Gå til innhold

Klump i brystet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Jeg fikk en vakker liten gutt i desember. Dessverre hadde jeg problemer med å amme ham, så vi ga opp etter tre måneder. Jeg hadde mange harde og vonde klumper i brystet som følge av "oppstoppet" melk så lenge jeg ammet, og en av dem er fremdeles ikke forsvunnet... :-( Den er ikke vond lenger, men den er der, og den er ganske stor. På størrelse med en halv bordtennisball, sånn omtrent.

Jeg trodde at melken kom til å drenere seg bort av seg selv... :-? Jeg har prøvd å massere for å få den bort, og få melket den ut av brystet, men det skjer ingenting. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt klumpen?

Trudelutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg var deg, ville jeg tatt en tur til legen med en gang.

Det trenger ikke være noe farlig, men jeg får litt dårlige vibber av det du skriver, og det skader ikke å være føre var.

Nå er det jo ikke så lenge siden du sluttet å amme, så sannsynligvis er det en melkekjertel som ikke har "tatt hintet". Kanskje har du betennelse i en melkekjertel, eller kanskje har den kapslet seg inn. Men dra og sjekk du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill en legetime du! Siden du nylig har hatt melk i brystene er vel sjansene for at det er relatert til dette store, men det er all grunn til å få sjekket dette så fort som mulig.

Selv ble jeg skrekkslagen da jeg oppdaget en kul i brystet. Jeg ringte legekontoret som ga meg time på dagen. Legen sendte meg umiddelbart videre for biopsi som heldigvis viste at det var fettvev som var kapslet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var til legen for en kul i et bryst fortalte hun meg at det kan være alvorlig hvis den ikke er øm, kulen altså. Så jeg ville sjekket med en gang for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...