AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Dette er ment som en utblåsning. Det er neimen ikke lett å bo i blokk noen ganger! Jeg er ikke sikker på hvilken kategori som er den beste, så den får eventuelt flyttes om den ligger feil Kjære nabo. Jeg er nyinnflyttet, og gleder meg stort til våren kommer slik at jeg forhåpentligvis kan bli kjent med naboene. Leilighetene her er forholdsvis godt isolerte, men likevel er det en ting som irriterer meg til stadighet. Her skal du høre; Du starter tidlig nesten hver eneste dag med en eller annen aktivitet som lager en dunkende lyd. På søndag startet du kl 0830, på mandag 0800 og i dag startet du 0830. Du hadde et lite opphold, for deretter å fortsette igjen 0930-0950 og nå er du igang igjen! HVA er det du gjør der oppe som lager denne dunkende lyden?! Det er ufattelig frustrerende og, ikke minst irriterende, for meg som bor under deg å våkne til og, bli forstyrret av, denne lyden nesten hver bidige dag! Jeg hadde fortstått det om det var vaskemaskinen eller lignende, for det er det ikke mye å gjøre med. Men det høres ut som en ball som hives i gulvet i jevn takt, eventuelt et hoppetau! Og det er vel og bra om du trener, det er ikke det -men kan du ikke vær så snill å flytte deg litt nærmere kjøkkenet/entrè/soverom 2 og 3 i stedet for ytterst i stuen og over mitt soverom? Det er så vanskelig å konsentrere seg om eksamenslesing med den stadige dunkingen din ... Dersom du, kjære nabo, skulle lese dette vil jeg bare si; Jeg er ikke sint eller en fullstendig bitch. Jeg er bare så frustrert over den stadig, tilbakevendende dunke-lyden Av åpenbare årsaker skriver jeg dette anonymt.. Anonym poster: 9696fdcf5bf75d7b6a7e309e5a4abb9b
Dragonfly84 Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Kan du ikke ringe på og presentere deg, hilse på og spørre litt tilfeldig hva naboen holder på med da? 2
monkey Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 si det som det er: du leser til eksamen og trenger ro. hvis ikke det funker, ta det opp med vektmester eller huseier. det er en viss regel som gjelder når man bor i leilighet enn når man har enebolig (desseverre)... og h*n er ikke særlig omtenksom hvis h*un driver på med sånt hver bidige dag der og da.
Gjest *smak* Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 (endret) Å det hørtes plagsomt ut!! Ingenting er så irriterende som naboer som bråker tidlig om morgenen ( mye bråk selvfølgelig) enten det er i ukedagene eller helgene.. Jeg er litt sånn at jeg ikke tørr gi beskjed om hva jeg synes om bråket, vil jo gjerne være en godt likt nabo.. Så jeg skjønner deg om det er sånn at du ikke tørr gi beskjed.. kanskje du skal ta: "sov i ro" i ørene så du i det minste får konsentrere deg om viktig eksamenslesning.. Det gjelder jo fremtiden din!! Har ikke så mange råd ellers.. Endret 17. april 2013 av *smak*
ninuska_ Skrevet 17. april 2013 #5 Skrevet 17. april 2013 (endret) Er 08:00 så fryktelig tidlig på en mandag? De aller fleste er vel på eller på vei til jobb. Vanlige ordensregler er vel at det er stille mellom 07 og 23. Kan du lese på lesesal? Hvis ikke, da er det bare å gå opp og spørre pent om hva som lager lyden - at du er litt nysgjerrig på hva det er Endret 17. april 2013 av ninuska_ 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Ja, jeg burde vel egentlig gå og snakke med naboen. Jeg synes det bare er så fryktelig pinlig av en eller annen grunn.. Litt konfliktsky, ja.. ninuska_: Klokken 8 på en mandag er ikke så veldig tidlig, men når lyden gjentas flere ganger om dagen i flere dager, blir man litt ekstra sensitiv så fort man hører lyden -og da spesielt når man våkner til det. Dessverre er jeg svært var på lyder, så lesesal er ikke aktuelt. Ja, må nesten gå og spørre -for jeg ER jo faktisk ganske nysgjerrig også! Hehe. Anonym poster: 9696fdcf5bf75d7b6a7e309e5a4abb9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå