Da kabinen innvendig før innstalasjon av seter, toaletter, galley og lignede er nøyaktig like stor. For likelydende flytyper. Flere rader betyr kun at det er trangere om plassen. Og i tillegg er det trangere bakerst enn forrest.

Skrevet

Lite trolig, mest trolig har du sittet et sted i flyet hvor støyen er høyere når du fløy RyanAir enn når du fløy SAS. Tør jeg tippe at du satt langt bak med RynAir i og med du skrev at det var veldig trangt og. Er jo ihvertfall en kjent sak at det er mye trangere bakerst enn forrerst i fly. Så jo lenger bak du sitter jo trangere er det og jo mere støy er det og.

Nei, det var faktisk ganske midt i flyet. Jeg bruker å sette meg der om jeg kan for da blir det mindre do-trafikk. (ikke sikkert dette er tilfelle, men i mitt hode er det slik og da setter jeg meg der) :)

I tillegg så var det svikt i gulvet der stolen min var (mot midtgang) slik at hver gang noen gikk forbi så tippet stolen min litt. Gøy! :)

Skrevet

Nei, det var faktisk ganske midt i flyet. Jeg bruker å sette meg der om jeg kan for da blir det mindre do-trafikk. (ikke sikkert dette er tilfelle, men i mitt hode er det slik og da setter jeg meg der) :)

I tillegg så var det svikt i gulvet der stolen min var (mot midtgang) slik at hver gang noen gikk forbi så tippet stolen min litt. Gøy! :)

Okei fra midten av flyet og bakover vil det uansett bråke mer enn forran i flyet.. Og vel over vingen bråker det mest siden her er motorne plasert.

Husler du hva slags type SAS fly du fløy med? Kan det ha vært en variant av DC9/MD80/90. Da disse flyene vil oppleves langt mer støysvake for de aller fleste enn en 737. Da motorene på DC9 er plasert helt bak.

Skrevet

Til støydebatten: en stor del av støyen på Ryanair-fly kommer fra reklamene over høytaleren! Og så er det brukt helt andre, og en del "hardere"materialer i for eksempel seter, og det kan godt ære at setene hos Ryanair ikke demper støyen like mye som setene hos f.eks. SAS... Uten at jeg skal si det sikkert! Men jeg også opplever lydnivået høyere når jeg flyr med Ryanair, og jeg har flydd en del med ulike fly etter hvert.

For oss er det en relativt enkel avgjørelse å fly Ryanair, også nå når vi har med et lite barn. Skal vi fly med SAS/Norwegian blir reisetiden dobbelt så lang og vi må ha flybytte...

Skrevet

Okei fra midten av flyet og bakover vil det uansett bråke mer enn forran i flyet.. Og vel over vingen bråker det mest siden her er motorne plasert.

Husler du hva slags type SAS fly du fløy med? Kan det ha vært en variant av DC9/MD80/90. Da disse flyene vil oppleves langt mer støysvake for de aller fleste enn en 737. Da motorene på DC9 er plasert helt bak.

Jeg husker at flyet var formet som et fly. :) Jeg kan null komma niks om fly!

Til støydebatten: en stor del av støyen på Ryanair-fly kommer fra reklamene over høytaleren! Og så er det brukt helt andre, og en del "hardere"materialer i for eksempel seter, og det kan godt ære at setene hos Ryanair ikke demper støyen like mye som setene hos f.eks. SAS... Uten at jeg skal si det sikkert! Men jeg også opplever lydnivået høyere når jeg flyr med Ryanair, og jeg har flydd en del med ulike fly etter hvert.

For oss er det en relativt enkel avgjørelse å fly Ryanair, også nå når vi har med et lite barn. Skal vi fly med SAS/Norwegian blir reisetiden dobbelt så lang og vi må ha flybytte...

Høres ut som en god teori.

Skrevet

Til støydebatten: en stor del av støyen på Ryanair-fly kommer fra reklamene over høytaleren! Og så er det brukt helt andre, og en del "hardere"materialer i for eksempel seter, og det kan godt ære at setene hos Ryanair ikke demper støyen like mye som setene hos f.eks. SAS... Uten at jeg skal si det sikkert! Men jeg også opplever lydnivået høyere når jeg flyr med Ryanair, og jeg har flydd en del med ulike fly etter hvert.

For oss er det en relativt enkel avgjørelse å fly Ryanair, også nå når vi har med et lite barn. Skal vi fly med SAS/Norwegian blir reisetiden dobbelt så lang og vi må ha flybytte...

Apropos setene tja, skjønner hva du tenker på i forhold til gjenklang inne i cabinen. Men skal det gjøre noen stor forskjell må vel det kun være metall i setene. Regner med at det er stoff i setene til RyanAir også selv om de er hardere enn SAS sine. Men om det gjør noen forskjell kan ikke jeg påstå fra eller til. Selv om jeg personlig tviler på at det er stor forskjell. Misstenker at Nada fløy med en DC9 eller tilsvarende når hun fløy med SAS. For her vil støyen fra motorne være langt lavere (med unntak av helt bakerst) enn hva du har på 737 som RyanAir og også SAS og Norwegoan bruker. Av den enkle grunn at på DC9 så er motorene plasert helt bakerst.

Skrevet

Jeg husker at flyet var formet som et fly. :) Jeg kan null komma niks om fly!

Høres ut som en god teori.

Lurte på om det var et slikt fly https://www.google.no/search?q=%22sas+DC9%22&hl=no&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=L59yUYCYF-O44ASsn4DQAg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=783#imgrc=Nvcxl49F0bxYmM%3A%3BeDnRupSmtQ2JKM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.flightsim.no%252Fftp%252Fimg%252F05%252FDC9_31_SASl.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.flightsim.no%252Ffsno%252Ffilbibliotek%252FFS2004%252FFly%252Fsas%252F758.html%3B799%3B616

Du fløy med når du fløy med SAS? For her er det langt mindre motorstøy i og med at motorene er plasert helt bak.

Skrevet

Nei, det tviler jeg sterkt på. Hadde sikkert reagert på om motoren ikke var ved vingene som det normalt pleier. Men jeg skal ikke si det sikkert. Fokuset mitt var mest på babyen og ikke på hvordan flyet så ut. :)

Men både jeg og mannen reagerte på at det var høy motorstøy i ryanair flyet. Både på turen og returen. Vi diskuterte det faktisk på reisen. Og jeg har ikke før eller siden opplevd så mye støy.

Når jeg har flydd med EasyJet har jeg ikke lagt merke til mer støy enn vanlig fra motoren. Det er altså bare RyanAir jeg har lagt merke til det. Men det er mulig det er pga all den andre støyen fra reklamen og at folk snakker høyere som gjør at en begynner å tenke på støy generelt sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...