AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Jeg bor i et slags kollektiv med to gutter. Har også en katt på ca 1 år. Han ene elsker denne katten og kidnapper henne inn på rommet sitt og stenger henne inne der når jeg ikke legger merke til det, han flytter også doen hennes og maten hennes inn dit hvis jeg ikke er hjemme. Det er greit nok det, men han dusjer henne i MIN shampo, altså ikke katteshampo hele tiden og klipper klørne hennes hele tiden. Vi snakker at han gjør dette alt for ofte og jeg har lest at det ødelegger huden hennes og hennes naturlige fettlag når man dusjer henne i vanlig shampo (og balsam) Jeg har prøvd å si ifra, men han hører ikke etter, og han er hjemme hele dagen fordi han ikke har jobb, og jeg kan jo ikke akkurat skulke skolen eller ta katten med meg hvor enn jeg går! Han tar også null ansvar for henne, er aldri med på å betale maten /kattesanden eller rydde opp etter henne (Ta doen og sånn). Eller betale dyrlegen eller lekene hennes... Forventer jo ikke at han skal gjøre det, men når han okkuperer henne på den måten og kaller henne VÅR katt (Noe hun ikke er, hun er MIN) syntes jeg det blir litt for dumt. Det har nå gått så langt at jeg vurderer å politianmelde dette, fordi jeg har prøvd å si ifra men han gjør det når jeg ikke er hjemme og hører IKKE etter! At han klipper klørne å vasker henne ca 1 gang i uken er bare dyreplaging. Har også vist han sider med vetrinærer som klart og tydelig sier at katter ikke skal bades hele tiden med menneskeshampo og klørne skal ikke klippes helt ned. Katter skal heller ikke være stengt inne på det skittne og rotete rommet hans fordi han henter henne fra andre steder i leiligheten! HJELP! Kan jeg anmelde dette??! Hva skal jeg gjøre??? Anonym poster: 55cd84617910301620237334cc447c46
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Herregud, jeg håper du ikke er seriøs! Katter skal verken bades eller klippes klørne på. Du kommer ingen vei med å politianmelde han. Flytt til et sted katten har utemulighet og la katten være en katt. Da slipper du crazy samboer og får en fornøyd katt. Anonym poster: fd5680138856bec5dd313d7d48d6a418 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Jeg bor i et slags kollektiv med to gutter. Har også en katt på ca 1 år. Han ene elsker denne katten og kidnapper henne inn på rommet sitt og stenger henne inne der når jeg ikke legger merke til det, han flytter også doen hennes og maten hennes inn dit hvis jeg ikke er hjemme. Det er greit nok det, men han dusjer henne i MIN shampo, altså ikke katteshampo hele tiden og klipper klørne hennes hele tiden. Vi snakker at han gjør dette alt for ofte og jeg har lest at det ødelegger huden hennes og hennes naturlige fettlag når man dusjer henne i vanlig shampo (og balsam) Jeg har prøvd å si ifra, men han hører ikke etter, og han er hjemme hele dagen fordi han ikke har jobb, og jeg kan jo ikke akkurat skulke skolen eller ta katten med meg hvor enn jeg går! Han tar også null ansvar for henne, er aldri med på å betale maten /kattesanden eller rydde opp etter henne (Ta doen og sånn). Eller betale dyrlegen eller lekene hennes... Forventer jo ikke at han skal gjøre det, men når han okkuperer henne på den måten og kaller henne VÅR katt (Noe hun ikke er, hun er MIN) syntes jeg det blir litt for dumt. Det har nå gått så langt at jeg vurderer å politianmelde dette, fordi jeg har prøvd å si ifra men han gjør det når jeg ikke er hjemme og hører IKKE etter! At han klipper klørne å vasker henne ca 1 gang i uken er bare dyreplaging. Har også vist han sider med vetrinærer som klart og tydelig sier at katter ikke skal bades hele tiden med menneskeshampo og klørne skal ikke klippes helt ned. Katter skal heller ikke være stengt inne på det skittne og rotete rommet hans fordi han henter henne fra andre steder i leiligheten! HJELP! Kan jeg anmelde dette??! Hva skal jeg gjøre??? Anonym poster: 55cd84617910301620237334cc447c46 Om dette er en innekatt så ser jeg ikke helt hvorfor problemet har oppstått. Du låser døren til rommet ditt når du ikke er hjemme. Katten er på rommet. Ingen plager katten. Politiet vil neppe prioritere noe slikt, men om du har felles kjente med denne "roomien" som kan si fra på en litt ... ubehagelig måte at dette ikke er ok, så kanskje det hjelper? Anonym poster: 688908191bd07cd3f8e685b7c332fc94 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Dropp anmeldelse, du kommer ingen vei. Det er mye mer effektivt å flytte til en ny leilighet hvor du og pus kan bo alene. Jeg vet hvor utrolig stressa katten min ble av å dusje, aldri i livet om jeg hadde tilatt at katta ble dusja så ofte. Jeg tror faktisk jeg hadde blitt rasende.. Siden du har prøvd å snakke med ham ser jeg ingen annen løsning enn at du flytter. Du kan ikke kreve at han flytter pga dette, selv om han er problemet. 3
Sommersalg Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 Ta katten inn på rommet ditt og lås døra når du ikke er hjemme. Gi han en regning på shampo og balsam han har stjålet av deg. 3
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Om dette er en innekatt så ser jeg ikke helt hvorfor problemet har oppstått. Du låser døren til rommet ditt når du ikke er hjemme. Katten er på rommet. Ingen plager katten. Politiet vil neppe prioritere noe slikt, men om du har felles kjente med denne "roomien" som kan si fra på en litt ... ubehagelig måte at dette ikke er ok, så kanskje det hjelper? Anonym poster: 688908191bd07cd3f8e685b7c332fc94 Katten oppholder seg i alle rommene i leiligheten når TS er borte, noe som også er det beste. Man sperrer ikke katten inne på soverommet i løpet av en hel arbeids/skoledag. Katter trenger areal, forskjellige stimuli, de trenger å ha mat og do stående relativt langt fra hverandre osv osv.
