Gå til innhold

Du er vakrere enn du tror

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke sett den .. hva handler det om?

Skrevet (endret)

Prøv her.

Jeg tror det er første gang jeg har fått en tankevekker av en reklame.

Den er utrolig fin synes jeg. :)

Endret av leirbål
  • Liker 2
Skrevet

Wow, det var en utrolig fin reklame! Og den stemmer jo ganske bra! De fleste ser seg selv mye styggere enn de er, og når en annen ser deg, ser de deg penere enn du er!

• Liker 2
Skrevet

Wow, det var en utrolig fin reklame! Og den stemmer jo ganske bra! De fleste ser seg selv mye styggere enn de er, og når en annen ser deg, ser de deg penere enn du er!

Eller kanskje de ser oss som vi er?

• Liker 1
Skrevet

Så når folk ser deg som mye styggere enn du føler deg, da er man fucked.

Skrevet

Så når folk ser deg som mye styggere enn du føler deg, da er man fucked.

Neida. Da har du bare veldig god selvfølelse. ;)

Gjest molecules
Skrevet

Problemet med denne reklamen er at den er med på å forsterke den vanlige definisjonen på hva det betyr å være vakker.

Når damene beskriver seg selv nevner de attributer som normalt ikke forbindes med det å være vakker - store hake, stor nese, freckles og en ''fatter face''. Mens når andre beskriver dem bruker de ikke bare attributer som i dag anses som vakker, men også på bildene ser de ikke like tjukk ut, leppene er større, øynene er ''mykere'' osv.

Alt i alt er budskapet veldig fint, men jeg syntes at de har bommet på denne reklamen.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Tror mange fokuserer mest på det som er negativt ved en selv og noen ganger forsterker det sånn at man tror at man er stygg.

Problemet er at man blir bombardert med bilder av vakre mennesker og de fleste er jo helt like. Da blir det jo sånn at man sammenligner seg selv med det og finner alt som er feil.

Jeg syns alle de feilfrie menneskene i blader, på film osv er ganske kjedelige. Ja, de er pene, men det er ikke noe interessant ved det.

Mens når det kommer til meg selv så klarer jeg ikke helt å tenke sånn. Finner bare alt som er feil, men jeg har fått høre at jeg er stygg gjennom oppveksten så det sitter vel i enda.

Uansett bra budskap :)

Skrevet

Eller kanskje de ser oss som vi er?

skulle vel stå "enn du tror du er"

Skrevet (endret)

Problemet med denne reklamen er at den er med på å forsterke den vanlige definisjonen på hva det betyr å være vakker.

Når damene beskriver seg selv nevner de attributer som normalt ikke forbindes med det å være vakker - store hake, stor nese, freckles og en ''fatter face''. Mens når andre beskriver dem bruker de ikke bare attributer som i dag anses som vakker, men også på bildene ser de ikke like tjukk ut, leppene er større, øynene er ''mykere'' osv.

Alt i alt er budskapet veldig fint, men jeg syntes at de har bommet på denne reklamen.

Jeg synes bildene som er laget etter den andres beskrivelse ligner mer enn når de beskrev seg selv.

Når de beskrev seg selv beskrev de seg selv med en veldig stor hake/ nese osv. Det stemte jo ikke overens med virkeligheten synes jeg.

Jeg trykket på pause når de så på begge bildene sine så jeg kunne sammenligne, og jeg synes konsekvent de lignet mer på bildet hvor de ble beskrevet av en annen person.

De fjernet jo ikke fregnene, og haken/ nesen ol. var fremdeles markert, men ikke mer enn i virkeligheten.

Når jeg hørte dem beskrive seg selv hørte jeg at de la stor vekt på kompleksene sine. Når andre beskrev dem la de vakt på hva de synes var vakkert med personen.

I min verden er dette helt normalt.

Jeg kan tenke at nesen en venninne synes er fryktelig er helt ok., og dessuten har hun jo veldig vakre øyne og en nydelig glød i huden som fanger oppmerksomheten min.

Så jeg synes fremdeles reklamen er fantastisk. :)

Crazycatlady- jeg er sikker på at dette gjelder deg også. At du etter å ha blitt mobbet så stygt som barn, fortsetter å mobbe deg selv.

De som ser deg nå ser nok ikke det du ser.

Noen av de vakreste menneskene jeg kjenner har ikke klassisk pene ansikter.

De har trekk som jeg synes er nydelig til dem, men som de sikkert ville byttet ut om de kunne trylle. Som en høy panne, myke, runde kinn osv. De ville sikkert sagt altfor høy panne og bollekinn.

Jeg ser også de klare, vakre øynene deres, eller at munnen har en nydelig fasong. Det er ikke sikkert at de ser det selv, hvis de bare irriterer seg over kinn og panne.

Endret av leirbål

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...