Gå til innhold

Ønske om å informere andre........


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Informant.......

Du "brenner for" en sak....................

Du vil gjerne at andre skal få øynene opp for denne saken...................

Hvordan gjør du det på beste måten???

Overdynger du vedkommende/de personene med info............ info som er ensidig???

Oppnår du da gjennomslag for DIN sak, eller oppnår du kun at mottaker blir sint/irritert/oppgitt - og "fedd up"................

Jeg tror det siste.............. hverfall reagerer jeg slik selv...............

Og DET tror jeg faktisk at andre også gjør..........

Hva mener DU??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mer tro på "debatt" enn på "informasjon".

I en debatt får man anledning til å gå nærmere etter sømmene i "motstanderens" argumentasjon. Man blit også klar over svakhetene i sin egen oppfating (som for min del er hovedårsaken til at jeg begynner å endre meninger.. noe jeg gjør av og til ;) )

I en debatt får også folk som ikke har en bestemt oppfatning servert ikke bare løse argumenter, men også "svarene" på disse argumentene, noe jeg mener vil gi dem en mer helhetlig oppfatning av problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sikter du til noen spesielle her på forumet? :wink:

Å presentere saken på en saklig måte, og gjerne fra flere sider, respektere "motstanderens" innvendinger/argumenter (unngå å kalle dem/beskylde dem for å være noe fordi de mener noe annet), innrømme det hvis man tar feil om noe og gå med på at en selv ikke er allvitende, selv om man mener å ha rett i noe er en god teknikk og ikke minst god folkeskikk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...