Gjest Hjordis Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 Snakk med din vetrenær om problemet. Spørr om det er mulig at han roommaten kan være med og få litt info fra dyrlegen direkte. Jeg gjorde dette med svigers som stadig foret hunden min med gobiter som ga henne diaré. Etter ÅR med meg som har prøvd å si i fra skjønte de alvoret når det kom fra em 'lege'...
frøkna Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Roomien din høres jo ut som et barn.. Klarer du ikke si ordentlig i fra så han tror du tuller eller? Vet ikke om jeg ville orket å bo med et slikt menneske. Han er sikkert barnslig på andre områder også! 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Dersom TS vil at katten skal ha hele leiligheten til rådighet mens h*n er borte så må h*n bare godta at roomaten tar seg til rette. La katten være i ditt rom og problemetet er løst. Anonym poster: 43caa76841000ceff23743b66be731ef
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. april 2013 #10 Skrevet 17. april 2013 Dersom TS vil at katten skal ha hele leiligheten til rådighet mens h*n er borte så må h*n bare godta at roomaten tar seg til rette. La katten være i ditt rom og problemetet er løst. Anonym poster: 43caa76841000ceff23743b66be731ef Problemet blir at katten blir plaget. Om katten blir sperret inne på et rom etter å ha hatt hele leiligheten som revir, det blir plageri det også. Altså er å sperre katten inne ikke en LØSNING i det hele tatt. Løsningen er at TS finner et sted uten katteplageren, hvor katten kan utnytte arealet i leiligheten. 2
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2013 #11 Skrevet 17. april 2013 en katt skal ikke stenges inne. herregud. gjør dere selv en tjeneste å omplasser katten til et godt hjem. stakkars katt. vaskes og klippes??? herregud. jeg blir provosert..
Gjest Crazycatlady Skrevet 17. april 2013 #12 Skrevet 17. april 2013 Ok, katten skal ikke stenges inne på et rom, men om det hadde vært meg og min romkamerat ikke hadde hørt etter så hadde jeg faktisk sett på det som tryggere for katten å være på mitt rom enn at noen skal plage og ta seg til rette på den måten. Siden det hadde vært min katt så hadde jeg sett på det som min oppgave å beskytte den og gi den et godt liv. Så hadde jeg sett meg om etter et nytt sted å bo, enten alene eller sammen med normale mennesker. 1
OPIgirl Skrevet 17. april 2013 #14 Skrevet 17. april 2013 Jeg hadde kastet ut romkameraten. Slik oppførsel mot et forsvarsløst dyr er avskyelig.
Gjest Trappetroll Skrevet 17. april 2013 #15 Skrevet 17. april 2013 Jeg hadde blitt så sint! Men som noen har nevnt, kan det være at det kan hjelpe å få høre det av en veterinær? Er jo kjedelig å måtte flytte på grunn av dette. Og det er jo sikkert kjekt at katten kunne ha vært hjemme med noen når du ikke er hjemme, men han må jo være usedvanlig yreig i oppfattelsen?
Trimsi Skrevet 17. april 2013 #16 Skrevet 17. april 2013 Synes du skal vurdere å omplassere katten! Eller du kan konfontere han tøffere med hva du synes om behandlingen av katten. Katten skal IKKE dusje, i hvertfall ikke i menneskeshampo! Man kan klippe klørne til en innekatt, men det skal gjøres med stor forsiktighet. En innekatt skal også ha tilgang til flere rom, helst ha kloremøbler og en del katteleker. 2
Gjest Blubberella Skrevet 17. april 2013 #17 Skrevet 17. april 2013 Siden roomien ikke kan å oppføre seg med katt i huset kan dere faktisk ikke bo under samme tak. For kattens skyld håper jeg du sørger for å komme deg bort derfra, eller omplassere den gale roomien din til noen som kan ta vare på ham. I en overgangsperiode hadde jeg ordnet så godt til jeg kunne inne på mitt rom og latt katten være der når jeg var borte. Det er mer dyreplageri å bli tvangsbadet i menneskeshampo og få klørne skamklipt enn å være alene på et rom noen timer. 1
Brimi Skrevet 17. april 2013 #18 Skrevet 17. april 2013 Selvfølgelig kan en katt dusje, men det er stor forskjell på å dusje noen ganger i året og hver uke. Og de skal hvertfall ikke ha shampo beregnet for mennesker. Og klipping av klørne er noen ganger nødvendig. Ihvertfall på innekatter . I vinter tok vi tuppen av klørne hver uke . Mer hvis de var veldig lange og bøyd veldig. Men såklart skal man ikke ta for mye. Jeg ville ha snakket med romkameraten ordentlig og forklart dette. 1
kattepus89 Skrevet 17. april 2013 #19 Skrevet 17. april 2013 Jeg har innekatter... Klørne må klippes på dem altså. Ellers blir de plagsomme både for katten og oss. For en idiot av en roomate da! Jeg hadde blitt lynende forbanna....! 1
Djungelvrål Skrevet 17. april 2013 #20 Skrevet 17. april 2013 Katter kan både bades og klippes klør på. Men en gang i uka er for ofte. Dessuten er det din katt og han har ikke noe med å bade din katt. Og hvorfor i huleste stenger han den inne?? Tru med å få han kastet ut pga av dyreplageri neste gang han plager katten din. Jeg for min del hadde ikke orket å bo sammen med noen som terroriserte katten min, til det er jeg altfor glad i dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå