blahblahblah Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Hei! Jeg er en jente på 18 år som er ferdig med videregående nå til sommeren. Jeg har planlagt en reise med 4 andre jenter i sommer på interrail i juli i tre uker. Vi skal først på en festival i Belgia, og dette er det eneste som er bestemt og kjøpt og betalt for. Vi mangler fortsatt interrailbilletten, så jeg kan fortsatt ombestemme meg. Jeg har gledet meg veldig mye, men nå innser jeg at dette kanskje ikke var så lurt likevel... Jeg trenger egentlig å jobbe i sommer ettersom jeg skal ta et friår til høsten og ser at det er ikke så mange som vil ansette en som skal på ferie i tre uker midt i juli i sommer. Det vil jo være mulig å få jobb fra august og utover så klart, men jeg trenger jo penger i sommer også. Jeg har veldig lyst å reise selvfølgelig, men hvis det betyr at jeg ikke får meg en jobb vil jeg heller bli igjen her. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal si til de andre jentene hvis jeg bestemmer meg for å ikke dra og føler at jeg svikter dem. Kan også tenke meg at det kan bli litt drama på denne turen og en del uenigheter... I tillegg er det kjempedyrt og jeg vet ikke helt om jeg har råd til å bruke så mye penger og ikke tjene dem. Hva skal jeg gjøre? Dra på festival+interrail, eller dra på festival også dra hjem igjen for å jobbe?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 For meg var min første interrail i en alder av 20 en skole for livet. Man glemmer aldri sin første interrail. Det er noe jeg vil anbefale alle å gjøre. Vi levde riktignok på MacDonalds hele Europa gjennom, men også det er komisk å tenke på nå.. Jeg hadde studielån til høsten igjen, så jeg behøvde ikke bekymre meg for økonomien sånn sett da. Så jeg vet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon. Ikke tatt et friår i utgangspunktet, antagelig.. Uansett, det kommer flere anledninger til interrail. Anonym poster: 79cc7d2aad7826a027473995667ea3ad
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Det blir flere interrailanledninger, ja. Synes det høres fornuftig ut å satse på sommerjobb først. Det finnes også kortere interrailbilletter, så det er jo ikke nødvendig å være borte i tre uker. Og du har rett i at fire jenter fort kan bety drama. Vent et par år og dra med en bestevenninne eller en gutt bare Anonym poster: 682c009ae71f2e06ee4f4b14396de4c7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Det er lett å si "det blir flere interrailanledninger" eller "alle drømmene mine kan jeg gjøre en annen gang". Men hallo, det er nå man lever. Livet er nå! Det er bra å være fornuftig og ta langsiktige avgjørelser, men man må jo leve litt i nuet også. Jeg er i samme situasjon som deg. Står mellom å jobbe, eller reise på interrail i tre uker. Jeg kommer til å velge sistnevnte, selv om også jeg går siste året på vgs nå og skal begynne på studier til høsten. Jeg har ikke kjemperike foreldre eller en haug med sparepenger. Likevel føler jeg at jeg fortjener denne turen etter 13 års skolegang, og spesielt de to siste årene har vært svært tunge og mørke for meg. Jeg har sett frem til denne turen lenge og tenker det er lurt å "vokse" litt før man blir student, hehe For selv om det er dyrt så tror jeg opplevelsene man får er verdt det! Anonymous poster hash: 48128...767 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå