Rotemor Skrevet 17. april 2013 #21 Skrevet 17. april 2013 det jeg svarte på var jo : du får dra på politistasjonen å få dem til å lukte på det da. er det hasj så anmeld han. + på urin prøver. i ettertid. Har ikke sagt NOE om helsestasjon.. Jeg sa kjøp en test på nettet! Du har sitert feil bruker/innlegg...
Madsam Skrevet 17. april 2013 #22 Skrevet 17. april 2013 Du har sitert feil bruker/innlegg... hehe nei jeg siterte ikke feil.. ^^ du må ha lest feil
Rotemor Skrevet 17. april 2013 #23 Skrevet 17. april 2013 hehe nei jeg siterte ikke feil.. ^^ du må ha lest feil Da gjentar jeg poenget: TS kan ta med sønnen sin på hs. Det var en selvstendig setning. Du innfortolket.
Madsam Skrevet 17. april 2013 #24 Skrevet 17. april 2013 Da gjentar jeg poenget: TS kan ta med sønnen sin på hs. Det var en selvstendig setning. Du innfortolket. Jeg ser poenget ditt men, skjønner ikke hvordan du kan argumenter slik, når JEG ikke har snakket negativt om å gå på helsestasjonen. Jeg personlig vil unnvike all offentlige plasser og heller gjort det hjemme! Anonym: du får dra på politistasjonen å få dem til å lukte på det da. er det hasj så anmeld han. + på urin prøver. i ettertid. jeg: hvorfor? da har jo moren sittet begrensninger for han! noen ting i tenårene kan de ordne opp i selv uten og gi han noe på vandelsattesten sin! han skal jo tross alt i jobb en dag. Må være utrolig kipt å tenke på drømme jobben, men han kan ikke få den fordi han tok 1 dårlig beslutning som et barn. sier ikke at han ikke skal få konsekvenser politiet gjør ikke saken noe bedre for han! kjøp heller en test på nettet og se om du har store misstanker http://narkotikatest.net/ du:Det er ikke slik..... Helsestasjonen tilbyr "pissings". Og det er ingen vits å innta en liberal holdning her. Tenåringer vet ikke selv hvilken farer som truer. Dersom han slår ut negativt så har han renvasket seg....enkelt argument. Det er vår plikt som forelder å lede de rett vei. Dersom han som voksen inntar en annen holdning basert på tilegnet kunnskap/erfaring så er det et reelt valg. Det er det ikke nå.
Gjest lisha Skrevet 17. april 2013 #25 Skrevet 17. april 2013 Fra jobb har jeg tatt tisseprøver av enkelte, som kommer regelemessig innom kontoret vårt for å ta prøve! men jeg har jo også fått fortalt at de klarer å omgå prøvene hvis de absolutt vil, med tanke på når de tar hasj, og hvor lenge det er til neste tisseprøve.. så jeg lurer på hvor lenge hasj sitter i kroppen og gir utslag på prøver?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #26 Skrevet 18. april 2013 du får dra på politistasjonen å få dem til å lukte på det da. er det hasj så anmeld han. + på urin prøver. i ettertid. Anonym poster: 3373c8620cf78e8a67b1ee0841b72d09 hva hjelper det gutten og bli andmeldt da? kjenner du ingen xrusmisbrukere som kan kukte på det? etterlys kunnskap på skolen.. eventuelt ta gutten til legen ja.. Anonym poster: 3ac8ac2d30f098f59834e854c9a18fd1
Avalon Skrevet 18. april 2013 #27 Skrevet 18. april 2013 Er nå bare til å åpne disse krydderflaskene å lukte selv det. Lukter det ikke timian og estragon, så sier det vel seg selv hva det er. 1
Rotemor Skrevet 18. april 2013 #28 Skrevet 18. april 2013 Det er skremmende at noen av dere tror at å søke hjelp hos politiet i forb. Med tenåringers rus-bruk skal ødelegge fremtiden deres. De har nyttig kunnskap på området og mange fylker har nå egne ungdomskontakter som kan bistå både som samarbeidspartner og med info- materiell. Politiet ønsker jo å lede flest mulig rett vei.. 4
marielle171 Skrevet 20. april 2013 #29 Skrevet 20. april 2013 "hei sønn, jeg fant timian på rommet ditt og fikk sånn lyst på gryterett med masse timian i, så jeg bare brukte hele glasset. La oss spise litt middag nå. " Hadde vært interessant å se reaksjonen hans:-P *time etter maten* "hmmm jeg føler meg veldig rar i kroppen. Sønn, var det virkelig timian som var oppi glasset?" gjerne ha noen ekstreme latterkicks for å gjøre det ekte:-P 6
Gjest anonym Skrevet 20. april 2013 #30 Skrevet 20. april 2013 Hei! Jeg anbefaler deg å ta kontakt med lokalt politi, forebyggende avdeling og lufte din bekymring. De har stor kunnskap på området og kan veilede deg. Som andre har sagt her - politiet har som mål å gripe inn hos ungdom tidlig slik at de ikke havner på gal vei. Man anmelder ikke tenåringer, men er det mistanke om rus kan både en bekymringssamtale og evt urinprøvekontrakt hos politiet hjelpe.
Emmicke Skrevet 20. april 2013 #31 Skrevet 20. april 2013 Lukt i glasset, det er ikke til å ta feil av. Du merker om det ikke er krydder. (litt vanskelig for å tro at en tenåringsgutt har et glass med timian på rommet)
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #32 Skrevet 21. april 2013 Fra jobb har jeg tatt tisseprøver av enkelte, som kommer regelemessig innom kontoret vårt for å ta prøve! men jeg har jo også fått fortalt at de klarer å omgå prøvene hvis de absolutt vil, med tanke på når de tar hasj, og hvor lenge det er til neste tisseprøve.. så jeg lurer på hvor lenge hasj sitter i kroppen og gir utslag på prøver? Flere uker. Anonym poster: 3b1b9f0813418b1481f5dc8a3e17ec47
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #33 Skrevet 22. april 2013 Flere uker. Anonym poster: 3b1b9f0813418b1481f5dc8a3e17ec47 Nei. Ved engangsbruk vil du ha THC i kroppen i maks en uke, men som oftest 3-4 dager. Ved jevnlig bruk kan det sitte i 2-4 uker, mens daglig bruk gir utslag i flere måneder. Anonym poster: 410ab0af9ccb62120994c44fae0cad42 1
Gjest Raggy Skrevet 22. april 2013 #34 Skrevet 22. april 2013 Jeg ville gått til politiet å spurt om jeg kunne få se og lukte på hasj siden du ikke kjenner det, da har du en mye større sjangse for å klare å følge opp gutten din. Dette kan jo være helt harmløst men alikevel, det er alltid lurt å sjekke litt ekstra.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2013 #35 Skrevet 23. april 2013 Det er tusenvis av ungdommer som følges opp av skoler, helsesøstre, leger og politi uten å anmeldes her i landet. Slutt å spre usannheter! Anonym poster: 2091337f8d9c8b6b7ef856622ab74f42 Rett etter jeg fylte 15 så ble jeg stoppet av politiet (var helt aleine) og de ville kjekke meg. Jeg har ikke røykt mye i mitt liv, men hadde da en liten klump i bukselommen som var da rusk fra noen dager siden . Jeg ble annmeldt og har nå på vandelsatesten min cannabis 0,3 g.. Så jeg har aldri levd i den verdenen at politiet har hjulpet meg. Når det kommer til helsesøster så opplyste de på vg at rusmisbruk kan og vil bli sagt videre om de føler dette er nødvendig
Gjest Skogmann Skrevet 23. april 2013 #36 Skrevet 23. april 2013 Med mindre sønnen din viser enorm interesse for krydderurter og sitter klistra til tv`en når blomsterfinn er på god morgen norge, så er det nok weed, syntetisk eller vanlig. I min verden er det ikke så big deal, da både mine foreldre prøvde det i blandt, jeg selv røyket ofte i ungdomstiden og alle mine venner gjorde det. Men jeg forstår bekymringen. Selv hadde jeg tatt en prat med han og om det viste seg at det var syntetisk så hadde jeg forklart hvor mange rare og farlige tilsetningsstoffer det er i det. Når sønnen din har såpass mye weed at det ligger i krukker på soverommet så tror jeg nok han er langt forbi at du kan skremme han vekk fra å røyke hasj. Jeg har heller ikke tro på at det hjelper å kontakte politiet, og i hvert fall ikke anmelde sin egen sønn og potensielt ødelegge livet hans (om det var noen som seriøst mente det) Sannsynligvis er det bare en fase, som for de aller aller fleste andre ungdom som røyker hasj. Det jeg ville fulgt med på er karakterene hans, om han får høyt fravær på skolen, om han bytter venner (nytt miljø), snur døgnet, blir apatisk og depressiv og/eller agressiv, samt lite interessert i de tingene han vanligvis har vært interessert i (f.eks dropper idretten) Dukker ingen av disse faresignalene opp hadde jeg nok bare fortsatt å "overvåke" ham før jeg gjorde noe drastisk. Uansett hva foreldre gjør så kan vi ikke forhindre at ungdommen drikker seg drita, røyker hasj eller havner i slosskamp. Det er bare en del av det å vokse opp for svært mange.
Gjest Skogmann Skrevet 23. april 2013 #37 Skrevet 23. april 2013 Rett etter jeg fylte 15 så ble jeg stoppet av politiet (var helt aleine) og de ville kjekke meg. Jeg har ikke røykt mye i mitt liv, men hadde da en liten klump i bukselommen som var da rusk fra noen dager siden . Jeg ble annmeldt og har nå på vandelsatesten min cannabis 0,3 g.. Så jeg har aldri levd i den verdenen at politiet har hjulpet meg. Når det kommer til helsesøster så opplyste de på vg at rusmisbruk kan og vil bli sagt videre om de føler dette er nødvendig Det vil alltid stå i rullebladet ditt, men vil ikke komme opp på verken forenklet eller utvidet politiattest etter 5 år, ved alvorlige foreseelser 10 år. Det vil derfor ikke ha noe å si i forhold til jobb i barnehage, forsikringsselskap, vekterfirma el. 0,3 gram er forenkelt forelegg og bot.
LexSuperior Skrevet 23. april 2013 #38 Skrevet 23. april 2013 Jeg ville luktet på innholdet. Hasj har en veldig spesiell og sterk lukt som skiller seg ut fra krydder. Det kommer til å sitte igjen i glassene selv om de eventuelt skulle være tomme.
Gjest Skogmann Skrevet 23. april 2013 #39 Skrevet 23. april 2013 Åpne opp boksen, la den stå åpen. Gå ut av rommet i ett minutt og gå inn igjen. Hvis det stinker søtlig i hele rommet så er det weed. Vet ikke om syntetisk lukter like sterkt, men vanlig mariuhana lukter SVÆRT mye og setter seg i alt. 2
Norbertine Skrevet 24. april 2013 #40 Skrevet 24. april 2013 Tråden er ryddet for avsporinger, oppfordringer til lovbrudd og personangrep. Tråden har vært ryddet tre ganger, og blir derfor stengt. Alice i Eventyrland, mod
Fremhevede innlegg