Gå til innhold

Fjerne livmor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg skal fjerne livmor (inkl livmorhals) neste uke, og begynte å lure på om jeg trenger å ha med bind på sykehuset? Eller får man det der? Jeg regner med jeg kommer til å blø litt.. Noen som har erfaringer med dette?

Anonym poster: ce97aa8e78bdd9fb55b43fc35d250dc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får vel bind på sykehuset, men disse bindene er ikke gode, så du bør ha med selv. Du kan kjøpe sånne spesialbind på apoteket.

Anonym poster: d02cee09651fd6b49f5b174086459a58

Gjest gjesten
Skrevet

Hva slags spesialbind tenker du på da? Må man regne med å blø mye?

AnonymBruker
Skrevet

På sykehuset så har de som regel ganske så store bind. Men noen steder har jeg også sette always og libresse, så det er forskjeller.

Men om du har et merke du liker så ta med deg et par stk.

Anonym poster: 41681681f73a6f6c19050912cf00ae7b

Skrevet

Jeg fjerna livmora for to uker siden, hurra! I Trondheim. Og der hadde de Libressebind, og litt mer BIG hvis man trengte det. Jeg blødde veldig veldig lite, og hadde nok klart med med truseinnlegg.

Etter ei uke kom det plutselig en ganske stor engangsblødning, dette ble jeg informert om på forhånd kunne skje, så det var helt greit. Etter den blødningen har jeg ikke blødd i det hele tatt.

Jeg tok med meg en pakke sjøl, for jeg tenkte det er jo siste gangen jeg trenger det!! ;)

AnonymBruker
Skrevet

Sånnt har de på sykehuset. Om man ønsker en apesiell type, er det sikkert lurt å ta med seg. Det er gjerne sånne bomullsfjell de har :)

Anonym poster: 542acbbe3a01e6dd3e7565f414e5199e

Skrevet

Hei, jeg skal fjerne livmor (inkl livmorhals) neste uke, og begynte å lure på om jeg trenger å ha med bind på sykehuset? Eller får man det der? Jeg regner med jeg kommer til å blø litt.. Noen som har erfaringer med dette?

Anonym poster: ce97aa8e78bdd9fb55b43fc35d250dc2

Kan jeg bare spørre hvorfor du skal fjerne livmoren din? Ikke noe negativt, er bare nysgjerrig :)

Skrevet

Jeg fikk den fjernet pga muskelknuter som ga meg veldige smerter. I tillegg har jeg en lang underlivshistorikk med operasjoner og inngrep etter tøffe fødsler, så nå synes gynekologen det var nok plager for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Nå kupper jeg tråden fælt, men jeg har en stor muskelknute på livmoren og har valgt å embolisere (kutte blodforsyningen til knuten). Er det noen flere som har prøvd det? Hadde vært så greit å ha noen å utveksle erfaringer med...

Anonym poster: 5ea827530069f95aa1be4bf989d8509f

• 4 uker senere...
Gjest lillemanu
Skrevet

Jeg skal selv fjerne hele livmoren om ikke så lenge. Synes informasjonen dere gir ut her var veldig nyttig ifht mine tanker og bekymringer, ang. blødninger og slikt. Da håper jeg også at det er siste gang jeg trenger å kjøpe bind for meg selv :danse:

jeg fjerner hele livmoren pga heftige celleforandringer, er i stadium 3, selv om jeg ble konisert ifjor, der dem trodde at de tok alt som var forandret.

Dessuten har jeg knuter også, sliter med store smerter etter koniseringen, og massiv blødning i 3 uker om gangen.

Jeg blir døds sliten av det, grunnet jernmangel som er et resultat av langvarige menstruasjonsblødninger. Samtidig som smertene også sliter en ut, og jeg da ikke fungerer helt i arbeidslivet.

Etter å ha født en gutt for 20 år siden, og to jenter for 17,5 år siden, er jeg vel ferdig med reproduseringa. Så dette gleder jeg meg egentlig til, samtidig som jeg gru-gleder meg :)

Men hvor lang tid er det før man kan ha sex igjen? :fnise:

Skrevet

8 uker!!!! Og det er leeeenge!! :fnise:

Bare et par uker igjen her nå.... :hoppendeglad:

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har fjernet, hvordan ble livet etterpå?

Anonym poster: 564def3fa4da66e8df2082243b2e9824

Gjest Gjest
Skrevet

Dere som har fjernet, hvordan ble livet etterpå?

Anonym poster: 564def3fa4da66e8df2082243b2e9824

Fjernet livmor for ca ett år siden pga muskelknuter og store blødninger, blødde bittelitt noen ganger etterpå, men nå er alt supert,bortsett fra at jeg kom rett i overgangsalderen og plages mye med hetetokter..(trodde først jeg hadde feber he he)
Gjest Gjest
Skrevet

Fjernet livmor for ca ett år siden pga muskelknuter og store blødninger, blødde bittelitt noen ganger etterpå, men nå er alt supert,bortsett fra at jeg kom rett i overgangsalderen og plages mye med hetetokter..(trodde først jeg hadde feber he he)

Da tok du vel også eggestokkene? Derfor du kom i overgangsalderen. Det skal jeg heldigvis ikke, legen også sier jeg er for ung til å komme dit. Derfor blir eggestokkene ikke tatt når jeg skal opereres.

Haha...feber liksom :D

Gjest Gjest
Skrevet

Fikk et helt nytt liv etter å ha fjernet livmor og livmorhalsen. Hadde store muskelknuter/mye blødning. Har ikke kommet i overgangsalderen. Litt småblødninger etterpå, men ikke mer. Hadde det helt forferdelig etter operasjonen, da jeg reagerte på smertestillende de gav meg i hånden. Tilslutt fikk jeg en ny og da kom det seg. Ble ikke bra før på torsdag kvelden og ble operert mandag. Fikk ikke nytt arr, da de brukte arret etter bukplastikk operasjonen, ble kalt Smile :)

Gjest Gjest
Skrevet

8 uker!!!! Og det er leeeenge!! :fnise:

Bare et par uker igjen her nå.... :hoppendeglad:

Haha....8 uker er ikke så ille, i grunn. 2x mens er 6 uker hos meg, og de to "frie" ukene var jeg jo allerede smertepreget/Pms...

Kan bare bli bedre dette :)

Haha...kjør på når det er den tiden :)

AnonymBruker
Skrevet

Da tok du vel også eggestokkene? Derfor du kom i overgangsalderen. Det skal jeg heldigvis ikke, legen også sier jeg er for ung til å komme dit. Derfor blir eggestokkene ikke tatt når jeg skal opereres.

Haha...feber liksom :D

Det hender seg faktisk at damer kan komme i tidlig overgangsalder ved hysterektomi selv om de ikke fjerner eggstokkene. Det skal ikke skje men det kan skje.

Anonym poster: 5ea827530069f95aa1be4bf989d8509f

Skrevet

Nå er det gått over en måned, hadde helt glemt denne tråden. :)

Jeg føler meg heldig, hadde lite smerter etter operasjonen, så jeg måtte hele tiden minne meg selv på at jeg faktisk ikke skulle gjøre ditt og datt. Var bare mye trett og noe svimmel etter narkosen i en uke etterpå. Blødde veldig lite. Fikk bind på rett etter operasjonen, det kom det litt blod på, etter det har det kommet så lite at jeg ikke har trengt bind i det hele tatt. Hadde med meg en pakke nattbind, har bare brukt to av de, og det var for sikkerhets skyld under første natt og hjemreisen.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Dere som har gjennomgått dette inngrepet(jeg skal nå til onsdag, 19.6): Hvordan er sexlivet etter det? Hvordan påvirker det spesielt G-punktet, når man har fjernet livmorhals og hele livmoren?
Har hørt noen som sa at G-punkt orgasme kan man bare glemme etter det inngrepet. Men er det sant?

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

dytter litt på denne. noen av dere som vil dele erfaringer med livet etter å ha fjernet livmor? jeg skal fjerne den i sommer. har bare et barn, men har sånn smerter og plager av muskelknuter at jeg velger å fjerne hele livmoren, slik at jeg ikke får de tilbake. hvordan ble livet etterpå?

Anonymkode: a6e6a...896

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...